België en het WK 2006

Gestart door Raikkonen MASTER, 09 juni 2005 - 11:04:55

« vorige - volgende »

razzle_dazzle

Stel je voor wij halen die tweede plaats nog en dwingen dus barrageduels af, terwijl Nederland hun thuismatch tegen Tsjechie verliest en dus ook tweede worden  :P. Dan volgt een duel tussen ons en onze noorderburen.

Wij winnen onze thuismatch met 1-0 door een lucky goal van Simons, wiens transfer naar Feyenoord op het laatste nippertje afsprong ;). Dan volgt de terugmatch in de kuip, Nederland speelt ons in de vernieling en leidt bij de rust al met 2-0 maar plots enkele minuten voor tijd trekken ze massaal terug, het lijken net angsthazen en dan luttele seconden voor het eindsignaal volgt een corner en de anti-climax...voor de Hollanders dan toch  ;D, want de mee in de aanval getrokken Van Buyten knikt de perfecte voorzet van Bart Goor mooi binnen.

En we zingen in koor: Holland gaat niet mee olé olé :D.

Nee ff serieus: ik hoop dat beide ploegen naar dat WK trekken, zeker nu het tornooi in een buurland is  ;).


en de allergrootste is toch nog altijd: Diego Maradona!!!!!!!



Scuderia Ferrari

De beste nummers 2 plaatsen zich ook rechtstreeks voor het WK. Het moet raar lopen mocht Nederland daar niet bij horen. ;)

razzle_dazzle

Juist ja, hoeveel van die "beste nummers 2" plaatsen zich dan ook rechtstreeks?

Scuderia Ferrari


Raikkonen MASTER

België kan hier al niet meer bijhoren.
Mathematisch is het nog mogelijk maar we hebben al 10 zogenoemde 'verliespunten'...

Het zal in de barrage moeten.

Raikkonen MASTER

Ik vind alleen de selectie van de landen die mogen deelnemen niet echt eerlijk.

Australië wint altijd in Oceanië en moet dan spelen tegen een club uit de Zuid-Amerikaanse poule
In Zuid-Amerika mogen 4 teams rechtstreeks gaan en nog 1 via barrage (altijd al tegen Australië) geweest.

Australië heeft echter nog nooit kunnen winnen dus je kan besluiten dat er 5 landen uit Zuid-Amerika mogen deelnemen.

De landen uit het Midden-Oosten raken ook vrij makkelijk in de wereldbeker. Het voetbal daar is bijlange niet zo goed en toch raken landen als Iran op het WK.

Ik vind dat ze alle landen in 1 bokaal moeten gooien en zo moeten kiezen.
Er is zoveel tijd tussen alle duels dat het toch mogelijk moet zijn om matchen buiten het continent te spelen? België - Paraguay , Nederland - Argentinië ofzo...

Zou het veel interessanter maken meen ik. Als je landen als Tsjechië en Nederland in 1 poule zet heb je kans dat 1 van de 2 landen zich niet kan plaatsen voor barrage.

Als je het doet zoals in de Champions League, met reekshoofden, verliest Zuid-Amerika de mathematsiche 4 plaatsen die het nu heeft, en kan er misschien een eerlijkere strijd komen.

Ik hoop dat ze het veranderen maar de Fifa is zodanig conservatief dat het nog eeuwen kan duren vooraleer dit veranderd wordt.

Doefie

Oekraine stevent mooi af naar hun eerste kwalificatie ooit 8), net als Italië die er ook al weer bijzijn.

Van mij mogen de Belgen naar het WK, zou de eerste keer zijn sinds 1978 dat dat niet zo zou zijn (en dat mag niet he).

razzle_dazzle

Vanavond Bosnië-België!!

De opstelling:
                                                          Proto

Vanden Borre                  Kompany                        Van Buyten                 Deschacht           



                        Vanderhaeghe             Simons              Van Damme


                                                          Buffel


                                     Mbo Mpenza                       Pieroni




razzle_dazzle

#23
Eindstand 1-0, over & out.

CitaatLa Belgique s'incline 1-0 dans la matche qu'il ne fallait absolument pas perdre. Aucune action cadrée en nonante minutes de jeu

ZENICA Pour cette rencontre essentielle, les Diables affichaient une équipe offensive avec Pieroni, Mpenza et Buffel en attaque. Résultat? Pas une seule occasion valable sur la totalité de la rencontre! Les Diables perdent sans avoir vraiment combattus pour obtenir l'espoir de la qualification finale. Subir le matche sans réagir et se montrer, voilà le spectacle offert par notre équipe nationale en Bosnie. Triste...

Stukje uit een artikel van LDH...oh zo waar.  ::)

Supermariobros

Tja, ik had het hier al vroeger gepost: dit België hoort niet thuis op een WK.
Bosnië was over de ganse lijn beter, en wij, niks, zelfs geen kans, slordige passes en het leek wel alsof we al net een wedstrijd gespeeld hadden.

Dit België heeft de supporters al vaak teleur gesteld, maar wat we gisteren lieten zien was echt beschamend, als je tegen Bosnië (met alle respect voor hun ploeg) geen vuist kunt maken, is het wel héél triestig gesteld.

Bye bye WK2006. Maar als fervent voetbalsupporter zal ik het niet laten om naar het WK te kijken hoor.

Scuderia Ferrari

Omgedraaide wereld van 4 jaar terug: Nederland kan kwalificatie nauwelijks nog ontgaan.

razzle_dazzle

Jep, op basis van die match mag je wel stellen dat we gewoon tekort komen. Het positivisme dat na de laatste matchen was ontstaan is weer helemaal weg.

Ze speelden gewoon met de kak in hun broek, op geen enkel moment hebben ze getracht hoger te gaan spelen en Bosnië terug te dringen op hun eigen speelveld. Er zat absoluut geen lijn in het spel, het trok op niks.

Vooraf had ik er nog een goed oog in: onze spelers waren stilaan terug in vorm, Brugge en Anderlecht hadden zich pas geplaatst voor de Champions League, Antheunis opteert zowaar voor een 4-3-3...MAAR wat blijkt dan tijdens de match...hij geeft Simons de opdracht om Barbarez uit de match te houden.  :-\. Gevolg: de slag op het middenveld werd voortdurend verloren, zelfs een snelle tegenaanval zat er niet in omdat er nooit aansluiting kwam. Vanderhaeghe werd zowaar spelverdeler en dan weet je wel genoeg.

Mathematisch hebben we nog een waterkansje: als Spanje tegen ons en Servie verliest en Bosnie ook maximum een 7 op 9 haalt. Maar realistisch gezien is het dus over & out.

Volgens mij hebben we een kans om San Marino te kloppen, wat denken jullie?  ::)


Raikkonen MASTER

Antheunis moet buiten.

België MOEST aanvallen. Wat doet hij? Met een verdedigende ploeg aan de bak terwijl hij weet hoe de Bosniërs gaan spelen.

Antheunis moet er nu uit gehaald worden en een nieuwe trainer om de overblijvende matchen toch met een nieuwe sfeer. Maar hier wil Peeters niet van weten.

België wint tegen San Marino en in Letland. Thuis tegen Spanje wordt een vraagteken. Ik gok gelijkspel.
Dus België toch bijna zeker van minstens 6 extra punten. Mogelijk 7 nog.

Spanje thuis tegen San Marino, thuis tegen Servië en dus nog in België.
Ik verwacht een overwinning tegen San Marino, verlies thuis tegen Servië en gelijkspel in België

Servië wint dus in Spanje, wint thuis nog tegen Bosnië en wint in Letland.

Belgie zou zo 7 punten bijkrijgen, Spanje nog 4 en Servië nog 9 erbij. Bosnië haalt nog een 4-tal punten volgens mij.

Zou deze eindstand geven:
1) Servië met 24
2) Spanje met 17
3) België met 15
4) Bosnië met 14.

Stel dat België wint van Spanje is het nog mogelijk. Je moet er van uitgaan dat België zeker 6 punten haalt en dat ook Spanje zeker 3 punten haalt.
Servië kan België helpen door te winnen in Spanje (wat heel goed mogelijk is).
Bosnië kan zeker niet meer mee.

We zullen meer weten 7 september.
Dan speelt Begië thuis tegen San Marino en Spanje thuis tegen Servië.

ALS België en Servië winnen, heeft België nog 2 punten achter op Spanje. Dan zou de match thuis tegen Spanje beslissend kunnen zijn.

Ik geef de moed nog niet op. Het is nog vrij realistisch om te denken dat we door kunnen zijn.
Ik blijf geloven. De Belgen kunnen stunten maar we moeten hulp krijgen van Servië.
Alles hangt van die match af.

Raikkonen MASTER

#28
Het probleem was het middenveld.

Het feit dat Buffel speelt is compleet belachelijk. Hij werkt wel maar hij was NOOIT bereikbaar en hij rendeert absoluut niet.

Aimé had het volgende moeten doen:

Vanden Borre rechts op het middenveld en hij plooit mee bij aanvallen van Bosnië.
Rechtsachter zet je Olivier Doll.
Op het middenveld zet je Kompany en achterin neemt Simons zijn plek in.

Het zou er dus zo uitzien:

                           Proto

Doll     Van Buyten          Simons      Deschacht


Vd Borre    Vdhaeghe    Kompany     Van Damme


               Mbo Mpenza     Pieroni

Zo heb je creativiteit op het middenveld en een goede flankbezetting. Achterin hou je controle in de lucht en heb je een leider met Van Buyten.
Op het middenveld heb je stofzuiger Vanderhaeghe met 2 beweeglijke flanken die de hele match op en neer kunnen lopen. Vanden Borre en Van Damme hebben enorm veel inhoud. Als ze het niet zouden volhouden heb je nog alternatieven met Geeraerts, Bisconti en Daerden.
Voorin speel je Pieroni uit op zijn echte plek en niet als rechtsmidden zoals Antheunis het nu deed.
Mbo krijgt steun van Pieroni, want gisteren stond hij op een eiland.

Zo had Aimé moeten spelen. Je kan niet verwachten dat Van Damme, Simons en Vanderhaeghe tegen een 5mans-middenveld kunnen opboksen als ook Barbarez nog terugplooit.

Lange ballen waren er veel te veel omdat op het middenveld stevig doorgejaagd werd door de Bosniërs. Mbo, Pieroni en zeker Buffel hadden geen kans tegen de stugge verdediging van Bosnië.

Buffel brengt absoluut geen meerwaarde aan deze nationale ploeg. Hij mag van mijn part in Glasgow blijven,  hij speelt op een positie waar het huidige voetbal geen nood aan heeft. Daarom kwam hij er ook niet meer aan te pas bij Feyenoord.

razzle_dazzle

#29
Is een beetje te gemakkelijk om Buffel te schuld te geven. Buffel is Wilmots niet hé, die kon verdedigen en aanvallen tegelijk. Het probleem was dat Simons (die wel erg slecht speelde) te ver terugplooide om Barbarez uit de match te houden, Vanderhaeghe en Van Damme kregen de afstand nooit overbrugd. Als er aansluiting was geweest zou Buffel wel nuttig zijn geweest, nu liep hij zowat overal maar nergens waar het moest, net zoals Pieroni. En met Mbo alleen vanvoor kan je geen kansen afdwingen.

Maar je hebt gelijk, Antheunis had moeten inzien dat de flanken niet rendeerden en daar had hij veel eerder iets aan moeten doen. Hij had bv Deschacht kunnen afhalen en Daerden kunnen inbrengen zodat Van Damme en Daerden daar de flank kondeen afgaan, op rechts kon hij dan nog Buffel en Vanden Borre zetten, deze laatste speelt toch altijd vrij hoog. Pieroni is geen man van een actie, die moet dienen als Targetman, ene die wat ballen doorkopt en af en toe een flink trap geeft tegen de verdedigers hun schenen.

Kompany plots op het middenveld droppen kon hij niet maken, hij heeft daar op die 90 minuten in Egypte na nog niet gespeeld op het hoogste niveau. Wil je een speler die kan verdedigen en aanvallen tegelijk zet je daar Geraerts en laat je Vanderhaeghe of Simons op de bank.

Nu goed, it's over. Na de match Servie-Spanje moeten er dringend maatregelen genomen worden (als Spanje wint): het wordt tijd dat Vanderhaeghe, Deflandre, Clement, Bisconti en nog wat routiniers ophoepelen. Daar hebben we binnen 2 jaar toch niks meer aan.

Antheunis buiten? Mij goed, ma wie gaan ze aanstellen?

Praktisch alle goede trainers hebben dit jaar pas een nieuwe club en zijn dus niet beschikbaar. Ik kan maar op 1 naam komen en dat is Vandereycken en iedereen weet wat voor controverse die oproept.