GP van Canada

Gestart door Ferrari 2010, 05 juni 2005 - 10:25:45

« vorige - volgende »

Supermariobros

#195
Citaat van: BenedictusXVII op 13 juni 2005 - 15:47:32
PS Jasper, als volgende week MS 10 punten scoort en Kimi & Fonzie 0, ga je dan alvast een paar schoenen klaarzetten  ;) :)

Nee, dat mag niet (zie mijn sig)  :o

Ferrari 2010

#196
Citaat van: FF op 11 juni 2005 - 20:18:36
Citaat van: Schumi 2005 op 11 juni 2005 - 19:51:37
joepiee, Schumi op de eerste lijn. Ondanks het uitvallen van Rubens is dit toch een feesje voor ferrari denk ik. Mijn dag kanin ieder geval niet meer stuk  ;D ;D

morgen is er ook nog een dag he  ;)
en ook die dag was ik zeer vrolijk na de race  ;D ;D ;D
Zware afgang voor Renault eigenlijk. Domme fout van JPM.

En nog iets: een paar GP's geleden zei er iemand dat een van de momentele leiders in de stand niet WK-waardig was omdat hij een fout had gemaakt onder druk. Ik weet niet wie er nu nog wel WK-waardig is:
Schumi maakte al een fout eerder dit jaar
JPM door het rood
Kimi verleden GP in het gras
Alonso tegen de muur
Button tegen de muur


Wie wilt die persoon (weet niet wie het was dat dat toen zei) dan wel als WK? Albers?  ;D ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

lieven

ja dan wil ik wel me kandidaat stellen voor WK leider te worden, ik weet dat het een moeilijke niet populaire functie is, maar iemand moet het toch doen....

Mikacouli

Citaat van: BenedictusXVII op 13 juni 2005 - 15:47:32
PS Jasper, als volgende week MS 10 punten scoort en Kimi & Fonzie 0, ga je dan alvast een paar schoenen klaarzetten  ;) :)

Ja precies, als iedereen voor hem uitvalt is het wel mogelijk idd. ;)
Op pure snelheid komt er de komende races geen overwinning voor Ferrari.

Roel

Mclaren was sneller dan Renault,
Alonso  ;D  ;D
Fisichella: het wordt echt zielig, ocharme die jong.

Wat Panis daar zei kwam wel "raar" over. hij zei dat het opmerkelijk was dat Fissi dit jaar, net als Trulli vorig jaar bij Renault, na zijn eerste pitstop altijd moest onderdoen tgo de Renault van Alonso. bedoelde hij op een complotje? of eerder op de kwaliteiten van Alonso na de eerste stint? Vond dat een rare opmerking..

'twas een leuke GP, alleen stoorde ik me aan Panis die niet wist dat hij moest zwijgen als de 'team radio' conversaties werden uitgezonden, zoals iemand hier al eerder vermeldde.

Barrichello is voor mij de man van de race.
God save Mclaren

Doefie

Citaat van: Roel op 13 juni 2005 - 18:29:54
'twas een leuke GP, alleen stoorde ik me aan Panis die niet wist dat hij moest zwijgen als de 'team radio' conversaties werden uitgezonden, zoals iemand hier al eerder vermeldde.

Panis reed toch niet mee? ???

mike

Citaat van: jandr op 13 juni 2005 - 13:38:25
Ik ben een beetje geschokt van het feit dat Raikkonen Master verslag zit uit te brengen van een site tijdens de race (wss f1.com?) jullie weten toch dat onze vrienden van de RTBF de race LIVE uitzonden??? Buiten het gepraat van Olivier Panis tijdens de Pit Radio's was het een prima uitzending!

Persoonlijk vond ik dat Panis te vaak zijn leven en de interne status van Toyota in geuren en kleuren (bijna onverstaanbaar) mompelde, in plaats van commentaar te (laten) geven op wat er op de piste gebeurde. Maar al bij al ga ik niet echt klagen, want zonder RTBF helemaal geen live F1 voor mij het voorbije weekend.  :(

Tim C

Citaat van: Doefie op 13 juni 2005 - 18:31:52
Citaat van: Roel op 13 juni 2005 - 18:29:54
'twas een leuke GP, alleen stoorde ik me aan Panis die niet wist dat hij moest zwijgen als de 'team radio' conversaties werden uitgezonden, zoals iemand hier al eerder vermeldde.

Panis reed toch niet mee? ???
Panis gaf commentaar bij de RTBF

Hij zei dat Trulli na zijn overwinning "slecht begon te rijden", zo slecht dat hij moest opstappen. Maar eens bij Toyota vond hij zijn snelheid op merkwaardige wijze terug...

jandr

Citaat van: Mikacouli op 13 juni 2005 - 18:10:41
Citaat van: BenedictusXVII op 13 juni 2005 - 15:47:32
PS Jasper, als volgende week MS 10 punten scoort en Kimi & Fonzie 0, ga je dan alvast een paar schoenen klaarzetten  ;) :)

Ja precies, als iedereen voor hem uitvalt is het wel mogelijk idd. ;)
Op pure snelheid komt er de komende races geen overwinning voor Ferrari.

Komt de voorspelling van dupasqier (ofzoiets) dat Ferrari WK ging worden omdat de Michelin rijders elkaar de duvel gingen aandoen? De vorige 2 races is Ferrari in elk geval al mooi ingelopen dankzij 2 fouten van de Michelin kemphanen...

Teamorders bij Michelin? Erg wenselijk voor de a-Ferrari fans!!!!  (en zéééééér ongewenst voor mij ;D ;D ;D )

(Schumi2005, onder andere ik zei vorige race dat Raikonnen geen kampioenkandidaat waardig is, ik  trek m'n woorden terug, het was ondoordacht zoiets neer te pennen!!! ik vond het alleen enorm lomp om niet in de pits te gaan, dan verloor hij misschien 2 of 4 punten, maar als hij een beslissingsboom getekend  ;D had en even vlug de kans op uitvallen (en 10 punten verliezen) berekend had, was hij binnengekomen!  Dat is nu net de reden waarom ik Schumi nog een goede kans geef op het WK, de anderen (en vooral Renault gaan nu serieus moeten beginnen pushen en dus fouten maken)

dj Peter

Citaat van: Raikkonen MASTER op 12 juni 2005 - 23:11:58
Citaat van: Tim C op 12 juni 2005 - 23:08:53
Om nu even die dingen over te traag te doorprikken:

Ferrari kan goed volgen, en is zelfs sneller naar het einde toe, het is in het begin dat het schoentje wringt... Dan toch de banden?

Warmte van de banden? Banden die niet snel genoeg opwarmen?
Waarschijnljik ligt het aan de banden, maar het valt me toch op dat, na jaren van grote betrouwbaarheid, er tegenwoordig ook bij Ferrari technische problemen opduiken.

FerrariMan

Briatore over Alonso en Fisico:
CitaatRenault's Flavio Briatore and driver Giancarlo Fisichella may once again be on the rocks.

As his run of bad luck continued in Canada, Fisichella - the veteran Roman - stomped out of his broken Renault and angrily chucked his gloves to the ground.

Team chief Briatore, who fell out with Fisichella during their last Enstone based tenure, was clearly not impressed.

"We pay him to race," 'Flav' told Italy's La Gazzetta dello Sport, "not get pissed off.

"If he doesn't like it he can change teams."

The Latin-blooded 32-year-old, though, said yet another reliability problem on the road to victory simply 'hurt.'

"It's a tough period for me," Giancarlo said, "but - with the team - we'll come out of it."

Briatore, meanwhile, had nothing but tolerance of protégé Fernando Alonso's trip into the Montreal concrete.

He said: "We should remember he's just twenty three years old."

Met andere woorden, Fisico moet zijn mond houden omdat hij het hele seizoen al pech heeft met de Renault, Alonso daarentegen mag met domme fouten zoveel punten wegsmijten omdat hij pas 23 is.

Ik kan me inbeelden dat Fisico zo'n dingen niet graag zal lezen.

De voorlopige stand in de teamorderstrijd is dus:

- Ferrari (riant op 1 na de Oostenrijkse avonturen en patron Schumi)
- McLaren (Alle Finnen mogen op de knie van Dennis)
- Renault (Fisico is het decor en moet zwijgen, Alonso de hoofdrolspeler)

Als iemand er nog weet, vul de lijst gerust aan, enkel Williams zal moeilijker zijn gok ik.

jandr

Citaat van: BenedictusXVII op 14 juni 2005 - 19:46:30
Briatore over Alonso en Fisico:
CitaatRenault's Flavio Briatore and driver Giancarlo Fisichella may once again be on the rocks.

As his run of bad luck continued in Canada, Fisichella - the veteran Roman - stomped out of his broken Renault and angrily chucked his gloves to the ground.

Team chief Briatore, who fell out with Fisichella during their last Enstone based tenure, was clearly not impressed.

"We pay him to race," 'Flav' told Italy's La Gazzetta dello Sport, "not get pissed off.

"If he doesn't like it he can change teams."

The Latin-blooded 32-year-old, though, said yet another reliability problem on the road to victory simply 'hurt.'

"It's a tough period for me," Giancarlo said, "but - with the team - we'll come out of it."

Briatore, meanwhile, had nothing but tolerance of protégé Fernando Alonso's trip into the Montreal concrete.

He said: "We should remember he's just twenty three years old."

Met andere woorden, Fisico moet zijn mond houden omdat hij het hele seizoen al pech heeft met de Renault, Alonso daarentegen mag met domme fouten zoveel punten wegsmijten omdat hij pas 23 is.

Ik kan me inbeelden dat Fisico zo'n dingen niet graag zal lezen.

De voorlopige stand in de teamorderstrijd is dus:

- Ferrari (riant op 1 na de Oostenrijkse avonturen en patron Schumi)
- McLaren (Alle Finnen mogen op de knie van Dennis)
- Renault (Fisico is het decor en moet zwijgen, Alonso de hoofdrolspeler)

Als iemand er nog weet, vul de lijst gerust aan, enkel Williams zal moeilijker zijn gok ik.

Bij Williams is het dan ook al een aantal jaar geleden dat ze voor het WK streden...

The Iceman

Citaat van: jandr op 14 juni 2005 - 19:49:36
Bij Williams is het dan ook al een aantal jaar geleden dat ze voor het WK streden...
Remember 1986 en 1987 toen Mansell en Piquet voor de titel streden met de Williams Honda V6 turbo en ze er mekaar bijna af ramden in Silverstone. Konden elkaars bloed wel drinken die twee. Dat waren nog eens leuke jaren !  :'( :'( :'(

Jasper

Citaat van: BenedictusXVII op 14 juni 2005 - 19:46:30
De voorlopige stand in de teamorderstrijd is dus:

- Ferrari (riant op 1 na de Oostenrijkse avonturen en patron Schumi)
- McLaren (Alle Finnen mogen op de knie van Dennis)
- Renault (Fisico is het decor en moet zwijgen, Alonso de hoofdrolspeler)

Als iemand er nog weet, vul de lijst gerust aan, enkel Williams zal moeilijker zijn gok ik.
Persoonlijk zou ik Renault wel voor McLaren zetten, dit seizoen heb ik alleen nog maar het moment van pitten van JPM gezien in Canada en verder niets, de vorige jaren was Kimi gewoon sneller dan DC (al kreeg die psychologisch minder ondersteuning), en de jaren '98 en '99 zijn ook alweer respectievelijk 7 en 6 jaar geleden...
Briatore daarentegen geeft openlijk toe dat hij Alonso liever heeft dan Fisico, en Trulli zei vorig seizoen dat hij zelfs minder materiaal kreeg dan Alonso, en ik vermoed dat dat dit jaar ook het geval is, want hoe verklaar je anders de vele pech van Fisico ten opzichte van Alonso die nog geen enkele keer met een technisch probleem uitviel?

FerrariMan

#209
Citaat van: Jasper op 14 juni 2005 - 22:06:48
Citaat van: BenedictusXVII op 14 juni 2005 - 19:46:30
De voorlopige stand in de teamorderstrijd is dus:

- Ferrari (riant op 1 na de Oostenrijkse avonturen en patron Schumi)
- McLaren (Alle Finnen mogen op de knie van Dennis)
- Renault (Fisico is het decor en moet zwijgen, Alonso de hoofdrolspeler)

Als iemand er nog weet, vul de lijst gerust aan, enkel Williams zal moeilijker zijn gok ik.
Persoonlijk zou ik Renault wel voor McLaren zetten, dit seizoen heb ik alleen nog maar het moment van pitten van JPM gezien in Canada en verder niets, de vorige jaren was Kimi gewoon sneller dan DC (al kreeg die psychologisch minder ondersteuning), en de jaren '98 en '99 zijn ook alweer respectievelijk 7 en 6 jaar geleden...
Briatore daarentegen geeft openlijk toe dat hij Alonso liever heeft dan Fisico, en Trulli zei vorig seizoen dat hij zelfs minder materiaal kreeg dan Alonso, en ik vermoed dat dat dit jaar ook het geval is, want hoe verklaar je anders de vele pech van Fisico ten opzichte van Alonso die nog geen enkele keer met een technisch probleem uitviel?
De reden waarom ik McLaren voor Renault zet is duidelijk, McLaren is dit seizoen al genoeg tekenen aan het geven door voor het eerst in het openbaar te zeggen dat ze het zouden doen, dan afgelopen race waar ze Kimi eerst binnen halen en de uitspraken achteraf dat ze bij een 1-2 elkaar niet zouden mogen aanvallen. Doe daar nog eens de uitspraken dit seizoen van DC over Ron & Mika en dergelijke bij, een snuifje historie in '97 en begin '98, DC die op kop hing in Duitsland 2000 en ik het WK praktisch gelijk stond met Mika (dat één feitje van Spa '99 kan hier niet tegen op) de verhalen van Prost en voila, een stevige brok om te herkauwen.

Bij Renault is er nog niet zo'n geschiedenis natuurlijk maar gezien vorig jaar en nu dit jaar weer zal dit ook niet zo lang op zich laten wachten. Bij McLaren is de situatie al langer duidelijk. Alleen doet iedereen maar alsof het niet waar is.

Daarom McLaren voor Renault in mijn hoogstaande lijsten!

Gelukkig is Ferrari duidelijk in alles wat ze doen, daarom staan ze ook op één, "Rubens, aan de kant! Michael heeft op het einde van het seizoen twee punten meer nodig"  :) Van hun zou men een boek kunnen neerpennen met teamorders in.

Uiteindelijk boeit het me weinig, ik ben voorstander van teamorders.
Wanneer de tijd rijp is om de belangen van het team te verdedigen dan moet dat maar gebeuren.