Examens...

Gestart door Racegirl, 01 juni 2005 - 23:13:24

« vorige - volgende »

Jasper

Citaat van: Schumi 2005 op 01 juli 2005 - 10:21:56
Citaat van: Juan op 01 juli 2005 - 10:16:29
Citaat van: Schumi 2005 op 30 juni 2005 - 22:33:37
Citaat van: IVY440 op 30 juni 2005 - 22:26:22
Nee nu niet meer. Een 10 is genoeg. Trouwens ik ken iemand die ze ooit gedelibereerd hebben met een 6.5 Zelfs mij hebben ze in 1e kan gedelibereerd met een 8 en een 9.
Sja, en waarschijnlijk ook geluk hebben om de juiste prof te hebben zeker? Of altijd netjes naar de lessen te komen etc. ...
Kdacht dat er nu gecompenseerd kan worden met andere punten zodat je uiteindelijk toch door bent voor dat vak.
Ah, dus als je dan 2 vakken 18 haalt en 8 vakken 8 ben je er nog door ofwat? LOL  ;D ;D ;D Nee, zo extreem zullen ze wel niet compenseren denk ik. Maar misschien wel goed dat ze rekening houden dat je eens een tegenvaller kan hebben.
Je moet geen tegenvaller hebben om een buis te hebben in het hoger onderwijs hoor... Maar ik geloof dat je normaal gezien 3 buispunten mag hebben als je een redelijk totaal hebt, en hoe beter je totaal, hoe meer buispunten je mag hebben om gedelibereerd te worden. Maar een groot vak wordt natuurlijk minder snel gedelibereerd.

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 01 juli 2005 - 13:47:40
Citaat van: Schumi 2005 op 01 juli 2005 - 11:35:58
Wa is da voor B*ll-sh*t  >:( Ik doe ook TSO en gaan maar van 36 naar 35 uur. Stomme k*tschool dat ik op zit!
Die leerkrachten van ons maar zeggen dat dat overal zo is, maar onlangs is er een leerkracht die de waarheid heeft vertelt. Onze school geeft gewoon het maximum aan uren dat ze kunnen geven... En als ze dan eens een uurtje minder kunnen geven, dan laten ze een vak als informatica vallen  :'( :'( :'(

Kom in Zaventem naar school ;)
jah tuurlijk, ik rij nu al elke dag een half uur met de schoolbus naar school, dat uur extra of meer (ja, eens je met De Lijn van Wuustwezel in Zaventem bent  :-\) zal het wel niet maken zeker  :P ::) ::) ::) ::) ;)  Geeft niet hoor, 6u15 thuis vertrekken en rond 18u thuis. Das "maar" 12 uur per dag spendere. Dan heb ek er toch nog 12  ::) ::) ::)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C


Jasper

Niet onoverkomelijk toch?

Tim C

wel voor een van de vakken had ik 18 punten te weinig om 20 te halen  :P

verdomde kunstgeschiedenis!

IVY440

Citaat van: Jasper op 01 juli 2005 - 13:58:58
Citaat van: Schumi 2005 op 01 juli 2005 - 10:21:56
Citaat van: Juan op 01 juli 2005 - 10:16:29
Citaat van: Schumi 2005 op 30 juni 2005 - 22:33:37
Citaat van: IVY440 op 30 juni 2005 - 22:26:22
Nee nu niet meer. Een 10 is genoeg. Trouwens ik ken iemand die ze ooit gedelibereerd hebben met een 6.5 Zelfs mij hebben ze in 1e kan gedelibereerd met een 8 en een 9.
Sja, en waarschijnlijk ook geluk hebben om de juiste prof te hebben zeker? Of altijd netjes naar de lessen te komen etc. ...
Kdacht dat er nu gecompenseerd kan worden met andere punten zodat je uiteindelijk toch door bent voor dat vak.
Ah, dus als je dan 2 vakken 18 haalt en 8 vakken 8 ben je er nog door ofwat? LOL ;D ;D ;D Nee, zo extreem zullen ze wel niet compenseren denk ik. Maar misschien wel goed dat ze rekening houden dat je eens een tegenvaller kan hebben.
Je moet geen tegenvaller hebben om een buis te hebben in het hoger onderwijs hoor... Maar ik geloof dat je normaal gezien 3 buispunten mag hebben als je een redelijk totaal hebt, en hoe beter je totaal, hoe meer buispunten je mag hebben om gedelibereerd te worden. Maar een groot vak wordt natuurlijk minder snel gedelibereerd.

Ik had in 1e kan een 8 en een 9 op de 2 grootste vakken, dus ik denk dat er gewoon naar het totaal wordt gekeken. Als je allemaal 18'en hebt en dan 1 6 of 7 zullen ze dat gemakkelijker delibereren dan met allemaal 10'en.

Juan

vandaag voor de leutigheid nog een exaampje gaan maken, wel de theorie voor rijbewijs dan. Slechts 3 kleine foutjes, dus geslaagd :D
Juan

Doefie

Citaat van: Juan op 01 juli 2005 - 19:44:44
vandaag voor de leutigheid nog een exaampje gaan maken, wel de theorie voor rijbewijs dan. Slechts 3 kleine foutjes, dus geslaagd :D

Proficiat ;) Ga ik binnen een maand of 2-3 ook doen...

Ferrari 2010

Citaat van: Juan op 01 juli 2005 - 19:44:44
vandaag voor de leutigheid nog een exaampje gaan maken, wel de theorie voor rijbewijs dan. Slechts 3 kleine foutjes, dus geslaagd :D
voor de leutigheid noemt ie dat dan  ;D ;D ;D
Bij mij zal dat voor over een dik jaartje zijn denk ik, dan ben ek ongeveer bijna 17, dus mag ik theorie al doen  :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

razzle_dazzle

Zojuist een leuke column gelezen over de 2de zit tijd, vandaar dat ik deze topic nog eens vanonder het stof haal. Hoe zijn de resultaten van de mensen met herex. eigenlijk geweest?

CitaatIeder jaar presteer ik het om een karrevracht tweede zitexamens te verzamelen. Vind ik dit erg? Neen. Waarom? Feesten doe ik van oktober tot juni, daarna doe ik een klein 'enforreke' en stel ik mij vrij voor de vakken van die proffen die te tam zijn om voor de verschillende groepen die op verschillende dagen examen afleggen andere vragen te bedenken. In de zomer, wanneer mijn medestudenten - die zich een heel jaar depressief geblokt hebben - in de zengende hitte ergens aan de band bevelen opvolgen van gefrustreerde arbeiders die hun congé noodgedwongen buiten 'het groot verlof' moesten leggen, lig ik te bruinen in mijnen hof, doe een slaapke, en leer op mijn gemakske 's nachts als al de kleine pagadders (die voor de nodige geluidshinder zorgen overdag)liggen te pitten. Af en toe waag ik mij in een pauzeke aan het schrijven van wat voor een column moet doorgaan. Dit valt dus allemaal reuze mee. So far the good part.

De herexamens zelf: opgefokt door de caffeïne begeef ik mij naar een of ander universiteitsgebouw in Gent. Ik zie ze al weer staan: de mega-flippers. Mensen die je aan de ingang meteen vastklampen en het nodig vinden om de meest vergezochte vragen over de cursus aan te smeren, en dan zonder te wachten op je antwoord meteen zelf een nerveus antwoord afratelen en meteen vragen of dit correct is. Na 4 jaar heb ik geleerd dit volledig te negeren, of zelfs om de personen in kwestie de stuipen op het lijf te jagen. " Over wat ben jij bezig mens? Dat examen was gisteren. Ik heb dat nog goed gekunnen..." Ik loop zonder de reactie af te wachten rustig verder. Aan het auditorium staat weer zo een meute: met de kaft op de schoot, naarstig aan het bladeren om alles er toch nog in te krijgen. "Ha Flash, moet jij nog eens overlezen (nerveus gelach)?" "Neen dank u, ik herlees liever de juiste cursus". Ondertussen zie ik door het raam een MUG arriveren, de twee ambulanciers doen verwoede pogingen om de chick die ik daarstraks ontmoet had te reanimeren. Wat een doffe ellende. Ondertussen had de geit met haar kaft een zakje bovengehaald om zijn hyperventilaties te onderdrukken. Als er mensen zijn die nu zichzelf herkennen, mijn excuses: ik krijg het omhoogkruipend schijt van jullie slag volk.

Na het schriftelijk examen volgt over de middag nog een mondeling gedeelte. En wat had je gedacht? Weer dezelfde miserie! In plaats van 10 minuten voor hun eigen examen op te dagen zit datzelfde slag volk reeds 2 uur op voorhand te kamperen voor de deur van de respectievelijke prof. Iedere student die buitenkomt wordt meteen aan een hard kruisverhoor onderworpen. "Wat waren de vragen? Was het moeilijk?" Na een paar studenten te hebben overhoord slagen er meestal enkelen in om het op een hysterisch wenen te zetten: "IK GA DA NIE KUNNEN, BOEHOEHOE, EN IK HEB ZO LANG GELEERD...SNOTTER SNOTTER" Vijf minuten later komen ze buiten uit het bureau van de prof, hypergelukkig, uitroepend voor heel het gebouw hoe blij ze wel niet waren dat ze het zo goed konden, de mensen die nog binnen moeten compleet tot waanzin drijvend, in plaats van meteen op te rotten eerst nog een half uur de "oh wat ben ik slim en blij" trut uithangend. Pff. Na 4 jaar heb ik mijn perceptie gelukkig zodanig in de selectiviteit gedreven dat de overlast voor mij nog net te dragen valt. Maar andere mensen kunnen dat niet even goed. Ik zie in hun ogen nijd, pure moordlust, onvervalste "nu rijt ik je van boven tot onder open" drang. En gelijk hebben ze!

Ik kom buiten bij de prof, gelukkig geslaagd. De trut die mij aanvliegt voor de vragen sommeer ik een reeks hopeloos ingewikkelde vragen, wacht niet op haar paniekaanval en geef haar meteen een klap voor haar harses. Ondertussen vragen sommigen zich af: "Waarom spreekt hij altijd in de vrouwelijke vorm over deze sujetten?" Ik ga er geen tekeningetje bij maken. Pas op: er zijn ook mannen die deze rituelen meester zijn, het verschil is dat je die dat gewoon duidelijk kan maken: "Verman je eens, pipo, blijf eens kalm!" En meestal lost het probleem zich dan op, in tegenstelling tot "the opposite sex" waarbij het probleem volledig escaleert.

Ik denk dat ik na dit jaar maar eens stop met tweede zittijden, was ik nu niet afgestudeerd, ik had het volgend jaar zeker in een keer gedaan, waarschijnlijk. Herken je jezelf in de mij beschreven karikaturen: make this world a better place, valium works!
Bron: Puree Soiree
Geschreven door: Lord Flashheart

Raikkonen MASTER

Ben niveau naar beneden gegaan bij verpleegkunde en die instaptest is goed gegaan.
Dikke 14/20 bij theorie en een 19/20 bij praktijk  8)

Nu geen examens meer! Enkel nog permanente evaluatie :D :P

Ferrari 2010

Citaat van: Raikkonen MASTER op 16 september 2005 - 07:32:12
Ben niveau naar beneden gegaan bij verpleegkunde en die instaptest is goed gegaan.
Dikke 14/20 bij theorie en een 19/20 bij praktijk 8)

Nu geen examens meer! Enkel nog permanente evaluatie :D :P
permanente evaluatie en geen examens? Dus eigenlijk zowat als in het middelbaar, maar dan zonder examens? Das wel veel handiger denk ik, je moet er dan wel elke les zijn, maar das zo een ramp nog et, wanneer iedereen zit te stressen op examens kan jij relaxen ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Mijn oudste broer had onderscheiding in zijn tweede zit, m'n andere broer had een tweede zit van zeven vakken en daarvan is hij er van één geslaagd. De rest niet geslaagd.

Racegirl

Ik had 1 stom vakje in 2 de zit, economie.
Ben geslaagd!
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Supermariobros

Citaat van: Racegirl op 19 september 2005 - 19:58:07
Ik had 1 stom vakje in 2 de zit, economie.
Ben geslaagd!

Gefeliciteerd!!!  :)