GP van Canada

Gestart door Ferrari 2010, 05 juni 2005 - 10:25:45

« vorige - volgende »

Raikkonen MASTER

Team orders zijn corruptie van de sport vind ik.

Kan je even goed teams van 1 piloot maken en 1 testrijder.
Als jij een beestige race hebt gereden en opeens zeggen ze je dat je niet mag winnen is dit echt balen.
Ook al geven ze je nadien op die manier een overwinning terug, het zal zeker niet zo goed doen als je die echt zelf hebt verdiend.

Zet Barichello in een andere wagen en hij speelt mee voor het WK. Ben ik echt vrijwel zeker van.
Rubens is een goeie piloot met een heel goed karakter, hij zal niet veel problemen maken.
Fisico buiten bij Renault en Rubens in ? Zou mooi zijn.
Montoya dan bij Ferrari en Villeneuve bij McLaren. Mooie strijd zou het worden  ;D

Raikkonen MASTER

Citaat van: Jasper op 13 juni 2005 - 14:23:38
Op het beeld in de herhaling was duidelijk te zien dat JPM voor DC was op het moment dat hij over de witte lijn reed, en dus was het DC die inhaalde, en niet JPM, en moet zodoende DC gestraft worden voor inhalen achter de SC, maar hij gaf z'n plaats terug dus is dat al geen probleem meer, en moet JPM enkel gestraft worden voor het negeren van de rode lichten, dus een stop&go, maar toch geen diskwalificatie?

Trouwens, moet je mij uitleggen, als je geest van de regels bekijkt, wat er gevaarlijk was/is aan op dat punt inhalen achter de SC. DC twijfelde trouwens zelf en vertraagde, wat wil je, dat heel het pakt dan mee vertraagt?


Couldhard was duidelijk eerder over de witte lijn.
Ik heb de beelden nog eens bekeken op mijn pc maar heb door paar technische problemen met mijn digitaal fototoestel een foto moeten maken van de beelden die ik dan op pauze zette.
Dit kwam eruit-->







Het geen mij verbaasd is dat uit de beelden net na de pit blijkt dat Montoya niet helemaal voorbij Coulthard was.
Montoya bleef halverwege steken. Is dit dan écht voorbij steken ?

Roel

Ik vind het teamorder lijstje ietofwat belachelijk.
Ofwel pas je teamorders toe of niet, je kan moeilijk de één harder voorlaten dan de ander, is ie er voorbij dan is ie er voorbij.

Of het nu expliciet of impliciet gebeurt: het is hetzelfde. En het is al een beetje te gek om het verleden in rekening te nemen en vergelijken met nu: piloten veranderen van team, teams versterken en verzwakken, ... rare lijst volgens mij dus.
God save Mclaren

FerrariMan

Citaat van: Roel op 15 juni 2005 - 18:20:34
En het is al een beetje te gek om het verleden in rekening te nemen en vergelijken met nu
Jup, maar wees eens eerlijk, wanneer Rubens op kop ligt en hij na de pitstops ineens achter MS uitkomt, ben je er dan ook niet van overtuigd dat Rubens moest wijken van het team?

Jij misschien niet, maar 80% van de fora-bevolking wel. Op basis van vooroordelen t.o.v. vroegere gebeurtenissen.
Daarom deze debiele lijst.

Heel misschien snap je dan ook de onzin waartegen Ferrari fans zich telkens maar opnieuw moeten verdedigen.
Je moet je de McLaren gebeurtenissen of de Renault-team-talk maar eens inbeelden met Rubens en Michael i.p.v. de piloten bij McLaren/Renault. Het kot zou te klein zijn en iedereen zou beginnen zagen over 'dat is geen racen', 'Rubens mag niet winnen', 'Schumi krijgt alles cadeau' enzoverder.

Terwijl het nu stilaan goed duidelijk is hoe de situatie er bij de andere teams aan toe is en net die 80% zich in bochten durft wringen om er a) maar niet op te moeten reageren, b) het af te doen als onbestaande.

Akkoord, Ferrari heeft de standaard in het 'teamorderen' openlijk gezet maar de rest is er, zoals wij al jaren zeggen, ook niet vies van wanneer het nodig zou blijken. En dat begint nu heel duidelijk te worden.

Zoals ik zei, mij maakt het niet uit, ik kan ermee leven. Waar ik dan niet mee om kan is die hypocrisie van de mensen. Schumacher en Ferrari zwart maken wanneer het maar een beetje lijkt alsof hij zijn plaats cadeau gekregen heeft (omwille van vroegere gebeurtenissen) en achteraf zwijgen wanneer hun favoriete team dezelfde soort dingen begint toe te passen. (minus momenten als Oostenrijk dan wel). ;)

Als iedereen gewoon eens eerlijk zou durven zijn... :)

Jasper

Citaat van: BenedictusXVII op 15 juni 2005 - 19:46:30
Citaat van: Roel op 15 juni 2005 - 18:20:34
En het is al een beetje te gek om het verleden in rekening te nemen en vergelijken met nu
Jup, maar wees eens eerlijk, wanneer Rubens op kop ligt en hij na de pitstops ineens achter MS uitkomt, ben je er dan ook niet van overtuigd dat Rubens moest wijken van het team?

Jij misschien niet, maar 80% van de fora-bevolking wel. Op basis van vooroordelen t.o.v. vroegere gebeurtenissen.
Daarom deze debiele lijst.

Heel misschien snap je dan ook de onzin waartegen Ferrari fans zich telkens maar opnieuw moeten verdedigen.
Je moet je de McLaren gebeurtenissen of de Renault-team-talk maar eens inbeelden met Rubens en Michael i.p.v. de piloten bij McLaren/Renault. Het kot zou te klein zijn en iedereen zou beginnen zagen over 'dat is geen racen', 'Rubens mag niet winnen', 'Schumi krijgt alles cadeau' enzoverder.

Terwijl het nu stilaan goed duidelijk is hoe de situatie er bij de andere teams aan toe is en net die 80% zich in bochten durft wringen om er a) maar niet op te moeten reageren, b) het af te doen als onbestaande.

Akkoord, Ferrari heeft de standaard in het 'teamorderen' openlijk gezet maar de rest is er, zoals wij al jaren zeggen, ook niet vies van wanneer het nodig zou blijken. En dat begint nu heel duidelijk te worden.

Zoals ik zei, mij maakt het niet uit, ik kan ermee leven. Waar ik dan niet mee om kan is die hypocrisie van de mensen. Schumacher en Ferrari zwart maken wanneer het maar een beetje lijkt alsof hij zijn plaats cadeau gekregen heeft (omwille van vroegere gebeurtenissen) en achteraf zwijgen wanneer hun favoriete team dezelfde soort dingen begint toe te passen. (minus momenten als Oostenrijk dan wel). ;)

Als iedereen gewoon eens eerlijk zou durven zijn... :)
Als je op mij doelt heb je me verkeerd begrepen...

mike

Citaat van: BenedictusXVII op 15 juni 2005 - 19:46:30
Als iedereen gewoon eens eerlijk zou durven zijn... :)

Hoe zei M-L King dat destijds ook alweer? "I have a dream..." of zo iets...  ;)

Jasper

Bij de Humo-reclame wordt dat: "I have... goesting voor een pintje!" ;D ;D ;D

Roel

Citaat van: BenedictusXVII op 15 juni 2005 - 19:46:30
Citaat van: Roel op 15 juni 2005 - 18:20:34
En het is al een beetje te gek om het verleden in rekening te nemen en vergelijken met nu
Jup, maar wees eens eerlijk, wanneer Rubens op kop ligt en hij na de pitstops ineens achter MS uitkomt, ben je er dan ook niet van overtuigd dat Rubens moest wijken van het team?

Jij misschien niet, maar 80% van de fora-bevolking wel. Op basis van vooroordelen t.o.v. vroegere gebeurtenissen.
Daarom deze debiele lijst.
Goh,hoe laang gaat die lijst nog meegaan? tot schumi stopt en da's hoogstens twee jaar. ik denk dat je enkel zo'n lijstje kan maken per jaar, per pilotenduo...
God save Mclaren

jandr

Ach, er wordt veel gezeverd over teamorders bij Ferrari. Zoals toen met de periode Irvine, de enige keer dat ik toen expliciet teamorders (of teamsamenwerking) heb gezien was in Japan 97 en dan vooral eind 1999, toen Schumi het was die Irvine bijna aan de titel hielp...

Bruno

Citaat van: jandr op 16 juni 2005 - 08:25:42
Ach, er wordt veel gezeverd over teamorders bij Ferrari. Zoals toen met de periode Irvine, de enige keer dat ik toen expliciet teamorders (of teamsamenwerking) heb gezien was in Japan 97 en dan vooral eind 1999, toen Schumi het was die Irvine bijna aan de titel hielp...

Ach, teamorders of niet, er hangt zoveel aan vast dat ze wel degelijk door de meeste teams gebruikt worden. Ik heb er meer problemen mee als er gezegd word dat ze niet gebruikt worden terwijl er genoeg aanwijzingen zijn dat het wel gebeurt.

Als ze de teamorders willen uitsluiten is het simpel -> elk team mag maar 1 wagen per race inzetten, simpele oplossing maar niet echt haalbaar.  ;)

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

FerrariMan

Citaat van: Roel op 15 juni 2005 - 22:44:12
Citaat van: BenedictusXVII op 15 juni 2005 - 19:46:30
Citaat van: Roel op 15 juni 2005 - 18:20:34
En het is al een beetje te gek om het verleden in rekening te nemen en vergelijken met nu
Jup, maar wees eens eerlijk, wanneer Rubens op kop ligt en hij na de pitstops ineens achter MS uitkomt, ben je er dan ook niet van overtuigd dat Rubens moest wijken van het team?

Jij misschien niet, maar 80% van de fora-bevolking wel. Op basis van vooroordelen t.o.v. vroegere gebeurtenissen.
Daarom deze debiele lijst.
Goh,hoe laang gaat die lijst nog meegaan? tot schumi stopt en da's hoogstens twee jaar. ik denk dat je enkel zo'n lijstje kan maken per jaar, per pilotenduo...
De lijst stopt hier, het was enkel maar om het aan te duiden hoe hypocriet mensen kunnen zijn.
Jij bent één van de weinige die zich durft mengen in het gesprek over teamorders nu, dat is sterk, terwijl vorige jaren iedereen heel erg graag kwam zeggen hoezeer de ziel van de F1 verkracht werd. Net die mensen durven nu niet nog eens hun 'standpunt' te herhalen. (onder het motto "ik heb nog een leven hierbuiten hoor".)

;)

Jasper

Nogmaals, als je op mij doelt, heb je me verkeerd begrepen, want ik ben nog steeds tegen teamorders, of ze nu voorkomen bij McLaren of niet. Het is gewoon tegen de aard van de sport, maar uiteindelijk heeft ieder z'n eigen mening daarover: voor mij is F1 een 'alleensport', jij vindt F1 een teamsport. Als we daarin van mening verschillen, kunnen we het natuurlijk niet eens worden over teamorders. Anyway, ik ben tegen teamorders, ook al komen ze plots explicieter voor bij McLaren.

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 16 juni 2005 - 22:09:54
Nogmaals, als je op mij doelt, heb je me verkeerd begrepen
Ik had het niet op jou Jasper  :)

Raikkonen MASTER

100% eens met Jasper.
Als Ferrari teamorders gebruikt zal ik er mijn zegje van doen, maar zal ik ook doen bij McLaren.

Het enige waar ik wel een onderscheid in maak is de zekerheid van teamorders.
Over Oostenrijk kan geen twijfel bestaan, maar over wat McLaren dit weekend deed echter wel.

Zowel McLaren als Kimi zeiden na de race dat Montoya had mogen winnen. Het verschil van punten tussen rijder 1 en 2 is niet groot en Kimi had tijdens de race zelf al gezegd genoegen te nemen met de 2de plek omdat Alonso toch was uitgevallen.

Het was de fout van de pit-boys dat Montoya te laat binnenkwam. Zij hadden hem niet tijdig gewaarschuwd dat hij binnen mocht komen. Montoya reed dus voorbij de pits maar Kimi was ondertussen al verwittigd dat hij de ronde nadien mocht binnenkomen. Om een misverstand te vermijden hebben ze Kimi dus laten binnenkomen wanneer het oorspronkelijk was gepland, en Montoya nadien. Montoya ging hier ook mee akkoord maar vond het een jammere zaak.
Hij werd dus binnengeroepen net voor de ingang van de pits maar kon toen de pits niet meer in dus reed nog een ronde door.

razzle_dazzle

Ja, dat is natuurlijk ook een versie van het verhaal. Geloofwaardig? I don't think so  ;).