GP van U.S.

Gestart door Supermariobros, 14 juni 2005 - 08:32:14

« vorige - volgende »

McLaren_über_alles

Al dat gezever hier  ;) en bij de FIA...

De schuldige is gewoon Michelin. Dat weet iedereen. Ze leverden een slechte band, dus kon er gewoon niet geracet worden... Dus de teams trokken zich terug. Toch niet meer dan logisch. Moest de FIA dit nog nu nog eens begrijpen. De teams wilden eigenlijk wel racen, deden tal van voorstellen bij de FIA, maar werden stuk voor stuk weg gelachen. Tja, het spijt mij hoor, maar de FIA moet de schuld dan niet op de teams steken hoor, en met rechtzaken dreigen en zo hoor, want ze zijn eigenlijk zelf ook deels verantwoordelijk. Ze wisten dat de teams niet gingen starten als de FIA geen toegevingen deed, dus ja... Boontje komt om zijn loontje...

De teams wilden racen, FIA bleef koppig --> geen teams... Toch logisch? En nu zitten ze bij de FIA te kakken en te verwijten. Manmanman, stelletje amateurs.

En om het amateurisme nog meer aan te tonen: De regeling die de FIA wou treffen zegt toch gewoon alles... "Rijdt een beetje trager in Turn 13" . Dit is echt wel hilarisch...
Het Amerikaanse volk zal dit alleszins kunnen apprecieren hoor, als iedereen lijk nen zot op zijn rem staat in die bocht. En wat als bv Kimi en Alonso in gevecht liggen met elkaar? De 1 gaan sowieso wat sneller proberen rijden in die bocht dan de andere, en na een aantal ronden vliegen ze er gewoon weer volle gans door... En nog een aantal ronden crashen ze, en wie weet zelf met ernstige gevolgen...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Raikkonen MASTER

Ik denk je nooit de perfecte oplossing had gevonden.

Dit omdat bij alles wat je als oplossing ook doet, er nadien een klacht kan komen.
Als Ferrari een ongeval heeft, kunnen ze klacht indienen omdat de Michelin-teams niet reglementair reden. Dan gaat dat circus aanhouden tot het einde van het seizoen, met rechtzaken en dergelijke...

Nu is er een oplossing gekozen die niet zo leuk was voor de kijkers, maar waar er nadien geen twijfel over kan bestaan dat de reglementering heel strikt gevolgd werd.

De Michelin-teams moeten hun niet-rijden verantwoorden maar hier ook verwacht ik mogelijk enkel een blaam of een geldboete.

Uiteindelijk is het belangrijkste dat de volgende GP, alles weer goed loopt en dat er geen naslepende chaos volgt door die grove fout van Michelin.

Hiermee eindigt mijn bijdrage aan de hele discussie.
Ik vond het leuk te discussieren maar moet toegeven dat ik het soms ver heb getrokken waarvoor mijn excuses. Alvorens Ferrari te veroordelen had ik naar de correctheid van mijn informatie moeten kijken. Dit mogelijk uit een vooroordeel tegen Ferrari, maar het zal dan toch onbewust geweest zijn.
Ik ben geen anti-supporter.
@ Benedictus, hier zal ik niet meer met je in discussie gaan, srry voor de soms harde woordenwisseling, we vinden elkaar wel terug op de volgende topic  :D  ;)

Raikko... out...

McLaren_über_alles

Uit deeltje uit een column over dit voorval:

CitaatNee, dit is echt geweldig voor Formule 1 in Amerika. Eerst het schandalige optreden van Ferrari een paar jaar terug, en nu ze eindelijk weer een beetje een goed imago aan het opbouwen zijn komen ze met zulke grappen.

Maar hoe kan dit nou gebeuren? Ferrari speelt hier wel een rol in. Zij wilden niet instemmen op het verzoek om een chicane aan te leggen in bocht 13, waar alle andere negen teams wel bereid toe waren. Op zich is dat nog te begrijpen, dit is namelijk de enige kans om te winnen voor Ferrari, althans op dit moment. Maar is dat nou wel de juiste oplossing, Ferrari kon ook eens voor de verandering denken aan de fans, de miljoenen fans die door een paar stijfkoppen een flutrace te zien krijgen.
Maar het is natuurlijk te simpel om Ferrari hier als schuldige aan te wijzen, zij hebben er alleen maar voor gezorgd dat een oplossing niet door kon gaan.
Nee, het probleem ligt bij de FIA, met al hun belachelijke bandenregels. Ze hadden veel eerder moeten ingrijpen. Ze hadden moeten inzien dat de reglementen die zij op dit moment hanteren, op het gebied van de banden, de veiligheid allerminst ten goede komt. Ze hadden de bandenoorlog tussen Bridgestone en Michelin al veel eerder moeten stoppen.

Laat de FIA nou eens gaan nadenken en niet alleen het gevolg bestraffen maar de oorzaak opzoeken en verbeteren. Dit gaat zo niet langer.

Laten we hopen voor de Formule 1 dat ze nog welkom zijn in Amerika, hoewel het volledig te begrijpen is dat Amerika nu wel schoon genoeg heeft van deze tak van "autosport".
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

mike

#633
Citaat van: Raikkonen MASTER op 21 juni 2005 - 02:08:57
Mike, herlees mijn bericht.
Het is net hetzelfde als Jasper zegt...

Ik heb het over de Michelin-TEAMS, niet over Michelin in het algemeen.

Dat had ik al lang door. Getuige waarvan mijn bericht vlak onder datgene waar je op reageert en dat je bewust uit het oog verliest.

Maar je hebt er (begrijpelijkerwijze, maar...) bewust voor gekozen niet te reageren op de kern van mijn bericht, namelijk: "En al wie een straft suggereert als deel van zijn oplossing wil helemaal geen oplossing?" Of we het daar hebben over teams of niet doet NIKS ter zake, maar jij verschuilt je wel weer achter die al lang plat geklopte en volledig dood gemolken argumentatie.

mike

Citaat van: bogief1 op 21 juni 2005 - 16:47:34
Trager rijden vond ik toch belachelijk zu en onveilig.

Daar kan ik het enkel eens mee zijn. Trager rijden vastleggen als regel ware onzin geweest.

Een individuele piloot kon eventueel beslissen zo iets te doen (hint: er zijn altijd teams die trager rijden omdat hun materiaal niet beter toelaat; er waren er zo zelfs 2 aanwezig op de baan). Maar dan kan hij in dit geval evengoed opgeven en/of is hij binnen de kortste keren zijn zitje kwijt, want met 14 van die mannen op de baan, die allemaal denken dat ze zelf de snelste van de hele bende zijn, houdt die afspraak het geen 2 ronden uit. En na ronde 12 ploft de eerste band alsnog. Gevolg: SC op de baan, overal carbon stukjes om banden op stuk te rijden (ook de Bridgestones), bandendruk naar beneden, en zodoende wordt het hele probleem exponentieel erger.  Op het eind (als de race al niet afgebroken wordt), komt er amper een man of drie over de streep. Als zo iets geen mal figuur slaat in de states...

Tim C

Citaat van: bogief1 op 21 juni 2005 - 17:40:02
Zouden ze de reacties niet kunnen doorsturen? Ik heb al gekeken op de site van de FIA, maar daar vind je geen e-mail adres, enkel telefoon nummers en daarvoor is m'n engels niet goed genoeg :) mss als de fans mails sturen dat ze dan wat sneller door krijgen dat ze op de verkeerde manier bezig zijn, tenslotte is voor hen de kritiek van fans pijnlijk, kijk maar hoe beschamend ze waren na de reacties van het volk dat naar de race is geweest
Je kan natuurlijk ook altijd een petitie starten online en mensen vragen ze te "ondertekenen", daarna stuur je dit op naar de FIA ;)


Kwestie van nutteloos tijdverdrijf te houden ;)

McLaren_über_alles

#636
Citaat van: mike op 21 juni 2005 - 18:40:59
Citaat van: bogief1 op 21 juni 2005 - 16:47:34
Trager rijden vond ik toch belachelijk zu en onveilig.

Daar kan ik het enkel eens mee zijn. Trager rijden vastleggen als regel ware onzin geweest.

Een individuele piloot kon eventueel beslissen zo iets te doen (hint: er zijn altijd teams die trager rijden omdat hun materiaal niet beter toelaat; er waren er zo zelfs 2 aanwezig op de baan). Maar dan kan hij in dit geval evengoed opgeven en/of is hij binnen de kortste keren zijn zitje kwijt, want met 14 van die mannen op de baan, die allemaal denken dat ze zelf de snelste van de hele bende zijn, houdt die afspraak het geen 2 ronden uit. En na ronde 12 ploft de eerste band alsnog. Gevolg: SC op de baan, overal carbon stukjes om banden op stuk te rijden (ook de Bridgestones), bandendruk naar beneden, en zodoende wordt het hele probleem exponentieel erger.  Op het eind (als de race al niet afgebroken wordt), komt er amper een man of drie over de streep. Als zo iets geen mal figuur slaat in de states...

Bwa, die Amerikaantjes zien niks liever dan crashes...  :)
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Ferrari 2010

Eigenlijk mag PS nog blij zijn dat Jordan de race heeft meegereden. Dankzij de gele wgentjes onloopt hij nu waarschijnlijk een straf...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

jandr

Citaat van: Jasper op 21 juni 2005 - 14:43:30
Citaat van: jandr op 21 juni 2005 - 12:01:24
De McLaren en Renault fans (als die er al zijn) zijn na 5 jaar Ferrari overheersing gewoon GEFRUSTREERD!!!!! Ze zullen dan ook steeds alles aanwenden om Ferrari slecht te maken, dus een normale discussie wordt dan zinloos.

Maar aan al die gefrustreerden: ook dit jaar wordt Ferrari kampioen!!!!!
Ik geef je een uitdaging. Lees de laatste 5 pagina's van dit topic nog eens door en haal er mij 3 posts uit die tégen Ferrari gericht zijn. Ik raad je wel aan er niet aan te beginnen, want je zal er geen een vinden. Waarmee ik wil zeggen dat jouw post zinloos is.

U vraagt, wij draaien:

NR 1 van Raikonnen master

Quote from: BenedictusXVII op 19 Juni 2005 - 21:44:02
Niemand van de Michelin teams draaide op voor de Bridgestone problemen, nu draait ook niemand van de Bridgestone teams op voor de Michelin problemen.

Ferrari de zwarte piet doorschuiven is vrij kinderachtig.


Ferrari is de zwarte piet als blijkt dat alle andere 9 teams wél een chicane wouden en Ferrari tegen stemde.
Ik hoor op verschillende sites dat Ferrari tegen stemde en op verschillende sites dat Ferrari de keuze liet aan de FIA.
Als Ferrari de keuze liet aan de FIA, dan trek ik mijn woorden in.

Als Ferrari tegen stemde, blijkt nog maar eens te meer dat ze het enkel doen voor de punten en voor niets anders.
En JA, ik zou dit ook zeggen mocht McLaren daar nu dwaas achter elkaar aan het rijden zijn.


nr 2 van jezelf:

--------------------------------------------------------------------------------
Als Ferrari nu het WK wint, is dat de schandaligste, meest omstreden titel die ze ooit halen en ooit zullen halen. Tenminste als het met kleine voorsprong gebeurt.

Het is niet de schuld van Ferrari... maar ook niet die van Renault en McLaren.


NR 3 van Raikonnen master

1ste fout  = FIA --> bandenregel.
                            Hoe kan je in een sport waar zoveel veiligheid moet zijn, die regel maken?
                            Ze willen niet dat er gewonden vallen, herbouwen circuits, maken nieuwe soorten grind enz..
                            Maar riskeren dat ze met slechte banden rijden kan wel... Erg stom.

2de fout  = Michelin --> Maar ze hebben er goed aan gedaan de teams te waarschuwen.

3de fout = Ferrari --> Wederom alle teams tegen Ferrari in een cruciale beslissing, de chicane.
                              Er konden doden vallen mochten de andere piloten wél gereden hebben.
                              Ferrari wou een makkelijke race, ze hebben ze gekregen.
                              Jean Todt zei tegen MS voor de race: "Lets go out there and have some fun"
                              Michael accepteert het maar, vergetende dat zijn broer dood had kunnen zijn.
                              De actie op Barichello was respectloos, arrogant en smerig.
                              Na actie MS --> Ferrari: "Lets keep it this way, finish with both cars"
                              Vertaald: niet meer inhalen, laat Michael winnen.

jandr

Citaat van: Raikkonen MASTER op 21 juni 2005 - 17:43:02
Ik denk je nooit de perfecte oplossing had gevonden.

Dit omdat bij alles wat je als oplossing ook doet, er nadien een klacht kan komen.
Als Ferrari een ongeval heeft, kunnen ze klacht indienen omdat de Michelin-teams niet reglementair reden. Dan gaat dat circus aanhouden tot het einde van het seizoen, met rechtzaken en dergelijke...

Nu is er een oplossing gekozen die niet zo leuk was voor de kijkers, maar waar er nadien geen twijfel over kan bestaan dat de reglementering heel strikt gevolgd werd.

De Michelin-teams moeten hun niet-rijden verantwoorden maar hier ook verwacht ik mogelijk enkel een blaam of een geldboete.

Uiteindelijk is het belangrijkste dat de volgende GP, alles weer goed loopt en dat er geen naslepende chaos volgt door die grove fout van Michelin.

Hiermee eindigt mijn bijdrage aan de hele discussie.
Ik vond het leuk te discussieren maar moet toegeven dat ik het soms ver heb getrokken waarvoor mijn excuses. Alvorens Ferrari te veroordelen had ik naar de correctheid van mijn informatie moeten kijken. Dit mogelijk uit een vooroordeel tegen Ferrari, maar het zal dan toch onbewust geweest zijn.
Ik ben geen anti-supporter.
@ Benedictus, hier zal ik niet meer met je in discussie gaan, srry voor de soms harde woordenwisseling, we vinden elkaar wel terug op de volgende topic  :D  ;)

Raikko... out...

Dat bedoel ik nu. Ik ben supporter van Ferrari maar heb tegen geen enkel team een vooroordeel. Ik dacht net dat dat de sterkte was van de F1, één grote familie, geen negatieve gevoelens tegen de andere partijen. Blijkbaar daalt het niveau deze jaren tot een voetbalniveau, jammer...

Roel

Citaat van: jandr op 21 juni 2005 - 23:53:10
Ik dacht net dat dat de sterkte was van de F1, één grote familie, geen negatieve gevoelens tegen de andere partijen. Blijkbaar daalt het niveau deze jaren tot een voetbalniveau, jammer...

Veralgemenen wat is dat? Hautain zijn, wat is dat?  ::)

Dit is een vrij zinloze discussie geworden al bij al, water under the bridge. Letterlijk oeverloos, niemand zal de kant halen ;-) Ik kijk alvast vooruit, richt m'n blik naar de zon, valt de schaduw achter me  ;D

Hopen dat we in Europa weer een beetje sport en "racen" krijgen en dat ze (geen argument in deze discussie!!) bij de FIA zien dat de 1 band per weekend gewoon niet in de F1 thuis hoort en volgend jaar buitenkieperen, iets waar iedereen het wel al over eens was ...
(Met de regel miss ook een bandenfabrikant buitenkieperen, wie weet...)

Maar nu vooruit met die geit!
God save Mclaren

mike

Citaat uit De Standaard van 21 juni:

Citaat
Bel eens met je autobanden

De Pirelli X-Pressure AcousticBlue is een autoband die de chauffeur op zijn gsm opbelt als de druk plots onrustwekkend daalt. ...

Misschien kan Michelin die technologie wel opkopen? :)

Jasper

Citaat van: jandr op 21 juni 2005 - 23:49:12
Citaat van: Jasper op 21 juni 2005 - 14:43:30
Citaat van: jandr op 21 juni 2005 - 12:01:24
De McLaren en Renault fans (als die er al zijn) zijn na 5 jaar Ferrari overheersing gewoon GEFRUSTREERD!!!!! Ze zullen dan ook steeds alles aanwenden om Ferrari slecht te maken, dus een normale discussie wordt dan zinloos.

Maar aan al die gefrustreerden: ook dit jaar wordt Ferrari kampioen!!!!!
Ik geef je een uitdaging. Lees de laatste 5 pagina's van dit topic nog eens door en haal er mij 3 posts uit die tégen Ferrari gericht zijn. Ik raad je wel aan er niet aan te beginnen, want je zal er geen een vinden. Waarmee ik wil zeggen dat jouw post zinloos is.
nr 2 van jezelf:

--------------------------------------------------------------------------------
Als Ferrari nu het WK wint, is dat de schandaligste, meest omstreden titel die ze ooit halen en ooit zullen halen. Tenminste als het met kleine voorsprong gebeurt.

Het is niet de schuld van Ferrari... maar ook niet die van Renault en McLaren.

Oké, ik schrijf dus: HET IS NIET DE SCHULD VAN FERRARI.

Nu duidelijk genoeg voor je?

Mikacouli

Citaat van: jandr op 21 juni 2005 - 12:01:24
De McLaren en Renault fans (als die er al zijn) zijn na 5 jaar Ferrari overheersing gewoon GEFRUSTREERD!!!!!  Ze zullen dan ook steeds alles aanwenden om Ferrari slecht te maken, dus een normale discussie wordt dan zinloos.

Maar aan al die gefrustreerden: ook dit jaar wordt Ferrari kampioen!!!!!

Dan vraag ik me nu echt af wie er hier gefrustreerd is ::)
You're living in a dream boy

Ferrari 2010

Citaat van: jandr op 21 juni 2005 - 23:49:12
Citaat van: Jasper op 21 juni 2005 - 14:43:30
Citaat van: jandr op 21 juni 2005 - 12:01:24
De McLaren en Renault fans (als die er al zijn) zijn na 5 jaar Ferrari overheersing gewoon GEFRUSTREERD!!!!! Ze zullen dan ook steeds alles aanwenden om Ferrari slecht te maken, dus een normale discussie wordt dan zinloos.

Maar aan al die gefrustreerden: ook dit jaar wordt Ferrari kampioen!!!!!
Ik geef je een uitdaging. Lees de laatste 5 pagina's van dit topic nog eens door en haal er mij 3 posts uit die tégen Ferrari gericht zijn. Ik raad je wel aan er niet aan te beginnen, want je zal er geen een vinden. Waarmee ik wil zeggen dat jouw post zinloos is.

U vraagt, wij draaien:

NR 1 van Raikonnen master

Quote from: BenedictusXVII op 19 Juni 2005 - 21:44:02
Niemand van de Michelin teams draaide op voor de Bridgestone problemen, nu draait ook niemand van de Bridgestone teams op voor de Michelin problemen.

Ferrari de zwarte piet doorschuiven is vrij kinderachtig.


Ferrari is de zwarte piet als blijkt dat alle andere 9 teams wél een chicane wouden en Ferrari tegen stemde.
Ik hoor op verschillende sites dat Ferrari tegen stemde en op verschillende sites dat Ferrari de keuze liet aan de FIA.
Als Ferrari de keuze liet aan de FIA, dan trek ik mijn woorden in.

Als Ferrari tegen stemde, blijkt nog maar eens te meer dat ze het enkel doen voor de punten en voor niets anders.
En JA, ik zou dit ook zeggen mocht McLaren daar nu dwaas achter elkaar aan het rijden zijn.


nr 2 van jezelf:

--------------------------------------------------------------------------------
Als Ferrari nu het WK wint, is dat de schandaligste, meest omstreden titel die ze ooit halen en ooit zullen halen. Tenminste als het met kleine voorsprong gebeurt.

Het is niet de schuld van Ferrari... maar ook niet die van Renault en McLaren.


NR 3 van Raikonnen master

1ste fout  = FIA --> bandenregel.
                            Hoe kan je in een sport waar zoveel veiligheid moet zijn, die regel maken?
                            Ze willen niet dat er gewonden vallen, herbouwen circuits, maken nieuwe soorten grind enz..
                            Maar riskeren dat ze met slechte banden rijden kan wel... Erg stom.

2de fout  = Michelin --> Maar ze hebben er goed aan gedaan de teams te waarschuwen.

3de fout = Ferrari --> Wederom alle teams tegen Ferrari in een cruciale beslissing, de chicane.
                              Er konden doden vallen mochten de andere piloten wél gereden hebben.
                              Ferrari wou een makkelijke race, ze hebben ze gekregen.
                              Jean Todt zei tegen MS voor de race: "Lets go out there and have some fun"
                              Michael accepteert het maar, vergetende dat zijn broer dood had kunnen zijn.
                              De actie op Barichello was respectloos, arrogant en smerig.
                              Na actie MS --> Ferrari: "Lets keep it this way, finish with both cars"
                              Vertaald: niet meer inhalen, laat Michael winnen.

3 posts tegen Ferrari noem jij dat?  :-\

Post 1 van Ferrariman, die was duidelijk niet tegen ferari, hij verdedigde Ferrari. Het is dan ook een FERRARI-f(m)an Hij vindt het zelf kinderachtig om Ferrari te beschuldigen en trekt zelfs die paar negatieve woorden in omdat ferrari niet nee gestemd heeft, maar gewoon niet heeft gestemd.

post 2 van Jasper, hij zegt zelf "Het is niet de schuld van Ferrari" Kan het nog duidelijker?

post 3 van Master, ja, daar staat wat in tegen Ferrari.

MAAR, 2 van je 3 posts tegen Ferrari verdedigen Ferrari, dat is niet hetzelfde als tegen Ferrari zijn. En anders moet ik dringend mijn woordenschat opnieuw leren.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.