België en het WK 2006

Gestart door Raikkonen MASTER, 09 juni 2005 - 11:04:55

« vorige - volgende »

Scuderia Ferrari

Positief moet je altijd blijven hé  ;D

We zien jullie @ het WK2006, wij zullen er ook zijn  ;D

Jasper

De beloften hebben alvast gewonnen met 1-0 en hebben zo een plaats in de barragewedstrijden voor het EK voor beloften verzekerd (rechtstreekse plaatsing valt er niet te winnen, ik weet niet of dat slechts in enkele groepen zo is of in alle groepen, maar de eerste twee landen van hun groep krijgen een plaats in de barrageduels).

Spanje staat bij de beloften nu op een derde plaats achter leider België en Servië-Montenegro. De Spaanse beloften staan dus momenteel niet op een plaats waar ze kans maken om naar het EK te gaan.

Supermariobros

Citaat van: Scuderia Ferrari op 08 oktober 2005 - 10:35:33
Positief moet je altijd blijven hé  ;D

We zien jullie @ het WK2006, wij zullen er ook zijn  ;D

Jullie wel, maar wij niet  :'(

We moeten het toegeven, we waren gewoon niet goed genoeg om een plaats af te dwingen in Duitsland. Vanavond hou ik het op een gelijkspel, dat zit er wel in. Winnen is nooit onmogelijk maar het helpt ons toch niet vooruit  :-\

Jasper

Waarom zou winnen ons niet vooruit helpen? Als we winnen van SPanje, zal er véél motivatie zijn om in Litouwen te gaan winnen. Al wat we dan nodig hebben is de vrij grote kans dat Bosnië punten verliest tegen Servië.

razzle_dazzle

 WAT ALS BELGIE NIET MET 3-0 WINT?
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
1) Als België Spanje klopt met 2-0...
    ... dan moet Bosnië tegen San Marino
    of in Servië punten verliezen       
    ... dan mag Spanje daarna niet met
    4 goals meer verschil winnen van San
    Marino dan België van Litouwen     
                                       
2) Als België met één goal verschil (of
    met 3-1, 4-2...) wint van Spanje   
    (en Spanje klopt San Marino)...     
    ... dan moet Bosnië precies 4 punten
    halen tegen San Marino en Servië   
In dat laatste geval eindigen België,
Bosnië en Spanje met 17 punten en wordt
gekeken naar het behaalde aantal punten
in de onderlinge matchen. Daarin heeft
België dan 6 punten, de anderen 5.

Bron: Vrt Teletekst.

Jasper

En als België 1-0 wint en Bosnië verliest? Dan zijn het alleen Spanje en en België die 17 punten hebben, Bosnië heeft er dan 16. In de onderlinge duels, is het dan Spanje dat aan het langste eind trekt?

Ff opzoeken... ja dus, Spanje won thuis met 2-0. Dus als België met 1-0 wint, moet Bosnië gelijk spelen tegen Servië. Dat wordt gevaarlijk. :(

razzle_dazzle

Proficiat Nederland, mooie zege in Tsjechië.
Wij zullen er jammer genoeg niet voor de zevende keer op rij bij zijn en missen voor het eerst sinds 1978 een WK. Dommage!Jammer!

jw83

nananaaa ;D :D :D :D wie zaten ons uit te lachen toen wij er niet bij waren in 2002 ::)

Scuderia Ferrari

Citaat van: jw83 op 09 oktober 2005 - 00:03:14
nananaaa ;D :D :D :D wie zaten ons uit te lachen toen wij er niet bij waren in 2002 ::)
De Duitsers  ::)

jw83

Citaat van: Scuderia Ferrari op 09 oktober 2005 - 00:05:45
Citaat van: jw83 op 09 oktober 2005 - 00:03:14
nananaaa ;D :D :D :D wie zaten ons uit te lachen toen wij er niet bij waren in 2002 ::)
De Duitsers  ::)

ook, maar de belgen ook  ::)

Jasper

Ik denk niet dat de beschaafde mensen van dit forum even boertig reageerden als jij nu...

Juan Pablo

Citaat van: jw83 op 09 oktober 2005 - 00:50:11
Citaat van: Scuderia Ferrari op 09 oktober 2005 - 00:05:45
Citaat van: jw83 op 09 oktober 2005 - 00:03:14
nananaaa ;D :D :D :D wie zaten ons uit te lachen toen wij er niet bij waren in 2002 ::)
De Duitsers  ::)

ook, maar de belgen ook  ::)

;D haha  ;D , WIJ Nederlanders hebben maar 2 punten weggeveven, van de 33 haalbare (!)

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Supermariobros

We zijn er dus volgend jaar niet bij, maar dat wisten we eigenlijk al langer dan gisteren. Het is toch altijd jammer om een WK te moeten missen, nu kunnen de voorbereidingen al beginnen op het EK in 2008, met een nieuwe bondcoach?

Jasper

Hopelijk hé met een nieuwe bondscoach.

Aimé heeft na Japan/Zuid-Korea 2002 gezegd dat het een uitdaging zou zijn met een nieuwe lichting spelers en de oude generatie die grotendeels de ploeg verliet. Toch zou hij werken aan de ploeg, de jongeren een kans te geven om op de langere termijn te werken, en hopen op een kwalificatie voor Euro 2004.

We zijn nu 3 jaar later, en de ploeg is er alles behalve op vooruit gegaan.

De enige conclusie die je dan kan trekken is dat de bondscoach slecht werk heeft gedaan en het dus niet verdient om nog langer aan te blijven. Daarom hoop ik op het ontslag van Aimé Antheunis na de laatste wedstrijd in Litouwen.

Supermariobros

Aimé Anthuenis eindelijk klaar en duidelijk: er moet een andere bondscoach komen

Bondscoach Aimé Anthuenis legde zich bij het onvermijdelijke neer. De WK-droom is voorbij. Hij gaf meteen aan dat hij er nu ook mee stopt. Wanneer hij zijn contract mag inleveren, is echter nog niet duidelijk. De bond wil eerst een andere voorzitter, dan een andere coach.

,,Een bondscoach die het EK en het WK niet haalt, moet niet verder doen'', maakte Anthuenis meteen duidelijk dat hij zijn kandidatuur niet meer zal stellen. ,,Pas op, ik verwijt me niks. Ik heb gedaan wat moest gedaan worden. Ik herhaal: als ik zie wie er allemaal kandidaat is, kan ik mij daar gerust bij zetten. In die zin kan ik opnieuw kandidaat zijn. Maar dat ben ik dus niet.''

Waar liep het mis tegen Spanje?
,,We speelden een heel sterk eerste halfuur en dan hadden we moeten scoren. Daar is het fout gegaan. Ons sterke spel konden we niet volhouden, dat is duidelijk. De laatste tien minuten van de eerste helft was het nog moeilijk. Ik hoopte dat we ons zouden herpakken in de tweede helft maar dat is er niet van gekomen. De Spanjaarden kwamen in hun spel en dan scoorden ze ook nog. Dan is het natuurlijk voorbij.''

Kan je de spelers iets verwijten?

,,Neen, we hebben het hier niet verloren. Dat is al vroeger gebeurd. Ik vind dit erg voor de spelers. Wat mezelf betreft, het is niet prettig maar maak je daar maar geen zorgen om.''

Waar liep het dan mis in deze campagne?

,,We hebben veel spelers moeten missen. Emile Mpenza, Kompany, Goor in vijf wedstrijden, Mbo die het vorig seizoen moeilijk had,... dat is ons uiteindelijk zwaar opgebroken. Maar we moeten de realiteit ook onder ogen zien. Servië en Spanje zijn kwalitatief heel sterk. De volgende bondscoach zal het met deze groep moeten doen. Er zitten veel jonge spelers in. Ik doe het nog tegen Litouwen, daarna is het wellicht aan iemand anders.''

Bron: Het nieuwsblad