GP van U.S.

Gestart door Supermariobros, 14 juni 2005 - 08:32:14

« vorige - volgende »

Draco

#615
Ach, ik denk dat het hier gewoon gaat om enkele fans die niet beter weten en hardnekkig blijven volharden in de boosheid.

Het is toch gewoon duidelijk dat de FIA en Ferrari vrijuit gaan.

Om nog maar eens een andere bron aan te halen: Frank Williams zegt dat Ferrari geen enkele blaam treft.

Ook de FIA is hier volledig zuiver. Je kan blijven doorlullen over die chicane maar iedereen weet gewoon dat zoiets niets maar dan ook niets zou opgelost hebben (en allerminst de veiligheid bevorderd hebben).

Het treft mij om te zien dat Michelin ook nu nog zijn arrogantie blijft bewaren en een deel van het debacle op de FIA afschuift.

Voor sommige mensen hier is dat blijkbaar een hapklare brok.

En nog iets: dit heeft verdomme niets met teamvoorkeur te maken, hé. Ook het team van mijn voorkeur heeft zondag niet gereden. Stop er toch mee om dit te zien als een teamzaak. Michelin is bandenleverancier, niets meer of minder. Nu hun hele onzin gaan overnemen, is een beetje zielig. Het is duidelijk dat ze nu de piste volgen van de veiligheid. "Michelin, veiligheid voor alles". Ik zie zo al voor mij waarover hun volgende reclamecampagne zal gaan...

Vulture

Wat een geruzie om een circus dat zijn naam alle eer aandoet  ::)

Is het nog niet opgevallen dat de M-teams het 'een spijtige zaak' vinden?
Dat ze Michelin niet zo hard afbreken zoals de FIA doet? Ok, ze hebben Michelin nog nodig dit seizoen (en verder misschien ook), maar toch.
Op deze manier konden de teams de FIA een ferme hak zetten, en het is ze nog gelukt ook. De FIA wordt zwartgemaakt, de teams blijven buiten schot, maar de FIA wil hen nu aanpakken voor zo'n tribunaal.

Het is en blijft een circus vol politieke spelletjes waar we amper iets van weten.
Close The World, Open The Next..

Jasper

Citaat van: jandr op 21 juni 2005 - 12:01:24
De McLaren en Renault fans (als die er al zijn) zijn na 5 jaar Ferrari overheersing gewoon GEFRUSTREERD!!!!! Ze zullen dan ook steeds alles aanwenden om Ferrari slecht te maken, dus een normale discussie wordt dan zinloos.

Maar aan al die gefrustreerden: ook dit jaar wordt Ferrari kampioen!!!!!
Ik geef je een uitdaging. Lees de laatste 5 pagina's van dit topic nog eens door en haal er mij 3 posts uit die tégen Ferrari gericht zijn. Ik raad je wel aan er niet aan te beginnen, want je zal er geen een vinden. Waarmee ik wil zeggen dat jouw post zinloos is.

Raikkonen MASTER

 De FIA speelt open kaart en wil de rod-
dels de wereld uit helpen. Ze maakte de
verschillende klachten, die ze de teams
ten laste legt, daarom ook openbaar:   
                                       
- auto's hadden geen aangepaste banden
   en/of                               
- teams legden auto's startverbod op   
   en/of                               
- teams legden een startverbod op, ook
   na het voorstel om een chicane in te
   lassen die de veiligheid garandeerde.
   en/of                               
- teams hebben het F1-imago geschaad. 
                                       
- de commissarissen werden te laat ver-
   wittigd van de boycot.               

Komt van VRT teletekst.

Waarom worden de teams bestraft als Michelin schuld treft en Michelin samen met de FIA geen oplossing vond die veilig genoeg was ?

Tim C

en of ;)

ze worden gestraft voor het niet verwittigen van de koarsdirectie dat ze niet zouden racen, terwijl de eerste oplossing altijd een mogelijkheid was gebleven, namelijk: trager rijden daar...

Raikkonen MASTER

Stel je voor...
7 teams voor 2 races geschorst  :D

Zou het om een geldboete gaan of een andere straf?
Om een schorsing zal het toch niet gaan zeker ?

Jasper

Diskwalificatie uit de USGP, dat zie ik de slimme mensen van de FIA nog geven ;D ;D

Mikacouli

Citaat van: Raikkonen MASTER op 21 juni 2005 - 14:55:12
Stel je voor...
7 teams voor 2 races geschorst  :D

Zou het om een geldboete gaan of een andere straf?
Om een schorsing zal het toch niet gaan zeker ?

Tuurlijk niet want het is juist zo'n wanvertoning dat ze willen vermijden

Raikkonen MASTER

Citaat van: Draco op 21 juni 2005 - 12:17:35


Ook de FIA is hier volledig zuiver. Je kan blijven doorlullen over die chicane maar iedereen weet gewoon dat zoiets niets maar dan ook niets zou opgelost hebben (en allerminst de veiligheid bevorderd hebben).

Waarom zegt de FIA dan de teams te straffen omdat ze een startverbod oplegden, ook na het voorstel om een chicane in te lassen die de veiligheid garandeerde ?
Het is net de FIA die van geen chicane wou weten, waarom straffen ze de teams dan ?

Tim C

Het gaat om het allereerste voorstel: trager rijden in die bocht, en dat wouwen de teams niet => boycott

bogief1

Trager rijden vond ik toch belachelijk zu en onveilig. Als 1 B-team de snelheid van een M-team onderschat, dan komt die muur heel dicht bij. Wat is "trager" trouwens. Dan moeten alle M-teams exact de zelfde snelheid hebben om het fair te houden, niet logisch toch? En wat als ze tg elkaar racen, wie gaat er zich dan nog aan die "regel" houden  :-\. De enige oplossing was een chicane, met de B-teams op de eerste plaatsen, tesnoods moesten de M-teams maar de eerste ronde door de pitstraat rijden als extra straf.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Vulture

De enige goede oplossing in MIJN ogen was:

FIA stopt even met koppig zijn en laat een bandenwissel toe voor alle M-teams + elke wagen wordt daardoor 10 plaatsen naar achter op de grid geplaatst dit zijnde als penalty.
Als het met een falende motor kan, dan ook met falende banden.

En voila, de FIA gaat openlijk in de aanval tegen de teams omdat ze niet trager wilden rijden. Blufpoker van de teams zullen we maar zeggen, maar ook van de FIA, want die dacht waarschijnlijk dat de teams toch gingen starten.
Politiek en nog eens politiek....
Close The World, Open The Next..

bogief1

www.formula1.com, daar heb ik een e-mail gevonden f1news@formula1.com, zou je daar geen reacties kunnen plaatsen?
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Ramses

formula1.com is een officiële nieuwssite. De redactie daarvan heeft in ieder geval niets te maken met FIA enz..

bogief1

Zouden ze de reacties niet kunnen doorsturen? Ik heb al gekeken op de site van de FIA, maar daar vind je geen e-mail adres, enkel telefoon nummers en daarvoor is m'n engels niet goed genoeg :) mss als de fans mails sturen dat ze dan wat sneller door krijgen dat ze op de verkeerde manier bezig zijn, tenslotte is voor hen de kritiek van fans pijnlijk, kijk maar hoe beschamend ze waren na de reacties van het volk dat naar de race is geweest
A new chapter will begin soon: Bruno Senna