Examens...

Gestart door Racegirl, 01 juni 2005 - 23:13:24

« vorige - volgende »

Raikkonen MASTER

6WW vergelijken met haartooi en nadien zo'n ":P" zetten ...

Jasper

Het was eerder om met Juan te lachen dan met haartooi zenne. Trouwens, je gaat niet zeggen dat niemand lacht met GL-wiskunde he, zullen er wel meer zijn dan bij haartooi zenne. ::)

Raikkonen MASTER

Ik lach er toch niet mee.
Maar ik heb zelf veel kritiek gekregen na mijn overstap van Economie - Wiskunde uit het ASO naar Boekhouden - Informatica uit het TSO.

Veel mensen die vonden dat ik gezakt was van niveau en zeiden dat ik er enorm veel spijt van zou krijgen.

Daarom reageer ik dus ff misschien té op jouw bericht. Gewoon misverstand dan. Maar ik kan er niet tegen als mensen een vooroordeel hebben tov een bepaalde richting.

Trouwens, even een anekdote:
De broer van mijn vriendin werd in de middelbare school door het CLB aangesproken. Hij zat toen in het 1ste of 2de jaar. Hij moest houtbewerking gaan doen omdat hij niet slim genoeg was.

Nu zit hij in zijn voorlaatste jaar Burgerlijk Ingenieur. Hij leer nooit, hij leest zijn cursus in de tuin onder een boom en hij slaapt de helft van de tijd terwijl iedereen hier zit te leren.
Mooi mis dus van het CLB, om maar te zeggen hoe mis je kan zijn, ook als professioneel begeleider.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 17 juni 2005 - 15:50:15
Ik denk dat hij in 6WWa zit maar als dat niet het geval is, zit hij in haartooi, 't was dus een fratske van mij ;)
Ow, had ff niet opgemerkt dat het een antwoord op men vraag was  :-[ :-[ :-[ Nu snap ik het weer  :P Kheb de laatste tijd ook zoveel rond menen  kop.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Juan

Citaat van: Schumi 2005 op 16 juni 2005 - 21:58:17
Citaat van: Juan op 16 juni 2005 - 20:05:03
Bij Chemie-examens bij ons vind je altijd de vragen terug van de kleine toetsen van door het jaar en oefeningen die in werkschrift staan (die dan ook op toetsen werden gevraagd). Niet zo moeilijk dus :-)
Tot nu toe zijn alle examens zeer goed verlopen, voorlopig zal ik dus zeker weer stijgen tov Kerstmis (80%). Maar toch nog maar even afwachten tot de volgende 5 examendagen erop zitten :D
Boven de 80% in het totaal? Mag ik vragen welke richting jij volgt en in het hoeveelste je zit? :-\ :-\ :-\
Kdoe idd 6e jaar Wet-Wisk8 zoals Jasper al zegt. En nu ga ik mijn laatste week middelbaar is, ergens is dat laatste jaar echt wel omgevlogen :'(
Maarja, na die 3 maanden op naar het volgende, namelijk Leuven, zal ook weer een hele aanpassing zijn :-\

En zoals Raikkonen MASTER zegt, je kan niets over een andere richting zeggen, ken namelijk ook iemand die Secretariaat Talen doet, maar die makkelijk mee zou kunnen in het ASO. Dit is gewoon een keuze die je maakt ;)
Juan

Jasper

In een richting IW kan zowat iedereen mee in ASO, in Handel zijn er ook heel wat en bij Boekhouden-Informatica zeker ook. Van de rest ken ik niks.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 17 juni 2005 - 21:35:25
In een richting IW kan zowat iedereen mee in ASO, in Handel zijn er ook heel wat en bij Boekhouden-Informatica zeker ook. Van de rest ken ik niks.
Misschien dat TW(techniek wetenschappen) en BTW(biotechniek wetenschappen) ook nog wel meekan in ASO, van de rest betwijfel ik het, toch zeker van de richtingen op onze school.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Die twee richtingen ken ik dus niet he. Boekhouden-informatica en handel hebben ze bij ons op school ook, IW ken ik gewoon (zou niet weten van waar), maar verder weet ik niets van TSO/BSO/KSO/BuSO.

razzle_dazzle

Citaat van: Raikkonen MASTER op 17 juni 2005 - 16:01:19
Trouwens, even een anekdote:
De broer van mijn vriendin werd in de middelbare school door het CLB aangesproken. Hij zat toen in het 1ste of 2de jaar. Hij moest houtbewerking gaan doen omdat hij niet slim genoeg was.

Nu zit hij in zijn voorlaatste jaar Burgerlijk Ingenieur. Hij leer nooit, hij leest zijn cursus in de tuin onder een boom en hij slaapt de helft van de tijd terwijl iedereen hier zit te leren.
Mooi mis dus van het CLB, om maar te zeggen hoe mis je kan zijn, ook als professioneel begeleider.

Die mannen van CLB beweerden in het zesde studiejaar ook dat ik geen ASO mocht volgen en al zeker geen Latijn. Na het eerste jaar had ik 80 %  ::). En in het zesde middelbaar moesten we opnieuw zo een test doen en toen haalde ik 90% en moest ik zogezegd Unief doen  ::).

Ferrari 2010

Citaat van: Razzle_dazzle op 17 juni 2005 - 22:40:40
Citaat van: Raikkonen MASTER op 17 juni 2005 - 16:01:19
Trouwens, even een anekdote:
De broer van mijn vriendin werd in de middelbare school door het CLB aangesproken. Hij zat toen in het 1ste of 2de jaar. Hij moest houtbewerking gaan doen omdat hij niet slim genoeg was.

Nu zit hij in zijn voorlaatste jaar Burgerlijk Ingenieur. Hij leer nooit, hij leest zijn cursus in de tuin onder een boom en hij slaapt de helft van de tijd terwijl iedereen hier zit te leren.
Mooi mis dus van het CLB, om maar te zeggen hoe mis je kan zijn, ook als professioneel begeleider.

Die mannen van CLB beweerden in het zesde studiejaar ook dat ik geen ASO mocht volgen en al zeker geen Latijn. Na het eerste jaar had ik 80 %  ::). En in het zesde middelbaar moesten we opnieuw zo een test doen en toen haalde ik 90% en moest ik zogezegd Unief doen  ::).
;D ;D ;D ;D
Bij mij was het zo half omgekeerd, men leerkracht in het zesde studiejaar zei dat ik maar ASO moest gaan volgen. Tararaboemboem, ik doen IW, na  :D Kheb er trouwens nog altijd geen spijt van, ik ben redelijk goed in talen, maar er zijn er in mijn klas die gebuisd waren in hun talen in het ASO en toch meer als mij halen in het TSO, dus ik had het daar niet overleefd denk ik.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: Schumi 2005 op 17 juni 2005 - 22:28:33
Misschien dat TW(techniek wetenschappen) en BTW(biotechniek wetenschappen) ook nog wel meekan in ASO, ...

Ik als ervaringsdeskundige (ahum ahum) kan dit bevestigen. Maar 't is gewoon waar ge u goed voelt. Ik heb 6 jaar ASO gedaan en zit nu in Techniek-Wetenschappen. De richtingsvakken als de wetenschappen (chemie, fysica en biologie) zijn even zelfs moeilijker in TW dan in ASO. De algemene vakken (wiskunde, talen, enz...) zijn een heel stuk makkelijker. In ASO had ik bv. 45% op Frans, in TW is dat 20 gestegen. Wiskunde is zelfs 30% gestegen. Nu ja, ik ken veel mensen in mijn klas die perfect ASO zouden kunnen volgen zonder moeite, maar die zich gewoon beter voelen in TSO.

Ik moet wel zeggen, in TSO zijn ze een stuk socialer dan in ASO. In ASO zag ik constant van die groepjes van 3-4 man apart zitten en wordt je als 'nieuwe' in de klas erg stom bekeken, in TSO was het totaal omgekeerd :-\

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 21 juni 2005 - 18:49:42
Citaat van: Schumi 2005 op 17 juni 2005 - 22:28:33
Misschien dat TW(techniek wetenschappen) en BTW(biotechniek wetenschappen) ook nog wel meekan in ASO, ...

Ik als ervaringsdeskundige (ahum ahum) kan dit bevestigen. Maar 't is gewoon waar ge u goed voelt. Ik heb 6 jaar ASO gedaan en zit nu in Techniek-Wetenschappen. De richtingsvakken als de wetenschappen (chemie, fysica en biologie) zijn even zelfs moeilijker in TW dan in ASO. De algemene vakken (wiskunde, talen, enz...) zijn een heel stuk makkelijker. In ASO had ik bv. 45% op Frans, in TW is dat 20 gestegen. Wiskunde is zelfs 30% gestegen. Nu ja, ik ken veel mensen in mijn klas die perfect ASO zouden kunnen volgen zonder moeite, maar die zich gewoon beter voelen in TSO.

Ik moet wel zeggen, in TSO zijn ze een stuk socialer dan in ASO. In ASO zag ik constant van die groepjes van 3-4 man apart zitten en wordt je als 'nieuwe' in de klas erg stom bekeken, in TSO was het totaal omgekeerd :-\
In TSO is het zo, bij ons toch, dat elke klas meestal in 2/3 gropen verdeeld is, zo telkens gropjes van 8 man ofzo. Maar TW is echt een hechte klas, elk jaar opniuew staat ide klas volledig samen.

CitaatIn ASO zag ik constant van die groepjes van 3-4 man apart zitten en wordt je als 'nieuwe' in de klas erg stom bekeken
Noemt niet voor niets ASSO, eeuh, ASO, typfoutje  ;) ;D ;D ;D ;D (aan alle ASO-ers: vat dit nu niet te persoonlijk op, is een grapje van de TSO leerlingen  ;))
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Voor wie het nog niet weet, mijn examens zijn sinds GISTEREN voorbij, aan alle leerlingen SO die nog  tot donderdag/vrijdag examen hebben. ;D ;D :P

Ramses

Ik benadruk maar al te graag dat ik al sinds 9 juni in verlof ben ;)

Jasper

Hehe. Mijn broer heeft morgen nog een examen en volgende week donderdag nog een. Die zit dus nog een week te leren terwijl ik al een dag vakantie heb. ;D