Vriendin staat nier af aan Niki Lauda

Gestart door Martin, 02 juli 2005 - 13:16:20

« vorige - volgende »

Martin

Voormalig F1 wereldkampioen Niki Lauda heeft een nier van zijn vriendin gekregen. De succesvolle transplantatie vond op 24 juni plaats, zo maakte Lauda vrijdag bekend. De oud-coureur en zijn vriendin hebben het ziekenhuis inmiddels verlaten.

Lauda leeft nu met vier nieren. In april 1997 had hij al een nier gekregen van zijn broer Florian, omdat zijn eigen nieren slecht functioneerden. Omdat die nier niet meer optimaal zijn werk deed, had Lauda een nieuwe nodig. Zijn eigen nieren zijn nog niet weggehaald. Al verklaarden artsen dat dit wel op den duur gaat gebeuren.

Lauda's vriendin, Birgit Wetzinger, twijfelde niet toen ze gevraagd werd een nier af te staan: "Ik heb me uitvoerig laten informeren over de risico's die zo'n transplantatie met zich kan meebrengen. Toen het duidelijk werd dat ik aan Niki een nier kon afstaan, heb ik niet getwijfeld."

Juan Pablo

netjes, maar 4 nieren :S, is dat niet een beetje teveel van het goede  :-\

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

1265 (The one)


Amateur

Eerlijk gezegd heb ik nooit geweten dat N.L. zo'n problemen had/heeft met z'n nieren :o Ik blijf hem bewonderen voor zijn doorzettingsvermogen, ook al kon ik het indertijd niet meer aanzien. Hiij blijft voor mij de verpersoonlijking van wat F1 zo bijzonder maakt. Dat zijn vriendin dadelijk bereid is om hem te helpen, verbaast me totaal niet. En ik gun het hem ook.