Maakt M. Schumacher nog kans op de wereldtitel?

Gestart door Supermariobros, 24 mei 2005 - 09:59:58

« vorige - volgende »

Maakt M. Schumacher nog kans op de wereldtitel?

ja
19 (38.8%)
nee
30 (61.2%)

Totaal aantal stemmen: 39

razzle_dazzle

Laat kimi of Fernando tweemaal uitvallen en we hebben al een heel andere situatie. Het is nog te vroeg om al iemand uit te sluiten.

The Iceman

Nee ! Kimi en Mclaren zijn momenteel een klasse apart en ik vermoed dat Ferrari op één weekje tijd de zaken niet onder controle krijgt. Aanstaande zondag klinkt het Finse volkslied weer uit de speakers. Mclaren presteert altijd goed op de Nürburgring.

Ferrari 2010

Citaat van: Snekuem op 24 mei 2005 - 18:34:23
Nee ! Kimi en Mclaren zijn momenteel een klasse apart en ik vermoed dat Ferrari op één weekje tijd de zaken niet onder controle krijgt. Aanstaande zondag klinkt het Finse volkslied weer uit de speakers. Mclaren presteert altijd goed op de Nürburgring.
Ferrari gaat dat weekje toch weeral lekker testen hé. Stel dat zij en Brigestone iets goed vinden, en ze plots Mclaren toch al zo goed als kunnen  bijhouden. Als dan Kimi 1 en Schumi 2 is, en de renaults pas 5 en 6, dan draait alles om, een paar weken later is Schumi even sterk als kimi, kimi valt een paar keer uit door een crash of andere bed luck, en Schumi maakt plots weer zeer veel kans. Eigenlijk maakt zowel Schumi als Kimi nog veel kans. Het is gewoon kwestie van de Renaults niet op het podium te laten komen. Want dan halen ze veel meer dan 2 puntjes per weekend in hé  :D :D :D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

The Iceman

Citaat van: Schumi 2005 op 24 mei 2005 - 18:54:10
Citaat van: Snekuem op 24 mei 2005 - 18:34:23
Nee ! Kimi en Mclaren zijn momenteel een klasse apart en ik vermoed dat Ferrari op één weekje tijd de zaken niet onder controle krijgt. Aanstaande zondag klinkt het Finse volkslied weer uit de speakers. Mclaren presteert altijd goed op de Nürburgring.
Ferrari gaat dat weekje toch weeral lekker testen hé. Stel dat zij en Brigestone iets goed vinden, en ze plots Mclaren toch al zo goed als kunnen  bijhouden. Als dan Kimi 1 en Schumi 2 is, en de renaults pas 5 en 6, dan draait alles om, een paar weken later is Schumi even sterk als kimi, kimi valt een paar keer uit door een crash of andere bed luck, en Schumi maakt plots weer zeer veel kans. Eigenlijk maakt zowel Schumi als Kimi nog veel kans. Het is gewoon kwestie van de Renaults niet op het podium te laten komen. Want dan halen ze veel meer dan 2 puntjes per weekend in hé  :D :D :D
Denk je nu echt dat Ferrari en Bridgestone na één weekje testen die mijlenverre achterstand kunnen wegwerken ???

Ramses

Ferrari heeft wel de racesnelheid. Dus, als ze iets vinden op de kwalificatie, kunnen ze meestrijden om de podiumverdeling tussen Renault en McLaren

Bjorn

Citaat van: Ramses op 24 mei 2005 - 19:13:13
Ferrari heeft wel de racesnelheid. Dus, als ze iets vinden op de kwalificatie, kunnen ze meestrijden om de podiumverdeling tussen Renault en McLaren

Als als, ze gaan het niet vinden!!  ;) ;D ;D
De Mens: In Het Gras![/color]

Ferrari 2010

Citaat van: Snekuem op 24 mei 2005 - 19:09:36
Citaat van: Schumi 2005 op 24 mei 2005 - 18:54:10
Citaat van: Snekuem op 24 mei 2005 - 18:34:23
Nee ! Kimi en Mclaren zijn momenteel een klasse apart en ik vermoed dat Ferrari op één weekje tijd de zaken niet onder controle krijgt. Aanstaande zondag klinkt het Finse volkslied weer uit de speakers. Mclaren presteert altijd goed op de Nürburgring.
Ferrari gaat dat weekje toch weeral lekker testen hé. Stel dat zij en Brigestone iets goed vinden, en ze plots Mclaren toch al zo goed als kunnen  bijhouden. Als dan Kimi 1 en Schumi 2 is, en de renaults pas 5 en 6, dan draait alles om, een paar weken later is Schumi even sterk als kimi, kimi valt een paar keer uit door een crash of andere bed luck, en Schumi maakt plots weer zeer veel kans. Eigenlijk maakt zowel Schumi als Kimi nog veel kans. Het is gewoon kwestie van de Renaults niet op het podium te laten komen. Want dan halen ze veel meer dan 2 puntjes per weekend in hé  :D :D :D
Denk je nu echt dat Ferrari en Bridgestone na één weekje testen die mijlenverre achterstand kunnen wegwerken ???
Ik dnek dat niet direct. maar zoals je wel snapt gebeurt het in de F1 vaak razendsnel kan evolueren. Stel dat brigestone een nieuw compound test dat raar maar waar plots zeer goed is. Dat kan, niet? Of stel dat Ferrari een evolutie voor de wagen vind, die een groot verschil maakt. Kan toch ook, of niet?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Roel

Citaat van: Ramses op 24 mei 2005 - 19:13:13
Ferrari heeft wel de racesnelheid. Dus, als ze iets vinden op de kwalificatie, kunnen ze meestrijden om de podiumverdeling tussen Renault en McLaren

Zelfs al zouden ze snel zijn tijdens de kwalificatie, ze kunnen het tempo nooit van meet af aan volgen. Enkele weken geleden werd er gezegd dat ze nieuwe benzine hadden, miss toch maar even checken dat het geen diesel is. Want ze komen gewoon te traag op gang die Ferrari's.
Anderzijds kwam Mclaren ook ineens vanuit 'het niets' na enkele matige GP's in het begin...

Maar zoals Snekuem zegt: als(ja als, sorry :-) ) DC niet was uitgevallen, de twee Saubers, Trulli, ... waar zou dan de hoop zitten bij Ferrari? en een weekje is idd niet zo veel tijd.

Ron Dennis zegt dat het succes nu te danken is aan de vruchten die het high Tech centre begint af te werpen, als dat zo is,dan zie ik Mc geen dipjes meer krijgen. want dit is toch een serieuze meerwaarde die ze hebben.
God save Mclaren

Ferrari 2010

Citaat van: Roel op 24 mei 2005 - 19:53:41
Citaat van: Ramses op 24 mei 2005 - 19:13:13
Ferrari heeft wel de racesnelheid. Dus, als ze iets vinden op de kwalificatie, kunnen ze meestrijden om de podiumverdeling tussen Renault en McLaren

Zelfs al zouden ze snel zijn tijdens de kwalificatie, ze kunnen het tempo nooit van meet af aan volgen. Enkele weken geleden werd er gezegd dat ze nieuwe benzine hadden, miss toch maar even checken dat het geen diesel is. Want ze komen gewoon te traag op gang die Ferrari's.
Anderzijds kwam Mclaren ook ineens vanuit 'het niets' na enkele matige GP's in het begin...

Maar zoals Snekuem zegt: als(ja als, sorry :-) ) DC niet was uitgevallen, de twee Saubers, Trulli, ... waar zou dan de hoop zitten bij Ferrari? en een weekje is idd niet zo veel tijd.
Ron Dennis zegt dat het succes nu te danken is aan de vruchten die het high Tech centre begint af te werpen, als dat zo is,dan zie ik Mc geen dipjes meer krijgen. want dit is toch een serieuze meerwaarde die ze hebben.
Ja inderdaad, je zit altijd met alsen. Maar als dat niet had gebeurd, en Schumi had ook niet alles moeten dichtgooien voor een gespinde holander en niet op Coulthard had gevlogen dan had hij niet speciaal moeten pitten. En als Rubens niet te snel had gereden in de pit en zen motor niet had afgeslagen dan had hij samen met JPM verder naar voren gezeten.

Sja, je hebt altijd alsen... kunde niks aan doen...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Schumi 2005 op 24 mei 2005 - 18:54:10
Citaat van: Snekuem op 24 mei 2005 - 18:34:23
Nee ! Kimi en Mclaren zijn momenteel een klasse apart en ik vermoed dat Ferrari op één weekje tijd de zaken niet onder controle krijgt. Aanstaande zondag klinkt het Finse volkslied weer uit de speakers. Mclaren presteert altijd goed op de Nürburgring.
Ferrari gaat dat weekje toch weeral lekker testen hé. Stel dat zij en Brigestone iets goed vinden, en ze plots Mclaren toch al zo goed als kunnen bijhouden. Als dan Kimi 1 en Schumi 2 is, en de renaults pas 5 en 6, dan draait alles om, een paar weken later is Schumi even sterk als kimi, kimi valt een paar keer uit door een crash of andere bed luck, en Schumi maakt plots weer zeer veel kans. Eigenlijk maakt zowel Schumi als Kimi nog veel kans. Het is gewoon kwestie van de Renaults niet op het podium te laten komen. Want dan halen ze veel meer dan 2 puntjes per weekend in hé :D :D :D
Het verschil is dat Schumi uitvalbeurten van zowel Kimi als Alonso nodig heeft om nog te moeten winnen, en nog niet weinig. Kimi moet gewoon elke race een beetje meer punten halen dan Alonso en de buit is voor hem binnen.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 24 mei 2005 - 20:03:37
Citaat van: Schumi 2005 op 24 mei 2005 - 18:54:10
Citaat van: Snekuem op 24 mei 2005 - 18:34:23
Nee ! Kimi en Mclaren zijn momenteel een klasse apart en ik vermoed dat Ferrari op één weekje tijd de zaken niet onder controle krijgt. Aanstaande zondag klinkt het Finse volkslied weer uit de speakers. Mclaren presteert altijd goed op de Nürburgring.
Ferrari gaat dat weekje toch weeral lekker testen hé. Stel dat zij en Brigestone iets goed vinden, en ze plots Mclaren toch al zo goed als kunnen bijhouden. Als dan Kimi 1 en Schumi 2 is, en de renaults pas 5 en 6, dan draait alles om, een paar weken later is Schumi even sterk als kimi, kimi valt een paar keer uit door een crash of andere bed luck, en Schumi maakt plots weer zeer veel kans. Eigenlijk maakt zowel Schumi als Kimi nog veel kans. Het is gewoon kwestie van de Renaults niet op het podium te laten komen. Want dan halen ze veel meer dan 2 puntjes per weekend in hé :D :D :D
Het verschil is dat Schumi uitvalbeurten van zowel Kimi als Alonso nodig heeft om nog te moeten winnen, en nog niet weinig. Kimi moet gewoon elke race een beetje meer punten halen dan Alonso en de buit is voor hem binnen.
Voor Schumi moet geen van beide uitvallen. Het kan ook zo:
1)Schumi
2)Kimi (staat 15 punten voor, in 13GP's wel in te halen denk ik)
3)Alonso (staat 37 punten voor, 13*4= 52, ook haalbaar dus)
Maar dan moet Ferrari vanaf Nurburgring dus wel beginnen met winnen. Maar reken erbij dat JPM met de huidige McLaren binnenkort Alonso ook wel af kan, en als Schumi kimi afkan dat kan Rubens zeker en vast ook Alonso en misschien wel JPM of Kimi af.
Dan valt Alonso terug naar plaats 5. 13 GP's, telkens 6 punten meer = al 78 punten terwijl hij er 37 nodig heeft, is dus al het dubbel. Dus dan moet Schumi al niet alles winnen.

Dus, Er zijn er voor het moment nog 3 potentiële WK kampioenen.
eerste staat Kimi bij mij, dan Alonso.
Maar als Ferrari binnenkort terug sterk is van begin tot eind (ja, ALS) dan heeft Alonso al geen schijn van kans meer. 2 teams die pakken beter zien kan je met zon kleine voorsprong nu ookw eer niet afhouden. Als de ferrari sterk genoeg is kunnen ze de McLarens af en kan zelfs Schumi nog kampioen worden.
Maar dat laatste moet niet speciaal voor mij. het is voor mij al goed als ze er op het eind van het seizoen terug staan, enkele overwinningen pakken en volgend jaar weer grote kanshebber voor de tittels zijn.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Mikacouli

Citaat van: Schumi 2005 op 24 mei 2005 - 20:14:01
Citaat van: Jasper op 24 mei 2005 - 20:03:37
Citaat van: Schumi 2005 op 24 mei 2005 - 18:54:10
Citaat van: Snekuem op 24 mei 2005 - 18:34:23
Nee ! Kimi en Mclaren zijn momenteel een klasse apart en ik vermoed dat Ferrari op één weekje tijd de zaken niet onder controle krijgt. Aanstaande zondag klinkt het Finse volkslied weer uit de speakers. Mclaren presteert altijd goed op de Nürburgring.
Ferrari gaat dat weekje toch weeral lekker testen hé. Stel dat zij en Brigestone iets goed vinden, en ze plots Mclaren toch al zo goed als kunnen bijhouden. Als dan Kimi 1 en Schumi 2 is, en de renaults pas 5 en 6, dan draait alles om, een paar weken later is Schumi even sterk als kimi, kimi valt een paar keer uit door een crash of andere bed luck, en Schumi maakt plots weer zeer veel kans. Eigenlijk maakt zowel Schumi als Kimi nog veel kans. Het is gewoon kwestie van de Renaults niet op het podium te laten komen. Want dan halen ze veel meer dan 2 puntjes per weekend in hé :D :D :D
Het verschil is dat Schumi uitvalbeurten van zowel Kimi als Alonso nodig heeft om nog te moeten winnen, en nog niet weinig. Kimi moet gewoon elke race een beetje meer punten halen dan Alonso en de buit is voor hem binnen.
Voor Schumi moet geen van beide uitvallen. Het kan ook zo:
1)Schumi
2)Kimi (staat 15 punten voor, in 13GP's wel in te halen denk ik)
3)Alonso (staat 37 punten voor, 13*4= 52, ook haalbaar dus)
Maar dan moet Ferrari vanaf Nurburgring dus wel beginnen met winnen. Maar reken erbij dat JPM met de huidige McLaren binnenkort Alonso ook wel af kan, en als Schumi kimi afkan dat kan Rubens zeker en vast ook Alonso en misschien wel JPM of Kimi af.
Dan valt Alonso terug naar plaats 5. 13 GP's, telkens 6 punten meer = al 78 punten terwijl hij er 37 nodig heeft, is dus al het dubbel. Dus dan moet Schumi al niet alles winnen.

Dus, Er zijn er voor het moment nog 3 potentiële WK kampioenen.
eerste staat Kimi bij mij, dan Alonso.
Maar als Ferrari binnenkort terug sterk is van begin tot eind (ja, ALS) dan heeft Alonso al geen schijn van kans meer. 2 teams die pakken beter zien kan je met zon kleine voorsprong nu ookw eer niet afhouden. Als de ferrari sterk genoeg is kunnen ze de McLarens af en kan zelfs Schumi nog kampioen worden.
Maar dat laatste moet niet speciaal voor mij. het is voor mij al goed als ze er op het eind van het seizoen terug staan, enkele overwinningen pakken en volgend jaar weer grote kanshebber voor de tittels zijn.

3 potentiele kandidaten. Komaan, ik zie Fisi nu wel als grotere kanshebber dan schumacher. Waarom? meer punten en een betere vorm van zijn wagen. Waarom schumacher wel als kandidaat stellen en fisi niet of monty niet ::)
Niet te naief zijn ook eh!

mike

Hij maakt zeker nog een kans. Doe de wiskunde en dat zou duidelijk moeten zijn. Als Alonso en Kimi (en hun respectievelijke team buddies die over even goede wagens beschilken) mekaar punten afpakken, vergroot de kans van MS. En hij is er de man niet naar om op te geven vooraleer daar wiskundige zekerheid over bestaat.

Maar dat allemaal gezegd zijnde, denk ik ook dat de de-facto kans dat nogal vrij klein is. Conclusie: Ik geloof er onder de streep niet in dat het nog goed komt.

Ferrari 2010

Citaat van: Mikacouli op 24 mei 2005 - 20:25:02
Citaat van: Schumi 2005 op 24 mei 2005 - 20:14:01
Citaat van: Jasper op 24 mei 2005 - 20:03:37
Citaat van: Schumi 2005 op 24 mei 2005 - 18:54:10
Citaat van: Snekuem op 24 mei 2005 - 18:34:23
Nee ! Kimi en Mclaren zijn momenteel een klasse apart en ik vermoed dat Ferrari op één weekje tijd de zaken niet onder controle krijgt. Aanstaande zondag klinkt het Finse volkslied weer uit de speakers. Mclaren presteert altijd goed op de Nürburgring.
Ferrari gaat dat weekje toch weeral lekker testen hé. Stel dat zij en Brigestone iets goed vinden, en ze plots Mclaren toch al zo goed als kunnen bijhouden. Als dan Kimi 1 en Schumi 2 is, en de renaults pas 5 en 6, dan draait alles om, een paar weken later is Schumi even sterk als kimi, kimi valt een paar keer uit door een crash of andere bed luck, en Schumi maakt plots weer zeer veel kans. Eigenlijk maakt zowel Schumi als Kimi nog veel kans. Het is gewoon kwestie van de Renaults niet op het podium te laten komen. Want dan halen ze veel meer dan 2 puntjes per weekend in hé :D :D :D
Het verschil is dat Schumi uitvalbeurten van zowel Kimi als Alonso nodig heeft om nog te moeten winnen, en nog niet weinig. Kimi moet gewoon elke race een beetje meer punten halen dan Alonso en de buit is voor hem binnen.
Voor Schumi moet geen van beide uitvallen. Het kan ook zo:
1)Schumi
2)Kimi (staat 15 punten voor, in 13GP's wel in te halen denk ik)
3)Alonso (staat 37 punten voor, 13*4= 52, ook haalbaar dus)
Maar dan moet Ferrari vanaf Nurburgring dus wel beginnen met winnen. Maar reken erbij dat JPM met de huidige McLaren binnenkort Alonso ook wel af kan, en als Schumi kimi afkan dat kan Rubens zeker en vast ook Alonso en misschien wel JPM of Kimi af.
Dan valt Alonso terug naar plaats 5. 13 GP's, telkens 6 punten meer = al 78 punten terwijl hij er 37 nodig heeft, is dus al het dubbel. Dus dan moet Schumi al niet alles winnen.

Dus, Er zijn er voor het moment nog 3 potentiële WK kampioenen.
eerste staat Kimi bij mij, dan Alonso.
Maar als Ferrari binnenkort terug sterk is van begin tot eind (ja, ALS) dan heeft Alonso al geen schijn van kans meer. 2 teams die pakken beter zien kan je met zon kleine voorsprong nu ookw eer niet afhouden. Als de ferrari sterk genoeg is kunnen ze de McLarens af en kan zelfs Schumi nog kampioen worden.
Maar dat laatste moet niet speciaal voor mij. het is voor mij al goed als ze er op het eind van het seizoen terug staan, enkele overwinningen pakken en volgend jaar weer grote kanshebber voor de tittels zijn.

3 potentiele kandidaten. Komaan, ik zie Fisi nu wel als grotere kanshebber dan schumacher. Waarom? meer punten en een betere vorm van zijn wagen. Waarom schumacher wel als kandidaat stellen en fisi niet of monty niet ::)
Niet te naief zijn ook eh!
jaja, die zijn ook zeker kanshebber, maar Rubens wordt ook nooit als kandidaat genoemd hé  ;)

Ik laat gewoon een theorietje zien. Wie staat er momenteel het sterkst bij Renault? Alonso, dus als er een renault wk wordt, dan is het waarschijnlijk toch Alonso, niet?
Doe dit bij zowel Ferrari en McLaren, en je komt Schumi en Kimi tegen. Snap je?
En je hebt gelijk. Momenteel is de Renault beter dan de Ferrari, maar zoals ik al eerder heb gezged, vanaf het moment dat Ferrari een constante lijn kan krijgen van start tot finish verpulveren samen met McLaren Renault. Je kan dat zeker aan de snelste ronde tijden zien. In Monaco waren zowel Kimi als Schumi maarliefst een 6 tienden sneller als ik me niet vergis.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

mike

Citaat van: Alan Blues op 24 mei 2005 - 14:25:49
En ik ben er nog steeds van overtuigd dat MS minder presteert als hij onder druk staat.

Er zijn TV commentatoren die dat anders zien. (Je zou overigens ook kunnen zeggen dat als het over een race of 2 echt compleet hopeloos lijkt, dat de druk dan helemaal weg valt, waarna hij de ene zege na de andere naar huis rijdt.)

Maar wat dat druk ding betreft: MS rijdt altijd op de limiet. Ik verwijs ondermeer naar het topic dat we hier een paar maanden geleden hadden over de vergelijking van MS en wie-was-die-andere-ook-al-weer door een stuk van Silverstone. Wie steeds op de limiet zit, heeft een kleinere foutenmarge en zal dus al wel eens vaker over de limiet gaan. Maar dat heeft dan niks te maken met kraken onder druk.

Laten we wel wezen, de man is 7 maal wereldkampioen geworden. Maar niet enkel dat. Ik herinner me ook zijn debuut in Spa. De race was na 200 meter al gedaan door pech, maar gewoon al na de kwalificaties werd er al gezegd dat die nieuwe snotneus uit Duitsland een hele grote meneer zou worden. En druk zal er toen ook wel geweest zijn, zeker: ofwel bewijst zo iemand zich, ofwel is zijn cariere na een paar races gedaan. Dat noem ik ook druk.