GP van U.S.

Gestart door Supermariobros, 14 juni 2005 - 08:32:14

« vorige - volgende »

McLaren_über_alles

De enige juiste oplossing voor mij is dat de Michelin wagens gewoon de andere banden mogen steken, zonder bijkomende straffen en zo (zoals Bernie al aanhaalde)... Want dat zou de F1 nog meer kapot maken... Wat heb je er aan een race te beginnen terwlijk op voorhand de winnaars al bekend zijn. Dat is gewoon schaamtelijk, aan daar zullen die Amerikanen ook niet mee kunnen lachen... En ik ben ervan overtuigd dat elke Ferrari fan een zeker eergevoel heeft. En liever strijdt om een derde plaats dan door zo iets doms een 1-2 behaald, en de kloof in het klassement bijna volledig dicht. Terwijl we ze het ganse seizoen nog haast niet gezien hebben...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Tim C

het resultaat telt, niet de manier waarop het gehaald wordt :lol:


nee, het zou mooier zijn mochten ze gewoon winnen omdat ze de beste zijn

FerrariMan

Correspondentie tussen de FIA en Michelin:
http://www.fia.com/mediacentre/Press_Releases/FIA_Sport/2005/June/190605-02.html

Als je dat leest, maximaal 10 ronden aan volle snelheid is de schatting.

mike

#183
Citaat van: Kimi_über_alles op 19 juni 2005 - 15:14:35
De enige juiste oplossing voor mij is dat de Michelin wagens gewoon de andere banden mogen steken, zonder bijkomende straffen en zo (zoals Bernie al aanhaalde)... Want dat zou de F1 nog meer kapot maken... Wat heb je er aan een race te beginnen terwlijk op voorhand de winnaars al bekend zijn. Dat is gewoon schaamtelijk, aan daar zullen die Amerikanen ook niet mee kunnen lachen... En ik ben ervan overtuigd dat elke Ferrari fan een zeker eergevoel heeft. En liever strijdt om een derde plaats dan door zo iets doms een 1-2 behaald, en de kloof in het klassement bijna volledig dicht. Terwijl we ze het ganse seizoen nog haast niet gezien hebben...

Als Ferrari de kloof enkel kan dicht krijgen door een evenement als dit, dan zou ik me als ik fan van McLaren of Renault was geen enkele zorgen maken. Die kloof is dan snel genoeg weer geopend.

Als daarentegen aan het eind van het seizoen zou blijken dat de rooien de titel halen met net die punten voorsprong die ze in Indianapolis binnen halen, dan zou dat alleen maar terecht zijn. Want dat zou betekenen dat ze over heel de rest van het seizoen gemeten even goed waren als de anderen, en dan is het verlies van die anderen enkel de schuld van Michelin's onvermogen om goed materieel te maken of mee te brengen. Dat laatste is deel van de F1 sport: wie brol maakt, moet op de gebrande blaren zitten.

McChouffe

Citaat van: BenedictusXVII op 19 juni 2005 - 15:29:54
Correspondentie tussen de FIA en Michelin:
http://www.fia.com/mediacentre/Press_Releases/FIA_Sport/2005/June/190605-02.html

Als je dat leest, maximaal 10 ronden aan volle snelheid is de schatting.

Another possibility would be for the relevant teams repeatedly to change the affected tyre during the race (we understand you have told your teams the left rear is safe for a maximum of ten laps at full speed).

6 stops + de normale om te tanken. Grapjassen daar bij de FIA  ;D

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

mike

Citaat van: BenedictusXVII op 19 juni 2005 - 15:29:54
Correspondentie tussen de FIA en Michelin:
http://www.fia.com/mediacentre/Press_Releases/FIA_Sport/2005/June/190605-02.html

Als je dat leest, maximaal 10 ronden aan volle snelheid is de schatting.

Ik moet zeggen dat ik Charlie Withing's antwoord helemaal to-the-point vind.

Juan Pablo

zozo, 185 berichten al  :o, en de race is nog geeneens begonnen!

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

mike

Citaat van: WebMachine op 19 juni 2005 - 15:37:35
Citaat van: BenedictusXVII op 19 juni 2005 - 15:29:54
Correspondentie tussen de FIA en Michelin:
http://www.fia.com/mediacentre/Press_Releases/FIA_Sport/2005/June/190605-02.html

Als je dat leest, maximaal 10 ronden aan volle snelheid is de schatting.

Another possibility would be for the relevant teams repeatedly to change the affected tyre during the race (we understand you have told your teams the left rear is safe for a maximum of ten laps at full speed).

6 stops + de normale om te tanken. Grapjassen daar bij de FIA  ;D

Mja. Maar ik zou ook durven zeggen "grapjassen bij Michelin". Ze moeten maar materiaal maken dat de gevraagde belasting weerstaat.

Extreem gesteld (en NEE, ik zeg NIET dat het nu zo gegaan is): Stel dat een of andere fabrikant of team in de toekomst een puur statistische analyse maakt in de aard van:

1) we veranderen dit en dat aan ons materiaal;
2) dat geeft ons op 15 races een voordeel van .5 tot .7 seconden per ronde;
3) maar op de overige races een kans van 50% dat we de streep niet halen en telkens is er een kans van 5% dat er een gewonde bij valt, en van 0.5% dat het een dode wordt;
4) al bij al zijn we op die manier van bij het begin vrij zeker van de titel en dat brengt meer op dan het kan kosten;
5) dus laten we het toch maar doen.

Bedenk dat dit soort analyses wel degelijk al gemaakt is. In het geval van de ontploffende brandstoftank van de Ford Pinto, bijvoorbeeld: Ford had de kans berekend dat daardoor een bepaald aantal doden zou vallen en was tot de constatatie gekomen dat het corrigeren van het probleem duurder zou uitvallen dan het betalen van de schadevergoedingen aan het geschatte aantal slachtoffers. En dus hadden ze geen actie genomen.

dj Peter

Maak voor één keer een uizondering op de één-bandenset-regel, voor alle teams en iedereen is ook content. Btw... Schumi zegt met een zware auto te starten vanop P5: dat belooft  :D  Ben benieuwd... De B.A.R.'s staan volgens mij ultralicht en gaan vrij snel tanken denk, net als Schumi vorige week.

Juan Pablo

Citaat van: SaffierFM op 19 juni 2005 - 16:06:00
De B.A.R.'s staan volgens mij ultralicht en gaan vrij snel tanken denk

denk ik niet, aangezien BAR vorige race pole had, en nu 3de, ze zullen wel minder licht zijn dan in Canada, dat is zeker

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

mike

Citaat van: SaffierFM op 19 juni 2005 - 16:06:00
Maak voor één keer een uizondering op de één-bandenset-regel, voor alle teams en iedereen is ook content.

Nee, niet iedereen content, want 1) niemand heeft banden bij die daarvoor bedoeld zijn; 2) als ik Michelin zo hoor is het probleem zodanig groot dat ze wel een keer of 6 moeten wisselen; 3) er is geen manier om deftig uit te rekenen wanneer men moet binnenkomen (die 10 ronden zijn maar een gok): als de band PLOF zegt is het al te laat...

Andere vraag: Zijn er wel genoeg Michelin banden in heel Indianapolis om alle wagens om de 10 ronden te laten wisselen zoals de FIA dat impliciet suggereert?

Ferrari 2010

Citaat van: SaffierFM op 19 juni 2005 - 16:06:00
Maak voor één keer een uizondering op de één-bandenset-regel, voor alle teams en iedereen is ook content. Btw... Schumi zegt met een zware auto te starten vanop P5: dat belooft  :D  Ben benieuwd... De B.A.R.'s staan volgens mij ultralicht en gaan vrij snel tanken denk, net als Schumi vorige week.
Ik wou net anwtoorden en krijg nu een melding dat Mike al heeft geantwoord. Ik volg zijn standpunt dus hier ga ik al ff geen woorden meer aan vuil maken.


Wat ik vooral goed en terecht vond aan hun brief terug:
As you know, each team is allowed to bring two different types of tyre to an event so as to ensure that a back-up (usually of lower performance) is available should problems occur. It is hard to understand why you have not supplied your teams with such a tyre given your years of experience at Indianapolis.


Helemaal gelijk hebben ze hiermee. Ze mogen 2 types meenemen, dan moeten ze maar extreem verschillende meenemen willen ze dit soort situatries aankunnen. Brigestone heeft het toch ook gekunt.


Finally, it has been suggested that a chicane should be laid out in Turn 13. I am sure you will appreciate that this is out of the question.


Citaat van: WebMachine op 19 juni 2005 - 14:32:14
Citaat van: BenedictusXVII op 19 juni 2005 - 13:46:32
Uiteindelijk zal de race gewoon starten en zal McLaren wel winnen. Hoe meer ik erover lees, hoe meer ik denk dat het veel geblaas is en het wel zal uitdraaien op niks.

Michelin adviseert (voorlopig) om niet te racen, Michelin kan het probleem niet vinden, Michelin laat speciaal banden overvliegen, volgens RTBF heeft Michelin duidelijk laten verstaan dat hun banden het geen race volhouden.
Als het echt een storm in een glas water was, zou Michelin zich - volgens mij - niet zo gedragen (en dan vooral het laten overvliegen van nieuwe banden).

En die extra chicane. Leg die er, en geef alleen de Bridgestoneteams de kans om rondjes te rijden en een nieuwe setup te zoeken. Iedereen content ;)

Zie je, zelf de FIA vindt die vraag gewoon belachelijk.  ;D ;D ;D ;D

BTW: Volgens mij heeft de FIA zich geamuseerd tijdens het opostellen van die brief  ;D ;D ;D ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Sinister -D-

Over sie sets:
ff rekenen 4 sets voor op de vrijdag, en dan nog eens de vrijdag testers.

zijnde:
Mclaren +1 Toyota =1 Sauber(geen 3de auto) Redbull +1 = 11 auto's * 4 = 44 sets

44 sets + 14 sets race banden van alle teams zijn 58 sets,

pak daarbij zo'n +/- 10 reserve kom je uit op ongeveer 70 sets

70 sets delen door 7 teams delen door 2 auto's zijn 5 sets per auto.
Klopt dus ongeveer hoeveel banden beschikbaar zijn per auto per weekend.

Maar dit sommetje kan niet op aangezien er al 4 sets zijn versleten door te testen en dus niet meer bruikbaar zijn in de race.

Of heb ik nu hier een totaal belachelijk sommetje opgezet??

Ferrari 2010

Citaat van: Satosan op 19 juni 2005 - 15:45:41
zozo, 185 berichten al  :o, en de race is nog geeneens begonnen!
Net even het volgende allemaal opgzeocht (sorry, wist niet wat doen):
rekenende dat tijdens en na de race nog gemiddeld een 5 à 7 pagina's erbij komen en een topic om in de top 10 der topics van dit forum te komen zo goed als 19 pagina's vol moet hebben wordt dit een top-10 topic  ;D ;D ;D En dat allemaal dankzij Michelin.

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

Eigenlijk is dit toch gewoon een belachelijke situatie. I.p.v. een krachtmeting tussen topteams, onderlinge strijd tussen Alonso, Raikkonen en weet ik wie nog, krijgen we nu een situatie waar meer dan de helft van het veld op de rem moet gaan staan in turn 13  ???

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.