GP van U.S.

Gestart door Supermariobros, 14 juni 2005 - 08:32:14

« vorige - volgende »

McChouffe

Is de regel niet dat elke piloot 2 GP's met zijn motor moet doen? Zonta mag dus met een eigen motor starten denk ik.

Edit: Schumi 2005 was me voor  ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

lieven

dus mss hebben ze gewoon zonta genomen omdat ralfies motor kapot is en ze hun driver ni 10 plaatsen naar achter willen zien starten?
tis eigenlijk wel vergezocht :/

Ferrari 2010

Citaat van: lieven op 18 juni 2005 - 17:49:21
dus mss hebben ze gewoon zonta genomen omdat ralfies motor kapot is en ze hun driver ni 10 plaatsen naar achter willen zien starten?
tis eigenlijk wel vergezocht :/
nope, zo zit het niet, Ralf mag gewoon niet starten van de dokters.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

lieven

CitaatPanasonic Toyota Racing Team Principal Tsutomu Tomita said: "Obviously Ralf is disappointed that he cannot race this weekend. However, after considering the recommendation of the FIA's medical team we have decided to put Ricardo Zonta into the car for the remainder of the weekend.

hij mogt wel, het team heeft beslist :) de dokters hadden gewoon gezegd dat het mss beter was van niet maar hij mogt wel volgens de site van toyota :)

Jasper

Citaat van: WebMachine op 18 juni 2005 - 17:48:29
Is de regel niet dat elke piloot 2 GP's met zijn motor moet doen? Zonta mag dus met een eigen motor starten denk ik.

Edit: Schumi 2005 was me voor ;)

Toen JPM terug reed moest hij ook met de motor rijden die al gebruikt was door Wurz geloof ik.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 18 juni 2005 - 17:35:09
Ik snap niet wat het probleem voor een snelle ronde zou zijn, ze kennen het circuit toch al en het is niet omdat de wagen nog niet in één keer is doorgereden, dat hij het niet kan he.
Ik weet niet of je een circuit zo snel kent, als ik me even in hun plaats stel en egwon voor mezelf logisch denk moet toch iedere rijder overal de limiet gaan opzoeken. Maar, dat maakt niet veel uit. Deze sesie heeft wel iedereen één of meerdere snelle rondjes gereden, en Schumi slechts een halve seconde achter kimi  :P :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

Citaat van: Jasper op 18 juni 2005 - 17:59:12
Citaat van: WebMachine op 18 juni 2005 - 17:48:29
Is de regel niet dat elke piloot 2 GP's met zijn motor moet doen? Zonta mag dus met een eigen motor starten denk ik.

Edit: Schumi 2005 was me voor ;)

Toen JPM terug reed moest hij ook met de motor rijden die al gebruikt was door Wurz geloof ik.

Dan kan het zijn dat ik me vergis  :)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

Dus kan het zijn dat ofwel de motor uit Ralfs wagen is gehaald en in die van Zonta is gestoken en nog functioneert (wat me zou verbazen), ofwel rijdt Zonta met een nieuwe motor en vliegt hij 10 plaatsen achteruit, ofwel ben ik gewoon verkeerd en mag Zonta met een nieuwe motor rijden omdat Ralf er ook alleen nog maar vrije sessies mee had gereden.

Ferrari 2010

#113
Dit staat er op formula1.com bij de veranderingen naar 2005 toe:
Engines
In 2004 engines had to last one race weekend. From 2005 they must last two – equivalent to a distance of around 1,500 kilometres (close to 1000 miles). If a driver  requires an engine change ahead of qualifying, he will drop ten places on the grid for that race. If an engine is changed between the start of qualifying and the race the driver will be put to the back of the grid.


Het gaat hier erover als een rijder van motor moet wisselen, maar wat de reserve rijder moet doen als hij moet invallen heb ik tot op heden nog niet gevonden.


**edit**
Gevonden denk ik:
"85) Each driver may use no more than one engine for two consecutive Events. "

Elke rijder...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

#114
In de derde vrije training hebben bijna alle Michelin teams wel hun rondjes gedraaid maar ze vermeden telkens de banking door via de pitlane te gaan. Zou de crash van Ralf dan toch te wijten zijn aan de combinatie brandstof/banden/banking?

Nog verontrustender:
http://www.grandprix.com/ns/ns15057.html

McChouffe

Zeer vreemde situatie:

De Fransen willen nu een nieuw type band laten overvliegen naar Indianapolis.Wanneer Michelin de problemen niet weet op te lossen, is er een groot probleem. Terugtrekken betekent gelijk het einde van de race, aangezien er minimaal 14 auto's op de grid moeten staan. Voor het overvliegen van een nieuwe compound heeft Michelin toestemming van de FIA en alle teams nodig.
Bron: f1racing.nl


Als de Bridgestone-teams (lees: Ferrari) geen toestemming geven, zou het kunnen dat de race niet gereden wordt. Als de Bridgestone-teams (lees: Ferrari) wel toestemming geven is de hoop op een Bridgestone-overwinning heel klein.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

FerrariMan

Ik zet er tien euro op in dat eender welke oplossing in het nadeel van Ferrari zal uitdraaien, zowel op prestaties op het circuit als beschuldigingen van onsportiviteit.

jandr

Ik denk sowieso dat Ferrari hier zal van profiteren! De Michelins zullen met steenharde banden moeten rijden. Zoals ik reeds zei voor de race, dit is het slechtste circuit voor de banden, dat Michelin dan zo'n problemen heeft wil toch wat zeggen over professionalisme...

Ferrari 2010

Citaat van: WebMachine op 18 juni 2005 - 18:36:31
Zeer vreemde situatie:

De Fransen willen nu een nieuw type band laten overvliegen naar Indianapolis.Wanneer Michelin de problemen niet weet op te lossen, is er een groot probleem. Terugtrekken betekent gelijk het einde van de race, aangezien er minimaal 14 auto's op de grid moeten staan. Voor het overvliegen van een nieuwe compound heeft Michelin toestemming van de FIA en alle teams nodig.
Bron: f1racing.nl


Als de Bridgestone-teams (lees: Ferrari) geen toestemming geven, zou het kunnen dat de race niet gereden wordt. Als de Bridgestone-teams (lees: Ferrari) wel toestemming geven is de hoop op een Bridgestone-overwinning heel klein.
Nu nog een nieuw compound laten overvliegen? Dat gaat alvast niet meer voor de kwali, wat automatisch op een overwinning van Ferari uitdraaid als je mijn logica even volgt:
Michelin kwalifceert en moet dus starten met de "slechte" banden. Dan moeten al hun teams de pit in en naamt Ferrari een voorsprong van circa 30 seconden. Ze kunnen dan mits een goede strategie moeiteloos winnen. En de race laten afgelasten wil Ferrari niet op zen geweten hebben denk ik, want dan keert heel de ant-Ferrari groep zich opnieuw volledig tegen hen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Citaat van: lieven op 18 juni 2005 - 17:54:40
CitaatPanasonic Toyota Racing Team Principal Tsutomu Tomita said: "Obviously Ralf is disappointed that he cannot race this weekend. However, after considering the recommendation of the FIA's medical team we have decided to put Ricardo Zonta into the car for the remainder of the weekend.

hij mogt wel, het team heeft beslist :) de dokters hadden gewoon gezegd dat het mss beter was van niet maar hij mogt wel volgens de site van toyota :)
peeeuuut:
"Hierdoor explodeerde onder andere de linkerachterband van Toyota-rijder Ralf Schumacher. De Duitser beleefde een zware crash en mag zondag niet racen van de dokter."
Bron: f1racing.nl
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.