GP van U.S.

Gestart door Supermariobros, 14 juni 2005 - 08:32:14

« vorige - volgende »

McChouffe

Ik vind het wel vreemd dat men bij Michelin zelf nog niet weet wat het probleem nu juist is (of loop ik achter?).
Dus zomaar zeggen dat het nieuwe asfalt de oorzaak is... Bridgestone lijkt er geen problemen mee te hebben. Wisten ze dan meer dan Michelin?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Sinister -D-

Citaat van: Schumi 2005 op 19 juni 2005 - 08:53:59
Citaat van: WebMachine op 19 juni 2005 - 08:51:45
Citaat van: Schumi 2005 op 19 juni 2005 - 07:55:05
Citaat van: Sinister op 19 juni 2005 - 00:04:15
Citaat van: Schumi 2005 op 18 juni 2005 - 23:41:21
Citaat van: Sinister op 18 juni 2005 - 22:14:45



de banden die op dit moment met de luchtpost onderweg zijn is de compound van Barcelona.

Heeft Mr. Dupasquier daarstrax nog gezegt live op RTL+

Die weten wel wat voor iets ze onder hun neus krijgen, alleen de vraag is of ze ook zo goed werken als deze compound.  En met werken bedoel ik qua grip en niet qua ploffen :P
Ik heb gehoord dat het nieuwe banden van Barcelona zijn, maar kan het niet dat de banden gewoon nog nooit getest zijn maar dat het de bdoeling was deze volgende week ofzo te testen?


Dat zou ik dan totaal niet begrijpen. Waarom zouden ze nog gaan testen met 'n nieuwe band voor een GP wat al geweest is. Tenzij die voor volgend jaar zou zijn, maar daar zou ik het nut ook niet van inzien, als er weer regeltjes worden verandert mbt de grip dan heeft michelin er totaal nix aan gehad om die nu te testen want tegen die tijd is 't toch allemaal weer ander. Mijn conclusie is dan ook dat het exact dezelfde banden/compount zijn die in Barcelona gebruikt werden.

Het is niet omdat ze voor Barcelona zouden bedoeld zijn dat ze ook voor de GP van Spanje zouden zijn bedoeld hé. Van 22 tot 24 of langer wordt er getest in Barcelona. Ik bedoelde dus dat ze nog moesten getest worden (en nog nooit eerder getest zijn), en dat het de bedoeling was dit te doen in Barcelona.

We fully support Michelin in this situation, and in the efforts they are making to best resolve it. They are flying out different tyres to use in tomorrow's race – the same that were used in Barcelona for the Spanish Grand Prix," explained Briatore.
Bron: F1Live.com

Mijn bron is een andere, waarschijnlijk een foute dus. ;)
Maar de vraag is nu, zijn die banden dan wél geschikt voor de USGP? Ik betwijfel dat echt, of zijn er zo veel overeenkomsten tussen USGP en SpanjeGP?
Dat is wat ik dus ook al zei, maar dan van Duspasquier zelf.

Ferrari 2010

Citaat van: lieven op 19 juni 2005 - 10:57:26
ik hoop alleen maar dat bridgestone, eens ze ingereden zijn, het ook niet gaan laten afweten.
dat zou ik heel jammer vinden!!
mss zou het dan goed zijn mogt michelin met nieuwe banden rijden voor de race, dat de bridgesztones, een keer hun banden mag wissellen in de race als ze dat willen? ter compensatie, waardoor ze harder kunnen door duwen :)
Dat de brigestones ook hun banden zouden mogen wisselen hebben ze helemaal geen voordeel aan. Ze hebben banden voor een hele race, en ze hebben er geen bij voor een halve race omdat deze gewoonweg toch niet gebruikt zouden worden. Als ze dan al zouden wisselen zou dat al niet slim zijn want hun banden komen pas na een tijd op hun top, en dan moeten ze daar 2X op hun top gaan wachten + een pitstop erbij. Dn zijn ze helemaal kansloos.
Maar ik snap niet echt van waar die heisa. De FIA zegt toch dat men mag wisselen als het aantoonbaar is dat er iets zal gebeuren. Michelin is er van overtuigd dat er iets zal gebeuren, en zij komen daar ook niet plots op. Zij hebben gegevens waaruit zij kunnen besluiten dat de band het na een aantal ronden zal begeven. Als ze deze gegevens aan de FIA laten zien is het in orde hé. De eis van het aantonen dat ze het niet zouden uithouden is voldaan. Een straf? Voor die ene keer, het is niet eens expres hé, ze zitten zelf met hele groten problemen daardoor.

Ik hoop echt dat de race gewoon doorgaat en ze simpelweg na een paar ronden pitten. En anders elke ronde de pitlane gebruiken  ;D ;D ;D Of is dat niet toegestaan?  :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

Citaat van: Schumi 2005 op 19 juni 2005 - 12:21:17En anders elke ronde de pitlane gebruiken  ;D ;D ;D

Dé oplossing  :D  ;D ;D

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Tim C

Ferrari zou dat alvast zien zitten ;)

Sinister -D-

Citaat van: Schumi 2005 op 19 juni 2005 - 12:21:17
.............

Ik hoop echt dat de race gewoon doorgaat en ze simpelweg na een paar ronden pitten. En anders elke ronde de pitlane gebruiken ;D ;D ;D Of is dat niet toegestaan? :-\
er valt over te lachen, maar 't is in iedergeval wel toegestaan. Als kleine vergelijking: weet niet meer welk jaar of welke GP maar M. Schumacher is al eens in de pit gefinisht nadat ie een stop-en-go had gekregen als straf.

Om ff betweterig te doen over een opmerking die niet serieus bedoelt werd :P ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Sinister op 19 juni 2005 - 13:02:10
Citaat van: Schumi 2005 op 19 juni 2005 - 12:21:17
.............

Ik hoop echt dat de race gewoon doorgaat en ze simpelweg na een paar ronden pitten. En anders elke ronde de pitlane gebruiken ;D ;D ;D Of is dat niet toegestaan? :-\
er valt over te lachen, maar 't is in iedergeval wel toegestaan. Als kleine vergelijking: weet niet meer welk jaar of welke GP maar M. Schumacher is al eens in de pit gefinisht nadat ie een stop-en-go had gekregen als straf.

Om ff betweterig te doen over een opmerking die niet serieus bedoelt werd :P ;)
;D ;D ;D
Ik hoop echt dat de race doorgaat, maar als ik het nieuws hoor is het bijna zeker dat het afgelast wordt. Wat is nu eigenlijk de beste website om het te volgen? Ik heb al op de sportsite van Michelin gekeken, maar daar staat niet echt veel op.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

#157
Citaat van: Sinister op 19 juni 2005 - 13:02:10
Citaat van: Schumi 2005 op 19 juni 2005 - 12:21:17
.............

Ik hoop echt dat de race gewoon doorgaat en ze simpelweg na een paar ronden pitten. En anders elke ronde de pitlane gebruiken ;D ;D ;D Of is dat niet toegestaan? :-\
er valt over te lachen, maar 't is in iedergeval wel toegestaan. Als kleine vergelijking: weet niet meer welk jaar of welke GP maar M. Schumacher is al eens in de pit gefinisht nadat ie een stop-en-go had gekregen als straf.

Om ff betweterig te doen over een opmerking die niet serieus bedoelt werd :P ;)
Ik dacht Silverstone '98..

Maar bon, iedereen en alles moet nu ineens naar de pijpen gaan dansen van Michelin. Het zou eens andersom moeten zijn ;)
Dennis vraagt voor een speciale safety-car procedure? Onzin. Bandendruk te gevaarlijk? Team uit de race halen.
Als ze dit allemaal gaan toelaten dan kan Ferrari volgende keer gewoon hetzelfde verhaaltje gebruiken.

Mike's voorstel is best ok, laat ze maar nieuwe banden steken maar pas binnen de vijf ronden na de start, en tanken is verboden. Maar daarboven op zouden ze na het steken van nieuwe banden nog een drive-trough moeten krijgen, niet vergeten dat ze op dat moment maar liefst 5 overtredingen begaan.

Er moet zowiezo een straf voor komen, anders staat de deur effectief open voor verdere onzin. Michelin heeft misschien meer teams maar dat geeft hun nog geen recht om alles naar hun hand te laten zetten. In al die jaren heb ik nog nooit geweten dat een bandenleverancier het circuit niet aan kon.

Ferrari 2010

Citaat van: BenedictusXVII op 19 juni 2005 - 13:16:01
Citaat van: Sinister op 19 juni 2005 - 13:02:10
Citaat van: Schumi 2005 op 19 juni 2005 - 12:21:17
.............

Ik hoop echt dat de race gewoon doorgaat en ze simpelweg na een paar ronden pitten. En anders elke ronde de pitlane gebruiken ;D ;D ;D Of is dat niet toegestaan? :-\
er valt over te lachen, maar 't is in iedergeval wel toegestaan. Als kleine vergelijking: weet niet meer welk jaar of welke GP maar M. Schumacher is al eens in de pit gefinisht nadat ie een stop-en-go had gekregen als straf.

Om ff betweterig te doen over een opmerking die niet serieus bedoelt werd :P ;)
Ik dacht Silverstone '98..

Maar bon, iedereen en alles moet nu ineens naar de pijpen gaan dansen van Michelin. Het zou eens andersom moeten zijn ;)
Dennis vraagt voor een speciale safety-car procedure? Onzin. Bandendruk te gevaarlijk? Team uit de race halen.
Als ze dit allemaal gaan toelaten dan kan Ferrari volgende keer gewoon hetzelfde verhaaltje gebruiken.

Mike's voorstel is best ok, laat ze maar nieuwe banden steken maar pas binnen de vijf ronden na de start, en tanken is verboden.
Er moet zowiezo een straf voor komen, anders staat de deur effectief open voor verdere onzin. Michelin heeft misschien meer teams maar dat geeft hun nog geen recht om alles naar hun hand te laten zetten. In al die jaren heb ik nog nooit geweten dat een bandenleverancier het circuit niet aan kon.
Daar had ik nog niet van gehoord. Hoe kan dat trouwens? Een hele race achter de safety-car ofwat?  :-\ :-\ :-\
Ik hoop dat, als de race niet door kan gaan vanwege Michelin, Michelin een zeer maar dan ook zeer zware boete krijgt en dat zij alle mensen di een ticket hebben gekocht terug betalen. je moet ook maar eens al je spaarcentjes in een GP-ticket hebben gestoken om dan geen race te hebben.

Ik snap trouwens niet dat ze het circuit nog niet hadden bestudeert, ze wisten toch dat er nieuwe pek lag, niet? Dat van Canada hadden ze al eens bestudeert, dat bij USGP ook even gaan doen was te veel gevraagd?  :-\ :-\ :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

Citaat van: Schumi 2005 op 19 juni 2005 - 13:26:20
Citaat van: BenedictusXVII op 19 juni 2005 - 13:16:01
Citaat van: Sinister op 19 juni 2005 - 13:02:10
Citaat van: Schumi 2005 op 19 juni 2005 - 12:21:17
.............

Ik hoop echt dat de race gewoon doorgaat en ze simpelweg na een paar ronden pitten. En anders elke ronde de pitlane gebruiken ;D ;D ;D Of is dat niet toegestaan? :-\
er valt over te lachen, maar 't is in iedergeval wel toegestaan. Als kleine vergelijking: weet niet meer welk jaar of welke GP maar M. Schumacher is al eens in de pit gefinisht nadat ie een stop-en-go had gekregen als straf.

Om ff betweterig te doen over een opmerking die niet serieus bedoelt werd :P ;)
Ik dacht Silverstone '98..

Maar bon, iedereen en alles moet nu ineens naar de pijpen gaan dansen van Michelin. Het zou eens andersom moeten zijn ;)
Dennis vraagt voor een speciale safety-car procedure? Onzin. Bandendruk te gevaarlijk? Team uit de race halen.
Als ze dit allemaal gaan toelaten dan kan Ferrari volgende keer gewoon hetzelfde verhaaltje gebruiken.

Mike's voorstel is best ok, laat ze maar nieuwe banden steken maar pas binnen de vijf ronden na de start, en tanken is verboden.
Er moet zowiezo een straf voor komen, anders staat de deur effectief open voor verdere onzin. Michelin heeft misschien meer teams maar dat geeft hun nog geen recht om alles naar hun hand te laten zetten. In al die jaren heb ik nog nooit geweten dat een bandenleverancier het circuit niet aan kon.
Daar had ik nog niet van gehoord. Hoe kan dat trouwens? Een hele race achter de safety-car ofwat?  :-\ :-\ :-\

Foei, Schumi 2005. Het staat op F1Pits: http://www.f1pits.net/f1nieuws.php?id=P7131_0_1_0  ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ferrari 2010

Citaat van: lieven op 19 juni 2005 - 10:57:26
ik hoop alleen maar dat bridgestone, eens ze ingereden zijn, het ook niet gaan laten afweten.
dat zou ik heel jammer vinden!!
mss zou het dan goed zijn mogt michelin met nieuwe banden rijden voor de race, dat de bridgesztones, een keer hun banden mag wissellen in de race als ze dat willen? ter compensatie, waardoor ze harder kunnen door duwen :)
Volgens mij gaan de brigestones het niet laten afweten hoor. Is Firestone, of bridgestone zelf, niet actief op die oval met andere teams? Als ik me niet vergis wel, dus wisten zij al goed op voorhand het hoe en wat van de nieuwe asfaltlaag.

Maar Brigestone is hierdoor misschien wel iets heel belangrijks over de Michelin teweten gekomen. Zij weten nu dat de structuur van de zijkant van de Michelins anders zit dan bij hen, en dat ze misschien o.a. daardoor trager zijn.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Citaat van: WebMachine op 19 juni 2005 - 13:29:15
Citaat van: Schumi 2005 op 19 juni 2005 - 13:26:20
Citaat van: BenedictusXVII op 19 juni 2005 - 13:16:01
Citaat van: Sinister op 19 juni 2005 - 13:02:10
Citaat van: Schumi 2005 op 19 juni 2005 - 12:21:17
.............

Ik hoop echt dat de race gewoon doorgaat en ze simpelweg na een paar ronden pitten. En anders elke ronde de pitlane gebruiken ;D ;D ;D Of is dat niet toegestaan? :-\
er valt over te lachen, maar 't is in iedergeval wel toegestaan. Als kleine vergelijking: weet niet meer welk jaar of welke GP maar M. Schumacher is al eens in de pit gefinisht nadat ie een stop-en-go had gekregen als straf.

Om ff betweterig te doen over een opmerking die niet serieus bedoelt werd :P ;)
Ik dacht Silverstone '98..

Maar bon, iedereen en alles moet nu ineens naar de pijpen gaan dansen van Michelin. Het zou eens andersom moeten zijn ;)
Dennis vraagt voor een speciale safety-car procedure? Onzin. Bandendruk te gevaarlijk? Team uit de race halen.
Als ze dit allemaal gaan toelaten dan kan Ferrari volgende keer gewoon hetzelfde verhaaltje gebruiken.

Mike's voorstel is best ok, laat ze maar nieuwe banden steken maar pas binnen de vijf ronden na de start, en tanken is verboden.
Er moet zowiezo een straf voor komen, anders staat de deur effectief open voor verdere onzin. Michelin heeft misschien meer teams maar dat geeft hun nog geen recht om alles naar hun hand te laten zetten. In al die jaren heb ik nog nooit geweten dat een bandenleverancier het circuit niet aan kon.
Daar had ik nog niet van gehoord. Hoe kan dat trouwens? Een hele race achter de safety-car ofwat?  :-\ :-\ :-\

Foei, Schumi 2005. Het staat op F1Pits: http://www.f1pits.net/f1nieuws.php?id=P7131_0_1_0  ;)
Hmm, en vanmorgen al gepost. Toen ik daarnet keek stond het er nog niet, ik zweer het. Enkel de eerste 3 berichten van vandaag stonden er al. Maar ik snap nu ook waarom ik nergens iets nieuws vind, men pc refresht weer niet automatisch. Dat klotedink. Normaal ga ik naar een website en verschijnt altijd de laatste nieuwe weergave, maar het is weer zo dat hij een oud beeld oproept  :'( :'( :'(
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Uiteindelijk zal de race gewoon starten en zal McLaren wel winnen. Hoe meer ik erover lees, hoe meer ik denk dat het veel geblaas is en het wel zal uitdraaien op niks.

Ferrari 2010

Citaat van: BenedictusXVII op 19 juni 2005 - 13:46:32
Uiteindelijk zal de race gewoon starten en zal McLaren wel winnen. Hoe meer ik erover lees, hoe meer ik denk dat het veel geblaas is en het wel zal uitdraaien op niks.
Wie weet kan alleen Toyota er last van hebben. Misschien is het gewicht bij hun anders op de banden verdeeld dan bij de rest en kunnen de banden het bij hen niet altijd aan.

BE zegt in ieder geval er 100% zeker van te zijn dat er straks 20 wagens op de grid staan. En ik ben er ook vrij zeker van. Het zou wel heel oneerlijk zijn voor de brigestone teams als de race wordt afgelast omwille van Michelin. Zij (en dan vooral Ferrari) ontlopen dan punten die wel eens zeer belangrijk kunnen zijn voor het kampioenschap. En hoe ga je dat compenseren?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Juan Pablo

Citaat van: BenedictusXVII op 19 juni 2005 - 13:46:32
Uiteindelijk zal de race gewoon starten en zal McLaren wel winnen. Hoe meer ik erover lees, hoe meer ik denk dat het veel geblaas is en het wel zal uitdraaien op niks.

Denk ik ook, het probleem is alleen bij toyota voorgevallen, er zullen heus wel genoeg auto's op de grid staan voor de race, het verhaal is mijnsinziens gwon opgeblazen.

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.