GP van Frankrijk

Gestart door Tim C, 26 juni 2005 - 12:55:18

« vorige - volgende »

The Iceman

Citaat van: SaffierFM op 01 juli 2005 - 22:35:05
Citaat van: Snekuem op 01 juli 2005 - 22:32:12
Niet wanhopen Mclaren fans ! Het seizoen is nog lang.  Ferrari komt op pure snelheid nog steeds tekort op Renault en Mclaren. Als je ziet wat De La Rosa voor tijd reed deze morgen, heeft de wagen genoeg potentieel om de race te winnen. Misschien kan Kimi de klus nog klaren, mits een goede strategie, maar Monty kan voor de overwinning gaan en zo wat kostbare punten afsnoepen van Renault. Ben er zeker van dat Kimi nog op het podium kan eindigen zondag.
Schumi ook...   :P
Links of rechts naast Kimi ??????  ;) ;) ;)

McLaren_über_alles

Citaat van: SaffierFM op 01 juli 2005 - 22:35:05
Citaat van: Snekuem op 01 juli 2005 - 22:32:12
Niet wanhopen Mclaren fans ! Het seizoen is nog lang.  Ferrari komt op pure snelheid nog steeds tekort op Renault en Mclaren. Als je ziet wat De La Rosa voor tijd reed deze morgen, heeft de wagen genoeg potentieel om de race te winnen. Misschien kan Kimi de klus nog klaren, mits een goede strategie, maar Monty kan voor de overwinning gaan en zo wat kostbare punten afsnoepen van Renault. Ben er zeker van dat Kimi nog op het podium kan eindigen zondag.
Schumi ook...   :P

Dit zal afhankelijk zijn van het aantal toppers dat uitvalt  ;D
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

dj Peter

Citaat van: Snekuem op 01 juli 2005 - 22:39:41
Citaat van: SaffierFM op 01 juli 2005 - 22:35:05
Citaat van: Snekuem op 01 juli 2005 - 22:32:12
Niet wanhopen Mclaren fans ! Het seizoen is nog lang.  Ferrari komt op pure snelheid nog steeds tekort op Renault en Mclaren. Als je ziet wat De La Rosa voor tijd reed deze morgen, heeft de wagen genoeg potentieel om de race te winnen. Misschien kan Kimi de klus nog klaren, mits een goede strategie, maar Monty kan voor de overwinning gaan en zo wat kostbare punten afsnoepen van Renault. Ben er zeker van dat Kimi nog op het podium kan eindigen zondag.
Schumi ook...   :P
Links of rechts naast Kimi ??????  ;) ;) ;)
Haja, inderdaad.. MS op het hoogste schavotje en Kimi links of rechts  ;)
Alle gekheid op een stokje: ik hoop op winst voor de rooien of de grijzen en niet al te veel punten voor de blauw-gelen,al was het maar om het kampioenschap nog wat spannender te maken. En Williams.....aan de hand van wat ik lees over de vrije trainingen wil het niet echt vlotten maar ach, er kan zoveel gebeuren tijdens de race hé ? Zolang er maar geen zotten met ezels op het circuit rondlopen...

McLaren_über_alles

Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

dj Peter

Citaat van: Kimi_über_alles op 01 juli 2005 - 22:55:30
Raikkonen homo?




;)
" Allé séég! Tas nimeer plesant seu.."  ;)

Tim C

Citaat van: Satosan op 01 juli 2005 - 17:17:07
Citaat van: Tim C op 01 juli 2005 - 16:37:06


Dient die spiegel om incindenten zoals te vroeg doorrijden te vermijden? Of is het gewoon voor de show, of is er een andere reden?

..... daar hebben ze tog spiegels voor......
Ok, maar deze is bol dus zien ze echt alles waarschijnlijk

Ferrari 2010

#81
De tijden liggen zo een 10 seconden hoger dan gisteren en de luchtvochtigheid is hoog. Ik veronderstel maar dat het daar geregend heeft, want ze zeggen momenteel op de live timing dat het droog is.
Het is te hopen, dat als het nog gaat regenen, dit niet te laat is, want als de kwali begint met een natte baan en eindigt met een droge zullen de michelin teams een tweede klop op hun dak krijgen omdat ze verleden GP niet zijn gestart. Ferrari kwalificeert immers als laatste...

En anders moet het heel de kwali door even hard regenen, maar jah, is dit mogelijk? ik denk het niet...

**edit**

En wie o wie wet waarom ferrari niet is buiten geweest?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Sept

Citaat van: Schumi 2005 op 02 juli 2005 - 09:39:00
En wie o wie wet waarom ferrari niet is buiten geweest?

Er zijn er nog wel enkelen die enkel een outlap hebben gereden en weer zijn binnengekomen, is in feite net hetzelfde als binnen blijven.. Misschien zijn de voorspellingen wel dat het voor de rest van de dag en morgen droog blijft en dan heeft het weinig zin om je wagen nu af te stellen op iets vochtiger weer en je motor weer 10 ronden te besparen?
1991 - 2004 = 7

Ferrari 2010

Citaat van: Sept op 02 juli 2005 - 10:05:54
Citaat van: Schumi 2005 op 02 juli 2005 - 09:39:00
En wie o wie wet waarom ferrari niet is buiten geweest?

Er zijn er nog wel enkelen die enkel een outlap hebben gereden en weer zijn binnengekomen, is in feite net hetzelfde als binnen blijven.. Misschien zijn de voorspellingen wel dat het voor de rest van de dag en morgen droog blijft en dan heeft het weinig zin om je wagen nu af te stellen op iets vochtiger weer en je motor weer 10 ronden te besparen?
Het lijkt precies zo iets. Op f1racing zeggen ze dat het inderdaad een nat circuit was, maar dat het helemaal opgedroogd zou zijn tegen de kwli en dat er daarom een aantal besloten om niet te rijden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Mikacouli

Citaat van: Schumi 2005 op 02 juli 2005 - 09:39:00
De tijden liggen zo een 10 seconden hoger dan gisteren en de luchtvochtigheid is hoog. Ik veronderstel maar dat het daar geregend heeft, want ze zeggen momenteel op de live timing dat het droog is.
Het is te hopen, dat als het nog gaat regenen, dit niet te laat is, want als de kwali begint met een natte baan en eindigt met een droge zullen de michelin teams een tweede klop op hun dak krijgen omdat ze verleden GP niet zijn gestart. Ferrari kwalificeert immers als laatste...

En anders moet het heel de kwali door even hard regenen, maar jah, is dit mogelijk? ik denk het niet...

**edit**

En wie o wie wet waarom ferrari niet is buiten geweest?

Er is haast niemand buiten geweest. De piste lag zopnat en het had natuurlijk niet veel zin om daarin te rijden aangezien we een droge race tegemoed gaan. Niet enkel Ferrari maar ook enkele anderen bleven liever binnen. De Renault reden wat enkel om hun fans te plezieren.

In de tweede sessie was het kurkdroog en is er dan ook wel redelijk veel gereden. Raïkkönen stond gedurende de hele sessie op kop door enkele hele snelle ronden en die tijd viel maar op het laatste van de sessie. Ik ben ervan overtuigd dat Kimi hier nog veel sneller kon en dat McLaren hier wel "the team to beat" is. Jammer van die 10 plekken of een overwinning was toch zeer dichtbij. Maar het kan natuurlijk nog als ie van bv de 11de plaats start en wat plaatsen wint bij de start. Met behulp van de safetycar kan dit allemaal in orde komen  ;D
Nuja, ik denk dat Ferrari eens wat minder geluk zal hebben.
Het wordt alvast een zeeer spannende kwalificatie.

Ferrari 2010

#85
McLaren is inderdaad goed op dreef, en ik denk dan ook dat JPM met de overwinning gaat lopen, MS 2de en 3de RB of KR, zal er ook van afhangen hoe makkelijk het inhalen gaat.


Trouwens, draait de redactie voor tijden etc. alleen op Jasper? Is hij nu echt zo onvervangbaar als hij zich voordoet? ;D Ik mis de posts in alle geval wel, vooral het verslag, dan weet je altijd wat meer  :P

**edit**

een klein probleem, ja Jasper is idd een klein probleem  ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

jandr

Citaat van: Schumi 2005 op 02 juli 2005 - 11:57:34
McLaren is inderdaad goed op dreef, en ik denk dan ook dat JPM met de overwinning gaat lopen, MS 2de en 3de RB of KR, zal er ook van afhangen hoe makkelijk het inhalen gaat.


Trouwens, draait de redactie voor tijden etc. alleen op Jasper? Is hij nu echt zo onvervangbaar als hij zich voordoet? ;D Ik mis de posts in alle geval wel, vooral het verslag, dan weet je altijd wat meer  :P

**edit**

een klein probleem, ja Jasper is idd een klein probleem  ;D

dan zal hij morgen toch net iets sneller moeten zijn!!!

De man die we in het oog moeten houden is Fisichella, volgens mij is hij de winnaar morgen!


Ferrari 2010

Citaat van: jandr op 02 juli 2005 - 20:06:15
Citaat van: Schumi 2005 op 02 juli 2005 - 11:57:34
McLaren is inderdaad goed op dreef, en ik denk dan ook dat JPM met de overwinning gaat lopen, MS 2de en 3de RB of KR, zal er ook van afhangen hoe makkelijk het inhalen gaat.


Trouwens, draait de redactie voor tijden etc. alleen op Jasper? Is hij nu echt zo onvervangbaar als hij zich voordoet? ;D Ik mis de posts in alle geval wel, vooral het verslag, dan weet je altijd wat meer  :P

**edit**

een klein probleem, ja Jasper is idd een klein probleem  ;D

dan zal hij morgen toch net iets sneller moeten zijn!!!

De man die we in het oog moeten houden is Fisichella, volgens mij is hij de winnaar morgen!


Ha, nu de beide Mac's verder naar achter staan dan ik dacht en de ferrari's op de goede kant staan, en dan redelijk vooraan, 3 en 5, zie ik hen bij de start beide exact 1 plaatsje opschuiven. Ze zullen Alonso van het begin af aan kunnen bijhouden denk ik, want de Brigestones lijken nu vanaf lap 1 al snel, en als ze net zoals vroeger later op de race nóg sneller worden dan zie Ik Schumi voor de overwinning, gaan, desnoods moet Alonso maar zo een slippertje maken als Raikonnen een paar jaar terug (2002 was dat zeker?)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Mikacouli

Citaat van: Schumi 2005 op 02 juli 2005 - 20:16:55
Citaat van: jandr op 02 juli 2005 - 20:06:15
Citaat van: Schumi 2005 op 02 juli 2005 - 11:57:34
McLaren is inderdaad goed op dreef, en ik denk dan ook dat JPM met de overwinning gaat lopen, MS 2de en 3de RB of KR, zal er ook van afhangen hoe makkelijk het inhalen gaat.


Trouwens, draait de redactie voor tijden etc. alleen op Jasper? Is hij nu echt zo onvervangbaar als hij zich voordoet? ;D Ik mis de posts in alle geval wel, vooral het verslag, dan weet je altijd wat meer  :P

**edit**

een klein probleem, ja Jasper is idd een klein probleem  ;D

dan zal hij morgen toch net iets sneller moeten zijn!!!

De man die we in het oog moeten houden is Fisichella, volgens mij is hij de winnaar morgen!


Ha, nu de beide Mac's verder naar achter staan dan ik dacht en de ferrari's op de goede kant staan, en dan redelijk vooraan, 3 en 5, zie ik hen bij de start beide exact 1 plaatsje opschuiven. Ze zullen Alonso van het begin af aan kunnen bijhouden denk ik, want de Brigestones lijken nu vanaf lap 1 al snel, en als ze net zoals vroeger later op de race nóg sneller worden dan zie Ik Schumi voor de overwinning, gaan, desnoods moet Alonso maar zo een slippertje maken als Raikonnen een paar jaar terug (2002 was dat zeker?)

Nop, was in 2003. De ferrari's staan licht. hebben ze zelf onrechtsreeks gezegd."We hadden gehoopt op de pole positie" dus ze hebben er veel voor gedaan om die pole te bemachtigen en het eerste wat je dan doet is minder benzine meenemen. Ze konden zelfs de eerste twee sectoren goed aan maar ze verloren het in de laatste sector. Als je veel benzine mee zou hebben dan zou je veel verliezen in de eerste sector want dan moet je veel vroeger remmen na zo'n snelheid. Zonder gelukt wint er geen ferrari.

jandr

Citaat van: Mikacouli op 02 juli 2005 - 20:46:17
Citaat van: Schumi 2005 op 02 juli 2005 - 20:16:55
Citaat van: jandr op 02 juli 2005 - 20:06:15
Citaat van: Schumi 2005 op 02 juli 2005 - 11:57:34
McLaren is inderdaad goed op dreef, en ik denk dan ook dat JPM met de overwinning gaat lopen, MS 2de en 3de RB of KR, zal er ook van afhangen hoe makkelijk het inhalen gaat.


Trouwens, draait de redactie voor tijden etc. alleen op Jasper? Is hij nu echt zo onvervangbaar als hij zich voordoet? ;D Ik mis de posts in alle geval wel, vooral het verslag, dan weet je altijd wat meer  :P

**edit**

een klein probleem, ja Jasper is idd een klein probleem  ;D

dan zal hij morgen toch net iets sneller moeten zijn!!!

De man die we in het oog moeten houden is Fisichella, volgens mij is hij de winnaar morgen!


Ha, nu de beide Mac's verder naar achter staan dan ik dacht en de ferrari's op de goede kant staan, en dan redelijk vooraan, 3 en 5, zie ik hen bij de start beide exact 1 plaatsje opschuiven. Ze zullen Alonso van het begin af aan kunnen bijhouden denk ik, want de Brigestones lijken nu vanaf lap 1 al snel, en als ze net zoals vroeger later op de race nóg sneller worden dan zie Ik Schumi voor de overwinning, gaan, desnoods moet Alonso maar zo een slippertje maken als Raikonnen een paar jaar terug (2002 was dat zeker?)

Nop, was in 2003. De ferrari's staan licht. hebben ze zelf onrechtsreeks gezegd."We hadden gehoopt op de pole positie" dus ze hebben er veel voor gedaan om die pole te bemachtigen en het eerste wat je dan doet is minder benzine meenemen. Ze konden zelfs de eerste twee sectoren goed aan maar ze verloren het in de laatste sector. Als je veel benzine mee zou hebben dan zou je veel verliezen in de eerste sector want dan moet je veel vroeger remmen na zo'n snelheid. Zonder gelukt wint er geen ferrari.

Daar ben ik helemaal niet zeker van, dit is mijn voorspelling voor de kanshebbers;

Fisichella: iets later in de pits

Trulli: zeer licht, extra pitstop


Als Alonso mocht wiinnen voor Schumacher is dit nog niet erg, we hebben de laatste GP's gezien dat Alonso en Raikonnne om toer pech hebben of foutje maken, als Schumacher gewoon maakt dat hij telkens op podium staat na één van die twee is hij de lachende derde die uiteindelijk kampioen wordt!

Men spreekt namelijk van een zeer grote voorsprong van Alonso in WK, maar was Schumacher in 2002 niet reeds kampioen in Frankrijk? (of vergis ik mij?) Wel, hier is Alonso dus nog heel ver van!

Alonso en Schumacher: evenveel benzine