GP van Frankrijk

Gestart door Tim C, 26 juni 2005 - 12:55:18

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: jandr op 03 juli 2005 - 08:55:24
Citaat van: Mikacouli op 02 juli 2005 - 20:46:17
Citaat van: Schumi 2005 op 02 juli 2005 - 20:16:55
Citaat van: jandr op 02 juli 2005 - 20:06:15
Citaat van: Schumi 2005 op 02 juli 2005 - 11:57:34
McLaren is inderdaad goed op dreef, en ik denk dan ook dat JPM met de overwinning gaat lopen, MS 2de en 3de RB of KR, zal er ook van afhangen hoe makkelijk het inhalen gaat.


Trouwens, draait de redactie voor tijden etc. alleen op Jasper? Is hij nu echt zo onvervangbaar als hij zich voordoet? ;D Ik mis de posts in alle geval wel, vooral het verslag, dan weet je altijd wat meer  :P

**edit**

een klein probleem, ja Jasper is idd een klein probleem  ;D

dan zal hij morgen toch net iets sneller moeten zijn!!!

De man die we in het oog moeten houden is Fisichella, volgens mij is hij de winnaar morgen!


Ha, nu de beide Mac's verder naar achter staan dan ik dacht en de ferrari's op de goede kant staan, en dan redelijk vooraan, 3 en 5, zie ik hen bij de start beide exact 1 plaatsje opschuiven. Ze zullen Alonso van het begin af aan kunnen bijhouden denk ik, want de Brigestones lijken nu vanaf lap 1 al snel, en als ze net zoals vroeger later op de race nóg sneller worden dan zie Ik Schumi voor de overwinning, gaan, desnoods moet Alonso maar zo een slippertje maken als Raikonnen een paar jaar terug (2002 was dat zeker?)

Nop, was in 2003. De ferrari's staan licht. hebben ze zelf onrechtsreeks gezegd."We hadden gehoopt op de pole positie" dus ze hebben er veel voor gedaan om die pole te bemachtigen en het eerste wat je dan doet is minder benzine meenemen. Ze konden zelfs de eerste twee sectoren goed aan maar ze verloren het in de laatste sector. Als je veel benzine mee zou hebben dan zou je veel verliezen in de eerste sector want dan moet je veel vroeger remmen na zo'n snelheid. Zonder gelukt wint er geen ferrari.

Daar ben ik helemaal niet zeker van, dit is mijn voorspelling voor de kanshebbers;

Fisichella: iets later in de pits

Trulli: zeer licht, extra pitstop


Als Alonso mocht wiinnen voor Schumacher is dit nog niet erg, we hebben de laatste GP's gezien dat Alonso en Raikonnne om toer pech hebben of foutje maken, als Schumacher gewoon maakt dat hij telkens op podium staat na één van die twee is hij de lachende derde die uiteindelijk kampioen wordt!

Men spreekt namelijk van een zeer grote voorsprong van Alonso in WK, maar was Schumacher in 2002 niet reeds kampioen in Frankrijk? (of vergis ik mij?) Wel, hier is Alonso dus nog heel ver van!

Alonso en Schumacher: evenveel benzine
Ja, ik dacht na een slippertje van KR een paar rondjes voor de Finish, maar Mikacouli zegt dat dat slippertje in 2003 was, dus er klopt even iets niet meer in mijn hoofd, zit wat door elkaar.

Maar als je MS met zo een gedachtengang eerste wil laten worden, dat lukt nooit. Er is té veel volk op het veld dat snel is. Je vergeet dat er buiten FA en KR ook GF en, nog niet veel van gezien dit seizoen door zen blessure etc: JPM. Die zal binnenkort ook wel zeges komen opeisen hoor!. Heb je de Toyota's nog, die staan er ook niet slecht voor. Dan komen de BMW's, over een paar races zitten die er ook weer tussen zoals in Monaco.

Uiteraard, als MS dan altijd 2de kan worden en dat de KR en FA altijd plaats 1 en ergens plaats 5 wisselen wordt MS met zen vingers in zen neus en zonder ee échte race te winnen WK...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

#91
Klaar voor de start, ik ben eens benieuwd  :P

...

Goede start, MS houdt zen plats, RB schuift zelf 1tje op  :D

Citaat van: Mikacouli op 02 juli 2005 - 20:46:17
Citaat van: Schumi 2005 op 02 juli 2005 - 20:16:55
Citaat van: jandr op 02 juli 2005 - 20:06:15
Citaat van: Schumi 2005 op 02 juli 2005 - 11:57:34
McLaren is inderdaad goed op dreef, en ik denk dan ook dat JPM met de overwinning gaat lopen, MS 2de en 3de RB of KR, zal er ook van afhangen hoe makkelijk het inhalen gaat.


Trouwens, draait de redactie voor tijden etc. alleen op Jasper? Is hij nu echt zo onvervangbaar als hij zich voordoet? ;D Ik mis de posts in alle geval wel, vooral het verslag, dan weet je altijd wat meer :P

**edit**

een klein probleem, ja Jasper is idd een klein probleem ;D

dan zal hij morgen toch net iets sneller moeten zijn!!!

De man die we in het oog moeten houden is Fisichella, volgens mij is hij de winnaar morgen!


Ha, nu de beide Mac's verder naar achter staan dan ik dacht en de ferrari's op de goede kant staan, en dan redelijk vooraan, 3 en 5, zie ik hen bij de start beide exact 1 plaatsje opschuiven. Ze zullen Alonso van het begin af aan kunnen bijhouden denk ik, want de Brigestones lijken nu vanaf lap 1 al snel, en als ze net zoals vroeger later op de race nóg sneller worden dan zie Ik Schumi voor de overwinning, gaan, desnoods moet Alonso maar zo een slippertje maken als Raikonnen een paar jaar terug (2002 was dat zeker?)

Nop, was in 2003. De ferrari's staan licht. hebben ze zelf onrechtsreeks gezegd."We hadden gehoopt op de pole positie" dus ze hebben er veel voor gedaan om die pole te bemachtigen en het eerste wat je dan doet is minder benzine meenemen. Ze konden zelfs de eerste twee sectoren goed aan maar ze verloren het in de laatste sector. Als je veel benzine mee zou hebben dan zou je veel verliezen in de eerste sector want dan moet je veel vroeger remmen na zo'n snelheid. Zonder gelukt wint er geen ferrari.

Als ik dit zie denk ik dat FA net héél licht staat en dat de ferrari's zwaar(der) staan...


**edit ronde 46**
Big probs voor JPM precies. Spijtig, nu heeft hij nweer niet de kans om een mooi resultaat te klokken...


**edit ronde 47**
Gedaan ermee.....
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

wahahahaha, ze hadden de vlaggen verkeerd gehangen, ze hebben de Duitse den de Finse verwisseld  ;D ;D ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

QMaverick

Rare jongens die Fransen, volgens hun komen de Duitsers uit Finland en de Finnen uit Duitsland...

Ze hadded de vlaggen bij de prijsuitreiking verkeerd opgehangen...
QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl

Schumi nr1

Er zat ergens een hevige schumifan bij de jongens van de vlaggen neem ik aan. :) In de hoop dat niemand het zou zien.

Doefie

Heb de laatste 7 ronden gezien, bij de start zat ik nog in Zolder (Historic Grand Prix). Was wel hilarisch met die vlaggen, die gingen sneller weer naar beneden dan naar boven ;D

Mikacouli

Citaat van: Schumi 2005 op 03 juli 2005 - 14:04:04
Klaar voor de start, ik ben eens benieuwd  :P

...

Goede start, MS houdt zen plats, RB schuift zelf 1tje op  :D

Citaat van: Mikacouli op 02 juli 2005 - 20:46:17
Citaat van: Schumi 2005 op 02 juli 2005 - 20:16:55
Citaat van: jandr op 02 juli 2005 - 20:06:15
Citaat van: Schumi 2005 op 02 juli 2005 - 11:57:34
McLaren is inderdaad goed op dreef, en ik denk dan ook dat JPM met de overwinning gaat lopen, MS 2de en 3de RB of KR, zal er ook van afhangen hoe makkelijk het inhalen gaat.


Trouwens, draait de redactie voor tijden etc. alleen op Jasper? Is hij nu echt zo onvervangbaar als hij zich voordoet? ;D Ik mis de posts in alle geval wel, vooral het verslag, dan weet je altijd wat meer :P

**edit**

een klein probleem, ja Jasper is idd een klein probleem ;D

dan zal hij morgen toch net iets sneller moeten zijn!!!

De man die we in het oog moeten houden is Fisichella, volgens mij is hij de winnaar morgen!


Ha, nu de beide Mac's verder naar achter staan dan ik dacht en de ferrari's op de goede kant staan, en dan redelijk vooraan, 3 en 5, zie ik hen bij de start beide exact 1 plaatsje opschuiven. Ze zullen Alonso van het begin af aan kunnen bijhouden denk ik, want de Brigestones lijken nu vanaf lap 1 al snel, en als ze net zoals vroeger later op de race nóg sneller worden dan zie Ik Schumi voor de overwinning, gaan, desnoods moet Alonso maar zo een slippertje maken als Raikonnen een paar jaar terug (2002 was dat zeker?)

Nop, was in 2003. De ferrari's staan licht. hebben ze zelf onrechtsreeks gezegd."We hadden gehoopt op de pole positie" dus ze hebben er veel voor gedaan om die pole te bemachtigen en het eerste wat je dan doet is minder benzine meenemen. Ze konden zelfs de eerste twee sectoren goed aan maar ze verloren het in de laatste sector. Als je veel benzine mee zou hebben dan zou je veel verliezen in de eerste sector want dan moet je veel vroeger remmen na zo'n snelheid. Zonder gelukt wint er geen ferrari.

Als ik dit zie denk ik dat FA net héél licht staat en dat de ferrari's zwaar(der) staan...


**edit ronde 46**
Big probs voor JPM precies. Spijtig, nu heeft hij nweer niet de kans om een mooi resultaat te klokken...


**edit ronde 47**
Gedaan ermee.....

Ja, het was ik die fout was. Het was in het dominante seizoen van Ferrai in 2002. HAd niet verwacht dat het allemaal zo snel ging ;D

Ferrari 2010

Sja, vergissen is menselijk hé
Verder vond ik het eigenlijk maar een saaie race, was eigenlijk zo goed als niets te zien...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

The Iceman

Verwachte overwinning van Alonso. Knappe tweede plaats van Kimi. Schumacher op meer dan een minuut van Kimi. Nog redelijk veel werk bij Ferrari om terug in de running te komen om races te kunnen winnen. Als Monty zijn Mac het niet begeven had, was er geen rood te bespeuren geweest op het podium. Fisi die wat punten weggeeft door zijn motor af te laten slaan tijdens zijn laatste pitsstop. Hetgeen me wel opvalt is het verschil tussen beide Renaults ( vermoed dat die van Alonso toch wat beter geprepareerd is door de mensen van Renault, aangezien het verschil wel erg groot was vandaag ). Toyota dat altijd wel een goede eerste stint rijdt, maar dan toch terugvalt. Button die BAR eindelijk de eerste punten bezorgd van het seizoen en Takuma die serieus wat ralllycross heeft gereden vandaag. Moet voor zijn plaatsje gaan vrezen bij BAR volgend jaar denk ik. Ralf die toch nog twee puntjes voor Toyota kan pakken en Villeneuve die ook nog eens in de top 8 eindigt.
Maar wat als Kimi van P3 had kunnen vertrekken vandaag ??? Dan hadden we een spannende race voor de overwinning gezien vandaag en geen one man show van Alonso. 2005 zal toch het seizoen worden van Kimi en Fernando Alonso.  Wie wereldkampioen wordt ???? Het is zeker nog niet gedaan alleszins. Kijk al uit naar Silverstone volgende week !

Juan Pablo

kut 'race', zelfs Indianapolis was beter.

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Eric

geen al te bijzondere race...
Alonso heeft geluk gehad dat hij Trulli achter hem had, Trulli heeft alles mooi opgehouden en Alonso kon een enorme voorsprong uitbouwen.

Zonder Trulli had Alonso het aan de stok gekregen met Montoya, Schumi en Kimi.
Een terechte overwinning voor Alonso...en een goede strategie van McLaren...Ferrari heeft nog wat werk aan de winkel en BMW Williams was de klucht van het weekend. :-[ :o

Ferrari 2010

Citaat van: Snekuem op 03 juli 2005 - 16:38:31
Verwachte overwinning van Alonso. Knappe tweede plaats van Kimi. Schumacher op meer dan een minuut van Kimi. Nog redelijk veel werk bij Ferrari om terug in de running te komen om races te kunnen winnen. Als Monty zijn Mac het niet begeven had, was er geen rood te bespeuren geweest op het podium. Fisi die wat punten weggeeft door zijn motor af te laten slaan tijdens zijn laatste pitsstop. Hetgeen me wel opvalt is het verschil tussen beide Renaults ( vermoed dat die van Alonso toch wat beter geprepareerd is door de mensen van Renault, aangezien het verschil wel erg groot was vandaag ). Toyota dat altijd wel een goede eerste stint rijdt, maar dan toch terugvalt. Button die BAR eindelijk de eerste punten bezorgd van het seizoen en Takuma die serieus wat ralllycross heeft gereden vandaag. Moet voor zijn plaatsje gaan vrezen bij BAR volgend jaar denk ik. Ralf die toch nog twee puntjes voor Toyota kan pakken en Villeneuve die ook nog eens in de top 8 eindigt.
Maar wat als Kimi van P3 had kunnen vertrekken vandaag ??? Dan hadden we een spannende race voor de overwinning gezien vandaag en geen one man show van Alonso. 2005 zal toch het seizoen worden van Kimi en Fernando Alonso.  Wie wereldkampioen wordt ???? Het is zeker nog niet gedaan alleszins. Kijk al uit naar Silverstone volgende week !
Wat je daar zegt over GF klopt volgens mij niet helemaal. Je zegt net zoals op tv dat hij daar punten heeft laten liggen, maar ik was ondertussen live-timig aan het volgen op Formula1.com. Ik heb gezien dat zijn eerste achtervolger een 11-tal seconden ofzo achterhing, en zijn tweede daarbij op nog eens 7 seconden. Na zijn pitstop zat hij een hoop seconden achter die 2. Rekenende dat een pistop daar, kweet niet, een kleine 20 seconden duurde had hij op dezelfde positie terecht gekomen...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

1 vraag van mij: ik ken het resultaat, weet van Kimi's inhaalrace, maar heb de race niet gezien, en ik heb de tweede helft van de race (exact vanaf ronde 70) op harddisk staan. Kimi ligt al tweede, JPM moet nog uitvallen, en verder gebeurt er niet veel meer denk ik. Is het de moeite om de tweede helft te bekijken? Lijkt me niet, maar ik wil het toch nog eens van iemand horen.

mike

Citaat van: Jasper op 04 juli 2005 - 20:49:57
1 vraag van mij: ik ken het resultaat, weet van Kimi's inhaalrace, maar heb de race niet gezien, en ik heb de tweede helft van de race (exact vanaf ronde 70) op harddisk staan. Kimi ligt al tweede, JPM moet nog uitvallen, en verder gebeurt er niet veel meer denk ik. Is het de moeite om de tweede helft te bekijken? Lijkt me niet, maar ik wil het toch nog eens van iemand horen.

Nee. Buiten het uitvallen van Motoya gebeurt er niks meer, en dat uitvallen is helemaal niet spectaculair.

Allez, naar het einde toe is er nog een korte fase waar MS binnen geweest is voor benzine en +- 1.5 seconden voor GF op de baan komt. GF staat veel lichter, en komt dus snel dichterbij. Maar iedereen weet al slapend op zijn twee oren 1) dat hij geen kans maakt als MS de deur niet open doet (en dat doet ie vaneigens niet), en 2) dat GF binnenkort nog binnen moet voor benzine en de eventueel gewonnen plaats dus toch terug verliest.

Tenzij je het spannend vindt om te tellen hoe dikwijls de Williams mensen de pits opzoeken...  :) Tiens, wat is eigenlijk het record aantal stops van 1 rijder binnen 1 race?

Alan Blues

Citaat van: mike op 04 juli 2005 - 21:40:44
Citaat van: Jasper op 04 juli 2005 - 20:49:57
1 vraag van mij: ik ken het resultaat, weet van Kimi's inhaalrace, maar heb de race niet gezien, en ik heb de tweede helft van de race (exact vanaf ronde 70) op harddisk staan. Kimi ligt al tweede, JPM moet nog uitvallen, en verder gebeurt er niet veel meer denk ik. Is het de moeite om de tweede helft te bekijken? Lijkt me niet, maar ik wil het toch nog eens van iemand horen.

Nee. Buiten het uitvallen van Motoya gebeurt er niks meer, en dat uitvallen is helemaal niet spectaculair.

Allez, naar het einde toe is er nog een korte fase waar MS binnen geweest is voor benzine en +- 1.5 seconden voor GF op de baan komt. GF staat veel lichter, en komt dus snel dichterbij. Maar iedereen weet al slapend op zijn twee oren 1) dat hij geen kans maakt als MS de deur niet open doet (en dat doet ie vaneigens niet), en 2) dat GF binnenkort nog binnen moet voor benzine en de eventueel gewonnen plaats dus toch terug verliest.

Tenzij je het spannend vindt om te tellen hoe dikwijls de Williams mensen de pits opzoeken...  :) Tiens, wat is eigenlijk het record aantal stops van 1 rijder binnen 1 race?


Ik herinner me een GP in Frankrijk ergens in de jaren '80 of begin '90 waar ze nogal veel binnen gegaan zijn. Ik denk 6 of 8 keren. Droog, regen, droog, regen, droog, regen, enz...

Best grappig om zien. :)