GP van U.S.

Gestart door Supermariobros, 14 juni 2005 - 08:32:14

« vorige - volgende »

Raikkonen MASTER

@ Lieven:

Als ze de regels niet verbroken, waarom zei de FIA dan dat ze de teams zouden straffen ?

Jasper

Als de teams gestraft worden, is dat uiteindelijk nog de grootste schande van het hele gedoe...

Raikkonen MASTER

Citaat van: BenedictusXVII op 20 juni 2005 - 22:12:46
Jasper, ik zal het speciaal nog wat simpeler stellen. Op alle andere onzin ga ik niet meer reageren want iedereen lokt hier iedereen uit zijn tent omwille van vroegere opgelopen frustraties.

Zouden de andere teams een speciale chicane laten komen (en er zelf op rijden) voor een bandenprobleem bij Ferrari?

Deze vraag zal alleen maar meer discussies uitlokken vrees ik.
Ik denk dat er trouwens geen volledig sluitend antwoord is op deze vraag. Het is zo niet gebeurd en niemand kan dus voorspellen wat er gebeurd zou zijn.

NightFlyer

Citaat van: Raikkonen MASTER op 20 juni 2005 - 22:12:14
@Jasper:

Richten we een forum op waar het volgende thema centraal staat:

MICHELIN IS FOUT FOUT, STOUTE MICHELIN, IN DE HOEK NU !!!

Benedictus, ik bedoelde dus dat Michelin wel degelijk FOUT is. Maar dat als iemand die zin nog zou zeggen met de bedoeling om de verlosser te zijn uit deze discussie, hij een schoen moet eten.

Juist omdat iedereen al weet dat Michelin fout was! En omdat het ontzettend dom is om dat nu hier te schrijven. Iedereen weet dit, ik heb het er al pagina's niet meer over.
Wel over het feit dat de FIA en Michelin niet tot een oplossing kwamen.

Ik heb nog altijd van NIEMAND 100% zeker gehoord dat Ferrari niet stemde in de chicane-oplossing.
Het omgekeerde heb ik wel al gehoord.

We werden nooit betrokken in de discussies over de chicane. Men heeft er ons niets over gevraagd. Het is een andere zaak of we er akkoord mee zouden zijn.

deel van de reactie van Todt

Jasper

Citaat van: BenedictusXVII op 20 juni 2005 - 22:12:46
Jasper, ik zal het speciaal nog wat simpeler stellen. Op alle andere onzin ga ik niet meer reageren want iedereen lokt hier iedereen uit zijn tent omwille van vroegere opgelopen frustraties.

Zouden de andere teams een speciale chicane laten komen (en er zelf op rijden) voor een bandenprobleem bij Ferrari?
En dat is dan diegene die altijd klaagt tegen als'en. "Hou je standpunten aan" zeg je dan zelf.

De antwoord op jouw vraag: ik weet het niet en jij evenmin.

FerrariMan

Citaat van: Raikkonen MASTER op 20 juni 2005 - 22:12:14
@Jasper:

Richten we een forum op waar het volgende thema centraal staat:

MICHELIN IS FOUT FOUT, STOUTE MICHELIN, IN DE HOEK NU !!!

Benedictus, ik bedoelde dus dat Michelin wel degelijk FOUT is. Maar dat als iemand die zin nog zou zeggen met de bedoeling om de verlosser te zijn uit deze discussie, hij een schoen moet eten.

Juist omdat iedereen al weet dat Michelin fout was! En omdat het ontzettend dom is om dat nu hier te schrijven. Iedereen weet dit, ik heb het er al pagina's niet meer over.
Wel over het feit dat de FIA en Michelin niet tot een oplossing kwamen.

Ik heb nog altijd van NIEMAND 100% zeker gehoord dat Ferrari niet stemde in de chicane-oplossing.
Het omgekeerde heb ik wel al gehoord.
Jongens, laat het geweten zijn, iedereen wat dat Michelin de schuldige is, daar gaat het niet over, wel dat daardoor de FIA nu de volle laag krijgt. Sommigen liggen wel wat té lang in de zon.

Luc

#591
Citaat van: BenedictusXVII op 20 juni 2005 - 22:00:45
Citaat van: Luc op 20 juni 2005 - 21:59:13
Ik beschuldig alleen Michelin en verwijt de FIA iets totaal anders, het komen tot een oplossing na een kapitale fout, dat moeten volwassenen toch kunnen? Maar max in het spel lukt dat dus duidelijk niet omdat hij niet uit zijn ivoren toren wil komen en helemaal niet meer weet wat er leeft op de begane grond waar ongedierte rondkruipt.

En nu kan je elk zinnetje wel weerleggen, en ik kan ook gaan argumenteren en we kunnen uren doorgaan, de fout ligt bij Michelin maar de FIA had op minimale wijze kunnen meedenken en dat deden ze heel erg bewust niet.
Waar, maar Luc, andersom, had Michelin niet kunnen instemmen met het soort race zoals ik uitlegde?
Ik kan op geen enkele zinnige verklaring komen waarom ze dit niet wilden doen. Al was het maar 'voor de fans' waar ze nu zo mee inzitten. En gezien het door hun zo ver was gekomen, hadden ze dit toch kunnen doen...

Geen idee, maar ik geloof niet dat je F1 rijders kan opleggen om een bepaalde maximum snelheid te  rijden, als een ander een kilometer harder gaat en zich niet houdt aan die snelheidsbeperking (waar zijn we trouwens mee bezig, snelheidsbeperking in F1!) gaat de ingehaalde ook weer sneller en zo verder.

Maar ik vraag me af waarom Michelin deze aanklacht van de FIA niet weerlegt? Ik heb namelijk de ballen vertrouwen in max en geloof de helft van zijn gelul niet.

Trouwens, over reglementswijzigingen? Enkele weken geleden werden de reglementen over de kwalificatie veranderd, er waren een heel aantal teams die daar een nadeel van ondervonden maar unaniem werd in het belang van de sport gehandeld.

Dat had gisteren ook moeten gebeuren.

I rest my case :)

mijn gedacht op www.eze.be

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 20 juni 2005 - 22:15:56
Citaat van: BenedictusXVII op 20 juni 2005 - 22:12:46
Jasper, ik zal het speciaal nog wat simpeler stellen. Op alle andere onzin ga ik niet meer reageren want iedereen lokt hier iedereen uit zijn tent omwille van vroegere opgelopen frustraties.

Zouden de andere teams een speciale chicane laten komen (en er zelf op rijden) voor een bandenprobleem bij Ferrari?
En dat is dan diegene die altijd klaagt tegen als'en. "Hou je standpunten aan" zeg je dan zelf.

De antwoord op jouw vraag: ik weet het niet en jij evenmin.
Voila, nu is het al heel wat minder. Iedereen weet goed genoeg dat het NIET zou gebeuren. Verstop je dus niet achter "dat kunnen we niet weten", want over de hele onzin in dit 40 pagina's tellende topic kunnen we ook niet alle details weten en toch doen we alsof.

Neen, de anderen zouden het ook niet toelaten. Waarom niet?
Omdat er competitie is tussen B en M. Omdat de anderen zich ook niets zouden aantrekken van het lot van Ferrari.

Zoveel geblaat maar op die éne vraag doet iedereen alsof ze er niks vanaf weten.  ;D
Plus, ik ben nog steeds niet van standpunt aan het veranderen.

Jasper

#593
Michelin krijgt ook de volle laag, en terecht, de FIA moet minder kritiek krijgen maar moet er wel krijgen aangezien ze toch samen met Michelin rond de tafel hadden kunnen gaan zitten in plaats van met een aantal brieven te communiceren alsof er een oceaan tussen hen ligt (oh ja, dat was ook zo, MM was te lui om over te vliegen naar het continent waar hij o zo graag voet aan grond wil krijgen...). De Michelin krijgt kritiek want het heeft een grove fout gemaakt, en het krijgt kritiek omdat ze geen oplossing hebben gevonden, en die tweede kritiek moet de FIA ook krijgen, toch?

Je stelt het van één kant voor: namelijk de FIA stelde van alles voor maar Michelin wilde niet luisteren. Terwijl het omgekeerd ook het geval was.

En je hebt gelijk door te zeggen dat Michelin ook geen chicane had toegelaten. Maar Bridgestone heeft dat nu ook niet gedaan.

Citaat van: BenedictusXVII op 20 juni 2005 - 22:19:04Plus, ik ben nog steeds niet van standpunt aan het veranderen.
Ik had het voor alle duidelijkheid niet over deze situatie maar over als'en. ;)

Soit ik ga me maar eens terugtrekken voor vandaag want vorige nacht heb ik al slecht geslapen en morgen is er nog een examen (het laatste).

FerrariMan

Citaat van: Luc op 20 juni 2005 - 22:17:36
Citaat van: BenedictusXVII op 20 juni 2005 - 22:00:45
Citaat van: Luc op 20 juni 2005 - 21:59:13
Ik beschuldig alleen Michelin en verwijt de FIA iets totaal anders, het komen tot een oplossing na een kapitale fout, dat moeten volwassenen toch kunnen? Maar max in het spel lukt dat dus duidelijk niet omdat hij niet uit zijn ivoren toren wil komen en helemaal niet meer weet wat er leeft op de begane grond waar ongedierte rondkruipt.

En nu kan je elk zinnetje wel weerleggen, en ik kan ook gaan argumenteren en we kunnen uren doorgaan, de fout ligt bij Michelin maar de FIA had op minimale wijze kunnen meedenken en dat deden ze heel erg bewust niet.
Waar, maar Luc, andersom, had Michelin niet kunnen instemmen met het soort race zoals ik uitlegde?
Ik kan op geen enkele zinnige verklaring komen waarom ze dit niet wilden doen. Al was het maar 'voor de fans' waar ze nu zo mee inzitten. En gezien het door hun zo ver was gekomen, hadden ze dit toch kunnen doen...

Geen idee, maar ik geloof niet dat je F1 rijders kan opleggen om een bepaalde maximum snelheid te laten rijden, als een ander een kilometer harder gaat en zich niet houdt aan die snelheidsbeperking (waar zijn we trouwens mee bezig, snelheidsbeperking in F1!) gaat de ingehaalde ook weer sneller en zo verder.

Maar ik vraag me af waarom Michelin deze aanklacht van de FIA niet weerlegt? Ik heb namelijk de ballen vertrouwen in max en geloof de helft van zijn gelul niet.

Trouwens, over reglementswijzigingen? Enkele weken geleden werden de reglementen over de kwalificatie verandert, er waren een heel aantal teams die daar een nadeel van ondervonden maar unaniem werd in het belang van de sport gehandeld.

Dat had gisteren ook moeten gebeuren.


Dat snijdt langs twee kanten hé Luc.
Enerzijds had de FIA in belang van de sport kunnen handelen, maar achteraf had Ferrari met zekerheid protest gaan aantekenen tegen de uitslag.

Gisteren was één grote klucht, ik zie niet in hoe iedereen daar ooit éénzelfde mening over kan gaan hebben.

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 20 juni 2005 - 22:21:10
Je stelt het van één kant voor: namelijk de FIA stelde van alles voor maar Michelin wilde niet luisteren. Terwijl het omgekeerd ook het geval was.

Dit is net wat mij stoort. Gezien de oorzaak bij Michelin lag hadden zij naar mijn inzien niks meer te zeggen en hadden ze gewoon de FIA onvoorwaardelijk moeten volgen.

Als jij morgen bij je baas een complete onnodige fout maakt die veel geld kost aan de zaak ga je ook niet lopen roepen dat je het wel wil oplossen maar onder je eigen voorwaarden.

lieven

Citaat van: Raikkonen MASTER op 20 juni 2005 - 22:13:31
@ Lieven:

Als ze de regels niet verbroken, waarom zei de FIA dan dat ze de teams zouden straffen ?

doordat ze allemaal de formatieronde hebben gereden hebben ze volgens de regels deel genomen aan de race, ze zijn, zo kan je het zeggen, allemaal op een misterieuze wijze uitgevallen in de eerste ronde.

ze hebben net om sancties te vermeiden, die formatieronde gereden...

du mss kunnen ze alleen gesanctioneerd worden op het feit dan ze geen bandenset mee hadden die het een hele race kon uithouden, wat ik dus heel stupide zou vinden om daar op bestraft te worden...

Raikkonen MASTER

Citaat van: BenedictusXVII op 20 juni 2005 - 22:26:12
Citaat van: Jasper op 20 juni 2005 - 22:21:10
Je stelt het van één kant voor: namelijk de FIA stelde van alles voor maar Michelin wilde niet luisteren. Terwijl het omgekeerd ook het geval was.

Dit is net wat mij stoort. Gezien de oorzaak bij Michelin lag hadden zij naar mijn inzien niks meer te zeggen en hadden ze gewoon de FIA onvoorwaardelijk moeten volgen.

Als jij morgen bij je baas een complete onnodige fout maakt die veel geld kost aan de zaak ga je ook niet lopen roepen dat je het wel wil oplossen maar onder je eigen voorwaarden.

Het kost de FIA meer nu dan als er een chicane had gestaan. Dan had het publiek misschien nog zitten gebleven.

FerrariMan

Citaat van: Raikkonen MASTER op 20 juni 2005 - 22:30:09
Citaat van: BenedictusXVII op 20 juni 2005 - 22:26:12
Citaat van: Jasper op 20 juni 2005 - 22:21:10
Je stelt het van één kant voor: namelijk de FIA stelde van alles voor maar Michelin wilde niet luisteren. Terwijl het omgekeerd ook het geval was.

Dit is net wat mij stoort. Gezien de oorzaak bij Michelin lag hadden zij naar mijn inzien niks meer te zeggen en hadden ze gewoon de FIA onvoorwaardelijk moeten volgen.

Als jij morgen bij je baas een complete onnodige fout maakt die veel geld kost aan de zaak ga je ook niet lopen roepen dat je het wel wil oplossen maar onder je eigen voorwaarden.

Het kost de FIA meer nu dan als er een chicane had gestaan. Dan had het publiek misschien nog zitten gebleven.
En datzelfde publiek had ook blijven zitten voor het idee van de FIA, maar dat wou Michelin niet.

Maar bon, we komen er toch niet uit. Bon voyage!

Raikkonen MASTER

Citaat van: BenedictusXVII op 20 juni 2005 - 22:23:42
Citaat van: Luc op 20 juni 2005 - 22:17:36
Citaat van: BenedictusXVII op 20 juni 2005 - 22:00:45
Citaat van: Luc op 20 juni 2005 - 21:59:13
Ik beschuldig alleen Michelin en verwijt de FIA iets totaal anders, het komen tot een oplossing na een kapitale fout, dat moeten volwassenen toch kunnen? Maar max in het spel lukt dat dus duidelijk niet omdat hij niet uit zijn ivoren toren wil komen en helemaal niet meer weet wat er leeft op de begane grond waar ongedierte rondkruipt.

En nu kan je elk zinnetje wel weerleggen, en ik kan ook gaan argumenteren en we kunnen uren doorgaan, de fout ligt bij Michelin maar de FIA had op minimale wijze kunnen meedenken en dat deden ze heel erg bewust niet.
Waar, maar Luc, andersom, had Michelin niet kunnen instemmen met het soort race zoals ik uitlegde?
Ik kan op geen enkele zinnige verklaring komen waarom ze dit niet wilden doen. Al was het maar 'voor de fans' waar ze nu zo mee inzitten. En gezien het door hun zo ver was gekomen, hadden ze dit toch kunnen doen...

Geen idee, maar ik geloof niet dat je F1 rijders kan opleggen om een bepaalde maximum snelheid te laten rijden, als een ander een kilometer harder gaat en zich niet houdt aan die snelheidsbeperking (waar zijn we trouwens mee bezig, snelheidsbeperking in F1!) gaat de ingehaalde ook weer sneller en zo verder.

Maar ik vraag me af waarom Michelin deze aanklacht van de FIA niet weerlegt? Ik heb namelijk de ballen vertrouwen in max en geloof de helft van zijn gelul niet.

Trouwens, over reglementswijzigingen? Enkele weken geleden werden de reglementen over de kwalificatie verandert, er waren een heel aantal teams die daar een nadeel van ondervonden maar unaniem werd in het belang van de sport gehandeld.

Dat had gisteren ook moeten gebeuren.


Dat snijdt langs twee kanten hé Luc.
Enerzijds had de FIA in belang van de sport kunnen handelen, maar achteraf had Ferrari met zekerheid protest gaan aantekenen tegen de uitslag.

Gisteren was één grote klucht, ik zie niet in hoe iedereen daar ooit éénzelfde mening over kan gaan hebben.
Als de wedstrijd gereden was met de 6 tot 10 pitstops per rijder die met M-banden reed, hoe kan Ferrari dan klagen? Zij zouden toch sowieso gewonnen hebben.
Je zegt zelf dat MS zei dat zelfs met chicane het gevaarlijk geweest zou zijn voor de M-banden. Wat erop wijst dat de piloten nog steeds hun 6-tal pits moesten afleggen. Hoe kan je als piloot dan nog winnen tegen een Ferrari die voor een keer met een Bridgestone de goede keuze heeft gemaakt.

Ferrari wint sowieso de race, of het nu met of zonder chicane was gebeurd. De FIA zou zelfs straffen opleggen per team waardoor Ferrari 200% zeker was dat het zou winnen.  Waarom zouden ze dan nog klacht indienen? Omdat de persoon die 7de eindigde toch punten zou krijgen?

Je spreekt jezelf tegen.