GP van U.S.

Gestart door Supermariobros, 14 juni 2005 - 08:32:14

« vorige - volgende »

FerrariMan

Citaat van: Satosan op 19 juni 2005 - 13:52:36
Citaat van: BenedictusXVII op 19 juni 2005 - 13:46:32
Uiteindelijk zal de race gewoon starten en zal McLaren wel winnen. Hoe meer ik erover lees, hoe meer ik denk dat het veel geblaas is en het wel zal uitdraaien op niks.

Denk ik ook, het probleem is alleen bij toyota voorgevallen, er zullen heus wel genoeg auto's op de grid staan voor de race, het verhaal is mijnsinziens gwon opgeblazen.
Dit is zowat het allerlaatste nieuws dat op de gerenomeerde sites te vinden is:
http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=1&nid=113231

Sinister -D-

Een chicane aanleggen voor de kombocht? Sorry hoor, maar dat vind ik toch echt een beetje belachelijk. Oke, veiligheid voorop, maar om dan 't circuit maar aan te gaan passen omdat 2 bandjes zijn geploft? Komt er bij mij niet echt in hoor.....

FerrariMan

Citaat van: Sinister op 19 juni 2005 - 14:01:16
Een chicane aanleggen voor de kombocht? Sorry hoor, maar dat vind ik toch echt een beetje belachelijk. Oke, veiligheid voorop, maar om dan 't circuit maar aan te gaan passen omdat 2 bandjes zijn geploft? Komt er bij mij niet echt in hoor.....
Vooral het feit dat dit nogal nadelig is voor de Bridgestones stoort mij.

Ferrari 2010

Citaat van: Sinister op 19 juni 2005 - 14:01:16
Een chicane aanleggen voor de kombocht? Sorry hoor, maar dat vind ik toch echt een beetje belachelijk. Oke, veiligheid voorop, maar om dan 't circuit maar aan te gaan passen omdat 2 bandjes zijn geploft? Komt er bij mij niet echt in hoor.....
helemaal mee eens, bandenleveranciers moeten zich aanpassen aan de circuits, en niet andersom!

Citaat van: BenedictusXVII op 19 juni 2005 - 14:02:27
Citaat van: Sinister op 19 juni 2005 - 14:01:16
Een chicane aanleggen voor de kombocht? Sorry hoor, maar dat vind ik toch echt een beetje belachelijk. Oke, veiligheid voorop, maar om dan 't circuit maar aan te gaan passen omdat 2 bandjes zijn geploft? Komt er bij mij niet echt in hoor.....
Vooral het feit dat dit nogal nadelig is voor de Bridgestones stoort mij.
Niet alleen voor Bridgestone, ook voor mijn voorspelling  >:( >:( ;) ;D


Eigenlijk zijn komen we er dus NU écht achter wat het grootste nadeel is van meerdere bandenleveranciers. De ene kan de andere zen kans op een overwinning in een race/kampioenschap doen wegvallen door een slechte band te hebben voor een bepaalde GP...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Sinister -D-

#169
Citaat van: BenedictusXVII op 19 juni 2005 - 14:02:27
Citaat van: Sinister op 19 juni 2005 - 14:01:16
Een chicane aanleggen voor de kombocht? Sorry hoor, maar dat vind ik toch echt een beetje belachelijk. Oke, veiligheid voorop, maar om dan 't circuit maar aan te gaan passen omdat 2 bandjes zijn geploft? Komt er bij mij niet echt in hoor.....
Vooral het feit dat dit nogal nadelig is voor de Bridgestones stoort mij.

Ben me toch echt aan 't bedenken wat daar nadeliger voor zou zijn voor Bridgestone? Het circuit is gelijk voor iedereen op dat moment. Het enigste wat ik me kan indenken is dat Bridgestone niet optimaal gebruik zou kunnen maken, maar dat ze daardoor ook minder snel slijten omdat er op het moment van doorkomen bij de kombocht er minder druk op de banden staat dmv downforce.


Ferrari 2010

Citaat van: Sinister op 19 juni 2005 - 14:06:33
Ben me toch echt aan 't bedenken wat daar nadeliger voor zou zijn voor Bridgestone? Het circuit is gelijk voor iedereen op dat moment. Het enigste wat ik me kan indenken is dat Bridgestone niet optimaal gebruik zou kunnen maken, maar dat ze daardoor ook minder snel slijten omdat er op het moment van doorkomen bij de kombocht er minder druk op de banden staat dmv downforce.
Omdat het zo zit dat wie fouten maakt voor zen fouten moet opdraaien. Het is de fout van Michelin dat ze hierdoor plaatsen kunnen verspelen, dat is in het voordeel van het Bridgestone. Als ze het circuit aanpassen zodat het naar de hand ligt van Michelin dan is Brigestone hun voordeel plots helemaal weg, das dus een nadeel voor hen. En heeft Michelin plots geen nadelen meer.

Dat is hetzelfde als wanneer er een loopwedstrijd is maar de helft van de deelnemers valt bij het oplopen van de steilste berg, dat is in het voordeel van de rest. Als ze dan speciaal voor die ene helft de berg niet gaan gebruiken is er plots een voordeel voor de lopers die de berg niet goed opkonden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Sinister -D-

Treu treu, zo had ik het nog niet bekeken.

(en weer een +1 bij mijn posts met dit nutteloze post :P)

edit: en dan nog iets, moet de earodynamica van de auto dan niet aangepast worden als het circuit verandert wordt, aangezien ze nu met relatief wienig vleugel rijden om snelheid te maken in de kombocht. Als ze deze al langzamer inkomen moeten ze toch ook meer vleugel hebben. Dan moeten ze de auto dus gaan aanpassen, en dat mag ook niet meer. Het 2de non-regelementaire in deze dubieuze situatie dan.

McChouffe

Citaat van: BenedictusXVII op 19 juni 2005 - 13:46:32
Uiteindelijk zal de race gewoon starten en zal McLaren wel winnen. Hoe meer ik erover lees, hoe meer ik denk dat het veel geblaas is en het wel zal uitdraaien op niks.

Michelin adviseert (voorlopig) om niet te racen, Michelin kan het probleem niet vinden, Michelin laat speciaal banden overvliegen, volgens RTBF heeft Michelin duidelijk laten verstaan dat hun banden het geen race volhouden.
Als het echt een storm in een glas water was, zou Michelin zich - volgens mij - niet zo gedragen (en dan vooral het laten overvliegen van nieuwe banden).

En die extra chicane. Leg die er, en geef alleen de Bridgestoneteams de kans om rondjes te rijden en een nieuwe setup te zoeken. Iedereen content  ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Sinister -D-

dat zou dan ook verantwoord zijn. Dan gaan je daar schuivers zien omdat ze met te weinig downforce hebben gereden. En dan gaat de Fia weer over de noten krijgen van de Michelin teams, en dan gooien ze het allemaal op veiligheid. En als d'r een ding is (als we de Fia moeten geloven) dan draait het allemaal om veiligheid.

Ferrari 2010

Citaat van: WebMachine op 19 juni 2005 - 14:32:14
Citaat van: BenedictusXVII op 19 juni 2005 - 13:46:32
Uiteindelijk zal de race gewoon starten en zal McLaren wel winnen. Hoe meer ik erover lees, hoe meer ik denk dat het veel geblaas is en het wel zal uitdraaien op niks.

Michelin adviseert (voorlopig) om niet te racen, Michelin kan het probleem niet vinden, Michelin laat speciaal banden overvliegen, volgens RTBF heeft Michelin duidelijk laten verstaan dat hun banden het geen race volhouden.
Als het echt een storm in een glas water was, zou Michelin zich - volgens mij - niet zo gedragen (en dan vooral het laten overvliegen van nieuwe banden).

En die extra chicane. Leg die er, en geef alleen de Bridgestoneteams de kans om rondjes te rijden en een nieuwe setup te zoeken. Iedereen content  ;)
Ik niet, wat nu?
Een baan gaan aanpassen omdat dat beter uitkomt voor Michelin? Nee hoor, Michelin moet zich aanpassen aan de baan, en niet andersom!!!!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Citaat van: WebMachine op 19 juni 2005 - 14:32:14
Citaat van: BenedictusXVII op 19 juni 2005 - 13:46:32
Uiteindelijk zal de race gewoon starten en zal McLaren wel winnen. Hoe meer ik erover lees, hoe meer ik denk dat het veel geblaas is en het wel zal uitdraaien op niks.

Michelin adviseert (voorlopig) om niet te racen, Michelin kan het probleem niet vinden, Michelin laat speciaal banden overvliegen, volgens RTBF heeft Michelin duidelijk laten verstaan dat hun banden het geen race volhouden.
Als het echt een storm in een glas water was, zou Michelin zich - volgens mij - niet zo gedragen (en dan vooral het laten overvliegen van nieuwe banden).

En die extra chicane. Leg die er, en geef alleen de Bridgestoneteams de kans om rondjes te rijden en een nieuwe setup te zoeken. Iedereen content  ;)
Ondertussen zijn we op 5,5 uren van de start en nog steeds is er geen teken van werkzaamheden voor een nieuwe chicane, dat belachelijke idee gaat dus gelukkig niet door.
Ik ben er ook eerlijk in, ik zie hier een grote kans voor Ferrari om een hele stap dichter te komen in het klassement. Michelin is aan het knoeien en op geen enkele manier zou dit de Bridgestone (lees: Ferrari's) mogen beïnvloeden. Zij moeten gewoon hun normale race kunnen rijden en de anderen moeten geen extra voordelen krijgen zonder de nodige sancties. Andersom zou het  ook niet waar geweest zijn.

Het is zelfs heel erg sterk dat de teams zouden dreigen met niet racen indien er geen chicane bij komt, dat op zich is ook competitievervalsing.

De veiligheid gaat voor, dat zowiezo, maar dat is nog geen reden om de regels te breken, daarmee breng je de toekomst van F1 in het gevaar. Ferrari roept dan volgende race gewoon "onze banden zijn niet veilig, we moeten nieuwe hebben.." (bij wijze van spreken)

Hoogstwaarschijnlijk zal de race gewoon op één of andere manier doorgaan en de uitslag onder voorbehoud blijven. In dat geval weten we pas over enkele maanden meer :)

Sinister -D-

Citaat van: Schumi 2005 op 19 juni 2005 - 14:43:05
Citaat van: WebMachine op 19 juni 2005 - 14:32:14
Citaat van: BenedictusXVII op 19 juni 2005 - 13:46:32
Uiteindelijk zal de race gewoon starten en zal McLaren wel winnen. Hoe meer ik erover lees, hoe meer ik denk dat het veel geblaas is en het wel zal uitdraaien op niks.

Michelin adviseert (voorlopig) om niet te racen, Michelin kan het probleem niet vinden, Michelin laat speciaal banden overvliegen, volgens RTBF heeft Michelin duidelijk laten verstaan dat hun banden het geen race volhouden.
Als het echt een storm in een glas water was, zou Michelin zich - volgens mij - niet zo gedragen (en dan vooral het laten overvliegen van nieuwe banden).

En die extra chicane. Leg die er, en geef alleen de Bridgestoneteams de kans om rondjes te rijden en een nieuwe setup te zoeken. Iedereen content ;)
Ik niet, wat nu?
Een baan gaan aanpassen omdat dat beter uitkomt voor Michelin? Nee hoor, Michelin moet zich aanpassen aan de baan, en niet andersom!!!!
''jouw'' team kan daar anders wel een voordeel uit halen als die een nieuwe setup mogen zetten.

mike

Citaat van: Schumi 2005 op 19 juni 2005 - 14:43:05
Een baan gaan aanpassen omdat dat beter uitkomt voor Michelin? Nee hoor, Michelin moet zich aanpassen aan de baan, en niet andersom!!!!

Yep. Of ze rijden niet, of ze rijden traag in de banking (alleen Michelin  en vrijwillig, wel te verstaan, niet verplicht iedereen), of ze steken de Barcelona banden met een straf. Voor mij is het "zo simpel". Ik heb natuurlijk liefst dat laatste, want dan krijgen we toch nog een race, ook al zou het er slechts een voor plaats 3 zijn.


mike

#178
Citaat van: Sinister op 19 juni 2005 - 14:44:44
Citaat van: Schumi 2005 op 19 juni 2005 - 14:43:05
Citaat van: WebMachine op 19 juni 2005 - 14:32:14
Citaat van: BenedictusXVII op 19 juni 2005 - 13:46:32
Uiteindelijk zal de race gewoon starten en zal McLaren wel winnen. Hoe meer ik erover lees, hoe meer ik denk dat het veel geblaas is en het wel zal uitdraaien op niks.

Michelin adviseert (voorlopig) om niet te racen, Michelin kan het probleem niet vinden, Michelin laat speciaal banden overvliegen, volgens RTBF heeft Michelin duidelijk laten verstaan dat hun banden het geen race volhouden.
Als het echt een storm in een glas water was, zou Michelin zich - volgens mij - niet zo gedragen (en dan vooral het laten overvliegen van nieuwe banden).

En die extra chicane. Leg die er, en geef alleen de Bridgestoneteams de kans om rondjes te rijden en een nieuwe setup te zoeken. Iedereen content ;)
Ik niet, wat nu?
Een baan gaan aanpassen omdat dat beter uitkomt voor Michelin? Nee hoor, Michelin moet zich aanpassen aan de baan, en niet andersom!!!!
''jouw'' team kan daar anders wel een voordeel uit halen als die een nieuwe setup mogen zetten.

Reactie 1: Dat doet niet ter zake. Het gaat niet om om een reglement te maken dat "zijn" team al dan niet bevoordeelt, noch een reglement dat "de anderen" al dan niet benadeelt. Het reglement staat vast, is voor iedereen hetzelfde, en iedereen moet zich daar aan houden. In geval van overmacht kan het reglement aangepast worden, maar dan moet het resultaat wel in overeenstemming met de geest van het originele reglement blijven.

Reactie 2: Ik denk niet dat "zijn" team voordeel zou doen aan die chicane. Een van de problemen van "zijn" team, is dat ze bij het uitkomen van de bochten de kracht niet goed op de grond gezet krijgen. Laat ze meer vleugel steken of niet, dat maakt in essentie geen verschil vergeleken met de Micheln mannen, die dan even goed meer vleugel steken.

Edit bij reactie 2: Ik ga er daar natuurlijk van uit dat het reglement voor iedereen hetzelfde moet zijn (zie reactie 1).

Sinister -D-

#179
 ??? rustig aan maar, was m'n smily vergeten.... ;) was dus niet serieus bedoelt.