GP van U.S.

Gestart door Supermariobros, 14 juni 2005 - 08:32:14

« vorige - volgende »

Sinister -D-

Citaat van: WebMachine op 19 juni 2005 - 18:32:08
Citaat van: Sinister op 19 juni 2005 - 18:22:05
Stel (ik denk maar wat) mochten de Michelin teams niet starten, en de Bridgestones wel. Mochen die dan hun derde rijder inzetten met de derde wagen? Zodat de grid toch wat gevulder is? Of moet dit op voorhand van het weekend al bekend zijn willen deze jongens mogen rijden?

Zou wel goeie zijn, 2 Nederlanders op de grid die bestaat uit 9 wagens.

3 Ferrari's op het podium :D
Die crasht, Doornbos 3de :P

Juan Pablo

iets van een chicane ofsoiets was denk ik wel de beste oplossing geweest

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Juan Pablo

Citaat van: Sinister op 19 juni 2005 - 18:22:05
Stel (ik denk maar wat) mochten de Michelin teams niet starten, en de Bridgestones wel. Mochen die dan hun derde rijder inzetten met de derde wagen? Zodat de grid toch wat gevulder is? Of moet dit op voorhand van het weekend al bekend zijn willen deze jongens mogen rijden?

Zou wel goeie zijn, 2 Nederlanders op de grid die bestaat uit 9 wagens.

Waar haal je 9 wagens vandaan??, Minardi heeft geen 3de rijder, en Ferrari ook niet..

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

mike

Citaat van: Tim C op 19 juni 2005 - 18:20:24
Wat een soap is dit aan het worden?

Het kan toch niet dat als de GP wordt afgelast, of zelfs als hij doorgaat, dat Michelin hier ongestraft mee kan wegkomen?

Vind ik ook. De enige rechtvaardige straf die ik kan bedenken moet in de loop van deze GP verwerkt zitten. Geen geldboete dus, want daar hebben de Bridgestone teams die zelf niks mis gedaan hebben niks aan. Ook geen straf die in Frankrijk of later pas meespeelt, want dat zou niet meer eerlijk zijn tegenover de Michelin rijders die vandaag al de pineut zijn van iets wat al bij al hun fout ook niet is en dan nog een tweede keer. Conclusie: rijden die race, desnoods met 6 wagens.

Tim C

Citaat van: Satosan op 19 juni 2005 - 18:39:03
iets van een chicane ofsoiets was denk ik wel de beste oplossing geweest
Goed, en nu ben je een Bridgestone team wiens fabrikant er wel in is geslaagd om een fatsoenlijke band mee te brengen. Met andere woorden zijn werk deftig heeft gedaan, zoals het hoort.

Maar JIJ word wel mee gestraft voor de onkunde van een ander...

Om nog maar even te zwijgen dat geen enkele wagen is afgesteld voor die extra chicane

FerrariMan

Citaat van: BenedictusXVII op 19 juni 2005 - 13:46:32
Uiteindelijk zal de race gewoon starten en zal McLaren wel winnen. Hoe meer ik erover lees, hoe meer ik denk dat het veel geblaas is en het wel zal uitdraaien op niks.
Ben nog steeds die mening toegedaan.

Tommik

Ergens heb ik dezelfde mening. Men maakt er veel tamtam rond maar of het effectief tot iets dramatischegaat uitdraaien. Ik denk het niet.

Raikkonen MASTER

Ik volg Benedictus.

Ik vind gewoon dat de GP uitgesteld moet worden.
Kunnen 3 teams ervan profiteren omdat de bandenfabrikant van de andere teams fouten maakt.

De teams zelf kunnen hier niets aan doen. Wel aan hun keuze om met Michelin de boot in te gaan maar dan nog.
Als er een race gereden wordt met alleen de 3 teams, vind ik dat het aantal punten dat verdiend kan worden, gehalveerd moet worden.

Dat zou nog eerlijkste zijn als er maar 3 teams zouden starten.

Ik hoop alleen dat er geen ongelukken gebeuren...  :-\

Ferrari 2010

Citaat van: jandr op 19 juni 2005 - 18:29:30
Citaat van: Schumi 2005 op 18 juni 2005 - 08:53:36
En mooi dat plaatje van Michelin voor de linkervoorband, nog wat extra reclame maken dat het echt wel hun banden zijn die zo mooi klappen  ;D ;D ;D ;D ;D

Citaat van: jandr op 17 juni 2005 - 23:30:59
Zoals ik deze week al zei, we gaan nog wa zien gebeuren met die banden... Ik denk dat we er mee moeten rekening houden dat ze ofwel de race gewoon afgelasten of ergens een chicane plaatsen op recht stuk tegen zondag.

Dit is onverantwoord.


Onverantwoord? Ik denk het niet, zondag wordt het bij mijn weten ook niet zo warm als vandaag, en Ralf reed misschien op banden die ze in de race niet gaan gebruiken. Ze vinden wel een compound dat niet ploft.
Is er trouwens al een Brigestone geklapt? Indien niet kan het een mooie uitslag worden:
1) Schumi
2) Rubens
3) Kimi (jah, die heeft zen lesje geleerd en pit voortaan nog voordat de band of de ophanging het begeeft  ;D ;D ;D)
4) Albers
5) Frieschacher
6) Karthikeyan
7) Monteiro

De rest: DNF: Tire prob's


Profetische woorden?  :D

Ja hoor  ;D ;D ;D ;D


Eigenlijk is het heel simpel. Herinnert zich iedereen 11 september nog en de ietsjes later volgende USGP? Wel, toen ging het gerucht de ronde dat MS niet zou starten uit respect. Toen zijn de FIA of in ieder geval een hoogstaand persoon dat hij dan gediskwalificeerd zou worden.
DUS: Elke rijder die niet rijdt wordt simpelweg gediskwalificeerd. Fair is fair...

En als het toch zo zou zijn dat de Michelin-teams niet rijden, wel dan moeten de andere 6 maar mogen starten. Het is niet juist dat een bandenfabrikant over de kanshebbers op de wereldtittel hun lot gaat beslissen door zijn leiders niet te laten rijden en de GP af te lasten.


Trouwens: Nu is Michelin druk aan het zetten op de FIA. In de voorstellen van de nieuwe regels vanaf 2008 stond "1 bandenleverancier". Als zij nu de F1 zo gaan boycotten door de GP niet te laten doorgaan kan dat midden 2007 wel eens tegen hen gaan keren  :P :P :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

mike

Citaat van: Jasper op 19 juni 2005 - 18:11:00
Aan de andere kant kan je stellen dat ze gewoon niet deelgenomen hebben aan de race, hoewel ze op vrijdag en zaterdag wel gereden hebben...

BAR zat alvast met dat probleem na hun uitsluiting. Natuurlijk hadden die  wel helemaal niet gereden, dat weekend.

Ferrari 2010

Citaat van: Raikkonen MASTER op 19 juni 2005 - 18:48:10
Ik volg Benedictus.

Ik vind gewoon dat de GP uitgesteld moet worden.
Kunnen 3 teams ervan profiteren omdat de bandenfabrikant van de andere teams fouten maakt.

De teams zelf kunnen hier niets aan doen. Wel aan hun keuze om met Michelin de boot in te gaan maar dan nog.
Als er een race gereden wordt met alleen de 3 teams, vind ik dat het aantal punten dat verdiend kan worden, gehalveerd moet worden.

Dat zou nog eerlijkste zijn als er maar 3 teams zouden starten.

Ik hoop alleen dat er geen ongelukken gebeuren...  :-\
Uitstellen, bedoel je dan later op de dag? Dat zou nog gaan, maar brengt geen oplossing voor Michelin denk ik.
Als je naar een ander week-end bedoeld, jah, wanneer wil je dat dan?
1) Het circuit moet vrij zijn.
2) Je kan een deel van je publiek terugbetalen omdat ze die dag niet kunnen/willen komen
3) Er kan maar 1 GP per week-end gereden worden. Dus heb je maar om de 2 weken een kans, wat samen met puntje 1 de kans dat het lukt nogmaals verkleint.
4) Je hebt tussen een Europese en een Amerikanse GP 2 weken nodig, dat samen met puntje 3 en 2 verkleint de kans nog eens zo hard dat de mogelijkheid al zo goed als niets is.
5) Er zijn nooit 4 weken tussen 2GP's, dus het is gewoon niet mogelijk. En als het er zou zijn dan zouden de teams hun vakantie daarvoor niet opofferen.


Ik kan maar met 1 conclusie komen:
De race moet STRAKS vereden worden en Michelin moet zelf zen problemen zien op te lossen tegen dan, anders rijden ze gewoon niet mee.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Raikkonen MASTER

Veel teams die met Michelin rijden willen niet rijden zonder 100% garantie dat de banden goed zijn.

McLaren en Williams zeggen geen problemen te hebben met de banden en zij starten waarschijnlijk toch.

Voorts een kleine nuance op het gegeven dat de teams tijdens de race van banden mogen wisselen.
Het gaat ENKEL om de LINKER-ACHTERBAND. Indien de andere banden ook gewisseld worden, zullen er sancties op staan, alzo de woordvoerder van de FIA.

Renault zal niet rijden zonder de banden uit Barcelona, dat is 99.9% zeker.

Sinister -D-

Citaat van: Satosan op 19 juni 2005 - 18:40:43
Citaat van: Sinister op 19 juni 2005 - 18:22:05
Stel (ik denk maar wat) mochten de Michelin teams niet starten, en de Bridgestones wel. Mochen die dan hun derde rijder inzetten met de derde wagen? Zodat de grid toch wat gevulder is? Of moet dit op voorhand van het weekend al bekend zijn willen deze jongens mogen rijden?

Zou wel goeie zijn, 2 Nederlanders op de grid die bestaat uit 9 wagens.

Waar haal je 9 wagens vandaan??, Minardi heeft geen 3de rijder, en Ferrari ook niet..
Ferrari zal vast en zeker wel aanwezig zijn met derde rijder en auto, tot minardi die niet daar heeft heb ik niet aan gedacht.

Doefie

De race start straks. Punt. Wie niet wilt rijden, doet dat niet. Wie wel wilt rijden, doet dat. In plaats van al dat gezever er rond. ::)

Tim C

Dan verliest Renault veel punten straks...