GP van U.S.

Gestart door Supermariobros, 14 juni 2005 - 08:32:14

« vorige - volgende »

McChouffe

#495
Citaat van: Raikkonen MASTER op 19 juni 2005 - 23:09:20Ik zeg niet dat Ferrari iets kan doen aan de Michelin's, maar wel aan de chicane-strategie.

Ferrari valt niks te verwijten. Het reglement is toegepast. Vind je heel het idee van het aanpassen van een circuit nu niet te ver gaan?

Edit:
Volgens mij beslist de FIA nog altijd wat er gebeurd. Als er niet genoeg wagens aan de start verschijnen KAN de FIA de uitslag ongeldig verklaren. Maar het hoeft zo niet te zijn (en ik denk ook niet dat het nu zal gebeuren).

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Vulture

Volgens mij moet de FIA garanderen dat de veiligheid optimaal is, dit was vandaag niet zo, getuige de flessenregen.
Close The World, Open The Next..

FerrariMan

Michael deed niets mis met het buitenkomen van de pit.
Die lijnen die er staan, je weet wel, de lijn waar niemand over mag, die staat er zodat degene die uit de pit komt de andere niet verkeerd kan raken. MS is er ook niet over gegaan en kan zodoende niet Rubens 'smerig' behandelen. Michael remde zelfs bruusk toen Rubens de bocht in ging, dat kan je op de beelden zien (auto breekt achter links licht uit), Rubens verkeek zich en schoot rechtdoor.

Het zal altijd wel iets zijn, gelukkig komt het altijd van dezelfde hoek en weet je dus dat het holle klachten zijn  :)

Raikkonen MASTER

Artikel 17 uit het FIA 'wetboek': " An event may be cancelled if fewer than 12 cars are available for it."


Raikkonen MASTER

Citaat van: BenedictusXVII op 19 juni 2005 - 23:28:31
Michael deed niets mis met het buitenkomen van de pit.
Die lijnen die er staan, je weet wel, de lijn waar niemand over mag, die staat er zodat degene die uit de pit komt de andere niet verkeerd kan raken. MS is er ook niet over gegaan en kan zodoende niet Rubens 'smerig' behandelen. Michael remde zelfs bruusk toen Rubens de bocht in ging, dat kan je op de beelden zien (auto breekt achter links licht uit), Rubens verkeek zich en schoot rechtdoor.

Het zal altijd wel iets zijn, gelukkig komt het altijd van dezelfde hoek en weet je dus dat het holle klachten zijn  :)

Ik schrijf het op vertrouwen op wat ik gelezen heb op live verslagen tijdens de race. Ik heb de race zelf niet gezien. (ben een van de gelukkigen.)

FerrariMan

Citaat van: Raikkonen MASTER op 19 juni 2005 - 23:30:45
Citaat van: BenedictusXVII op 19 juni 2005 - 23:28:31
Michael deed niets mis met het buitenkomen van de pit.
Die lijnen die er staan, je weet wel, de lijn waar niemand over mag, die staat er zodat degene die uit de pit komt de andere niet verkeerd kan raken. MS is er ook niet over gegaan en kan zodoende niet Rubens 'smerig' behandelen. Michael remde zelfs bruusk toen Rubens de bocht in ging, dat kan je op de beelden zien (auto breekt achter links licht uit), Rubens verkeek zich en schoot rechtdoor.

Het zal altijd wel iets zijn, gelukkig komt het altijd van dezelfde hoek en weet je dus dat het holle klachten zijn  :)

Ik schrijf het op vertrouwen op wat ik gelezen heb op live verslagen tijdens de race. Ik heb de race zelf niet gezien. (ben een van de gelukkigen.)
Dus jij neemt gewoon meningen van anderen over zonder de race zelf gezien te hebben en achteraf ga je die onzin ook verkopen. Kijk dan maar eens op Canvas, dan zie je het wel.  ;)

Een andere vraag, Ramses zegt in zijn column dat een chicane ook gevaarlijk zou geweest zijn. Weet iemand hoe ze dit zouden aangepakt hebben? Met wat maken ze zoiets dan op zo'n korte tijd?

Tim C

Citaat van: Raikkonen MASTER op 19 juni 2005 - 23:29:28
Artikel 17 uit het FIA 'wetboek': " An event may be cancelled if fewer than 12 cars are available for it."


Pech, maar ze stonden allemaal op de grid...

Sept

Citaat van: Tim C op 19 juni 2005 - 23:36:23
Citaat van: Raikkonen MASTER op 19 juni 2005 - 23:29:28
Artikel 17 uit het FIA 'wetboek': " An event may be cancelled if fewer than 12 cars are available for it."


Pech, maar ze stonden allemaal op de grid...

+ er staat duidelijk 'may be' ipv 'will be'
1991 - 2004 = 7

Amateur

Citaat van: Tim C op 19 juni 2005 - 23:36:23
Citaat van: Raikkonen MASTER op 19 juni 2005 - 23:29:28
Artikel 17 uit het FIA 'wetboek': " An event may be cancelled if fewer than 12 cars are available for it."


Pech, maar ze stonden allemaal op de grid...

Het is inderdaad voldoende om meer dan 12 auto's in de formatieronde te hebben, om de race als volledig reglementair te beschouwen.  Of ze achteraf zullen proberen om daar en mouw aan te passen, is een andere zaak natuurlijk.
Canvas zendt de race blijkbaar volledig uit.  Ze stijgen in m'n achting (een beetje) De late thuiskomers kunnen het appreciëren. ;)

Raikkonen MASTER

Citaat van: BenedictusXVII op 19 juni 2005 - 23:33:56
Citaat van: Raikkonen MASTER op 19 juni 2005 - 23:30:45
Citaat van: BenedictusXVII op 19 juni 2005 - 23:28:31
Michael deed niets mis met het buitenkomen van de pit.
Die lijnen die er staan, je weet wel, de lijn waar niemand over mag, die staat er zodat degene die uit de pit komt de andere niet verkeerd kan raken. MS is er ook niet over gegaan en kan zodoende niet Rubens 'smerig' behandelen. Michael remde zelfs bruusk toen Rubens de bocht in ging, dat kan je op de beelden zien (auto breekt achter links licht uit), Rubens verkeek zich en schoot rechtdoor.

Het zal altijd wel iets zijn, gelukkig komt het altijd van dezelfde hoek en weet je dus dat het holle klachten zijn  :)

Ik schrijf het op vertrouwen op wat ik gelezen heb op live verslagen tijdens de race. Ik heb de race zelf niet gezien. (ben een van de gelukkigen.)
Dus jij neemt gewoon meningen van anderen over zonder de race zelf gezien te hebben en achteraf ga je die onzin ook verkopen. Kijk dan maar eens op Canvas, dan zie je het wel.  ;)


Het ging om de informatie gegeven door de persoon van Eurosport. Live race-informatie dus. Ik dacht dat het ging om objectieve informatie.
Als jij hoort op de radio of leest in een artikel dat MS bijna RB eraf reed, wat ga jij dan doen ?

Raikkonen MASTER

Citaat van: Sept op 19 juni 2005 - 23:39:23
Citaat van: Tim C op 19 juni 2005 - 23:36:23
Citaat van: Raikkonen MASTER op 19 juni 2005 - 23:29:28
Artikel 17 uit het FIA 'wetboek': " An event may be cancelled if fewer than 12 cars are available for it."


Pech, maar ze stonden allemaal op de grid...

+ er staat duidelijk 'may be' ipv 'will be'

Ik heb toch niet gezegd dat ik vond dat de race geannulleerd moet worden ?
Ik zei dit louter als 100% correcte info en als bevestiging van wat een paar posts eerder was gezegd.

lieven

enigste positieve van heel de zaak: jordan en minardi hebben veel sponsor tijd gehad.
vin het helemaal niet leuk hoe het gegaan is, maar ja langs ene kant vind ik dat er een chicane moest komen maar dan was het niet eerlijk voor de bridgestone mannekes en langs de andere kant ga ik nu een fles op de michelin dudes gaan gooien...
enigste wa ik over michelin te zeggen heb: idiots!!!

Bruno

Citaat van: Raikkonen MASTER op 19 juni 2005 - 23:29:28
Artikel 17 uit het FIA 'wetboek': " An event may be cancelled if fewer than 12 cars are available for it."



De wagens waren "available", er werd enkel geen race mee gereden...

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Bruno

Citaat van: lieven op 20 juni 2005 - 00:01:33
enigste positieve van heel de zaak: jordan en minardi hebben veel sponsor tijd gehad.
vin het helemaal niet leuk hoe het gegaan is, maar ja langs ene kant vind ik dat er een chicane moest komen maar dan was het niet eerlijk voor de bridgestone mannekes en langs de andere kant ga ik nu een fles op de michelin dudes gaan gooien...
enigste wa ik over michelin te zeggen heb: idiots!!!

Ook akkoord, als ze zo beginnen kunnen ze de volgende race een circuit aanpassen omdat bijvoorbeeld Jordan zegt dat de lange rechte té lang is voor hun wagens.
Om een hogere topsnelheid te halen zouden ze hun downforce moeten verminderen en daardoor zouden hun wagens wel eens kunnen van de baan vliegen wat levensgevaalrijk is.

Levensgevaarlijk = de veiligheid komt in het gedrang: Dus als ze voor een slechte bandenconstructie een circuit kunnen aanpassen dan kunnen ze dat voor een slechte chassis bouwer ook doen.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Tim C

CitaatHet is spijtig dat onze voorstellen die we in samenspraak met onze partners hebben gemaakt niet zijn aanvaard. Als dit wel was gebeurt, hadden we de veiligheid van de rijders kunnen garanderen waardoor onze teams een toegevoegde waarde hadden kunnen bieden aan het publiek.

Laag, je eigen fouten niet durven toegeven...