Tour de France

Gestart door Rippie, 30 juni 2005 - 11:17:10

« vorige - volgende »

Rippie

Het verbaast me dat er nog geen topic is over het grootste wielerspektakel van het jaar. Dus bij deze!  :D



De grote favoriet is natuurlijk weer Lance Armstrong. Zal hij, voordat hij definitief van fiets stapt, nog een zevende Tour op zijn naam schrijven? Of zal Ullrich er eindelijk weer in slagen La Grande Boucle te winnen? Of misschien iemand anders?

Ook de strijd om het groen zal weer spannend worden. Kan McEwen voor de derde keer de trui bemachtigen? Of Cooke voor de tweede keer? Of zal Boonen de Belgen eindelijk weer eens een trui bezorgen? Zeker is dat twee topsprinters zullen ontbreken. Petacchi richt zich op de Vuelta, Zabel is niet geselecteerd door zijn ploeg.

Wie kandidaat is voor de bolletjestrui is nog onduidelijk. Virenque is na het behalen van het record, 7x de bolletjestrui, gestopt. De Deen Michael Rasmussen heeft al aangegeven dat hij er voor wil gaan. Maar zal hij klassementsrenners als Armstrong achter zich kunnen houden in de strijd om de bergtrui?
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

Jasper

Voor Boonen is het misschien nog net dat klein beetje te vroeg voor een groene trui, maar hij zal die zeker nog ooit wel eens bemachtigen, al denk ik dat dit nog een jaar voor McEwen zal zijn.

De winst is voor Armstrong vrees ik (ik kan hem echt niet hebben, de arrogante Amerikaan), de bolletjestrui waarschijnlijk ook.

Maar als ik het goed begrijp gaan we door de Alpen voor we door de Pyrenneeën gaan, is dat normaal gezien niet omgekeerd? Het lijkt mij zo'n raar prcours, en het gaat zelfs door Duitsland, is dat niet vrij zeldzaam?

razzle_dazzle

Armstrong zal moeilijk te kloppen zijn. Hij is momenteel de beste tijdrijder én een van de betere klimmers, Ullrich kom al jaren net dat tikkeltje tekort om het van Armstrong te halen.
Maar goed, ik vind dat er nu een einde mag komen aan de Amerikaanse suprematie. Basso of Vinokourov mogen van mij winnen en hopelijk volgen er ook wat Belgische zeges.
Zijn er trouwens geen ritten in België?

Jasper

Blijkbaar niet hé, Frankrijk, Luxemburg en Duitsland lijken me op die kaart de enige landen die aan bod komen (Luxemburg alleen even door rijden).

Miel

Vermoed dat Boonen dit jaar wel het groen pakt eigenlijk...

Het geel zal naar Armstrong gaan, al hoop ik op Ullrich of Vino
Basso komt tekort om de tour te winnen, al denk ik wel dat hij de bolletjestrui pakt...

Verwacht een hoop van Popovych, al zal ie als knecht van Lance niet veel in de schijnwerpers staan...
F1REM: Hilbrand Nawijn, G3a

Rippie

Citaat van: Jasper op 30 juni 2005 - 17:49:06
Blijkbaar niet hé, Frankrijk, Luxemburg en Duitsland lijken me op die kaart de enige landen die aan bod komen (Luxemburg alleen even door rijden).
Ze komen alleen in Frankrijk, Duitsland en Spanje (heel klein stukje tijdens de 15e etappe). Duitsland is de laatste tijd niet zo bijzonder hoor. De afgelopen jaren zijn ze er wel meer geweest (bv. in Freiburg als ik het goed heb).

Verder is het ook niet uitzonderlijk dat eerst Alpen worden aangedaan. Er is immers geen vaste volgorde voor. Slechts één ding staat altijd vast, de finish is in Parijs!  :D
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

razzle_dazzle

Boonen bezorgde ons gisteren alvast een eerste ritzege  :D.

Schumi nr1

... en dat deed hij vandaag nog eens over :)

jw83



dit is er nodig om een duitser te verslaan maar wij hebben de eerste rit ook binnen  ;D

razzle_dazzle

#9
Mooi voor de Nederlander maar zelfs op de fotofinish was het niet duidelijk wie gewonnen heeft want ze kijken naar het voorwiel dat het eerst de zwarte finishlijn heeft overschreden en tot nu toe heb ik daar nog geen duidelijk beeld van gezien  :-\.

Mooie race trouwens, vooral Vinokourov was erg sterk! Leuk om Armstrong af en toe wat te zien 'kraken' maar ik vrees dat het onvoldoende zal zijn.

Rippie

Superweekend voor Rabobank. Weening die bij zijn debuut gelijk een etappe wint Rasmussen die de hele dag in de aanval was en op weg lijkt naar de bolletjestrui. Dinsdag de eerste Alpenetappe. Eens kijken of ze Armstrong kunnen breken. Hopelijk zullen zijn tegenstanders weer niet zo laf zijn om pas op de laatste col aan te vallen..
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

Bjorn

Ik ben écht benieuwd naar de komende dagen. Zou de ploeg van Armstrong weer zo snel afbrokkelen? Tenminste nog een beetje spanning dan!  ;) :)
De Mens: In Het Gras![/color]

Meerendonk

Sterke Discovery Channel :) Rijden zo heel T-Mobile naar de knoppen :).
Rasmussen was vandaag sterk, evenals Valverder en Armstrong.
Vond Mancebo er eigenlijk maar beetje achter hangen.

Jasper

Amai, ik ben onder de indruk van het Discovery Channel van gisteren...

Supermariobros

Tom Boonen komt vandaag niet meer aan de start van de 12e etappe. Boonen raakte gisteren geblesseerd aan de rechterknie na een zware val in de Alpen. Boonen was leider in het puntenklassement.

Daar gaat onze hoop op de groene trui  :-\