België en het WK 2006

Gestart door Raikkonen MASTER, 09 juni 2005 - 11:04:55

« vorige - volgende »

Raikkonen MASTER

Door het gelijkspel tussen Spanje en Bosnië gisteren ziet de wereld er voor de rode duivels weer een pak beter uit.

Spanje zette druk maar was nooit echt gevaarlijk. Bosnië scoorde uit een warrige fase de 0-1.
Pas 5 minuten na reguliere speeltijd scoorde Marchena de gelijkmaker.

Als België nu de 12 op 12 pakt is het 100% zeker van barrageduels.
Als Servië wint tegen Spanje heeft België thuis tegen Spanje zelfs genoeg aan een gelijkspel tegen Spanje. Maar het moet de overige 3 matchen wel winnen dan.

Ik hoop dat het nog lukt, met de groep die we nu hebben moet dat eigenlijk wel lukken...

Allez les diables !!!

Bjorn

Ik ben geen voetballiefhebber maar ik hoop toch echt dat ze daar in 2006 kunnen meedoen. Zonder België interesseert het me nóg minder!
De Mens: In Het Gras![/color]

razzle_dazzle

Ik sprong bijna een gat in de lucht toen ik hoorde van het gelijkspel in de wedstrijd tussen Spanje en Bosnië  :o. Het ziet er in ieder geval al veel rooskleuriger uit voor ons nationaal elftal. En mogen we nu besluiten dat België toch zo slecht nog niet is? Aangezien wij Bosnië met 4-1 afdroogden terwijl Spanje en Servië hier niet voorbij raakten.
We speelden misschien niet goed maar we hadden vaak ook het ongeluk aan onze zijde en die kleine factoren kunnen uiteindelijk heel bepalend zijn (zie andere topic).
En nu maar hopen dat we kunnen winnen in Bosnië, het zal zeker geen makkie worden.

Scuderia Ferrari

Gelukkig zit Nederland al bijna in Duitsland, ik wil niet meer zoiets als 4 jaar geledem :-X

razzle_dazzle

Ja Nederland doet het erg goed. Van basten is iemand die zijn been durft stijf houden en dat is juist wat Nederland nodig had na Advocaat. Alles moet in functie van het team gebeuren en wie zich niet wil/kan aanpassen vliegt eruit (zaak Van Bommel). Zo hoort het en meer nog: als Nederland dit kan volhouden zie ik ze heel dicht bij de eindoverwinning eindigen...tenzij jullie ons tegenkomen natuurlijk  :D.

Jasper

Ik luisterde in bed naar het middernachtnieuws toen ik het gelijkspel van Spanje hoorde, en ik wou bijna roepen van vreugde maar dan had ik natuurlijk verraden dat ik, stoute jongen, nog niet aan 't slapen was. :P :D

razzle_dazzle

Ach niets om je zorgen over te maken...in 2018 zullen we er terug bij zijn  :P.

CitaatBelgië en Nederland willen het wereldkampioenschap van 2018 organiseren. Fifa-voorzitter Sepp Blatter liet dat vandaag vallen bij de opening van het WK voor -20-jarigen in Nederland.

"Nederland en België zullen samen een verzoek indienen. We weten van hun kandidatuur, maar er zijn een hoop kandidaten. Beide landen hebben wel al bewezen grote toernooien te kunnen organiseren", aldus Blatter, die vandaag in Nederland was om het beloften-WK te openen.

Eerder op de week liet toernooidirecteur Harry Been ook al verstaan dat hij denkt aan de organisatie van het WK 2018. Blatter is het idee alvast genegen, want volgens hem zijn er zeker mogelijkheden in de Lage Landen: "Ik ben positief verrast door de kwaliteit van de stadions en de infrastructuur, maar uiteraard zijn er grondige aanpassingen nodig tegen 2018."

Toch wordt het bijzonder moeilijk om het WK naar België en Nederland te halen, aangezien de Fifa afkerig staat tegenover co-organisaties.

Jasper

Gogogo! Als we de Spelen niet krijgen, dan maar het WK, en dan gaan we met de Pits allemaal onze Duivels ondersteunen! Wel een ticket kopen voor de eindronde want de kans dat ze de achtste finale spelen is misschien klein en dan sta je daar met je ticket ;D

Alleen hebben we momenteel maar één stadion dat zoiets aankan: het Koning Boudewijnstadion. De rest is eigenlijk te klein...

Scuderia Ferrari

In de aanloop naar 2018 ( ;) ) is nu de U20 WK in NL. En serieus, daar heb ik vandaag de nieuwe Robben, of misschien wel de nieuwe Ronaldo zien lopen: Quincy Owusu Abajie. de 2e goal van Nederland tegen Japan was zijn assist waarin hij 3/4 van het veld over solo'de om Babel in staat te stellen de 2-0 te maken. Voetballend bij Arsenal heeft hij een grote toekomst.

razzle_dazzle

Nederland voetbalde het 1e uur gewoonweg subliem en kwam 2-0 voor. kwartier voor tijd scoorde japan tegen, kopbaldoelpunt van die superspits. Op het einde was het nog ferm bibberen voor de Nederlanders.
Onbegrijpelijk echter dat Japan hun supertalent Takayuki Morimoto zolang op de bank hield. Morimoto debuteerde vorig jaar op 15-jarige leeftijd meteen in de J-league en scoorde meteen.

Maar wat een wedstrijd! Die Owusu (weggestuurd bij Ajax destijds, nu bij de B-kern van Arsenal) voetbalde de hele verdediging op een hoopje,echt weergaloos.
Andere bekende spelers zijn :
Ron Vlaar : de centrumverdediger die maandje geleden in de a-kern van AZ zijn debuut maakte in en tegen villareal.
John Collins : twente spits ,enorm talent maar iets te zelfingenomen, daarom op de bank begonnen
Ryan Babel : dit seizoen al geregeld in de kern bij Ajax
Ibrahim Afellay : staat heel dicht bij de 1e ploeg van PSV

maar dé leider van de ploeg is Maduro! man man ,wat een voetballer.

De toekomst van het Nederlands elftal ziet er weer roos(oranje)kleurig uit ;).

Raikkonen MASTER

Citaat van: Scuderia Ferrari op 10 juni 2005 - 23:50:31
In de aanloop naar 2018 ( ;) ) is nu de U20 WK in NL. En serieus, daar heb ik vandaag de nieuwe Robben, of misschien wel de nieuwe Ronaldo zien lopen: Quincy Owusu Abajie. de 2e goal van Nederland tegen Japan was zijn assist waarin hij 3/4 van het veld over solo'de om Babel in staat te stellen de 2-0 te maken. Voetballend bij Arsenal heeft hij een grote toekomst.

enige nadeel is dat ze bij Arsenal zeggen dat hij net minder kunstjes moet laten zien...  ::)

Bij Nederland gisteren speelde hij met de remmen los, kon hij alles doen wat hij kon.
Bij Arsenal speelt hij soberder en zelfs dan nog willen ze dat hij minder zo'n acties doet, omdat het het spel niet ten goede komt... Begrijpe wie begrijpe kan...

razzle_dazzle

Omdat hij op het hoogste niveau dergelijke acties niet zal kunnen maken, hij moet efficienter worden en leren doseren en daarom moet hij soberder worden.

Raikkonen MASTER

Arsenal is toch niet het hoogste niveau? toch ? ;)

razzle_dazzle

Arsenal B alleszins niet, in de Premier League dribbelt hij 1 of 2 man en dan smakken ze hem tegen de grond  ;).

Raikkonen MASTER

Daarom vind ik Péle niet de grootste voetballer aller tijden.
Voetbal is veel harder en scherper geworden.

De Ronaldo van bij Barcelona, dát was een speler. Nu is hij een schim van zichzelf.
Laat hem nu 2x oprukken met bal aan de voet van de middellijn tot de doellijn en je ziet hem een kwartier niet meer.
Geld zal hij nu wel meer krijgen, maar plezier?

De transfer naar Inter was al niet goed maar die naar Real Madrid was echt slecht.

Nu back on topic zeker ;)

De Duivels halen het WK, dat is mijn prognose.