GP van U.S.

Gestart door Supermariobros, 14 juni 2005 - 08:32:14

« vorige - volgende »

Jasper

Citaat van: Raikkonen MASTER op 20 juni 2005 - 21:46:17
de FIA is niet met oplossingen op de proppen gekomen, dat deed Michelin. Ze werden door ELK team buiten 1 team geaccepteerd. Ferrari was tegen.
Correctie: Ferrari onthield. Verder ben ik het eens met je post.

Raikkonen MASTER

Citaat van: bogief1 op 20 juni 2005 - 17:42:13
Ik vind niet dat Ferrari de schuldige is,

AAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG


@Jasper: maak je 1ste schoen al klaar... Leg er een wortel in, krijgt hij nog verse groentjes binnen ook... *zucht*

razzle_dazzle

Ah dus mogen wij geen feiten weerleggen als iemand uithaalt naar de FIA of Jean Todt?
Benedictus post weerlegt haast al die beschuldigingen en dan kom je automatisch terug naar die fout van Michelin.
Het is moeilijk een discussie aan te gaan als je de feiten niet mag gebruiken hoor  ::).

Jasper

Benedictus zegt constant dat Michelin toch wel de eerste schuldige is en niet Ferrari, wat mijn gat ook weet, en op de rest heb ik dus niet gereageerd.

FerrariMan

CitaatMaar als je tegen fans van een Michelin-team discussieert, ga je hen er toch ALTIJD maar weer van beschuldigen dat ze zeggen dat Michelin geen schuld treft. Je hebt al een stuk terug in dit topic bij mij gedaan, nu doe je het met Raikkonen Master en met Luc. Ik snap het echt niet. Als Raikko zegt: "wie denkt DE DISCUSSIE TE KUNNEN OPLOSSEN door te zeggen...", dan gaat het dus echt wel over wat ik hier in grote letters heb geschreven. Dat heb ik vorige pagina al eens moeten uitleggen tegen Tim, en nu maak jij grandioos gewoonweg dezelfde fout.
Jasper, volgens mij ben jij degene met het begrijpend lezen probleem.
Ik weet goed genoeg dat de anderen ook beseffen dat Michelin in de fout is gegaan. Ik ben er ook zeker van dat Luc, en Master dat gemakkelijk tussen de lijnen door kunnen lezen. Nergens zeg ik het omgekeerde. Dat jij het niet snapt, mijn zaak niet.

Citaat
Ook Luc heeft duidelijk gezegd dat Michelin de eerste schuldige is, en gaat nu verder op de rol van de FIA. Maar nee, jij moet natuurlijk zeggen dat Luc vergeet dat Michelin hier toch wel als eerste in de fout is gegaan.
Ik zeg dat Michelin de oorzaak is van de acties van de FIA. Een verschil Jasper.
Zonder de oorzaak moest de FIA de boel niet opdweilen en was er geen discussie mogelijk.
IEDEREEN SNAPT DAT MICHELIN IN DE FOUT GING.
Maar niet iedereen wil begrijpen dat door die fout, de FIA en Ferrari nu met de kritiek mogen gaan lopen.
Daar heb ik het over als ik over 'de oorzaak van die GP' heb. Niet over iedereen dwingen te zeggen dat Michelin een fout maakte, dat WETEN ZE ZELF OOK WEL. Ik neem gewoon aan dat deze mensen dat gemakkelijk doorhebben.
Citaat
Blijkbaar is het ondertussen een automatisme van je geworden in de discussies, en dat betreur ik. :(

Jasper, het gaat me helemaal niet om aan te tonen dat Michelin effectief de schuldige moet zijn voor iedereen. Het gaat over, en lees nu goed, dat de FIA wel degelijk voorstellen gegeven heeft en dat Michelin ze niet wou aanvaarden. Dat Michelin een keuze had om wel iets op poten te zetten maar dat ze dat niet wilden doen omwille van god weet wat.

Dat ik vaak herhaal dat Michelin de oorzaak is van dit alles is blijkbaar nodig. Want nog zijn er mensen die durven beweren dat ook Ferrari en de FIA het falen van de GP op hun geweten hebben.

Ik begin het kotsmoe te worden.
Als Ferrari fan kan je op internet maar één ding doen, defence, defence,...

bogief1

Ik hoop alleen dat ze de teams niet straffen. Tenslotte kunnen zij er niet echt iets aan doen. Wat kunnen ze hen kwalijk nemen? Dat ze de veiligheid van hun coureurs op de eerste plaats namen  :-\.
Ze moeten nu naar Parijs voor uitleg.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Luc

Ik beschuldig alleen Michelin en verwijt de FIA iets totaal anders, het komen tot een oplossing na een kapitale fout, dat moeten volwassenen toch kunnen? Maar max in het spel lukt dat dus duidelijk niet omdat hij niet uit zijn ivoren toren wil komen en helemaal niet meer weet wat er leeft op de begane grond waar ongedierte rondkruipt.

En nu kan je elk zinnetje wel weerleggen, en ik kan ook gaan argumenteren en we kunnen uren doorgaan, de fout ligt bij Michelin maar de FIA had op minimale wijze kunnen meedenken en dat deden ze heel erg bewust niet.
mijn gedacht op www.eze.be

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 20 juni 2005 - 21:50:15
Citaat van: Raikkonen MASTER op 20 juni 2005 - 21:46:17
de FIA is niet met oplossingen op de proppen gekomen, dat deed Michelin. Ze werden door ELK team buiten 1 team geaccepteerd. Ferrari was tegen.
Correctie: Ferrari onthield. Verder ben ik het eens met je post.
Eens met die post? Dit is nu net wat ik bedoel.
Ik weerleg met feiten en verklaringen dat de FIA wel degelijk andere opties gaf en dan nog komt men hier zeveren dat het niet zo is. Op basis van wat? Van je eigen verbeelding? Sommigen moeten hier eens dringend leren hoe een discussie in elkaar zit. En zoals Master zei, zich aan hun standpunten houden.


McLaren_über_alles

Teams met de billen bloot voor de FIA

©xpb.cc
 
Het was vandaag een heen en weer van beschuldigingen aan het adres van de FIA, die doodleuk de schuld weer doorschoof naar Michelin. Maar de FIA kreeg afgelopen dagen wel het meest de zwarte piet toegeschoven, iets waar de overkoepelende organisatie niet op zit te wachten. De FIA roept dan ook alle 7 teams op zicht te verantwoorden tijdens de eerstvolgende zitting samen met bandenleverancier Michelin.

De FIA voegde vandaag meteen een punt toe aan de agenda van de komende zitting die op 29 Juni 2005 in Parijs gehouden zal worden. Alle 7 teams, McLaren, Renault, Williams, Toyota, BAR, Red Bull Racing en Sauber, moeten die dag een vertegenwoordiger naar Frankrijk sturen om zich te verantwoorden over de farce die zich afgelopen zondag op Indianapolis afspeelde. Het wordt de teams al langzaam duidelijk dat dit niet ongestraft zal blijven.


©xpb.cc
 
Het persbericht van de FIA begint met de mededeling dat Formule 1 een wedstrijd is. "Deze is gebonden aan heldere regels en die zullen nageleefd moeten worden. Zij kunnen niet elke keer veranderd worden als iemand de verkeerde uitrusting meeneemt naar de race." Met deze eerste alinea verdedigt Max Mosley het verzoek voor een chicane in bocht 13, die de snelheid had moeten drukken naar maatstaven die Michelin graag wilde zien.

"Michelin liet ons in Indianapolis weten dat de banden naar alle waarschijnlijkheid niet goed waren. Maar zolang er niet te hard gereden werd in de snelle bochten zou het wel goed gaan. Wij hebben ons daar bij neer gelegd en de teams voorgesteld ze te helpen. Toch wilde de FIA dit niet onbestraft laten en liet weten tegen overtredingen van de regels een straf uit te delen aan de teams. Michelin wilde hier niet mee instemmen en stelde een chicane voor die ook voor de Bridgestone rijders zou gelden."


©xpb.cc
 
Toch liet de FIA zich niet ompraten en de chicane kwam er dan ook niet: "De Michelin-Teams schenen niet in te zien dat zo'n chicane niet eerlijk zou zijn tegenover de Bridgestone teams die wel een juiste band meegenomen hadden. De lagere snelheid in bocht dertien zou dan ook een direct resultaat zijn van minderwaardig materiaal, wat in de Formule 1 veel vaker voorkomt."

De FIA laat ook duidelijk weten op 1 juni nog een brief aan de bandenleveranciers gestuurd te hebben evanals de 10 teams met daarin de mededeling dat zij moeten zorgen voor een degelijke band die onder alle omstandigheden goed moet presteren.

Een chicane, die de teams en Michelin voorstelde, zou in strijd zijn met alle veiligheidsregelementen in de Formule 1. Ook de invloed op de remmen en de wagen zou daarmee in gevaar kunnen komen aldus Max Mosley. "


©xpb.cc
 
"De reden voor het debacle is helder," vervolgt de FIA in haar relaas. "Elk team is in de gelegenheid 2 type banden mee te nemen. Eén daarvan kan een potentiele winnaarsband zijn. De andere, een back-up band, zal langzamer zijn, maar in alle gevallen betrouwbaar. Niet één team heeft een band meegenomen die aan die laatste eis voldoet. Michelin liet ons weten nieuwe banden over te laten vliegen uit Frankrijk, maar zelfs díe schenen niet veilig te zijn.

"Hoe denkt u over de Amerikaanse fans?," stelt de FIA als vraag aan de teams. "Wat denkt u over de Formule 1 wereldwijd? In plaats van de race te boycotten had Michelin er voor kunnen kiezen langzamer te rijden in bocht 13. De regels zouden dan niet doorbroken worden en teams hadden gewoon WK punten kunnen pakken. De fans hadden een mooie race gehad en daarmee was de kous af geweest. Nee, u eist van de FIA dat zij de regels gaan veranderen en daarmee de Bridgestone rijders een extra handicap geven. Dat zal hen en de sport pas beschadigd hebben."

Een lang verhaal, wat nog een heel lang staartje gaat krijgen. De FIA is de aanval begonnen, de vraag is nu, wie trekt er aan het langste eind?

Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

FerrariMan

Citaat van: Luc op 20 juni 2005 - 21:59:13
Ik beschuldig alleen Michelin en verwijt de FIA iets totaal anders, het komen tot een oplossing na een kapitale fout, dat moeten volwassenen toch kunnen? Maar max in het spel lukt dat dus duidelijk niet omdat hij niet uit zijn ivoren toren wil komen en helemaal niet meer weet wat er leeft op de begane grond waar ongedierte rondkruipt.

En nu kan je elk zinnetje wel weerleggen, en ik kan ook gaan argumenteren en we kunnen uren doorgaan, de fout ligt bij Michelin maar de FIA had op minimale wijze kunnen meedenken en dat deden ze heel erg bewust niet.
Waar, maar Luc, andersom, had Michelin niet kunnen instemmen met het soort race zoals ik uitlegde?
Ik kan op geen enkele zinnige verklaring komen waarom ze dit niet wilden doen. Al was het maar 'voor de fans' waar ze nu zo mee inzitten. En gezien het door hun zo ver was gekomen, hadden ze dit toch kunnen doen...

Jasper

Ik heb overigens nog nooit naar Ferrari gewezen in deze discussie en ik ben ook niet van plan dat te doen. Maar Michelin heeft ook compromitterende voorstellen gedaan, en die zijn ook niet aanvaard door de FIA. Ik heb trouwens nog steeds geen echte reden gezien voor het weigeren van de chicane. Je haalt aan dat het ook onveilig zou zijn, maar het zou blijkbaar veiliger zijn dan zonder chicane, de Michelin-teams zouden gereden hebben, de meeste rijders zouden zich, zoals Luc zei, meteen aangepast hebben aan de nieuwe bochtencombinatie, en de Bridgestone-teams hadden hun setup mogen zoeken. Iedereen tevreden dus.

Het voorstel om gewoon trager te rijden in de banking vind ik vrij belachelijk aangezien het dan wel zou gebeuren dat Michelin-rijders gedubbeld moeten worden in die bocht, en dan moet Ferrari ofwel zelf vertragen (kan netelig zijn als MS en RB met elkaar in duel zijn), ofwel buitenom inhalen in de banking, wat zeker op een nieuwe asfaltlaag ook enorm gevaarlijk is, of de Michelins moeten zelf buitenom gaan en al het vuil oppikken om de kans op een klapband weer te verhogen.

Voor mij is het overigens niet duidelijk dat je niet bedoelde dat we niet wisten dat Michelin in de fout was gegaan, want als je op de ondertussen bekende zin van Raikkonen MASTER antwoordt dat je dan wel een schoen wil, dan zeg je toch letterlijk dat je de discussie denkt op te lossen door te zeggen dat Michelin de oorzaak was, want dat is wat Raikko zei. En tussen de regels van een letterlijke uitspraak lezen doe ik niet.

Raikkonen MASTER

"Michelin liet ons in Indianapolis weten dat de banden naar alle waarschijnlijkheid niet goed waren. Maar zolang er niet te hard gereden werd in de snelle bochten zou het wel goed gaan. Wij hebben ons daar bij neer gelegd en de teams voorgesteld ze te helpen. Toch wilde de FIA dit niet onbestraft laten en liet weten tegen overtredingen van de regels een straf uit te delen aan de teams. Michelin wilde hier niet mee instemmen en stelde een chicane voor die ook voor de Bridgestone rijders zou gelden."


Dat bewijst dat de FIA straffen wou geven aan de Michelin-teams. Dit nog voor het hele chicane-idee ter sprake kwam. Dat bedoel ik dus. De FIA wou geen oplossing.

Michelin ging niet akkoord met de FIA omdat het vond dat de teams er niets aan konden doen !
Waarom teams straffen als de bandenproducent een fout maakt ?
Michelin geeft de fout toe en wil de teams beschermen. Zoals het hoort. Daar is niets mis mee.

lieven

Citaat van: Kimi_über_alles op 20 juni 2005 - 21:59:29
Teams met de billen bloot voor de FIA

©xpb.cc
 
Het was vandaag een heen en weer van beschuldigingen aan het adres van de FIA, die doodleuk de schuld weer doorschoof naar Michelin. Maar de FIA kreeg afgelopen dagen wel het meest de zwarte piet toegeschoven, iets waar de overkoepelende organisatie niet op zit te wachten. De FIA roept dan ook alle 7 teams op zicht te verantwoorden tijdens de eerstvolgende zitting samen met bandenleverancier Michelin.

De FIA voegde vandaag meteen een punt toe aan de agenda van de komende zitting die op 29 Juni 2005 in Parijs gehouden zal worden. Alle 7 teams, McLaren, Renault, Williams, Toyota, BAR, Red Bull Racing en Sauber, moeten die dag een vertegenwoordiger naar Frankrijk sturen om zich te verantwoorden over de farce die zich afgelopen zondag op Indianapolis afspeelde. Het wordt de teams al langzaam duidelijk dat dit niet ongestraft zal blijven.


©xpb.cc
 
Het persbericht van de FIA begint met de mededeling dat Formule 1 een wedstrijd is. "Deze is gebonden aan heldere regels en die zullen nageleefd moeten worden. Zij kunnen niet elke keer veranderd worden als iemand de verkeerde uitrusting meeneemt naar de race." Met deze eerste alinea verdedigt Max Mosley het verzoek voor een chicane in bocht 13, die de snelheid had moeten drukken naar maatstaven die Michelin graag wilde zien.

"Michelin liet ons in Indianapolis weten dat de banden naar alle waarschijnlijkheid niet goed waren. Maar zolang er niet te hard gereden werd in de snelle bochten zou het wel goed gaan. Wij hebben ons daar bij neer gelegd en de teams voorgesteld ze te helpen. Toch wilde de FIA dit niet onbestraft laten en liet weten tegen overtredingen van de regels een straf uit te delen aan de teams. Michelin wilde hier niet mee instemmen en stelde een chicane voor die ook voor de Bridgestone rijders zou gelden."


©xpb.cc
 
Toch liet de FIA zich niet ompraten en de chicane kwam er dan ook niet: "De Michelin-Teams schenen niet in te zien dat zo'n chicane niet eerlijk zou zijn tegenover de Bridgestone teams die wel een juiste band meegenomen hadden. De lagere snelheid in bocht dertien zou dan ook een direct resultaat zijn van minderwaardig materiaal, wat in de Formule 1 veel vaker voorkomt."

De FIA laat ook duidelijk weten op 1 juni nog een brief aan de bandenleveranciers gestuurd te hebben evanals de 10 teams met daarin de mededeling dat zij moeten zorgen voor een degelijke band die onder alle omstandigheden goed moet presteren.

Een chicane, die de teams en Michelin voorstelde, zou in strijd zijn met alle veiligheidsregelementen in de Formule 1. Ook de invloed op de remmen en de wagen zou daarmee in gevaar kunnen komen aldus Max Mosley. "


©xpb.cc
 
"De reden voor het debacle is helder," vervolgt de FIA in haar relaas. "Elk team is in de gelegenheid 2 type banden mee te nemen. Eén daarvan kan een potentiele winnaarsband zijn. De andere, een back-up band, zal langzamer zijn, maar in alle gevallen betrouwbaar. Niet één team heeft een band meegenomen die aan die laatste eis voldoet. Michelin liet ons weten nieuwe banden over te laten vliegen uit Frankrijk, maar zelfs díe schenen niet veilig te zijn.

"Hoe denkt u over de Amerikaanse fans?," stelt de FIA als vraag aan de teams. "Wat denkt u over de Formule 1 wereldwijd? In plaats van de race te boycotten had Michelin er voor kunnen kiezen langzamer te rijden in bocht 13. De regels zouden dan niet doorbroken worden en teams hadden gewoon WK punten kunnen pakken. De fans hadden een mooie race gehad en daarmee was de kous af geweest. Nee, u eist van de FIA dat zij de regels gaan veranderen en daarmee de Bridgestone rijders een extra handicap geven. Dat zal hen en de sport pas beschadigd hebben."

Een lang verhaal, wat nog een heel lang staartje gaat krijgen. De FIA is de aanval begonnen, de vraag is nu, wie trekt er aan het langste eind?



volgens de regels heeft geen een team de regels verbroken, waardoor in princiepe ook niet kan gestraft worden...

Raikkonen MASTER

@Jasper:

Richten we een forum op waar het volgende thema centraal staat:

MICHELIN IS FOUT FOUT, STOUTE MICHELIN, IN DE HOEK NU !!!

Benedictus, ik bedoelde dus dat Michelin wel degelijk FOUT is. Maar dat als iemand die zin nog zou zeggen met de bedoeling om de verlosser te zijn uit deze discussie, hij een schoen moet eten.

Juist omdat iedereen al weet dat Michelin fout was! En omdat het ontzettend dom is om dat nu hier te schrijven. Iedereen weet dit, ik heb het er al pagina's niet meer over.
Wel over het feit dat de FIA en Michelin niet tot een oplossing kwamen.

Ik heb nog altijd van NIEMAND 100% zeker gehoord dat Ferrari niet stemde in de chicane-oplossing.
Het omgekeerde heb ik wel al gehoord.

FerrariMan

Jasper, ik zal het speciaal nog wat simpeler stellen. Op alle andere onzin ga ik niet meer reageren want iedereen lokt hier iedereen uit zijn tent omwille van vroegere opgelopen frustraties.

Zouden de andere teams een speciale chicane laten komen (en er zelf op rijden) voor een bandenprobleem bij Ferrari?