GP van U.S.

Gestart door Supermariobros, 14 juni 2005 - 08:32:14

« vorige - volgende »

Raikkonen MASTER

Citaat van: BenedictusXVII op 20 juni 2005 - 22:33:45
Citaat van: Raikkonen MASTER op 20 juni 2005 - 22:30:09
Citaat van: BenedictusXVII op 20 juni 2005 - 22:26:12
Citaat van: Jasper op 20 juni 2005 - 22:21:10
Je stelt het van één kant voor: namelijk de FIA stelde van alles voor maar Michelin wilde niet luisteren. Terwijl het omgekeerd ook het geval was.

Dit is net wat mij stoort. Gezien de oorzaak bij Michelin lag hadden zij naar mijn inzien niks meer te zeggen en hadden ze gewoon de FIA onvoorwaardelijk moeten volgen.

Als jij morgen bij je baas een complete onnodige fout maakt die veel geld kost aan de zaak ga je ook niet lopen roepen dat je het wel wil oplossen maar onder je eigen voorwaarden.

Het kost de FIA meer nu dan als er een chicane had gestaan. Dan had het publiek misschien nog zitten gebleven.
En datzelfde publiek had ook blijven zitten voor het idee van de FIA, maar dat wou Michelin niet.

Maar bon, we komen er toch niet uit. Bon voyage!

Lees wat ik schrijf in plaats van mij en Jasper te verwijten dat wij dat niet deden!
Elk team met M-banden zou gestraft worden door de FIA. Michelin wou dit niet omdat dit niet de fout van de teams was, maar wel van henzelf. Daarom gingen zij niet akkoord. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen? Sta open voor andere meningen in plaats van je eigen mening steeds maar door te drijven.

JVA

Als ik verantwoordelijke was voor de FIA, dan zou ik Michelin schorsen. Dit is echt alleen hun schuld. Al de rest is paraplupolitiek.

En dan vangen ze twee vliegen in één klap. Ze houden maar één bandenleverancier over, en besparen zo veel geld.

;)

FerrariMan

#602
Citaat van: Raikkonen MASTER op 20 juni 2005 - 22:35:32
Citaat van: BenedictusXVII op 20 juni 2005 - 22:23:42
Citaat van: Luc op 20 juni 2005 - 22:17:36
Citaat van: BenedictusXVII op 20 juni 2005 - 22:00:45
Citaat van: Luc op 20 juni 2005 - 21:59:13
Ik beschuldig alleen Michelin en verwijt de FIA iets totaal anders, het komen tot een oplossing na een kapitale fout, dat moeten volwassenen toch kunnen? Maar max in het spel lukt dat dus duidelijk niet omdat hij niet uit zijn ivoren toren wil komen en helemaal niet meer weet wat er leeft op de begane grond waar ongedierte rondkruipt.

En nu kan je elk zinnetje wel weerleggen, en ik kan ook gaan argumenteren en we kunnen uren doorgaan, de fout ligt bij Michelin maar de FIA had op minimale wijze kunnen meedenken en dat deden ze heel erg bewust niet.
Waar, maar Luc, andersom, had Michelin niet kunnen instemmen met het soort race zoals ik uitlegde?
Ik kan op geen enkele zinnige verklaring komen waarom ze dit niet wilden doen. Al was het maar 'voor de fans' waar ze nu zo mee inzitten. En gezien het door hun zo ver was gekomen, hadden ze dit toch kunnen doen...

Geen idee, maar ik geloof niet dat je F1 rijders kan opleggen om een bepaalde maximum snelheid te laten rijden, als een ander een kilometer harder gaat en zich niet houdt aan die snelheidsbeperking (waar zijn we trouwens mee bezig, snelheidsbeperking in F1!) gaat de ingehaalde ook weer sneller en zo verder.

Maar ik vraag me af waarom Michelin deze aanklacht van de FIA niet weerlegt? Ik heb namelijk de ballen vertrouwen in max en geloof de helft van zijn gelul niet.

Trouwens, over reglementswijzigingen? Enkele weken geleden werden de reglementen over de kwalificatie verandert, er waren een heel aantal teams die daar een nadeel van ondervonden maar unaniem werd in het belang van de sport gehandeld.

Dat had gisteren ook moeten gebeuren.


Dat snijdt langs twee kanten hé Luc.
Enerzijds had de FIA in belang van de sport kunnen handelen, maar achteraf had Ferrari met zekerheid protest gaan aantekenen tegen de uitslag.

Gisteren was één grote klucht, ik zie niet in hoe iedereen daar ooit éénzelfde mening over kan gaan hebben.
Als de wedstrijd gereden was met de 6 tot 10 pitstops per rijder die met M-banden reed, hoe kan Ferrari dan klagen? Zij zouden toch sowieso gewonnen hebben.
Je zegt zelf dat MS zei dat zelfs met chicane het gevaarlijk geweest zou zijn voor de M-banden. Wat erop wijst dat de piloten nog steeds hun 6-tal pits moesten afleggen. Hoe kan je als piloot dan nog winnen tegen een Ferrari die voor een keer met een Bridgestone de goede keuze heeft gemaakt.

Ferrari wint sowieso de race, of het nu met of zonder chicane was gebeurd. De FIA zou zelfs straffen opleggen per team waardoor Ferrari 200% zeker was dat het zou winnen.  Waarom zouden ze dan nog klacht indienen? Omdat de persoon die 7de eindigde toch punten zou krijgen?

Je spreekt jezelf tegen.
Ik hoef geen commentaar van iemand die MS's manoeuver afstempelt als smerig of laag terwijl die de beelden niet eens gezien heeft. (iemand opgevallen hoe daar achteraf ook weer over gezwegen wordt? Zwartmaken en dan zwijgen...). Want in jouw geval is het duidelijk dat je enkel en alleen uit bent op het zoeken van een slaanbare Ferrari-stok. Als je niet tegen de feiten kan moet je je niet moeien in de discussie :)
Michelin maakt een fout, zij moeten als gevolg maar luisteren naar de FIA. Het topic staat vol feiten maar sommigen zijn te blind. Of te anti?

Byebye now.

Raikkonen MASTER

Ik heb mijn woorden ingetrokken en mijn excuses aangeboden daarvoor.
Ook de reden gezegd van mijn fout. Wil je dat ik kom smeken op mijn blote knieën ?

Hoe raak ik Ferrari als ik enkel wil duidelijk maken dat een race perfect kon om de toeschouwers te amuseren? Een echte race zou het niet worden maar het zou wel eens iets anders zijn...

Dat Ferrari eerlijk gewonnen heeft vind ik 200% correct. Zij waren in orde met hun banden, de andere teams niet. Dat er geen akkoord kwam daar kan Ferrari geen ruk aan doen.

Maar ze zouden sowieso gewonnen hebben, chicane of niet. Daarom heb ik het hier niet over Ferrari, wel over de FIA en Michelin dat ze als volwassen mensen een oplossing moeten zoeken die veilig is en die de kijkers kan amuseren.

razzle_dazzle

Kijk dit is een eindeloze discussie, je kan de feiten blijven draaien en keren. Uiteindelijk kom je altijd op hetzelfde punt uit. Kzou zeggen kruip uw bed in, leer nog een beetje, eender wat maar dit is verloren energie en moeite. Op naar de volgende race in normale omstandigheden.

McChouffe

Citaat van: Raikkonen MASTER op 20 juni 2005 - 22:35:32Als de wedstrijd gereden was met de 6 tot 10 pitstops per rijder

Zou Michelin eigenlijk wel zoveel extra banden bij gehad hebben?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

jw83

ik weet niet of die al geplaatst is

interview met paul stoddart nederlandse TV

veel plezier ermee

mike

Citaat van: Raikkonen MASTER op 20 juni 2005 - 21:46:17
Het gaat toch niet om het al dan niet juist hebben van bepaalde zaken?

I@Benedictus: de FIA is niet met oplossingen op de proppen gekomen, dat deed Michelin. Ze werden door ELK team buiten 1 team geaccepteerd. Ferrari was tegen.
Zelfs al werd de race voor de Michelin-teams zonder punten gereden.


Ferari liet de keuze aan de FIA en werd zelfs niet eens betrokken bij de onderhandelingen! Maar goed, dat doet niet ter zake, want het was hun verdomd goed recht om tegen te zijn.

En die race zonder punten voor Michelin, zou dat geen farcicale klucht geweest zijn? ? ? Zou dat dan wel "sport" en "strijd" geweest zijn? Waarom zouden de Michelin rijders hun leven wagen om 4e te worden na een 3e die geen punten krijgt, en voor een 5e die ook geen punten krijgt. Derderangs amateurtoneel noem ik zo iets! Een aanfluiting van de sport.  Het stoot me tegen de borst dat er mensen zijn die beweren met het welzijn van de F1 begaan te zijn en die dat idee serieus durven voorstellen als "de oplossing". Walgelijk!

mike

Citaat van: Raikkonen MASTER op 20 juni 2005 - 22:07:16
Dat bewijst dat de FIA straffen wou geven aan de Michelin-teams. Dit nog voor het hele chicane-idee ter sprake kwam. Dat bedoel ik dus. De FIA wou geen oplossing.

Wablief? ? ? Michelin had niet eens gestraft mogen worden? ? ?  En al wie een straft suggereert als deel van zijn oplossing wil helemaal geen oplossing?
In welke wereld leef jij?

mike

Citaat van: Jasper op 20 juni 2005 - 22:14:37
Als de teams gestraft worden, is dat uiteindelijk nog de grootste schande van het hele gedoe...

Daar kan ik zeker in komen. Ik vind het wel OK dat ze op het matje moeten komen wegens dat artikel ivm "schade toebrengen aan de sport", want de teams zijn deel van het hele droevige verhaal en je kan niet Michelin alleen oproepen. Maar als de teams nu nog een straf zouden krijgen... nee, dat gaat me te ver. En zeker geen straf die invloed heeft op de races.

Raikkonen MASTER

Mike, herlees mijn bericht.
Het is net hetzelfde als Jasper zegt...

Ik heb het over de Michelin-TEAMS, niet over Michelin in het algemeen.

Ik hou m'n kop hier ook buiten.

David

Als ze de chicane hadden aangelegd en ferrari en de andere B teams uit vielen door pech dan hadden de M teams door de regels te breken veel meer punten gescoord. En anders niet.

Ze zeggen wel dat ze zonder punten wilde racen, maar wat als een team daarna op terug komt? Want ze hebben volgens het reglement er recht op.

Bjorn

De sport werd in diskrediet gebracht en dit allemaal omdat er vééél te veel geld mee gemoeid is. Niet de sport en fans gaan voor maar wel het ganse politieke gedoe binnenin de Formule 1. Nu, Ferrari is de winnaar die zitten wel héél onverwachts weer helemaal op schema...
De Mens: In Het Gras![/color]

Bruno

Citaat van: David op 21 juni 2005 - 05:22:19
Als ze de chicane hadden aangelegd en ferrari en de andere B teams uit vielen door pech dan hadden de M teams door de regels te breken veel meer punten gescoord. En anders niet.

Ze zeggen wel dat ze zonder punten wilde racen, maar wat als een team daarna op terug komt? Want ze hebben volgens het reglement er recht op.

Zo is het ook, er word hier door sommige "fans" maar afgegeven op de FIA en Ferrari terwijl goede oude Stoddart ook maar weer eens zijn ware aard heeft laten zien.

Michelin was in fout en niemand anders, hadden de FIA wat dingen "aangepast" dan kon er nog van alles gebeuren: De "race" gaat door met als voorwaarde dat de Michelin teams geen punten kunnen scoren. Okay, er is een race en we zien wat spectakel.
Of de race gaat door en de Michelin teams mogen ongestraft extra bandenwissels doorvoeren . Okay, er is een race en we zien wat spectakel.

MAAR, gedurende het "spectakel" word bijvoorbeeld Monteiro (die tot dan goed bezig was) er uit geknikkerd tijdens een pitstop of een inhalmaneuvre, gevolg -> het kot té klein!!!


Stellen dat "de FIA de regels had moeten aanpassen voor de fans" is totaal verkeerd. Zo kan er wel elke raceweekeinde wat gebeuren waardoor de FIA iets zou moeten aanpassen om de fans gerust te stellen. En waar leg je de grens, als er een nadeel is voor een kwart van de teams, bij de helft van de teams. Of bij unanieme beslissing? Dat laatste lukt toch nooit.
Lijkt me geen goed idee want als het dan eens ten gunste van de Bridgestone teams zou moeten gebeuren word er gezegd dat het maar voor 3 team zou zijn... complete onzin, iedereen kent de regels en heeft de mogelijkheid om ervoor te zorgen dat zijn materiaal in orde is.
Niets meer, niets minder.
Kan je het niet aan rij dan wat trager.

Waar ik persoonlijk voorstander van ben is het systeem dat ze bijvoorbeeld in de karting gebruiken, vanaf een bepaald aantal ingerichte races mag je daar 1, of 2 uitslagen van schrappen. Om ervoor te zorgen dat er toch genoeg teams aan de start komen moet er wel van uitgegaan worden dat je alleen races mag schrappen waarvan je daadwerkelijk een bepaald aantal rondes gereden hebt (dit om herhaling van de situatie zoals in de U.S.A. te voorkomen).
Heb je eens een slechte dag dan kan je nog steeds die uitslag schrappen zo dat je jaar niet om zeep is. De Michelin teams zouden bijvoorbeeld de race van dit weekeinde daarvoor kunnen gebruikt hebben. De regel moet nog wel aan de F1 normen aangepast worden maar zo zouden de Michelin teams niet echt gestraft worden en de fans kregen toch nog ietwat waar voor hun geld.



 

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

jandr

De McLaren en Renault fans (als die er al zijn) zijn na 5 jaar Ferrari overheersing gewoon GEFRUSTREERD!!!!!  Ze zullen dan ook steeds alles aanwenden om Ferrari slecht te maken, dus een normale discussie wordt dan zinloos.

Maar aan al die gefrustreerden: ook dit jaar wordt Ferrari kampioen!!!!!