Servië-Montenegro vs België

Gestart door Raikkonen MASTER, 25 mei 2005 - 00:16:57

« vorige - volgende »

Roel

Niet zo origineel (het komt van Nederland, waar Advocaat Robben wisselde voor Bosvelt, EK Portugal) maar dit is toch wel toepasselijk:

Op een dag in zijn leven wist Aimé het. Hij had de job van z'n leven gevonden...

Hij ging bij de NMBS, want DAAR kan je pas ECHT wisselen... ::)

Dit is dan de match die MOET gewonnen worden, start hij met Bisconti in de ploeg (speelde trouwens wel prima) Maar er was duidelijk niets aansluiting naar voren toe. Waarom niet Geeraerts?

Dan vervangt hij Daerden voor Leonard, en brengt hij eerst een pocketspits à la Van den Berg in, terwijl hij al langer een type Pieroni had moeten inbrengen. maar ja ,vanaf de kant is het wel makkelijk natuurlijk :-\

We moesten winnen, maar we hebben vooral getoond niet te willen verliezen: de schrik was groter dan de wil. >:(

en DANKU Proto, heeft een punt gepakt!
God save Mclaren

razzle_dazzle

Ik heb een beetje een dubbel gevoel na de match. Enerzijds mogen we "tevreden" zijn met het gewonnen punt, want het had anders kunnen lopen als de Serviërs hun kansen hadden benut. Anderzijds is dit resultaat gewoon niet voldoende, wij moeten nu alle wedstrijden winnen en hopen op een misstap van Servië of Spanje.

Na 70 minuten was de frisheid bij vele Serviërs weg, de uitgelezen kans om wat meer voetballend vermogen in te brengen. VDH zat er op dat moment ook wat door en Emile raakte geen bal. Pieroni en Geraerts hadden op dat moment voor meer gevaar kunnen zorgen. Maarja dan neem je natuurlijk een risico want Servië kreeg nog geen enkele goal tegen en scoort redelijk vlot terwijl wij goals tegenkregen van Litouwen en...San Marino. Die gedachte zal er bij Aimé ook wel hebben ingezeten.

De wissel Leonard-Daerden is hier het zuivere bewijs van! Terwijl Mbo Mpenza echt helemaal niks klaar kreeg op zijn flank  :-\, heeft die jongen nooit een bal leren aanpakken  :-\?

Pluspunten waren Proto, de oudstrijders op het middenveld, Vanden Borre die aardig zijn streng trok en Van Buyten die zijn verdediging goed leidde. Deschacht herstelde zich ook goed na de rust.

Racegirl

Ik vind dat we heel tevreden mogen zijn met dat puntje!

Deschacht...  ??? :-\
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

FerrariMan

Antheunis is een kalf.

Hij zou beter af zijn met Pieroni eens wat vroeger in de match te brengen, evenals Vandenbergh.
Het is vrij belachelijk om ze in de laatste minuten binnen te laten komen.

Raikkonen MASTER

Citaat van: Racegirl op 05 juni 2005 - 11:20:44
Ik vind dat we heel tevreden mogen zijn met dat puntje!

Deschacht...  ??? :-\

Deschacht heeft een goede match gespeeld tegen Koroman. Die is er maar 1x voorbij gekomen en het was direct grootste kans voor S&M.


Voor de rest zit ik ook met een dubbel gevoel.
Dit Servië was te pakken op het einde. Vanden Borre heeft nu hopelijk de criticasters de mond gesnoerd. Hij speelde een hele goeie match en bleef lopen.
Van Buyten was voor mij man van de match voor de duivels. Hij won elk kopduel in eigen strafschopgebied.
Bij de kans in de 1st helft zorgde ook hij voor de recuperatie in eigen strafschopgebied en zorgde dan nog voor de actie op de doellijn van de tegenstander. Puike match, maar ik was al overtuigd van het Wilmots-gehalte in deze beer.

Als er iemand de nieuwe leider moet worden is hij het wel. Hij stuurt zijn verdediging perfect en als hij tegen Spanje meer kansen krijgt om op te rukken zou dat schitterend zijn. Ik vraag me af hoe hij zou renderen op het middenveld.

Voor de rest ben ik teleurgesteld betreffende de keuze voor buffel. Antheunis had Pieroni moeten kiezen. Pieroni en Mpenza geven veel meer druk en zijn snel en vinnig. Buffel liep er overal maar tussen en had dus geen directe belager waardoor Emile in de tang zat tussen 3 verdedigers. Als Pieroni daar had gestaan hadden ze 3 verdedigers gehad voor 2 aanvallers, wat al meer perspectieven biedt.

Al bij al ben ik heel blij met de inzet van de Belgen, maar had er misschien meer in moeten zitten omdat Servië in de 2de helft niet goed was...

Ben ook blij met het debuut van Mirko Vucinic. In Championship Manager 01*02 had ik hem steevast in mijn ploeg maar was hij maar 16 jaar.
Toen vond ik dat hij het wel kon maken, en kijk nu, 19 goals in de Serie A  ;D  Wel grappig..
Nu hopen dat S&M puntjes laat liggen tegen Lithouwen en België wint tegen Spanje.
Want dan is alles nog mogelijk. 4 punten met er nog 12 te verdienen moet kunnen.

Racegirl

Citaat van: Raikkonen MASTER op 05 juni 2005 - 14:48:44
Citaat van: Racegirl op 05 juni 2005 - 11:20:44
Ik vind dat we heel tevreden mogen zijn met dat puntje!

Deschacht...  ??? :-\

Deschacht heeft een goede match gespeeld tegen Koroman. Die is er maar 1x voorbij gekomen en het was direct grootste kans voor S&M.

Ja maar hij doet het toch weer...
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

razzle_dazzle

Ik geloof er nog in maar het wordt zeer moeilijk. Hadden we die match tegen Litouwen maar gewonnen, die mannen kregen verdekke 1 fucking kans en knallen die erin  :-\. Laat Deschacht en Baseggio wat attentvoller zijn in de thuismatch tegen Servië en we pakken mss een punt.
In Spanje krijgen twee van onze braafste jongens op kinderachtige wijze rood. Ik blijf erbij: die match verliezen wij nooit met 11! Spanje stond maar wat te slabakken.
Dan mochten we gisteren op onze bek gaan tegen het sterkere Servië, dan zaten we nu niet zo diep in de shit >:(.

Uitvluchten?

Misschien maar ook factoren die meespelen, heb je net dat tikkeltje geluk dan ziet het er niet zo slecht uit.
En ja Antheunis (ik had me nochtans voorgenomen geen kritiek meer op hem te uiten...maarja...) is tactisch werkelijk een 0. Dat is in zowat alle matchen gebleken. Laat Leekens, Gerets of Vandereikel deze rode duivels onder hun hoede nemen en het rendement gaat met 25% omhoog. Antheunis is gewoon een broekschijter pur sang en onze dinosauriërs van de bond ook.

razzle_dazzle

Citaat van: Racegirl op 05 juni 2005 - 15:46:24
Citaat van: Raikkonen MASTER op 05 juni 2005 - 14:48:44
Citaat van: Racegirl op 05 juni 2005 - 11:20:44
Ik vind dat we heel tevreden mogen zijn met dat puntje!

Deschacht...  ??? :-\

Deschacht heeft een goede match gespeeld tegen Koroman. Die is er maar 1x voorbij gekomen en het was direct grootste kans voor S&M.

Ja maar hij doet het toch weer...

Kom kom Deschacht heeft zich goed herpakt na die eerste helft. Leonard had het zeker niet beter gedaan, die is te traag om tegen zo een speler te spelen.
Niet vergeten dat Koroman altijd kon oprukken omdat Daerden meestal naar binnen trok.

Wat me opvalt: de verdediging werd gisteren veel beter gestuurd dan in de andere interlands. Kompany mag dan al een toptalent zijn: aan zijn positiespel en duelkracht is nog veeeeeel werk. Van Buyten speelde gisteren zijn tweede beste interland (die van Brazilië was nog iets beter  :)), niet toevallig twee keer aan de zijde van een ervaren en sobere verdediger (Simons en Clement). Kompany kom volgens mij veel beter tot zijn uiting als verdedigende middenvelder, maar daar loopt ene Yves Vanderhaeghe rond en die is momenteel onontbeerlijk voor deze ploeg. Zou Antheunis de grote Kompany op de bank durven houden?

Supermariobros

Ik kan maar één ding zeggen: België is een WK onwaardig.
En daarmee is alles gezegd.  :-\

razzle_dazzle

Ja pessimisme zal ons vooruit helpen, waren we in 2002 dan zo een superelftal? Ik durf te wedden dat velen onze ploeg zielig vonden na het gelijkspel tegen Tunesië en Japan, terwijl we enkele weken ervoor het grote Tsjechië nog uitschakelden. Later volgde Brazilië en toen waren we weer super...

Standard speelde het mooiste voetbal van de competitie en toch haalde het geen Europees ticket, Genk speelde zwalpend slecht maar won vaak...zij kregen de prijzen. In voetbal bestaat weinig tot geen logica, anders won Liverpool dit jaar de CL ook niet.

Supermariobros

In voetbal is de uitslag inderdaad nooit op voorhand te voorspellen, maar deze ploeg zie ik toch geen hoge toppen scheren op een WK.

Nu moeten ze maar in de vier resterende wedstrijden hun tonen kunnen.

En, eerst moeten ze nog in het WK geraken, willen ze daar verrassen.

razzle_dazzle

Denemarken deed het in  '92 ook en die mochten eigenlijk nog niet op dat EK aanwezig zijn.

Dat gebrek aan talent en kwaliteit is er al jaren hoor maar waarom wordt hier niks gedaan aan de jeugdopleiding :-\? We weten dit toch al 10 jaar en toch zie ik het steeds meer en meer achteruitgaan, we staan geen 10 ma 30 jaar achter op Frankrijk en Nederland. We leven in een land dat vol zit met verschillende culturen, waarom breken er zo weinig Turken en Marokkanen door? Stimuleer die jongeren om door te gaan! Voetbal is meer dan dat spelletje voor mij.


De mentaliteit van onze spelers mag ook beter, Van Damme bv is een ongelofelijk stomme OEN, wtf gaat die in de Premier League zoeken  :-\. Het lukte bij Ajax niet, probeer dan bij een andere eersteklasser uit Nederland of België en krik uw niveau terug omhoog.
Laat Kompany naar Barca vertrekken en we mogen weer een international schrappen! Hou die jongen nog een paar jaar in België en laat die dan naar een topclub gaan.
Proto geeft het voorbeeld! Respect voor de Italo-Belg!




Roel

Citaat van: Razzle_dazzle op 05 juni 2005 - 19:59:54
Denemarken deed het in  '92 ook en die mochten eigenlijk nog niet op dat EK aanwezig zijn.

Dat gebrek aan talent en kwaliteit is er al jaren hoor maar waarom wordt hier niks gedaan aan de jeugdopleiding :-\? We weten dit toch al 10 jaar en toch zie ik het steeds meer en meer achteruitgaan, we staan geen 10 ma 30 jaar achter op Frankrijk en Nederland. We leven in een land dat vol zit met verschillende culturen, waarom breken er zo weinig Turken en Marokkanen door? Stimuleer die jongeren om door te gaan! Voetbal is meer dan dat spelletje voor mij.


De mentaliteit van onze spelers mag ook beter, Van Damme bv is een ongelofelijk stomme OEN, wtf gaat die in de Premier League zoeken  :-\. Het lukte bij Ajax niet, probeer dan bij een andere eersteklasser uit Nederland of België en krik uw niveau terug omhoog.
Laat Kompany naar Barca vertrekken en we mogen weer een international schrappen! Hou die jongen nog een paar jaar in België en laat die dan naar een topclub gaan.
Proto geeft het voorbeeld! Respect voor de Italo-Belg!

Over de turken en marrokanen: da's een verhaal apart. Degene die na hun 18 nog op niveau spelen, daarvan hebben de meesten een goede slaagkans. Maar vanaf 15 jaar haken die jongens massaal af.

Over Van damme geef ik je gelijk, maar Kompany kan heus wel mee in Barca, dat is echt een uitzonderlijk talent hoor. Proto speelt het slim, want als keeper moet je voor zekerheid kiezen, al weet hij zelf nog niet waar hij speelt volgend jaar denk ik.
Op Stadion vanavond deden Robin Janssens en Antheuniss enkele juiste uitspraken:

Janssens: Waarom speelde je deze wedstrijd, en vooral de laatste 30 minuten niet als een alles of niets wedstrijd? (ik denk dat deze vraag bij velen van ons leeft)

Antheunis: Ge moet het kunnen, we wilden , maar werden overklast en het is niet tegen deze ploeg dat we moesten winnen, tegen litouwen hadden we niet mogen verliezen.
(Antheunis heeft gelijk dat Servië sterker was, en idd normaal zijn het niet deze matchen die je moet winnen. Anderzijds was het geen normale situatie want ze MOESTEN winnen om hun lot in eigen handen te houden)

Je kan blijven discussiëren, ook over de jeugdopleiding. Maar da's voor de toekomst, nu geen excuses, alles winnen, punt uit.





God save Mclaren

Raikkonen MASTER

We werden op geen enkel moment overklast door Servië.

Antheunis moet weten voor wie hij kiest en weten wat die spelers aankunnen.
Hij weet nog steeds niet dat Daerden geen echte linkerflank speler is.
Bij Genk blijft hij nooit op links staan, schuift altijd naar het middenveld omdat het bij Genk van hem verwacht wordt.

Je had veel beter Léonard in het begin links gezet. De linkerflank van Servië werd nooit gebruikt. Waarom niet? Omdat zowel Bisconti als Mbo Mpenza die flank hadden. En omdat Vanden Borre hoog speelde en daardoor niemand van Servië door kon.

Op onze linkerflank stond Deschacht er bijna altijd alleen voor. Nadien heeft Antheunis gezorgd dat ofwel Clement ofwel Vanderhaeghe mee kwamen helpen bij Deschacht omdat Daerden niets deed.

We missen Goor enorm in zo'n situatie. Dat heeft ons volgens mij punten gekost. Goor kan 90 minuten alles geven en stuurt het middenveld zoals Van Buyten dat doet met de verdediging.

Waarom van Kompany geen aanvallende middenvelder maken? Hij heeft een heel goede traptechniek en is een vechter zoals Vanderhaeghe. Je kan het toch eens proberen? Tegen San Marino ofzo.
Lukt het dan niet, sta je toch 3-0 voor ;)

razzle_dazzle

Citaat van: Raikkonen MASTER op 06 juni 2005 - 09:32:19
Waarom van Kompany geen aanvallende middenvelder maken? Hij heeft een heel goede traptechniek en is een vechter zoals Vanderhaeghe. Je kan het toch eens proberen? Tegen San Marino ofzo.
Lukt het dan niet, sta je toch 3-0 voor ;)

In de match tegen San Marino spelen we zowiezo met 7 aanvallende middenvelders ;). Ik denk niet dat die rol hem zou liggen. Ik zou hem wel eens uitspelen naast Simons of Vanderhaeghe op het middenveld, in de eerste plaats om de organisatie te houden en in de tweede plaats om er regelmatig gevaarlijk uit te komen.