Ferrari bandenwamers

Gestart door Luc, 26 juni 2005 - 21:22:56

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 27 juni 2005 - 22:17:29
Die laatste zin is echt wel geen punt he, dat weet je zelf ook wel denk ik. Dan doen ze gewoon in de pitbox die dozen eraf, dat is nu eens echt geen probleem.

Het zou misschien een raar zicht zijn, zo'n hele stapel kisten, en wat dan nog? Waarom zouden ze het niet in dozen steken als dat voordeel oplevert?
Jah, ok, je hebt gelijk, als ze ze er hebben staan, ook al is het geen zicht, en ze leveren voordeel op zullen ze dat wel doen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

gertruud

Desnoods warmen ze heel de pitbox op om de temperatuur van de banden omhoog te krijgen, als het maar werkt.
Het is het recht van elk team om het uiterste te halen uit het reglement. Vaak zullen ze dus op het randje balanceren van wat nog mag (of waarvan niet zwart op wit kan bewezen worden dat het niet mag). Dit is ook het geval met de flexibele vleugels, de banden zelf enzo...
Het is hierbij aan de fia om te beslissen of de regels overtreden zijn of niet en desnoods te straffen.
Hier volgt geen straf, dus geen overtreding, andere teams staat het nu vrij om het systeem over te nemen (het is duidelijk niet zo moeilijk na te maken).

Jasper

Flexibele vleugels zijn uitdrukkelijk verboden door het reglement, maar de vraag is of het kan bewezen worden door de FIA dat team A met flexibele onderdelen rijdt.

Dat het gemakkelijk na te maken is, misschien, maar je moet toch maar eerst iets vinden om de doos vast te maken aan het wiel zonder dat dat al te groot warmtenadeel oplevert. Nu ja, eens één team dat heeft gevonden, zal de rest het wel sneller kunnen vinden waarschijnlijk.

FerrariMan

#33
Citaat van: Luc op 27 juni 2005 - 19:37:55
Nogmaals, er zit geen deken in die doos!!!

De doos heeft verwarmingselementen die de lucht opwarmen die rond de band zit.

Verdorie toch, het is iets totaal anders met een totaal andere werking en het mag!!! Ik snap het niet.
Hetgeen ik zie daarbinnen is een plooibaar iets, lijkt op een deken zoals anderen, in een doos.
Meer zie ik niet. Volgende keer misschien eens een poging doen om foto's te bekijken en dan pas dingen zeggen als "er zit geen deken in die doos".






Tim C

Ik heb eigenlijk nooit die hele "Meneer, hij heeft mij gespeekt" mentaliteit gesnapt:

Als een team iets op het randje van doet waar de FIA niet naar kraait, stop dan met te zagen en doe het zelf ook...

Luc

Ja Paus, volgens mijn bronnen zijn de verwarmingselementen vastgemaakt aan de doos en niet aan een deken.
Waar leg je de grens, van een deken of geen deken...dus een interpretatie was vereist.
De band wordt niet verwarmd door contact met het deken maar de lucht omheen de band wordt verwarmd en vereist een isolatie'deken', geen verwarmingsdeken.

En laten we dan terugkomen tot de essentie, of het nu wel of niet een deken is, het doet mij er niet toe;
de FIA had de mogelijkheid dit te verbieden, te verhinderen dat teams opnieuw moesten investeren in bandenwarmers wat ze (volgens max tenminste) in de toekomst willen verbieden.
De hoofdreden tot verbieden was dat de hele werking totaal verschillend is en dat niet enkel de band maar ook de velg verwarmd wordt. (Trouwens de reglementen spreken over tyre heaters en niet wheel heaters).

Maar de FIA vond dat dit voldoende leek op een klassiek 'blanket', qua uitzicht en werking, en liet dus betijen.

En dat was mijn reden tot posten, niet het al dan niet aanwezig zijn van een deken of iets wat op een deken lijkt.
mijn gedacht op www.eze.be

Tim C

on topic replies zijn welkom, egostrelende aanvallen mogelijk via pm

DerMika

egostrelende aanvallen? Daar was je dan toch zelf mee begonnen.

Ik vond het trouwens een interessante discussie over aarover men allemaal kan discussieren op een forum. Waarom mag de rest van het forum zijn zegje niet doen??

Triestig hoor, onze commentaar op jouw post verwijderen maar zelf jouw post laten staan. Je moet trouwens ook niet doen uitschijnen dat we zo'n zware aanval gelanceerd hebben, dat is gewoon geen waar...
The Dude abides

Luc

En dan heb je die  andere topic nog niet gelezen.... ;)
mijn gedacht op www.eze.be

DerMika

Ik ben dan maar een nieuwe gestart. Ik sla alle posts op (in het geval Tim weer begint te wissen) en die stuur ik door naar de mensen van de oude garde, als het moet.
The Dude abides

The Iceman

Citaat van: DerMika op 30 juni 2005 - 08:19:04
egostrelende aanvallen? Daar was je dan toch zelf mee begonnen.

Ik vond het trouwens een interessante discussie over aarover men allemaal kan discussieren op een forum. Waarom mag de rest van het forum zijn zegje niet doen??

Triestig hoor, onze commentaar op jouw post verwijderen maar zelf jouw post laten staan. Je moet trouwens ook niet doen uitschijnen dat we zo'n zware aanval gelanceerd hebben, dat is gewoon geen waar...
Vind ik eerlijk gezegd ook. Is een beetje gevoel van onmacht dat hij onze commentaren verwijdert.  :)

Tim C

uhm, on topic, en de commentaren zijn niet door mij verwijderd...