GP van U.S.

Gestart door Supermariobros, 14 juni 2005 - 08:32:14

« vorige - volgende »

mike

Citaat van: sledge op 18 juni 2005 - 19:54:07
Citaat van: Schumi 2005 op 18 juni 2005 - 19:51:21
Citaat van: WebMachine op 18 juni 2005 - 18:36:31
Zeer vreemde situatie:

De Fransen willen nu een nieuw type band laten overvliegen naar Indianapolis.Wanneer Michelin de problemen niet weet op te lossen, is er een groot probleem. Terugtrekken betekent gelijk het einde van de race, aangezien er minimaal 14 auto's op de grid moeten staan. Voor het overvliegen van een nieuwe compound heeft Michelin toestemming van de FIA en alle teams nodig.
Bron: f1racing.nl


Als de Bridgestone-teams (lees: Ferrari) geen toestemming geven, zou het kunnen dat de race niet gereden wordt. Als de Bridgestone-teams (lees: Ferrari) wel toestemming geven is de hoop op een Bridgestone-overwinning heel klein.
Nu nog een nieuw compound laten overvliegen? Dat gaat alvast niet meer voor de kwali, wat automatisch op een overwinning van Ferari uitdraaid als je mijn logica even volgt:
Michelin kwalifceert en moet dus starten met de "slechte" banden. Dan moeten al hun teams de pit in en naamt Ferrari een voorsprong van circa 30 seconden. Ze kunnen dan mits een goede strategie moeiteloos winnen. En de race laten afgelasten wil Ferrari niet op zen geweten hebben denk ik, want dan keert heel de ant-Ferrari groep zich opnieuw volledig tegen hen.

Michelin teams starten dan gewoon met nieuwe banden, zonder geldige kwali tijd denk ik

Het reglement zegt dat ze kwali en race met dezelfde set moeten rijden. Als de FIA toelaat dat ze alsnog andere banden steken, dan moeten ze op de een of andere manier gestraft worden, anders open je de weg naar het "opzettelijk per ongeluk"  gebruik van kwalificatie banden. De Michelin rijders 10 plaatsen achteruit schuiven is weinig straf, aangezien de meerderheid op Michelin staat. Een collectieve tijdstraf is onaantrekkelijk, want dan moet het publiek voortdurend rekenen. Dus als ik de FIA was, en Michelin kan mij overtuigen dat er echt een veiligheidsrisico is, dan mogen ze bij wijze van speciale maatregel (en wegens overmacht) eenmalig van band wisselen binnen de 5 ronden na de start. Maar ze moeten wel de start nemen op hun banden van vandaag, anders is er geen straf.

Sinister -D-

#136
Citaat van: Schumi 2005 op 18 juni 2005 - 22:03:03

Denk jij nu echt dat Ferrari het op zen geweten wil hebben om een GP te laten afgelasten? Vergeet dat maar hoor, ze krijgen nu al kritiek dat ze het niet zouden laten doen (oa van jouw) terwijl er nog niets over geweten is, die gaan heus niet Michelin tegenhouden. Bovendien, als die michelin teams allemaal moeten pitten na een paar ronden, wat waarschijnlijk is als je ziet hoe het ineen zit want als je Michelin hoort kunnen al hun teams in de probs komen, kan Ferrari de race mits een ietwat goede strategoie die race met gemak winnen hoor. Het nieuwe Michelin-compound is nog niet eens getest, ze weten niet eens of het sneller is. Ze weten er nog gewoon NIETS over. Aangezien dat compound het wel aan zou moeten kunnen moet dat een sterker compound zijn, en 9/10 is het dan nog trager ook.

de banden die op dit moment met de luchtpost onderweg zijn is de compound van Barcelona.

Heeft Mr. Dupasquier daarstrax nog gezegt live op RTL+

Die weten wel wat voor iets ze onder hun neus krijgen, alleen de vraag is of ze ook zo goed werken als deze compound.  En met werken bedoel ik qua grip en niet qua ploffen :P

Ferrari 2010

Citaat van: Sinister op 18 juni 2005 - 22:14:45
Citaat van: Schumi 2005 op 18 juni 2005 - 22:03:03

Denk jij nu echt dat Ferrari het op zen geweten wil hebben om een GP te laten afgelasten? Vergeet dat maar hoor, ze krijgen nu al kritiek dat ze het niet zouden laten doen (oa van jouw) terwijl er nog niets over geweten is, die gaan heus niet Michelin tegenhouden. Bovendien, als die michelin teams allemaal moeten pitten na een paar ronden, wat waarschijnlijk is als je ziet hoe het ineen zit want als je Michelin hoort kunnen al hun teams in de probs komen, kan Ferrari de race mits een ietwat goede strategoie die race met gemak winnen hoor. Het nieuwe Michelin-compound is nog niet eens getest, ze weten niet eens of het sneller is. Ze weten er nog gewoon NIETS over. Aangezien dat compound het wel aan zou moeten kunnen moet dat een sterker compound zijn, en 9/10 is het dan nog trager ook.

de banden die op dit moment met de luchtpost onderweg zijn is de compound van Barcelona.

Heeft Mr. Dupasquier daarstrax nog gezegt live op RTL+

Die weten wel wat voor iets ze onder hun neus krijgen, alleen de vraag is of ze ook zo goed werken als deze compound.  En met werken bedoel ik qua grip en niet qua ploffen :P
Ik heb gehoord dat het nieuwe banden van Barcelona zijn, maar kan het niet dat de banden gewoon nog nooit getest zijn maar dat het de bdoeling was deze volgende week ofzo te testen?

Citaat van: mike op 18 juni 2005 - 22:12:19
Citaat van: sledge op 18 juni 2005 - 19:54:07
Citaat van: Schumi 2005 op 18 juni 2005 - 19:51:21
Citaat van: WebMachine op 18 juni 2005 - 18:36:31
Zeer vreemde situatie:

De Fransen willen nu een nieuw type band laten overvliegen naar Indianapolis.Wanneer Michelin de problemen niet weet op te lossen, is er een groot probleem. Terugtrekken betekent gelijk het einde van de race, aangezien er minimaal 14 auto's op de grid moeten staan. Voor het overvliegen van een nieuwe compound heeft Michelin toestemming van de FIA en alle teams nodig.
Bron: f1racing.nl


Als de Bridgestone-teams (lees: Ferrari) geen toestemming geven, zou het kunnen dat de race niet gereden wordt. Als de Bridgestone-teams (lees: Ferrari) wel toestemming geven is de hoop op een Bridgestone-overwinning heel klein.
Nu nog een nieuw compound laten overvliegen? Dat gaat alvast niet meer voor de kwali, wat automatisch op een overwinning van Ferari uitdraaid als je mijn logica even volgt:
Michelin kwalifceert en moet dus starten met de "slechte" banden. Dan moeten al hun teams de pit in en naamt Ferrari een voorsprong van circa 30 seconden. Ze kunnen dan mits een goede strategie moeiteloos winnen. En de race laten afgelasten wil Ferrari niet op zen geweten hebben denk ik, want dan keert heel de ant-Ferrari groep zich opnieuw volledig tegen hen.

Michelin teams starten dan gewoon met nieuwe banden, zonder geldige kwali tijd denk ik

Het reglement zegt dat ze kwali en race met dezelfde set moeten rijden. Als de FIA toelaat dat ze alsnog andere banden steken, dan moeten ze op de een of andere manier gestraft worden, anders open je de weg naar het "opzettelijk per ongeluk" gebruik van kwalificatie banden. De Michelin rijders 10 plaatsen achteruit schuiven is weinig straf, aangezien de meerderheid op Michelin staat. Een collectieve tijdstraf is onaantrekkelijk, want dan moet het publiek voortdurend rekenen. Dus als ik de FIA was, en Michelin kan mij overtuigen dat er echt een veiligheidsrisico is, dan mogen ze bij wijze van speciale maatregel (en wegens overmacht) eenmalig van band wisselen binnen de 5 ronden na de start. Maar ze moeten wel de start nemen op hun banden van vandaag, anders is er geen straf.

Opzettelijk per ongeluk kwallificatiebanden gaan gebruiken? Enig nut?  :-\ :-\ Als je na 5 ronden moet gaan pitten omdat je banden opzijn heb je daar niet veel aan gehad hoor. Bovendien kunnen ze niet elke GP komen aandraven dat hu band niet sterk genoeg is hé. Dit is nu geweten en was normaal gezien niet expres, het komt gewoon doordat het zulk een zware baan is...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Sinister -D-

#138
Citaat van: Schumi 2005 op 18 juni 2005 - 23:41:21
Citaat van: Sinister op 18 juni 2005 - 22:14:45



de banden die op dit moment met de luchtpost onderweg zijn is de compound van Barcelona.

Heeft Mr. Dupasquier daarstrax nog gezegt live op RTL+

Die weten wel wat voor iets ze onder hun neus krijgen, alleen de vraag is of ze ook zo goed werken als deze compound.  En met werken bedoel ik qua grip en niet qua ploffen :P
Ik heb gehoord dat het nieuwe banden van Barcelona zijn, maar kan het niet dat de banden gewoon nog nooit getest zijn maar dat het de bdoeling was deze volgende week ofzo te testen?


Dat zou ik dan totaal niet begrijpen. Waarom zouden ze nog gaan testen met 'n nieuwe band voor een GP wat al geweest is. Tenzij die voor volgend jaar zou zijn, maar daar zou ik het nut ook niet van inzien, als er weer regeltjes worden verandert mbt de grip dan heeft michelin er totaal nix aan gehad om die nu te testen want tegen die tijd is 't toch allemaal weer ander. Mijn conclusie is dan ook dat het exact dezelfde banden/compount zijn die in Barcelona gebruikt werden.

Mikacouli

Citaat van: Schumi 2005 op 18 juni 2005 - 16:59:08
Citaat van: Jasper op 18 juni 2005 - 16:54:14
Het weinig rijden kan twee oorzaken hebben: weer (lage temperaturen, maar dit is altijd zo op zaterdagochtend) en banden (alle Bridgestones hebben gereden, slechts twee Michelin-rijders hebben een snelle ronde neergezet).

Maar waarom rijden anderen dan 7 rondes zonder snelle ronde? Vreemd alleszins.
Ik zie net de tijden, en ik snap erevenveel van als jouw. Misschien dat Mikacouli iets meer weet, die heeft het waarschijnlijk live gezien. Ik vindt het ook raar dat er maar 2 van de 14 michelins een snelle ronde heeft neergezet. Het is echter wel te zien dat McLaren alsnog veel sterker is dan Ferrari, het verschil is maarliefst een seconde. Maar als de andere rijders nu niet durven snelle ronden te rijden, wat gaan die dan straks en morgen doen?  :-\
Of zij die bang dat hun rijders anders zullen crashen en helemaal niet zouden kunnen rijden?

Er waren rijders die hun ronde reden, langs de pitstraat reden en terug een ronde reden. reden hiervoor, ze durfden niet met hun michelin banden op de banking. Nuja we zien wel hoe het uitdraait. Mooie ronde van Kimi, jammer dat JPM zo ver staat.

mike

#140
Citaat van: Schumi 2005 op 18 juni 2005 - 23:41:21

Opzettelijk per ongeluk kwallificatiebanden gaan gebruiken? Enig nut?  :-\ :-\ Als je na 5 ronden moet gaan pitten omdat je banden opzijn heb je daar niet veel aan gehad hoor. Bovendien kunnen ze niet elke GP komen aandraven dat hu band niet sterk genoeg is hé. Dit is nu geweten en was normaal gezien niet expres, het komt gewoon doordat het zulk een zware baan is...

Lees mijn bericht nog een keer, en denk dan eens na.  ::)

Die verplichte stop binnen de eerste 5 ronden moet juist dienen om te VOORKOMEN dat men in de toekomst ongestraft met opzet "per ongeluk" te zachte banden meebrengt.

Ik ben overigens niet de enige met dit idee. Ook in Indianapolis zelf is reeds geopperd dat er een straf moet komen als Michelin nu banden mag vervangen, omdat men anders de deur opent naar opzettelijke vergissingen en kwalificatiebanden IN DE TOEKOMST (dat het deze keer geen opzet was had ik ook al begrepen, hoor...). En natuurlijk dat die truuk niet elke keer zou werken, maar als er een race is waar het kampoeinschap op het spel zou staan tussen een Michelin team enerzijds en een Bridgestone team anderzijds...



mike

Citaat van: Mikacouli op 19 juni 2005 - 00:16:34
Citaat van: Schumi 2005 op 18 juni 2005 - 16:59:08
Citaat van: Jasper op 18 juni 2005 - 16:54:14
Het weinig rijden kan twee oorzaken hebben: weer (lage temperaturen, maar dit is altijd zo op zaterdagochtend) en banden (alle Bridgestones hebben gereden, slechts twee Michelin-rijders hebben een snelle ronde neergezet).

Maar waarom rijden anderen dan 7 rondes zonder snelle ronde? Vreemd alleszins.
Ik zie net de tijden, en ik snap erevenveel van als jouw. Misschien dat Mikacouli iets meer weet, die heeft het waarschijnlijk live gezien. Ik vindt het ook raar dat er maar 2 van de 14 michelins een snelle ronde heeft neergezet. Het is echter wel te zien dat McLaren alsnog veel sterker is dan Ferrari, het verschil is maarliefst een seconde. Maar als de andere rijders nu niet durven snelle ronden te rijden, wat gaan die dan straks en morgen doen?  :-\
Of zij die bang dat hun rijders anders zullen crashen en helemaal niet zouden kunnen rijden?

Er waren rijders die hun ronde reden, langs de pitstraat reden en terug een ronde reden. reden hiervoor, ze durfden niet met hun michelin banden op de banking. Nuja we zien wel hoe het uitdraait. Mooie ronde van Kimi, jammer dat JPM zo ver staat.

Michelin had gevraagd/aanbevolen dat ze de banking zouden vermijden. Reden is dat het probleem - in tegenstelling tot wat hier gezegd wordt - weinig of niets met "de compound" te maken heeft, maar met de structuur van de band. Het probleem zit in de verticale stukken van de band, die niet sterk genoeg zijn om de krachten in de banking aan te kunnen.

Ferrari 2010

Citaat van: Sinister op 19 juni 2005 - 00:04:15
Citaat van: Schumi 2005 op 18 juni 2005 - 23:41:21
Citaat van: Sinister op 18 juni 2005 - 22:14:45



de banden die op dit moment met de luchtpost onderweg zijn is de compound van Barcelona.

Heeft Mr. Dupasquier daarstrax nog gezegt live op RTL+

Die weten wel wat voor iets ze onder hun neus krijgen, alleen de vraag is of ze ook zo goed werken als deze compound.  En met werken bedoel ik qua grip en niet qua ploffen :P
Ik heb gehoord dat het nieuwe banden van Barcelona zijn, maar kan het niet dat de banden gewoon nog nooit getest zijn maar dat het de bdoeling was deze volgende week ofzo te testen?


Dat zou ik dan totaal niet begrijpen. Waarom zouden ze nog gaan testen met 'n nieuwe band voor een GP wat al geweest is. Tenzij die voor volgend jaar zou zijn, maar daar zou ik het nut ook niet van inzien, als er weer regeltjes worden verandert mbt de grip dan heeft michelin er totaal nix aan gehad om die nu te testen want tegen die tijd is 't toch allemaal weer ander. Mijn conclusie is dan ook dat het exact dezelfde banden/compount zijn die in Barcelona gebruikt werden.

Het is niet omdat ze voor Barcelona zouden bedoeld zijn dat ze ook voor de GP van Spanje zouden zijn bedoeld hé. Van 22 tot 24 of langer wordt er getest in Barcelona. Ik bedoelde dus dat ze nog moesten getest worden (en nog nooit eerder getest zijn), en dat het de bedoeling was dit te doen in Barcelona.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

Citaat van: Schumi 2005 op 19 juni 2005 - 07:55:05
Citaat van: Sinister op 19 juni 2005 - 00:04:15
Citaat van: Schumi 2005 op 18 juni 2005 - 23:41:21
Citaat van: Sinister op 18 juni 2005 - 22:14:45



de banden die op dit moment met de luchtpost onderweg zijn is de compound van Barcelona.

Heeft Mr. Dupasquier daarstrax nog gezegt live op RTL+

Die weten wel wat voor iets ze onder hun neus krijgen, alleen de vraag is of ze ook zo goed werken als deze compound.  En met werken bedoel ik qua grip en niet qua ploffen :P
Ik heb gehoord dat het nieuwe banden van Barcelona zijn, maar kan het niet dat de banden gewoon nog nooit getest zijn maar dat het de bdoeling was deze volgende week ofzo te testen?


Dat zou ik dan totaal niet begrijpen. Waarom zouden ze nog gaan testen met 'n nieuwe band voor een GP wat al geweest is. Tenzij die voor volgend jaar zou zijn, maar daar zou ik het nut ook niet van inzien, als er weer regeltjes worden verandert mbt de grip dan heeft michelin er totaal nix aan gehad om die nu te testen want tegen die tijd is 't toch allemaal weer ander. Mijn conclusie is dan ook dat het exact dezelfde banden/compount zijn die in Barcelona gebruikt werden.

Het is niet omdat ze voor Barcelona zouden bedoeld zijn dat ze ook voor de GP van Spanje zouden zijn bedoeld hé. Van 22 tot 24 of langer wordt er getest in Barcelona. Ik bedoelde dus dat ze nog moesten getest worden (en nog nooit eerder getest zijn), en dat het de bedoeling was dit te doen in Barcelona.

We fully support Michelin in this situation, and in the efforts they are making to best resolve it. They are flying out different tyres to use in tomorrow's race – the same that were used in Barcelona for the Spanish Grand Prix," explained Briatore.
Bron: F1Live.com

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ferrari 2010

Citaat van: WebMachine op 19 juni 2005 - 08:51:45
Citaat van: Schumi 2005 op 19 juni 2005 - 07:55:05
Citaat van: Sinister op 19 juni 2005 - 00:04:15
Citaat van: Schumi 2005 op 18 juni 2005 - 23:41:21
Citaat van: Sinister op 18 juni 2005 - 22:14:45



de banden die op dit moment met de luchtpost onderweg zijn is de compound van Barcelona.

Heeft Mr. Dupasquier daarstrax nog gezegt live op RTL+

Die weten wel wat voor iets ze onder hun neus krijgen, alleen de vraag is of ze ook zo goed werken als deze compound.  En met werken bedoel ik qua grip en niet qua ploffen :P
Ik heb gehoord dat het nieuwe banden van Barcelona zijn, maar kan het niet dat de banden gewoon nog nooit getest zijn maar dat het de bdoeling was deze volgende week ofzo te testen?


Dat zou ik dan totaal niet begrijpen. Waarom zouden ze nog gaan testen met 'n nieuwe band voor een GP wat al geweest is. Tenzij die voor volgend jaar zou zijn, maar daar zou ik het nut ook niet van inzien, als er weer regeltjes worden verandert mbt de grip dan heeft michelin er totaal nix aan gehad om die nu te testen want tegen die tijd is 't toch allemaal weer ander. Mijn conclusie is dan ook dat het exact dezelfde banden/compount zijn die in Barcelona gebruikt werden.

Het is niet omdat ze voor Barcelona zouden bedoeld zijn dat ze ook voor de GP van Spanje zouden zijn bedoeld hé. Van 22 tot 24 of langer wordt er getest in Barcelona. Ik bedoelde dus dat ze nog moesten getest worden (en nog nooit eerder getest zijn), en dat het de bedoeling was dit te doen in Barcelona.

We fully support Michelin in this situation, and in the efforts they are making to best resolve it. They are flying out different tyres to use in tomorrow's race – the same that were used in Barcelona for the Spanish Grand Prix," explained Briatore.
Bron: F1Live.com

Mijn bron is een andere, waarschijnlijk een foute dus. ;)
Maar de vraag is nu, zijn die banden dan wél geschikt voor de USGP? Ik betwijfel dat echt, of zijn er zo veel overeenkomsten tussen USGP en SpanjeGP?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

Citaat van: Schumi 2005 op 19 juni 2005 - 08:53:59
Mijn bron is een andere, waarschijnlijk een foute dus. ;)
Maar de vraag is nu, zijn die banden dan wél geschikt voor de USGP? Ik betwijfel dat echt, of zijn er zo veel overeenkomsten tussen USGP en SpanjeGP?

Ze zullen niet perfect geschikt zijn. Maar er zal wel een reden dat Michelin net voor de banden van de Spaanse GP gekozen heeft. Waarschijnlijk komt Spanje het dichtst in de buurt.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

McLaren_über_alles

Spanje is alleszins ook zeer belastend voor de linkerbanden... Dit zal er wel veel mee te maken hebben zeker  8)
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

lieven

ik hoop alleen maar dat bridgestone, eens ze ingereden zijn, het ook niet gaan laten afweten.
dat zou ik heel jammer vinden!!
mss zou het dan goed zijn mogt michelin met nieuwe banden rijden voor de race, dat de bridgesztones, een keer hun banden mag wissellen in de race als ze dat willen? ter compensatie, waardoor ze harder kunnen door duwen :)

The Iceman

Citaat van: Schumi 2005 op 19 juni 2005 - 08:53:59
[Maar de vraag is nu, zijn die banden dan wél geschikt voor de USGP? Ik betwijfel dat echt, of zijn er zo veel overeenkomsten tussen USGP en SpanjeGP?
Het hele ruwe asfalt. Blijkbaar is de ganse oval ( en niet het infield ) dit jaar opnieuw geasfalteerd en het asfalt zou heel ruw zijn net zoals in Spanje het geval is.

Jasper

Dus eigenlijk rijden ze voor een stuk op heel ruw asfalt en voor een stuk op gewoon asfalt, hoe onverantwoord is dit?