De Iraanse delegatie op bezoek in België

Gestart door Ramses, 30 juni 2005 - 14:32:34

« vorige - volgende »

Ramses

CitaatVertegenwoordigers van de Raadgevende Islamitische Assemblee van Iran worden vanmiddag niet ontvangen in de Senaat. Dat heeft Senaatsvoorzitster Anne-Marie Lizin bekendgemaakt.
         
De Iraanse delegatie ging er niet mee akkoord om bij ontvangst de hand te schudden van een vrouw, Senaatsvoorzitster Lizin. Zij annuleerde daarom de ontmoeting.

Lizin vindt dat de Iraanse delegatie zich moet houden aan de nationale gebruiken van het gastland, want ook een Belgische delegatie in Iran zou hun nationale gebruiken respecteren.

De delegatie is wel kort ontvangen in de Kamer door Kamervoorzitter Herman De Croo. Ook daar waren problemen.

De Iraniërs weigerden een lunch waarbij alcoholische dranken werden geserveerd. De delegatie wou ook niet aan tafel zitten met mensen die alcohol drinken. De lunch is uiteindelijk geschrapt.

de Iraanse delegatie eiste dat niemand alcohol zou drinken. ,,Ik heb geen eisen op papier gekregen'', zegt De Croo. ,,Maar het klopt dat mij onrechtstreeks de vraag is gesteld geen alcohol te serveren.'' Een oplossing was de lunch te vervangen door een ontbijt. Uiteindelijk verkoos De Croo de lunch af te zeggen en de delegatie te ontvangen in een audiëntie.

VLD-kamerlid Willy Cortois vindt de houding van de Iraniërs vreemd: ,,Zelf kunnen ze kiezen geen alcohol te nuttigen, maar dat opleggen aan de gastheer? Dat gaat te ver. Als ik naar Iran ga, pas ik mij aan. Omgekeerd moet dat ook gelden.''

Onlangs werd het Nederlandse parlement met hetzelfde probleem geconfronteerd. Ook in Den Haag werd het diner afgelast.

Ferrari 2010

Wat een delegatie is me dat zeg  :o Die denken dat ze de baas van ons land zijn ofzo ofwat?!?
Groot gelijk dat Lizin de ontmoeting anuleerde en dat De Croo de lunch afzegde!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Alan Blues

Inderdaad!! Ik zou ze verplichten enkele Duvels te drinken!!  8) 8)

Ferrari 2010

Citaat van: Alan Blues op 30 juni 2005 - 16:36:45
Inderdaad!! Ik zou ze verplichten enkele Duvels te drinken!!  8) 8)
Zot man, die lopen waarschijnlijk na 1/4 duvel strontzat overt straat ;) ;D ;D
Of zeggen dat ze een Belgische drank geserveerd krijgen zonder Alcohol en dan den strafsten drank serveren  ;D ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Alan Blues op 30 juni 2005 - 16:36:45
Inderdaad!! Ik zou ze verplichten enkele Duvels te drinken!! 8) 8)
En al die mensen die nog geen druppel alcohol aangeraakt hebben poepeloere zat natuurlijk ;D ;D ;D

Schumi nr1

Ze zouden die Duvels er moeten in gieten met baxters. Ze gaan dan wel beleeft handjes schudden. :) Het bevordert ook de eetlust ;).

Martin

Die zelfde delegatie was ook in Nederland.
Ook daar werd de luch gemeden omdat er een paar flessen wijn op de tafel zouden staan.
Beetje hypocriet, in hun limo's zuipen ze maar raak.