GP van U.S.

Gestart door Supermariobros, 14 juni 2005 - 08:32:14

« vorige - volgende »

mike

Citaat van: Tim C op 20 juni 2005 - 02:24:41
CitaatHet is spijtig dat onze voorstellen die we in samenspraak met onze partners hebben gemaakt niet zijn aanvaard. Als dit wel was gebeurt, hadden we de veiligheid van de rijders kunnen garanderen waardoor onze teams een toegevoegde waarde hadden kunnen bieden aan het publiek.

Laag, je eigen fouten niet durven toegeven...

Ik vind die hele press release een grote aanfluiting. "De schuld ligt zeker niet bij ons", en verder tonnen wollige praat over hoe goed de samenwerking wel was enz enz. Dat gedrag is voor mij de allergrootste schande in de hele zaak. Ze hebben het grondig verknoeid voor de hele F1 als sport, voor 7 teams (eigenlijk alle 10, gelet op het vorige punt), voor 14 rijders, en voor milioenen fans, en dan zijn ze simpelweg te LAF om hun schuld ten volle op te nemen.

Een ding is zeker: voor mij geen Michelins meer. En dat niet eens zozeer wegens de manier waarop de geblunderd hebben, maar wegens de manier waarop ze er mee omgaan.

Luc

Even terzijde, maar in het verleden zijn circuits al wel eens aangepast, overnight, voor de veiligheid.

En verder, my thoughts op de kortste site.

In het Engels, dat wel :D
mijn gedacht op www.eze.be

Juan Pablo

Citaat van: Vulture op 19 juni 2005 - 23:20:48
Volgens mij moet de FIA garanderen dat de veiligheid optimaal is, dit was vandaag niet zo, getuige de flessenregen.

er schijnen ook blikjes zijn gegooid, nja. in ZON SITUATIE was ik gwon de baan op gelopen

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

cookie

Paul stoddart for president: http://dl4.rapidshare.de/files/2491345/11878727/Stoddart_Interview.mp3

het geweldige interview dat hij gaf aan SBS6 pitreporter Jack Plooy tijdens de race.

Hij heeft 100% gelijk en Ferrari was dus diegene die dwarslag.

Maar het is natuurlijk de schuld van Michelin en die zouden geband moeten worden uit de F1. Ze hebben de sport in diskrediet gebracht omdat ze geen band kunnen maken die door een bocht met minimale banking kan gaan. Schande voor de hoogtechnologische F1 dat er zo'n amateurs banden leveren. Dit is hét moment om over te stappen naar een control tyre die niet tot op de limiet ontwikkeld hoeft te worden. Gewoon een band die alles aankan en knallen met die roestbakken zonder zorgen te hebben over knallende rubberen rondjes.

Supermariobros

Ik volg 16 jaar de F1 en heb gisteren mijn eerste race gemist. Nu ja gemist, ik heb het zo'n 15min. volgehouden en heb dan maar een dvd opgelegd. Mooie film gezien, anderhalf uur naar die flauwekul kon ik echt niet kijken hoor.   ::)


Roel

#516
Wat een AMATEEEEEEEEEURS bij Michelin, eigenlijk vind ik het goed dat deze farce zoveel aandacht zal krijgen. Ik hoop dat hun marktaandeel overal terwereled met 300% zakt

*edit* Lees op een ander topic dat wat Michelin doet: advies om niet te racen: nog altijd het veiligste was, mensenlevens boven geld: ergens verdient DIE beslissing wel respect. Het feit dat ze geen deftige band kunnen bouwen is iets anders.

Er is maar één schuldige, al de rest is zever, GEZEVER.
Heeft Kimi eigenlijk nog een puntje gekregen?
en oh ja, als Ferrari fans gaan pronken met een titel die ze danken aan deze race, hoop ik dat ze het toch wel met schaamrood op de wangen doen.
Ik twijfel er namelijk geen seconde aan dat Schumi ook zonder deze mop bij de eerste twee-drie had geëindigd, zo niet hoger  :(
Maar dit is natuurlijk niet dé manier om te winnen, het zou niet mogen. Maar ja het hoort erbij zeker: that's motorracing, net zoals mtors soms niet in staat zijn een race vol te houden,zoals remmen het begeven, ...
Dit is ook de reden waarom ik F1 nooit een sport op het niveau van Wielrennen, Tennis, Voetbal zal zetten: de talenten in deze sport worden te vaak benadeeld door dingen waar ze niet aan kunnen doen, dat gaat voor mij een beetje voorbij aan de essentie van "sport".
God save Mclaren

Tim C

Geen punten voor Trulli en kimi omdat ze niet binnen 10% van de afgelegde rondes van de eerste eindigden...

Bruno

Citaat van: Luc op 20 juni 2005 - 07:48:38
Even terzijde, maar in het verleden zijn circuits al wel eens aangepast, overnight, voor de veiligheid.
Even terzijde, was dat dan ook omdat 1 constructeur zijn huiswerk niet goed gedaan had? Dacht het niet...  :D

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Tim C

Het is inderdaad niet aan de FIA om de problemen van Michelin op te lossen, het is aan Michelin om geen problemen te veroorzaken.

Een paar jaar geleden trok Sauber zich terug uit de GP van Brazilië omwille van een defect aan de achtervleugel, zij vroegen ook niet om het rechte stuk zig zag aan te leggen om wel te kunnen deelnemen...
Zij trokken hun conclussies, slikte de bittere pil, kwamen naar buiten met onze fout...


Michelin levert een band die het geen 10 rondjes kan uithouden en heeft dan nog het lef om te zeggen: het is niet onze schuld, maar die van de FIA?

Is er hier IEMAND die dit slikt?

Roel

Citaat van: Tim C op 20 juni 2005 - 11:36:43

Michelin levert een band die het geen 10 rondjes kan uithouden en heeft dan nog het lef om te zeggen: het is niet onze schuld, maar die van de FIA?

Is er hier IEMAND die dit slikt?

Een mooi voorbeeldje van Franse arrogantie, toch echt wel straf hè  :o :o
God save Mclaren

Luc

Citaat van: Bruno op 20 juni 2005 - 11:31:22
Citaat van: Luc op 20 juni 2005 - 07:48:38
Even terzijde, maar in het verleden zijn circuits al wel eens aangepast, overnight, voor de veiligheid.
Even terzijde, was dat dan ook omdat 1 constructeur zijn huiswerk niet goed gedaan had? Dacht het niet...  :D

Kijk Bruno, het is simpel, het probleem is Michelin. Michelin, Michelin, Michelin....het kan niet genoeg benadrukt worden.

Maar vervolgens zijn er een massa fans. Overal ter wereld, die op televisie kijken naar hun sport.
Zijn er fans die een vakantie plannen om naar een race in de States te gaan kijken, die tickets kopen, hotels boeken...
Veel geld uitgeven.

En dan kom ik bij de FIA terecht.

Hier had Max zijn ego aan de kant moeten zetten en die chicane laten aanleggen. Lees daarover even mijn gedacht en je zal zien dat er massa's mogelijkheden waren om de Michelin teams te bestraffen.
Ze hebben zich in hun bloot gat op de grid gezet en er alles aan gedaan om de 'big bucks spending' fan tevreden te houden.
Max verkoos echter om de boerkes van de GPWC een lesje te leren. En dat hij daarbij de fans vergat, ach, de man weet niet beter en hoort dus niet thuis aan het hoofd van deze sport.

De teams hebben vele voorstellen geuit om toch te kunnen racen.

En wat denk je nu dat het beste was geweest.

Dit gedrag van "ha ha, je ziet wel, klungels van Michelin, jullie kunnen geen band maken, hahaha, we hebben punten, haha een overwinning meer op ons palmares"

Of:
een race met 20 auto's met een extra chicane in het circuit?

Af en toe, heel af en toe, moet iemand (hoe groot het ego ook) eens kunnen zeggen, wel, dit is beter voor de sport, dit is beter voor ons allen, en misschien, heel misschien, is het niet het beste voor mezelf, maar op lange termijn baten we hier allemaal van.

Ik weet het, jij weet het ook, maar ik denk, dat het omdat het van mij komt dat je het a priori wil afschieten.  :-[

En neen, het was niet omdat één constructeur iets niet goed had gedaan in Barcelona 94. Het was omdat iedereen de veiligheid liet primeren na crashes van Senna, Ratzenberger in Imola en vervolgens Wendlinger in Monaco!
En iedereen bang was om nog één bijna of hele dode...want dat had de dood van de sport betekend.

Wat ik gisteren zag betekent niet de dood van een sport maar richt onherstelbare schade aan.

Schade aan het imago van Michelin, maar als je er heel eerlijk over durft nadenken, schade aan de sport verzoorzaakt door het ego max.
mijn gedacht op www.eze.be

Doefie

Het was simpel: hadden de Michelin-wagens niet eens op de grid verschenen voor de opwarmronde dan was de race uitgesteld of in 't slechtste geval afgelast.

Draco

#523
Ik had nu toch gedacht dat de zaken vrij simpel leken, maar nee, nog altijd blijken sommigen er niet in te slagen een goede analyse te geven van het "spektakel" dit weekend.

Je kan wel zeggen dat de FIA deels verantwoordelijk is voor wat er dit weekend is gebeurd, maar dat is nu eenmaal een wankele positie. Oké, de bandenregel voor 1 race is misschien wel niet het beste dat ze hebben ingevoerd, maar de regel is er nu eenmaal en de teams waren ermee akkoord.

Het fiasco van gisteren kent slechts 1 schuldige: Michelin.

Iemand die de Formule 1 – wereld kent, weet dat er binnenskamers al langer vragen worden gesteld bij de handelswijze van Michelin. Bridgestone heeft zonder twijfel de veiligste band ontwikkeld. Michelin nam meer risico's en we hebben de gevolgen daarvan al enkele malen kunnen bewonderen dit seizoen. De algemene teneur binnen de paddock is er nu één van "they pushed the envelop simply too far." En zo is het ook. Het gebrek aan een betrouwbare tweede bandensoort dit weekend is onvergeeflijk.

Het hele seizoen krijgen de Michelin-banden alle lof (hoewel er toch wel al wat incidenten waren). Bridgestone was minder competitief en de oplossing was vrij eenvoudig: meer toewerken naar het model van Michelin (en hierbij ook de banden minder veilig maken). Ze kozen hiervoor niet en zochten naar andere oplossingen. Vandaar dat ze ook zoveel problemen kenden om op niveau te komen.

Wat al langer in de lucht hing, is dit weekend uitgekomen. Hoewel ze ook vorig jaar in Indianapolis problemen met de banden kenden, bleef Michelin vasthouden aan het gekende stramien. De resultaten hebben we gisteren allemaal gezien.

Ik vind het ietwat flauw van hen om nu te beweren dat ze de veiligheid van hun rijders zo hoog in het vaandel houden. Ze produceren al een hele tijd banden die niet zonder risico's zijn. Zichzelf nu profileren als zijnde de veiligheidsleverancier bij uitstek, wordt overal wat grijnzend onthaald.

De optie om met andere banden te rijden, is een lachertje van formaat. Absoluut tegen de regels en bovendien totaal geen garantie op veiligheid (hoewel Michelin zichzelf dus beschouwd als zijnde.... ja, inderdaad... geen behoefte om het nogmaals te zeggen).

Het hele verhaal van de ingevoerde chicane is zeker absurd. Iedereen weet gewoon dat zoiets niets uithaalt. Het is zoals Schumacher in de persconferentie ook al suggereerde: het probleem wordt hierdoor niet opgelost. Barrichello trok de veiligheid van zo'n chicane in twijfel (nochtans... Was Michelin niet de leverancier die zo bekommerd was om de veiligheid? Tiens, tiens...).

Conclusie: de FIA heeft 100 % gelijk en de reactie van good old Charlie was weer heerlijk.

Sommige leukerds hier blijken de schuld bij de FIA en zelfs, godbetert, bij Ferrari te leggen. Wat gisteren is gebeurd, was de enige juiste oplossing. De Michelin-teams konden gewoon niets anders dan hun rijders binnenroepen. Ze hadden simpelweg geen keuze. Het zou ongeoorloofd geweest zijn dat er door een flagrante fout van Michelin ongelukken zouden gebeuren. De Bridgestone-teams dienden op hun beurt te rijden. Het fijne toneelstuk van Paultje S. daar gelaten. We weten allemaal dat deze zakenman (met de nadruk op zakenman en zonder het woord teambaas in de mond te nemen) er de laatste jaren een kruistocht tegen de FIA heeft opzitten die zelfs Godfried van Bouillon jaloers maakt. Zijn thumbs down en verwijten naar de FIA en rechtstreekse concurrent (hé, hoe toevallig!!) Jordan moeten met een fikse korrel zout genomen worden.

Het schouwspel gisteren was droef, maar helaas de enige juiste manier om de GP te rijden. Niemand heeft iets gestolen gisteren en laat je niet van de wijs brengen door die zeer amicale en gezamenlijke persboodschap van de Michelin-teams. Velen binnen deze teams zijn allerminst opgezet met wat Michelin heeft gedaan.

Sept

Draco geeft hier een perfecte analyse waar ik me 100% in kan vinden, een deel ervan was ik net van plan te posten toen ik de uitgetikte persconferentie las op de officiële FIA site, nl.

MS: Honestly I understood from talking to one of the drivers that despite turn 13, they would have had the problem anyway, with chicane or without chicane.

Bij deze is het dus tweemaal vermeld ;)

En Draco, weet je nu nog niet dat alles de schuld is van Ferrari en in het bijzonder van Michael Schumacher himself  :D ;D
1991 - 2004 = 7