GP van Canada

Gestart door Ferrari 2010, 05 juni 2005 - 10:25:45

« vorige - volgende »

Raikkonen MASTER

Montoya zal zich nu toch vragen moeten stellen bij zijn eigen fouten.

Hij zat niet goed in het team werd er gezegd, hij zou aanpassingsproblemen hebben met de wagen..
Vandaag liet hij toch iets anders zien. Maar hij liet dus ook zien dat hij nog steeds Montoya blijft.

Zonder die ene fout had hij op 1 kunnen staan.
Vraagje: waarom was het licht op rood?

McChouffe

Citaat van: Raikkonen MASTER op 12 juni 2005 - 21:22:59
Vraagje: waarom was het licht op rood?

Omdat het treintje met de safety car net passeerde?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Raikkonen MASTER

Vind het wel raar dat Kimi, Rubens en MS wel konden doorrijden en de safety car er dan niet voorbij reed en toen Montoya wou pitten, de safety car er wel voorbij reed.

Is de snelheid van de safety car dan niet hetzelfde? over 1 ronde gezien dan?

Want als de snelheid hetzelfde was, kan het nooit dat Montoya moet wachten en de rest niet.

FerrariMan

Het begin van de race was ook vrij gek, toen Alonso aan de pit liet weten dat hij 'much quicker' was en het team antwoordde met 'just keep positions!!'. Naderhand begonnen de problemen bij Fisico pas helemaal en daarmee heeft hij Alonso heel wat tijd doen verliezen. Daarna heeft hij een gat willen openen op Kimi maar misschien net iets teveel gegeven? Alvast een domme beslissing in het belang van het team.

Over domme beslissingen gesproken, JPM...McLaren had hem dit toch moeten laten weten, en achteraf doet hij er nog een schep bovenop door DC in te halen onder de safety car en hem niet opnieuw door te laten. Ook nog die foute keuze van Alonso voor te willen blijven op koude banden...geen goede race van de Colombiaan.

Ferrari profiteert hier optimaal van de fouten van anderen, Schumacher wint een plaats dankzij de safety car situatie en Rubens komt er goed vanaf met een sterke taktiek!
De laatste 17 ronden kon Schumacher het tempo volgen van Kimi maar voornamelijk omdat hij volgens mij alles uit de kast wou halen. De start was op zich niet zo slecht, die leek alleen erger dankzij de perfecte starts van Fisico en Alonso; een Fisico die trouwens terecht pissed off is en een Alonso die regelrecht in de fout gaat.

Massa staat wederom een pak hoger als JV en dat zal niet in de kaarten van de Canadees spelen.

Volgende week Indy, waar we gewoon moeten hopen (ik althans) dat Alonso weer de finish niet ziet, laat hem nu ook maar eens wat pech kennen. Winst van MS en een podium voor Kimi met nul punten voor Alonso zou ideaal zijn!

Zoals ik al vaak zei, alles kan nog.

Mikacouli

Citaat van: BenedictusXVII op 12 juni 2005 - 21:36:07
Het begin van de race was ook vrij gek, toen Alonso aan de pit liet weten dat hij 'much quicker' was en het team antwoordde met 'just keep positions!!'. Naderhand begonnen de problemen bij Fisico pas helemaal en daarmee heeft hij Alonso heel wat tijd doen verliezen. Daarna heeft hij een gat willen openen op Kimi maar misschien net iets teveel gegeven? Alvast een domme beslissing in het belang van het team.

Over domme beslissingen gesproken, JPM...McLaren had hem dit toch moeten laten weten, en achteraf doet hij er nog een schep bovenop door DC in te halen onder de safety car en hem niet opnieuw door te laten. Ook nog die foute keuze van Alonso voor te willen blijven op koude banden...geen goede race van de Colombiaan.

Ferrari profiteert hier optimaal van de fouten van anderen, Schumacher wint een plaats dankzij de safety car situatie en Rubens komt er goed vanaf met een sterke taktiek!
De laatste 17 ronden kon Schumacher het tempo volgen van Kimi maar voornamelijk omdat hij volgens mij alles uit de kast wou halen. De start was op zich niet zo slecht, die leek alleen erger dankzij de perfecte starts van Fisico en Alonso; een Fisico die trouwens terecht pissed off is en een Alonso die regelrecht in de fout gaat.

Massa staat wederom een pak hoger als JV en dat zal niet in de kaarten van de Canadees spelen.

Volgende week Indy, waar we gewoon moeten hopen (ik althans) dat Alonso weer de finish niet ziet, laat hem nu ook maar eens wat pech kennen. Winst van MS en een podium voor Kimi met nul punten voor Alonso zou ideaal zijn!

Zoals ik al vaak zei, alles kan nog.

Coulthard inhalen deed ie al niet doordat DC al gedubbeld was dus dat was terecht van Montoya. Het is wel frustrerend want het kon een 1-2 geworden zijn. Aan de andere kant ben ik zeer tevreden met de uitslag mede door de opgave van Alonso.

Ferrari heeft enkel het prodium gehaald door het uitvallen van anderen. Anders was MS mss hoogstens 5de geworden. Eigenlijk heeft de fout van Button ons de das om gedaan maar zoals Ron het zo mooi verwoord 'that's motorracing'.

De williamsen vielen me dik tegen. Er zat geen snelheid in. Weer Fisi die de pech mag kennen  :-\ Gelukkig dat Alonso eens een DNF heeft, dit maakt het kampioenschap enkel mooier en de honger van Kimi nog groter.

FerrariMan

Wat ik me wel afvraag is, indien de Renaults niet uitvielen ze toch vrij gemakkelijk voor een 1-2 zouden kunnen gegaan zijn. In dat geval was het kampioenschap nog verder weg voor de rest.

McChouffe

Citaat van: Mikacouli op 12 juni 2005 - 21:51:11.
Ferrari heeft enkel het prodium gehaald door het uitvallen van anderen.

En Kimi niet? Het had gemakkelijk

1. Fisi
2. Alonso
3. Monty

kunnen zijn.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

The Iceman

Knappe en welverdiende zege van Raikkonen, ontzettende blunder van Montoya. Kost het team 8 'waardevolle' punten, zeker nu Renault 0 pakt. Ben er zeker van dat Uncle Ron hiermee niet kan lachen en de Colombiaan zeker wat krediet kost. Monty was anders aan een uitstekende race bezig ( wel bijna de vangrail in na het uitrijden van de pits ), die hij zeker op de tweede plaats had kunnen beëindigen. Een rood licht, dat had hij toch echt moeten zien hé !  :'( :'( :'(
Ferrari 2 en 3, dankzij Button's kus tegen de wall of champions. Ferrari komt toch nog veel snelheid tekort op Mclaren en Renault ( denk dat Schumacher ong. 30 sec achterlag op het moment dat de Safety car buitenkwam.
Jammer dat Trulli's Toyota het begaf anders had de Italiaan weer een mooie podiumplaats gescoord voor het Japanse merk.
En ........ DC toch weeral twee punten ( dankzij de vele uitvallers ) ??? Levert hem weer aardig wat centen op !  ;) ;) ;)
En Jacques ???? Die zijn race was al over van bij het begin, kapotte voorvleugel en een teammaat die net naast het podium valt, het zit inderdaad niet mee voor de Canadees.

The Iceman

Citaat van: BenedictusXVII op 12 juni 2005 - 21:53:21
Wat ik me wel afvraag is, indien de Renaults niet uitvielen ze toch vrij gemakkelijk voor een 1-2 zouden kunnen gegaan zijn. In dat geval was het kampioenschap nog verder weg voor de rest.
Mclaren was toch aan het naderen dacht ik. 

Raikkonen MASTER

Citaat van: Snekuem op 12 juni 2005 - 22:07:03
Citaat van: BenedictusXVII op 12 juni 2005 - 21:53:21
Wat ik me wel afvraag is, indien de Renaults niet uitvielen ze toch vrij gemakkelijk voor een 1-2 zouden kunnen gegaan zijn. In dat geval was het kampioenschap nog verder weg voor de rest.
Mclaren was toch aan het naderen dacht ik. 

Klopt, voor het moment dat Fisico die problemen had waren Montoya en Kimi het tempo aan het opdrijven.
Ze kwamen, zoals in het artikel op deze site te lezen valt, een halve seconde per 2 ronden dichter op Fisico en Alonso.
Ik betwijfel dus ten zeerste of het een 1-2 voor Renault zou geworden zijn.

Mikacouli

Citaat van: Snekuem op 12 juni 2005 - 22:07:03
Citaat van: BenedictusXVII op 12 juni 2005 - 21:53:21
Wat ik me wel afvraag is, indien de Renaults niet uitvielen ze toch vrij gemakkelijk voor een 1-2 zouden kunnen gegaan zijn. In dat geval was het kampioenschap nog verder weg voor de rest.
Mclaren was toch aan het naderen dacht ik. 

McLaren was hier toch wel het snelst denk ik. McLaren zat een beetje vast achter Button maar eens die binnen was waren beide McLarens een halve seconde per ronde sneller. Hebben een paar keer de tijdsverschillen gezegd op itv. Beetje een makkelijk overwinnig maar Kimi mag ook eens het geluk aan zijn zijde hebben.

McChouffe

Citaat van: Snekuem op 12 juni 2005 - 22:05:09Ferrari komt toch nog veel snelheid tekort op Mclaren en Renault ( denk dat Schumacher ong. 30 sec achterlag op het moment dat de Safety car buitenkwam.

Ik ga hiermee akkoord.
Maar anderszijds, in de slotfase kon MS toch redelijk mee met Raikkonen.
Weet iemand trouwens waarom MS ineens een seconde kon inlopen op Raikkonen? Foutje van de Fin?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Raikkonen MASTER

Geen idee...
Hij zal ergens te ver zijn geweest op de curb ofzo.
Ik zou niet willen voelen hoe het moet zijn om een 'briesende' MS achter je achtervleugel te zien :)

De druk moet immens geweest zijn voor Kimi, vooral na de jammerlijke afloop van vorige GP.
Maar hij is wederom de IceMan geweest. Koelbloedig afgewacht en de kans genomen die hij nodig had.

dj Peter

Citaat van: Raikkonen MASTER op 12 juni 2005 - 19:51:10
......En zoals MikaCouli had gezegd --> Renault en McLaren uit het podium? Dat is een droom...


Ik zeg altijd: de punten worden toegekend als de race voorbij is!
GEEN Renault op het podium en één Mac (eigen schuld dikke bult,Montoya!)
Kimi is verdiend winnaar,mooi omringd door twee mannen in't rood (pluim voor Rubens)

Raikkonen MASTER

Ik had toch 2 mannen van het podium juist :P
Zelfs Rubens op 3 gezet ;)

Had 1) JPM , 2) KR , 3) RB