Maakt M. Schumacher nog kans op de wereldtitel?

Gestart door Supermariobros, 24 mei 2005 - 09:59:58

« vorige - volgende »

Maakt M. Schumacher nog kans op de wereldtitel?

ja
19 (38.8%)
nee
30 (61.2%)

Totaal aantal stemmen: 39

mike

Citaat van: Snekuem op 24 mei 2005 - 19:09:36
Citaat van: Schumi 2005 op 24 mei 2005 - 18:54:10
Citaat van: Snekuem op 24 mei 2005 - 18:34:23
Nee ! Kimi en Mclaren zijn momenteel een klasse apart en ik vermoed dat Ferrari op één weekje tijd de zaken niet onder controle krijgt. Aanstaande zondag klinkt het Finse volkslied weer uit de speakers. Mclaren presteert altijd goed op de Nürburgring.
Ferrari gaat dat weekje toch weeral lekker testen hé. Stel dat zij en Brigestone iets goed vinden, en ze plots Mclaren toch al zo goed als kunnen  bijhouden. Als dan Kimi 1 en Schumi 2 is, en de renaults pas 5 en 6, dan draait alles om, een paar weken later is Schumi even sterk als kimi, kimi valt een paar keer uit door een crash of andere bed luck, en Schumi maakt plots weer zeer veel kans. Eigenlijk maakt zowel Schumi als Kimi nog veel kans. Het is gewoon kwestie van de Renaults niet op het podium te laten komen. Want dan halen ze veel meer dan 2 puntjes per weekend in hé  :D :D :D
Denk je nu echt dat Ferrari en Bridgestone na één weekje testen die mijlenverre achterstand kunnen wegwerken ???

Ik verwacht zelf niet dat ze zondag iets hebben. Maar besef wel dat ze al langer bezig zijn dan die ene week. Er deed vorig weekend al een gerucht de ronde dat ze bij Bridgestone al langer bezig zijn een band met een totaal andere architectuur te ontwerpen (een die veel meer lijkt op die van Michelin).

Jasper

#31
Citaat van: Schumi 2005 op 24 mei 2005 - 20:14:01
Citaat van: Jasper op 24 mei 2005 - 20:03:37
Citaat van: Schumi 2005 op 24 mei 2005 - 18:54:10
Citaat van: Snekuem op 24 mei 2005 - 18:34:23
Nee ! Kimi en Mclaren zijn momenteel een klasse apart en ik vermoed dat Ferrari op één weekje tijd de zaken niet onder controle krijgt. Aanstaande zondag klinkt het Finse volkslied weer uit de speakers. Mclaren presteert altijd goed op de Nürburgring.
Ferrari gaat dat weekje toch weeral lekker testen hé. Stel dat zij en Brigestone iets goed vinden, en ze plots Mclaren toch al zo goed als kunnen bijhouden. Als dan Kimi 1 en Schumi 2 is, en de renaults pas 5 en 6, dan draait alles om, een paar weken later is Schumi even sterk als kimi, kimi valt een paar keer uit door een crash of andere bed luck, en Schumi maakt plots weer zeer veel kans. Eigenlijk maakt zowel Schumi als Kimi nog veel kans. Het is gewoon kwestie van de Renaults niet op het podium te laten komen. Want dan halen ze veel meer dan 2 puntjes per weekend in hé :D :D :D
Het verschil is dat Schumi uitvalbeurten van zowel Kimi als Alonso nodig heeft om nog te moeten winnen, en nog niet weinig. Kimi moet gewoon elke race een beetje meer punten halen dan Alonso en de buit is voor hem binnen.
Voor Schumi moet geen van beide uitvallen. Het kan ook zo:
1)Schumi
2)Kimi (staat 15 punten voor, in 13GP's wel in te halen denk ik)
3)Alonso (staat 37 punten voor, 13*4= 52, ook haalbaar dus)
Maar dan moet Ferrari vanaf Nurburgring dus wel beginnen met winnen. Maar reken erbij dat JPM met de huidige McLaren binnenkort Alonso ook wel af kan, en als Schumi kimi afkan dat kan Rubens zeker en vast ook Alonso en misschien wel JPM of Kimi af.
Dan valt Alonso terug naar plaats 5. 13 GP's, telkens 6 punten meer = al 78 punten terwijl hij er 37 nodig heeft, is dus al het dubbel. Dus dan moet Schumi al niet alles winnen.

Dus, Er zijn er voor het moment nog 3 potentiële WK kampioenen.
eerste staat Kimi bij mij, dan Alonso.
Maar als Ferrari binnenkort terug sterk is van begin tot eind (ja, ALS) dan heeft Alonso al geen schijn van kans meer. 2 teams die pakken beter zien kan je met zon kleine voorsprong nu ookw eer niet afhouden. Als de ferrari sterk genoeg is kunnen ze de McLarens af en kan zelfs Schumi nog kampioen worden.
Maar dat laatste moet niet speciaal voor mij. het is voor mij al goed als ze er op het eind van het seizoen terug staan, enkele overwinningen pakken en volgend jaar weer grote kanshebber voor de tittels zijn.
En als dit nu elke race de uitslag is:

1) Albers
2) Schumi
...
6) Trulli
7) Kimi
8) Alonso

Dan mag Nederland vieren zonder dat Kimi en Alonso ooit buiten de punten eindigen.

mike

Citaat van: Jasper op 24 mei 2005 - 20:03:37
Citaat van: Schumi 2005 op 24 mei 2005 - 18:54:10
Citaat van: Snekuem op 24 mei 2005 - 18:34:23
Nee ! Kimi en Mclaren zijn momenteel een klasse apart en ik vermoed dat Ferrari op één weekje tijd de zaken niet onder controle krijgt. Aanstaande zondag klinkt het Finse volkslied weer uit de speakers. Mclaren presteert altijd goed op de Nürburgring.
Ferrari gaat dat weekje toch weeral lekker testen hé. Stel dat zij en Brigestone iets goed vinden, en ze plots Mclaren toch al zo goed als kunnen bijhouden. Als dan Kimi 1 en Schumi 2 is, en de renaults pas 5 en 6, dan draait alles om, een paar weken later is Schumi even sterk als kimi, kimi valt een paar keer uit door een crash of andere bed luck, en Schumi maakt plots weer zeer veel kans. Eigenlijk maakt zowel Schumi als Kimi nog veel kans. Het is gewoon kwestie van de Renaults niet op het podium te laten komen. Want dan halen ze veel meer dan 2 puntjes per weekend in hé :D :D :D
Het verschil is dat Schumi uitvalbeurten van zowel Kimi als Alonso nodig heeft om nog te moeten winnen, en nog niet weinig. Kimi moet gewoon elke race een beetje meer punten halen dan Alonso en de buit is voor hem binnen.

Yep. Dat is de reden waarom ik er zelf niet meer in geloof. Kimi kan eindeloos pech hebben. Alonso kan eindeloos pech hebben. Maar de kans ze de beide eindeloos pech hebben is wel zeer klein...

Jasper

#33
Ook al omdat zowel Alonso als Kimi over een zeer betrouwbare wagen beschikken.

Jasper

Citaat van: Schumi 2005 op 24 mei 2005 - 20:32:20Momenteel is de Renault beter dan de Ferrari, maar zoals ik al eerder heb gezged, vanaf het moment dat Ferrari een constante lijn kan krijgen van start tot finish verpulveren samen met McLaren Renault. Je kan dat zeker aan de snelste ronde tijden zien. In Monaco waren zowel Kimi als Schumi maarliefst een 6 tienden sneller als ik me niet vergis.

Wel, dat vind ik nu niet. Een snelste ronde maakt 0,0 verschil. Je moet je niet blindstaren op snelste ronden want de Ferrari is toch de helft van de race tergend langzaam. En je zegt: "ja maar als ze dat kunnen oplossen..." Wel ja. Maar de vraag is of jouw dromen over dat die oplossing er binnen 3 dagen plots blijkt te zijn, wel realistisch zijn. Ik zet er alleszins grote vraagtekens achter.

Amateur

Ja! Zolang rekenkundig de kans bestaat, duim ik voor Ferrari. Maar als Kimi dit jaar met de prijs ging lopen, zou ik dat ook niet erg vinden.  Ik gun het hem wel.  Michael Schumacher en Ferrari moeten wel meer vooraan meestrijden vind ik, dan ben ik tevreden.  :)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 24 mei 2005 - 20:56:30
Citaat van: Schumi 2005 op 24 mei 2005 - 20:32:20Momenteel is de Renault beter dan de Ferrari, maar zoals ik al eerder heb gezged, vanaf het moment dat Ferrari een constante lijn kan krijgen van start tot finish verpulveren samen met McLaren Renault. Je kan dat zeker aan de snelste ronde tijden zien. In Monaco waren zowel Kimi als Schumi maarliefst een 6 tienden sneller als ik me niet vergis.

Wel, dat vind ik nu niet. Een snelste ronde maakt 0,0 verschil. Je moet je niet blindstaren op snelste ronden want de Ferrari is toch de helft van de race tergend langzaam. En je zegt: "ja maar als ze dat kunnen oplossen..." Wel ja. Maar de vraag is of jouw dromen over dat die oplossing er binnen 3 dagen plots blijkt te zijn, wel realistisch zijn. Ik zet er alleszins grote vraagtekens achter.
kheb ook nooit gezegd dat dat op 3 dagen opgelost is  ;)
Ik denk ook wel dat ze dit jaar niet meer WK zullen worden, maar hoop doet leven hé  ;) :D Ik denk dat als ze het probleem opgelost krijgen (en ik veronderstel dat dsat voor het einde van het seizoen wel zal zijn) ze alleszins sneller zullen zijn dan Renault. Ik hoop alleen maar dat Ferrari zich nu niet aan het blindstaren is op het stabiel krijgen van die tijden. Want Renault en McLaren staan ook niet stil en tegen ze een oplossing hebben zouden ze dan toch alweer achter staan. Ik geloof in men favoriete team, net zoals jij jaar na jaar bent blijve geloven dat McLaren terug naar de top komt, en zie het is uitgekomen  ;) :D Ik ben optimist tot in de kist, is het niet dit jaar, dan is het volgend jaar. maar de Scuderia zijn goed gnoeg om de andere bij te halen, dats taat in mijn hersenen vast. En wie weet, hebben ze het binnen 3 dagen wel gefixt. Uiteraard geloof ik daar ook niet in, maar alles gaat in grote stappen als het probleem bij 1 ding ligt. Als het dus daadwerkelijk bij de banden ligt denk ik niet dat het elke race wat gaat beteren, maar dat ze ineens een beter compound vinden en de eerstkomend GP al iets veel beter hebben, met een toppand in de GP daarop.

Domme vergelijking misschien, maar het is zo:
als je iets aan het bouwen bent en het is niet stabiel. Dan zoek je de oorzaak. Eens je de hoofdoorzaak hebt kan je beginnen zoeken, vanaf je de oplossing hebt zal het plotsklaps veel beter gaan, de de grootste moeilijkheid is uit de weg. Er zal nog een verschil blijven met het perfecte, maar niets of niemand is perfect hé  ;) :D

Evolutie van een probleem gaat meestal met 1 grote sprong in het begin (logisch dat je eerst de hoofdoorzaak oplost, niet?) en daarna nog de laatste stapjes. Die sprong zal er ooit komen, is het niet deze Gp, dan de volgende of degen daarop of ...  Het is logisch dat je denkt van "op die paar dagen geraakt het niet opgelost". Maar als ik op mijn denkmanier denk dan is dat wel. Eens je weet hoe het grote probleem op te lossen is het slechts een kwestie van tijd meer tot ze er terug staan hé  ;)

Nu, gegelooft van mijn gelul wat je wilt, maar dat is mijn uitgangspunt  :D ;) :D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

We moeten nu ook nog niet te snel Kimi gaan uitroepen tot wereldkampioen hé mensen ;)
Als hij nog een keer of twee de finish niet ziet en Alonso als 1 over de lijn komt keert de situatie ook enorm :)

Alles kan nog, and I believe this will be Schumacher's finest season yet :)

Raikkonen MASTER

Het feit is dat Kimi de vorige racen met een vrij volle wagen aan de start kwam en altijd seconden kon winnen op de tegenstand.
Kimi zelf zei dat hij de eerste ronden van zowel de GP in Spanje als in Monaco in het begin alles uit de kast moest halen om de wagen op de baan te houden. Door het gewicht begon hij rare kuren te krijgen.
Kimi zelf vond het ook raar dat hij met een volle wagen sneller reed dan met een iets lichtere.
Maar hijzelf klaagt er niet over. Wie zou dit wel doen natuurlijk. ;)


Ik heb ook 'neen' gestemd. Gewoon omdat op dit moment Ferrari nog niet echt heeft overtuigd. De remonte van MS tov Alonso en het daaropvolgende gevecht om de 1ste plaats was mooi, maar dit kwam er door een probleem bij McLaren.
Het feit dat nu Renault, Toyota, Williams én McLaren goed zijn, gaat voor Ferrari nog moeilijker zijn om te winnen. De vorige seizoenen presteerden McLaren en Williams ondermaats waardoor het voor Ferrari relatief makkelijk was om te winnen. Zeker met de wagen die ze toen hadden.

Maar omdat er nu 4 teams zijn naast Ferrari met samen 7 rijders (ik tel alleen Trulli bij Toyota) zijn die een degelijk klassement hebben, gaat Ferrari het nog heel moeilijk hebben.
Vooral als Kimi of Alonso steeds binnen de top 5 zouden eindigen wordt het bijna onmogelijk.
Door het puntensysteem mag MS dan nog altijd winnen, als Kimi of Alonso steeds dicht eindigen wordt de kloof enorm traag gedicht.

Ik hoop nog op een spannend seizoen, maar ik ben realistisch over de zaken die ik op dit moment zie.
Mocht dit nog veranderen, kan mijn stem nog veranderen in een JA.

lieven

en ik zie mclaren en renault nog hun akkoord van minder te testen breken als ze zien dat de roden serieus dichterbij komen, en ik zou hun dat dan helemaal nie kwaat nemen, hoe zou ge zelf zijn?
en dan gaat de mclaren weer met grote sprongen sneller worden waardoor kimi nr1 wordt gevolgd door MS dan een minardi rijder dan een jordan rijder dan david coulthard en dan de rest :p
vooral die minardi rijder op 3 is heel doenbaar ;)

FerrariMan

Allemaal goed en wel, maar wie heeft er zoveel vertrouwen in dat de Renaults en de McLaren zó betrouwbaar zijn?

Ik hoor vaak, "als Kimi of ... steeds 2de of 3de is, dan nog..."

Hoe lang is het geleden dat McLaren/Renault(Benetton) kwa betrouwbaarheid zo op punt stonden?
2 races maken voor McLaren nog geen seizoen :)

Maar bon, we zien wel zondag. Als het daar niet lukt, dan op naar de volgende :)


Mikacouli

Citaat van: BenedictusXVII op 26 mei 2005 - 20:09:00
Allemaal goed en wel, maar wie heeft er zoveel vertrouwen in dat de Renaults en de McLaren zó betrouwbaar zijn?

Ik hoor vaak, "als Kimi of ... steeds 2de of 3de is, dan nog..."

Hoe lang is het geleden dat McLaren/Renault(Benetton) kwa betrouwbaarheid zo op punt stonden?
2 races maken voor McLaren nog geen seizoen :)

Maar bon, we zien wel zondag. Als het daar niet lukt, dan op naar de volgende :)


ik verlang al naar de uitleg die je zal geven wnr ferrari weer niet goed zal gepresteerd hebben. in canada gaan we winnen  ;D ;D ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Mikacouli op 26 mei 2005 - 20:41:24
Citaat van: BenedictusXVII op 26 mei 2005 - 20:09:00
Allemaal goed en wel, maar wie heeft er zoveel vertrouwen in dat de Renaults en de McLaren zó betrouwbaar zijn?

Ik hoor vaak, "als Kimi of ... steeds 2de of 3de is, dan nog..."

Hoe lang is het geleden dat McLaren/Renault(Benetton) kwa betrouwbaarheid zo op punt stonden?
2 races maken voor McLaren nog geen seizoen :)

Maar bon, we zien wel zondag. Als het daar niet lukt, dan op naar de volgende :)


ik verlang al naar de uitleg die je zal geven wnr ferrari weer niet goed zal gepresteerd hebben. in canada gaan we winnen  ;D ;D ;)
aja, wat dacht je dat we anders zouden zeggen?  ;) ;D ;D Optimist tot in de kist hé  ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 26 mei 2005 - 20:41:24
Citaat van: BenedictusXVII op 26 mei 2005 - 20:09:00
Allemaal goed en wel, maar wie heeft er zoveel vertrouwen in dat de Renaults en de McLaren zó betrouwbaar zijn?

Ik hoor vaak, "als Kimi of ... steeds 2de of 3de is, dan nog..."

Hoe lang is het geleden dat McLaren/Renault(Benetton) kwa betrouwbaarheid zo op punt stonden?
2 races maken voor McLaren nog geen seizoen :)

Maar bon, we zien wel zondag. Als het daar niet lukt, dan op naar de volgende :)


ik verlang al naar de uitleg die je zal geven wnr ferrari weer niet goed zal gepresteerd hebben. in canada gaan we winnen  ;D ;D ;)
Waarschijnlijk dezelfde als voorbije races. Dat ze slecht presteren en dat het wel goed zal komen.
Heb trouwens net 15 euro ingezet op MS voor winst op Nurburg, hij staat 5 tegen 1 dus kan en zal me 75 euro opleveren :)

The Iceman

Citaat van: BenedictusXVII op 26 mei 2005 - 21:06:19
Citaat van: Mikacouli op 26 mei 2005 - 20:41:24
Citaat van: BenedictusXVII op 26 mei 2005 - 20:09:00
Allemaal goed en wel, maar wie heeft er zoveel vertrouwen in dat de Renaults en de McLaren zó betrouwbaar zijn?

Ik hoor vaak, "als Kimi of ... steeds 2de of 3de is, dan nog..."

Hoe lang is het geleden dat McLaren/Renault(Benetton) kwa betrouwbaarheid zo op punt stonden?
2 races maken voor McLaren nog geen seizoen :)

Maar bon, we zien wel zondag. Als het daar niet lukt, dan op naar de volgende :)


ik verlang al naar de uitleg die je zal geven wnr ferrari weer niet goed zal gepresteerd hebben. in canada gaan we winnen  ;D ;D ;)
Waarschijnlijk dezelfde als voorbije races. Dat ze slecht presteren en dat het wel goed zal komen.
Heb trouwens net 15 euro ingezet op MS voor winst op Nurburg, hij staat 5 tegen 1 dus kan en zal me 75 euro opleveren :)
Toch misschien beter van die 15 EUR een goei pint gaan pakken !  ;) ;)