Maakt M. Schumacher nog kans op de wereldtitel?

Gestart door Supermariobros, 24 mei 2005 - 09:59:58

« vorige - volgende »

Maakt M. Schumacher nog kans op de wereldtitel?

ja
19 (38.8%)
nee
30 (61.2%)

Totaal aantal stemmen: 39

Supermariobros

Deze poll om eens te zien hoe jullie denken over de titelkansen van M. Schumacher,
wie denkt nog dat het kan voor de Duitser, wie geeft de Duitser geen kans meer?

Daarom deze eenvoudige vraag:

Maakt M. Schumacher nog kans op de wereldtitel?


Ik heb op nee gestemd, zijn achterstand is te al te groot (alhoewel het seizen nog lang is) en met een McLaren in bloedvorm wordt de kloof onoverbrugbaar volgens mij.
Hij zal zeker nog mooie overwinningen boeken hoor voor voor een 8e titel is het dit jaar te laat.

IVY440

Ik heb ja gestemd, maar dan moet hij dringend een overwinning binnenhalen. Monaco laat zien dat Renault niet onfeilbaar is en McLaren zal ook nog wel een dip krijgen.

razzle_dazzle

Wie Schumacher en Ferrari een beetje kent, weet dat ze door zullen gaan tot het bittere einde. Ze hebben reeds een grote achterstand maar die is nog altijd niet onoverbrugbaar, wie had gedacht dat Renault een dipje zou krijgen? Of dat Mclaren plots iedereen naar huis rijdt, inclusief datzelfde Renault.

Er rest Ferrari maar 1 ding te doen, goede banden vinden voor die kwalificaties en ik ben ervan overtuigd dat de mensen van Bridgestone daar ook in zullen slagen.

lieven

ik heb op neen gestemd, want wees nu eerlijk, de achterstand is veel te groot...
ok moest hij nu alles winnen en mclarren en renault echt slecht beginnen te worden ofzo dan ok dan mss nog ergens alhoewel de toyotas en de bmw's er ook nog zijn....
ik dnek dan er gewoon veel te veel teams op dit moment zijn die kans hebben om veel punten te pakke ndat de kans dat MS wereldkampioen wordt dit seizoen nihil is.
volgend seizoen das iets anders als ze zo blijven testen zoals nu en bridgestone hun bandjes goed krijgen dan hebben ze een grote kans om er weer te staan volgend seizoen!!

ma toch dnek ik dat minardi wereldkampioen wordt volgend seizoen ;)

FerrariMan

Zeker maakt hij nog een kans. Maar dan moet het vanaf nu wel in een stijgende lijn naar boven gaan kwa resultaten.
Stel dat Alonso de volgende 2 races iets aan de hand heeft en Schumacher wint, dan zijn er nog zo'n 19 puntjes verschil. En dan kan het snel beginnen keren.

Niemand hier kan met zekerheid zeggen dat het onmogelijk is, en omgekeerd ook niet.

Maar naar mijn gevoel gaat hij er wel in slagen dit jaar. En het zal uiteindelijk zijn allermooiste titel worden!


(inkaderen dit bericht ;))

Alan Blues

Ik heb ook op 'nee' gestemd.

In tegenstelling tot de vorige jaren, hebben de andere teams hun huiswerk wel gemaakt. McLaren, Renault, Williams en Toyota staan sterk dit seizoen. Ferrari heeft de start van het seizoen gemist.

De andere jaren was MS al van in het begin aan de kop van het kampioenschap en dat stimuleert de zelfzekerheid. Nu ligt hij volgens mij zwaarder onder druk dan de andere seizoenen. Hij zal moeten vechten om z'n titel te halen. En ik ben er nog steeds van overtuigd dat MS minder presteert als hij onder druk staat.

FerrariMan

Citaat van: Alan Blues op 24 mei 2005 - 14:25:49
Hij zal moeten vechten om z'n titel te halen. En ik ben er nog steeds van overtuigd dat MS minder presteert als hij onder druk staat.
Soms gaat het nu éénmaal minder goed. Mensen strooien dan graag snel rond met dat cliché van niet tegen druk kunnen. Iedereen heeft zijn ups en downs. Bij MS kan ik tientallen downs noemen maar ook minstens evenveel 'ups' ;)

Het hele '97 seizoen was constante druk voor MS om bij Williams te geraken, net als 1998 toen de McLaren hun klappen gaf. Einde 2000 zelfde verhaal, Schumacher leek de titel uiteindelijk toch te gaan verliezen, druk langs alle kanten van pers, fans,... maar hij vocht ijskoud terug en nam de overwinning in Italië. Ook in Japan datzelfde jaar bleef hij ijskoud op de tweede plek en ging er in de pit voorbij. 2003 ook weer, enorm slechte start van het seizoen, Kimi inhalen in de stand was een zware klus. Hij won in Imola ondanks de dood van zijn moeder en de Italiaanse pers op het dak van Ferrari wegens een paar miserabele races...hoeveel meer druk moet er dan zijn.

Hakkinen, Senna, Prost, Juan,...allemaal hebben/hadden ze hun sterke momenten en ook hun zwakkere.

Piloten die kraken onder de druk is een cliché, een fabeltje dat mensen te snel gebruiken. Druk is er in de F1 altijd.
Ze kunnen er allemaal tegen. De één op een ander moment beter en de andere op een nog ander moment weer beter.

Enkel omdat het nu een heel lange carriere betreft waarin alle fouten extra uitvergroot worden zegt men te snel dat hij niet tegen de druk kan.

Maar bon, ik ben ervan overtuigd dat hij op zijn best is op momenten wanneer het slecht gaat  :)

Alan Blues

Oké, maar geef toe dat de druk toch hoger ligt als je ergens midden in het klassement staat en 7 titels op zak hebt, dan als je op kop van het klassement bent.

MS is professioneel genoeg om er voor te vechten, maar of dat zonder foutjes zal zijn betwijfel ik...

Kader dit ook maar in... ;)

FerrariMan

Citaat van: Alan Blues op 24 mei 2005 - 15:12:52
Oké, maar geef toe dat de druk toch hoger ligt als je ergens midden in het klassement staat en 7 titels op zak hebt, dan als je op kop van het klassement bent.

MS is professioneel genoeg om er voor te vechten, maar of dat zonder foutjes zal zijn betwijfel ik...

Kader dit ook maar in... ;)
Dat is wel waar, en midden in het pak liggen de fouten sneller voor het grijpen natuurlijk. Uiteindelijk maakt het toch niks uit, er is nu een hevige strijd op komst en daar kunnen we maar blij mee zijn :)

Alan Blues

Citaat van: BenedictusXVII op 24 mei 2005 - 16:09:25
Citaat van: Alan Blues op 24 mei 2005 - 15:12:52
Oké, maar geef toe dat de druk toch hoger ligt als je ergens midden in het klassement staat en 7 titels op zak hebt, dan als je op kop van het klassement bent.

MS is professioneel genoeg om er voor te vechten, maar of dat zonder foutjes zal zijn betwijfel ik...

Kader dit ook maar in... ;)
Dat is wel waar, en midden in het pak liggen de fouten sneller voor het grijpen natuurlijk. Uiteindelijk maakt het toch niks uit, er is nu een hevige strijd op komst en daar kunnen we maar blij mee zijn :)

Wees gerust!! Mij hoor je op dit moment niet klagen, zenne!!  8) 8)

Jasper

Citaat van: IVY440 op 24 mei 2005 - 12:45:45
Ik heb ja gestemd, maar dan moet hij dringend een overwinning binnenhalen. Monaco laat zien dat Renault niet onfeilbaar is en McLaren zal ook nog wel een dip krijgen.
Fout, McLaren heeft al een dip gehad :P

Ferrari 2010

Ik heb op nee gestemd. Ik geloof er op dit moment gewoon niet in. Hoewel het zowel theoretisch als praktisch goed mogelijk is door de volgende stellingen:
-Ferrari is sneller dan McLaren en mcLaren een pak sneller dan Renault. De stand word héél vaak 1MS 2RB 3KR 4JPM en dan pas de renaults. Als de renaults echter blijven winnen, of 2de worden en Ferrari in de volgende GP er nieets van bakt is de kans echter zeer klain dat het nog zal lukken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Mikacouli

Als er al velen beweren dat het nog heel moeilijk zal hebben om nog voor alonso te geraken zal het wel nog veeeeeeeeeeeel moeilijker worden voor MS. Het is niet doenbaar. Ferrari wordt gewoon geen kampioen dit jaar. Wat helemaal niet erg is na al deze toestanden.

jandr

In imola hebben we het potentieel van Ferrari gezien. Barcelona is een circuit waar de andere teams (en vooral Michelin) enorm veel getest hebben deze winter, het is logisch dat Ferrari daar een enorm nadeel hadden. En Monaco...  ik dacht dat Schumacher daar vorig jaar ook ver naar achter op de grid stond.

Om deze vraag te beantwoorden zullen we dus best nog een weekje wachten.

Bjorn

Het nieuwe puntensysteem zorgt ervoor dat MS geen wereldkampioen meer kan worden. Toch zie ik Michael ergens op de tweede of derde plaats eindigen! Na Kimi natuurlijk!!  ;D ;D
De Mens: In Het Gras![/color]