GP van U.S.

Gestart door Supermariobros, 14 juni 2005 - 08:32:14

« vorige - volgende »

Tim C

tja, Michelin hun eigen schuld...

is er eigenlijk iemand die dit niet zag aankomen?

Monaco, Nurnburgring, Canada...

Ooit zou Michelin in de problemen komen met hun randjes opzoeken...

Raikkonen MASTER

Laat iedereen dan met Bridgestones rijden  ::)

PS: Wat als het nu regent?  :P

Doefie

het is niet volledig de schuld van Michelin. Tijdens het jaar zijn er ook al Birdgestone-banden stukgegaan (Karthikeyan onder andere).

Schuld volledig op Michelin schuiven zou ik niet doen. Eer der het geheel van slijtage/regels/bandenfabriekant/weet ik veel wat nog allemaal.

Doefie

Iedereen op PlayMobiel of Lego-bandjes ... díe gaan tenminste nooit stuk ;)

mike

Citaat van: Schumi 2005 op 19 juni 2005 - 16:39:57
Ik wou net anwtoorden en krijg nu een melding dat Mike al heeft geantwoord. Ik volg zijn standpunt dus hier ga ik al ff geen woorden meer aan vuil maken.

Sorry. 'k zal nooit meer doen...  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Citaat van: Schumi 2005 op 19 juni 2005 - 16:39:57
BTW: Volgens mij heeft de FIA zich geamuseerd tijdens het opostellen van die brief  ;D ;D ;D ;D ;D

Dat zat ik ook te denken.  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Tim C

Citaat van: Doefie op 19 juni 2005 - 17:05:38
het is niet volledig de schuld van Michelin. Tijdens het jaar zijn er ook al Birdgestone-banden stukgegaan (Karthikeyan onder andere).

Schuld volledig op Michelin schuiven zou ik niet doen. Eer der het geheel van slijtage/regels/bandenfabriekant/weet ik veel wat nog allemaal.
Goed, maar het is nu al vier races op rij dat er minstens 1 team de limieten van de band overschreden heeft.

Nu was het zelfs zo dat dit al op dag 1 van het weekend gebeurde, mogen we dan de schuld bij Michelin schuiven, of is die conclussie te ver gezocht?

McChouffe

Citaat van: Doefie op 19 juni 2005 - 17:05:38
het is niet volledig de schuld van Michelin. Tijdens het jaar zijn er ook al Birdgestone-banden stukgegaan (Karthikeyan onder andere).

Omdat er tijdens het jaar Bridgestonebanden zijn stukgegaan, is het nu niet de schuld van Michelin?  ???

Michelin (en niemand anders) heeft een vergissing gemaakt met hun banden voor de USGP.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

mike

#202
Citaat van: Doefie op 19 juni 2005 - 17:05:38
het is niet volledig de schuld van Michelin. Tijdens het jaar zijn er ook al Birdgestone-banden stukgegaan (Karthikeyan onder andere).

Schuld volledig op Michelin schuiven zou ik niet doen. Eer der het geheel van slijtage/regels/bandenfabriekant/weet ik veel wat nog allemaal.

Natuurlijk zijn er al Bridgestones stuk gegaan. Niks is zeker en een slecht exemplaar rolt al eens van elke lopende band.

Maar ik heb Bridgestone nog niet zelf weten zeggen dat ze banden mee hadden die het mnaar 10 ronden gingen uithouden of dat ze hun klanten aarraden om niet eens te starten. Sorry. maar de schuld van dit debacle ligt wel degelijk bij Michelin.

Ferrari 2010

Citaat van: Raikkonen MASTER op 19 juni 2005 - 17:04:40
Laat iedereen dan met Bridgestones rijden  ::)

PS: Wat als het nu regent?  :P
Ha, dan is Michelin er helemaal aan voor de moeite, want 9 kansen op 10 hebben ze enkel droogweerbanden verstuurt en houden de regenbanden het even goed uit als de oorspronkelijke droogweerbanden...

Citaat van: Doefie op 19 juni 2005 - 17:06:31
Iedereen op PlayMobiel of Lego-bandjes ... díe gaan tenminste nooit stuk ;)
Dat dacht ik ook altijd, maar kheb het tegendeel reeds meermaals bewezen.  :-[ :-[ :-[ :-[
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

mike

Citaat van: Schumi 2005 op 19 juni 2005 - 17:11:04
Citaat van: Raikkonen MASTER op 19 juni 2005 - 17:04:40
Laat iedereen dan met Bridgestones rijden  ::)

PS: Wat als het nu regent?  :P
Ha, dan is Michelin er helemaal aan voor de moeite, want 9 kansen op 10 hebben ze enkel droogweerbanden verstuurt en houden de regenbanden het even goed uit als de oorspronkelijke droogweerbanden...

Als het alsnog zou regenen, doen de Bridgestone teams vermoedelijk een goede zaak, afgaande op de situatie van vorig jaar.

Maar ik denk niet dat Michelin dan een slechte zaak doet, want dan gaan de snelheden vanzelf ook een heel stuk omlaag.  Ze moeten dus niet meer om de 10 ronden binnenkomen.

En zo zitten we nu met de toch wel rare situatie dat het de Michelin boys zijn die hopen op regen, en de Bridgestone boys dat het droog blijf. Wat een leuk seizoen... :D


Juan Pablo

Citaat van: WebMachine op 19 juni 2005 - 16:54:52
Eigenlijk is dit toch gewoon een belachelijke situatie. I.p.v. een krachtmeting tussen topteams, onderlinge strijd tussen Alonso, Raikkonen en weet ik wie nog, krijgen we nu een situatie waar meer dan de helft van het veld op de rem moet gaan staan in turn 13  ???

is sowieso onmogelijk, want je kan niet controleren of een coureur even hard remt als een andere coureur, en een chicane komt er ook niet, dus het is weer lkkr allemaal  :D

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Raikkonen MASTER

Waarom kijken we niet direct naar de echte oorzaak van het probleem?
Namelijk het schrappen van de bandenwissels tijdens de race.

Hoe lang hebben Michelin en Bridgestone gehad om het hele concept van de band terug te veranderen zodat ze langer kunnen meegaan? Niet lang genoeg kennelijk.


Ik denk dat Michelin gewoon geen risico's wil nemen en zichzelf wil veilig stellen door genoeg waarschuwingen te geven. Dan kan het nadien niet verweten worden dat het nalatig is geweest of de risico's slecht heeft ingeschat.

Maar wat gaat er nu gebeuren? Of wordt dit nu nog steeds beslist in het verre Amerika ?

mike

Citaat van: Raikkonen MASTER op 19 juni 2005 - 17:34:46
Waarom kijken we niet direct naar de echte oorzaak van het probleem?
Namelijk het schrappen van de bandenwissels tijdens de race.

Hoe lang hebben Michelin en Bridgestone gehad om het hele concept van de band terug te veranderen zodat ze langer kunnen meegaan? Niet lang genoeg kennelijk.


Ik denk dat Michelin gewoon geen risico's wil nemen en zichzelf wil veilig stellen door genoeg waarschuwingen te geven. Dan kan het nadien niet verweten worden dat het nalatig is geweest of de risico's slecht heeft ingeschat.

Maar wat gaat er nu gebeuren? Of wordt dit nu nog steeds beslist in het verre Amerika ?

Ja, die idiote regel is de echte oorzaak. Maar ik denk dan weer dat Bridgestone geen risico's wilde nemen en zichzelf wilde veilig stellen en dat ze daarom van bij het begin een conservatievere band ontwikkeld hebben dan Michelin. Michelin was tot meer risico bereid, en heeft daar nu al een aantal races de vruchten van geplukt. Maar kennelijk zijn ze toch te ver gegaan. Boontje komt om zijn loontje.

Voor de rest: ik heb ook geen idee wat er gaat gebeuren... Ik heb nog nergens iets gevonden van na die brief van de FIA.

Raikkonen MASTER

Ik hoop alleen dat voor de race zelf alles 100% duidelijk en in orde is want anders wordt het nog een rare race.

Zou me dan niet verbazen mocht de wedstrijdjury weer iets raars doen zoals de race afgelasten en die huidige volgorde van piloten als einduitslag nemen...

Ik hoop dat het een echte race wordt, zonder extra stops ofzo, en dat er nadien geen klachten komen. Anders kan dit nog heel lang aanslepen.

Kan het ook zijn door het zo snelle opvolgen van de GP's ?

mike

Zopas gevonden op de site van ITV


UPDATE: The Michelin teams have sent a second letter to the FIA, reiterating their request for a chicane, but it seems unlikely that the FIA will accede to their demands.


Alsof dat een 3 tal uur voor de race nog maar in de buurt van realistisch komt... ::)