Tour de France

Gestart door Rippie, 30 juni 2005 - 11:17:10

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Inderdaad, de hoop op de groene trui is verdwenen. Maar wat ik raar vind is dat steeds hij ten val kwam. Hoe vaak is ie gevallen? Het was de laatste tijd bijna elke dag. Als dat niet had geweest dan kon hij rustig verder rijden. Spijtig maar helaas. Volgend jaar beter zullen we maar denken hé. En hij heeft dit jaar al mooie dingen gewonnen dus eigenlijk mogen we niet klagen hé  ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Ah shit he. Maar als hij nu niet deelneemt, kan hij wel aan de leiding blijven in het puntenklassement hé, of niet? Nu maar hopen op McEwen maar ook dat wordt moeilijk. Maar ja, ik had gezegd dat hij de groene trui dit jaar nog niet zou pakken hé. :P

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 14 juli 2005 - 12:35:36
Ah shit he. Maar als hij nu niet deelneemt, kan hij wel aan de leiding blijven in het puntenklassement hé, of niet? Nu maar hopen op McEwen maar ook dat wordt moeilijk. Maar ja, ik had gezegd dat hij de groene trui dit jaar nog niet zou pakken hé. :P
Ah, dus door jouw onheilspellende voorspellingen lukt het niet, jij hebt hem dus geboycot  >:( ;)
Neen, hij kan niet aan de leiding blijven in het puntenklassement naar het schijnt. Eruit is eruit, basta... Anders zou je zo de eerste dagen alles op alles kunnen zetten met je hele ploeg, zien dat niemand andrs punten pakt e er dan gewoon mee kappen. Zo gaat dat niet hé  ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Ik vind dat dat zou moeten gaan. Als je elke massasprint wint en eens aangekomen in de Alpen uitstapt met een voorsprong van 50 punten en ook na de rit op de Champs Elisées de meeste punten hebt, zonder nog mee te rijden, dan heb je de meeste punten dus de groene trui vind ik!

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 14 juli 2005 - 13:07:53
Ik vind dat dat zou moeten gaan. Als je elke massasprint wint en eens aangekomen in de Alpen uitstapt met een voorsprong van 50 punten en ook na de rit op de Champs Elisées de meeste punten hebt, zonder nog mee te rijden, dan heb je de meeste punten dus de groene trui vind ik!
Dus als je gewoon je op de eerste 10 ritten focust, alles geeft en pompaf bent om er dan uit te stappen omdat je geen 5km meer zou kunnen rijden en je hebt de meeste punten mag je winnen? Het is de TOUR de France, je rijdt Frankrijk rondt, rijd je het uit en heb je de meeste punten, dan ben je gewonnen. Het is een geheel en dan moet je het geheel doen. Anders kan je nzowat gaan valsspelen door in de eerste wedstrijden alles te geven en daarna met de tv te volgen. Uiteraard, het was niet de bedoeling van Tom om uit te vallen, maar het is zo en dan is het finito...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Wie de meeste punten heeft wint, dat lijkt me toch een simpele regel. De Tour-directie vindt dat echter niet.

Als Alonso met 29 punten voorsprong op Räikkönen en 3 races te gaan de drie races niet rijdt en Kimi wint tweemaal maar wordt éénmaal tweede, dan gaat de titel toch ook naar Alonso?

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 14 juli 2005 - 17:08:42
Wie de meeste punten heeft wint, dat lijkt me toch een simpele regel. De Tour-directie vindt dat echter niet.

Als Alonso met 29 punten voorsprong op Räikkönen en 3 races te gaan de drie races niet rijdt en Kimi wint tweemaal maar wordt éénmaal tweede, dan gaat de titel toch ook naar Alonso?
In de F1 en vele andere sporten wel, maar bij het wielrennen, of de Tour de France (weet niet of het altijd is) blijkt van niet...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

razzle_dazzle

Hmm nee, de tour is gewoon iets wat je moet overwinnen en daar horen die ellendige bergen bij dus maar goed dat ze niet dezelfde regels gebruiken. Hoe spijtig dat op dit moment voor ons ook is.

Meerendonk

Citaat van: Jasper op 14 juli 2005 - 17:08:42
Wie de meeste punten heeft wint, dat lijkt me toch een simpele regel. De Tour-directie vindt dat echter niet.

Als Alonso met 29 punten voorsprong op Räikkönen en 3 races te gaan de drie races niet rijdt en Kimi wint tweemaal maar wordt éénmaal tweede, dan gaat de titel toch ook naar Alonso?

In de tour in het algemeen klassement gaat het om diegene met minste tijd, via jouw manier zou je maar 1 etappe rijden dan uitstappen en dan winnen?.
Zelfde dus met de sprint, Eerste week de ziel uit je lijf rijden. Om alles te winnen en dan gewoon uitstappen.
Anders is het nutteloos voor de sprinters om de bergen over te gaan.

IVY440

Citaat van: Jasper op 14 juli 2005 - 17:08:42
Wie de meeste punten heeft wint, dat lijkt me toch een simpele regel. De Tour-directie vindt dat echter niet.

Als Alonso met 29 punten voorsprong op Räikkönen en 3 races te gaan de drie races niet rijdt en Kimi wint tweemaal maar wordt éénmaal tweede, dan gaat de titel toch ook naar Alonso?

Doet me denken aan het WK F1 1970 toen Rindt posthuum WK werd.

Citaat van: MeerendonkAnders is het nutteloos voor de sprinters om de bergen over te gaan.

De eer om te winnen op de Champs Elysées?

Ferrari 2010

Citaat van: IVY440 op 14 juli 2005 - 19:46:36
Citaat van: Jasper op 14 juli 2005 - 17:08:42
Wie de meeste punten heeft wint, dat lijkt me toch een simpele regel. De Tour-directie vindt dat echter niet.

Als Alonso met 29 punten voorsprong op Räikkönen en 3 races te gaan de drie races niet rijdt en Kimi wint tweemaal maar wordt éénmaal tweede, dan gaat de titel toch ook naar Alonso?

Doet me denken aan het WK F1 1970 toen Rindt posthuum WK werd.

Citaat van: MeerendonkAnders is het nutteloos voor de sprinters om de bergen over te gaan.

De eer om te winnen op de Champs Elysées?
jah, dan rijdt je gewoon na de bergen terug mee hé, is zoals de kusttram dan, "stap uit,.. en stap in" ;D ;D ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Bjorn

Jammer voor Tom, hij verdiende het nochtans!  :(
De Mens: In Het Gras![/color]

IVY440

Citaat van: Schumi 2005 op 14 juli 2005 - 20:23:28
Citaat van: IVY440 op 14 juli 2005 - 19:46:36
Citaat van: Jasper op 14 juli 2005 - 17:08:42
Wie de meeste punten heeft wint, dat lijkt me toch een simpele regel. De Tour-directie vindt dat echter niet.

Als Alonso met 29 punten voorsprong op Räikkönen en 3 races te gaan de drie races niet rijdt en Kimi wint tweemaal maar wordt éénmaal tweede, dan gaat de titel toch ook naar Alonso?

Doet me denken aan het WK F1 1970 toen Rindt posthuum WK werd.

Citaat van: MeerendonkAnders is het nutteloos voor de sprinters om de bergen over te gaan.

De eer om te winnen op de Champs Elysées?
jah, dan rijdt je gewoon na de bergen terug mee hé, is zoals de kusttram dan, "stap uit,.. en stap in" ;D ;D ;D ;D

Zo werkt het niet hé. In de 24uren werkt het: veel voorsprong, paar uren in de pits en nog winnen. In de Tour hoort zoals reeds vermeld alles erbij: bergen, tijdritten, sprinten, alles.
Spijtig voor Boonen, maar ja, tegen volgend jaar kan hij al goed met een fiets rijden en valt hij zoveel neit meer ;)

IVY440

Nog eens klein vraagje:
ik zie op de site van de Tour dit staan bij de punten voor de groene trui:
BOOGERD Michael RAB NED -2
99 142 BENETEAU Walter BTL FRA -5
100 006 PADRNOS Pavel DSC CZE -5
101 197 LANDALUZE Inigo EUS ESP -5
102 179 MOUREY Francis FDJ FRA -5
103 205 GERRANS Simons A2R AUS -5
104 048 VAN SUMMEREN Johan DVL BEL -10
105 193 ETXEBARRIA Unai EUS VEN -10

Hoe kan je nu negatieve punten halen bij een spurt?

Bjorn

Citaat van: IVY440 op 15 juli 2005 - 11:46:34
Nog eens klein vraagje:
ik zie op de site van de Tour dit staan bij de punten voor de groene trui:
BOOGERD Michael RAB NED -2
99 142 BENETEAU Walter BTL FRA -5
100 006 PADRNOS Pavel DSC CZE -5
101 197 LANDALUZE Inigo EUS ESP -5
102 179 MOUREY Francis FDJ FRA -5
103 205 GERRANS Simons A2R AUS -5
104 048 VAN SUMMEREN Johan DVL BEL -10
105 193 ETXEBARRIA Unai EUS VEN -10

Hoe kan je nu negatieve punten halen bij een spurt?
::) Simpel toch  ::)

Gewoon achteruit die streep overrijden natuurlijk!!  ;D ;D ;)
De Mens: In Het Gras![/color]