GP van Europa

Gestart door Tim C, 22 mei 2005 - 17:29:52

« vorige - volgende »

bogief1

Citaat van: mike op 29 mei 2005 - 16:11:28
Citaat van: bogief1 op 29 mei 2005 - 16:00:14
Het is al een wonder dat die band zolang mee ging  :o. Het seizoen is nog lang, maar nu ziet het er opeens heel goed uit voor Fernando.

't was niet de band, 't was de ophanging die de geest gaf.

Door de band  ;)
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

The Iceman

Citaat van: Kimi_über_alles op 29 mei 2005 - 16:22:33
Manmanman, mogen we Kimi nu de "ongelukkigste" man van de laatste jaren noemen?

Wat een pech heeft die toch de laatste jaren. Nu een zekere overwinning kwijt gespeeld door zo iets doms, net zoals in San Marino  :'(.

Manmanman, kben er niet goed van... Hij verdient veel hoger te staan in de WK stand...
Je slaat de nagel op de kop. Dit had nr4 van het seizoen kunnen worden voor de Fin. En dan nog in de allerlaatste ronde die breuk van de ophanging. Was er eerlijk gezegd een beetje bang voor dat die band ging exploderen. Gebeurde al bij Massa en je kon aan de onboard beelden zien dat de wagen van Kimi enorm vibreerde. Gewoonweg om zot te worden. Deed me denken aan Mika die enkele jaren geleden in Spanje in de laatste ronde moest opgeven. Nürburgring brengt Kimi zeker geen geluk. Remember 2003 toen hij ook aan de leiding reed en de Mercedes krachtbron de geest gaf. Kampioenschap heeft nu weer een andere wending gekregen nu Kimi een 0 haalt en Fernando de volle buit. Gaat nu wel moeilijk worden voor Mclaren om de titel te pakken. En Monty, die ging vandaag weer helemaal door het ijs. Ben eens benieuwd wanneer die zijn krediet opraakt bij Ron Dennis. En DC, die kan weer centjes gaan tellen 40000 EUR per WK punt ???? 200000 EUR in de kassa weeral vandaag voor de Schot die dankzij het eerste bocht incident ineens op een vierde plaats lag. Keurige tweede plaats van Heidfeld die zijn zitje voor volgend jaar aan het verdienen is. Webber die nog steeds niet goed kan starten en momenteel compleet wordt overschaduwd door zijn Duitse teamgenoot. En Ferrari ??? Nog veel werk aan de winkel, al bewijst Rubens zijn derde plaats dat er wat progressie is bij de Roden.  

Jasper

Montoya ging niet door het ijs. Webber wijkte duidelijk uit naar links terwijl hij genoeg plaats had om de eerste bocht aan te snijden nààst Montoya, waardoor Montoya terugverwezen werd naar achteren. Anders had hij op het podium geestaan, ben ik zeker van. Misschien zelfs gewonnen na het uitvallen van Kimi.

The Iceman

Ben eens benieuwd wanneer we het eerste zware ongeval krijgen door een klapband op volle snelheid. Komen nog harde circuits aan. Montreal, lange rechte stukken. Indy, snelle oval ( vraag het maar aan Ralphie ) Spa Francorchamps ( daar ploften vorig jaar de banden al, zelfs toen ze nog mochten wisselen ) Monza ( zie Montreal ). Die 2005 bandenregel is het stomste dat ze ooit konden doen ( niet omdat ik vandaag enorm teleurgesteld ben in Kimi's opgave ). Het is gewoon levensgevaarlijk om met één setje banden te kwalificeren en een hele race uit te rijden. Maar ja, er zal eerst weer bloed moeten vloeien vooraleer de oogjes open gaan.

The Iceman

Citaat van: Jasper op 29 mei 2005 - 17:02:04
Montoya ging niet door het ijs. Webber wijkte duidelijk uit naar links terwijl hij genoeg plaats had om de eerste bocht aan te snijden nààst Montoya, waardoor Montoya terugverwezen werd naar achteren. Anders had hij op het podium geestaan, ben ik zeker van. Misschien zelfs gewonnen na het uitvallen van Kimi.
Het was inderdaad Webber's fout, maar nadien kon Montoya toch ook geen potten meer breken. Of er moest natuurlijk iets beschadigd zijn aan zijn Mclaren.

McChouffe

Citaat van: SaffierFM op 29 mei 2005 - 16:12:12
Citaat van: WebMachine op 29 mei 2005 - 16:04:04
Ai ai, de McLarenfans. Zeer spijtig van Kimi.
Mooi van Heidfeld, toch ook een klein lichtpuntje voor de Ferrarifans. Maar we zitten toch nog ver van McLaren en Renault.
hmmm.... zo ver nu ook weer niet hoor! Zonder het tumult na de start was Ferrari nog dichter bij de top geweest en bij de pitstops van de rooien zagen de banden er mijn inziens toch beter uit dan de de Michelins.

Schumacher heeft een halve race (bij wijze van spreken) aan het strijden geweest met de Sauber van Massa, is gefinisht op 50 sec van Alonso. Als (ja, ALS!) Coulthard geen drive through had gekregen, was de kans zeer groot dat hij voor Rubens was geëindigd. Ik heb ook geen enkele snelste ronde gezien van de rooien. Vergeet ook niet dat Montoya veel hinder heeft ondervonden bij het tumult (en misschien zelfs een redelijk beschadigde McLaren had - want het verschil met Kimi was toch enorm), en laten we Webber ook niet vergeten. Hij ging wel in fout in de eerste bocht, maar had zeker net voor of net na Heidfeld kunnen eindigen.
Nee, Imola was, zoals Benedictus zegt, een ééndagsvlieg. Ferrari zit nog ver van Renault, McLaren en Williams.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

mike

#186
Citaat van: WebMachine op 29 mei 2005 - 17:11:51
Vergeet ook niet dat Montoya veel hinder heeft ondervonden bij het tumult (en misschien zelfs een redelijk beschadigde McLaren had - want het verschil met Kimi was toch enorm), en laten we Webber ook niet vergeten. Hij ging wel in fout in de eerste bocht, maar had zeker net voor of net na Heidfeld kunnen eindigen.
Nee, Imola was, zoals Benedictus zegt, een ééndagsvlieg. Ferrari zit nog ver van Renault, McLaren en Williams.

Imola was een eendagsvlieg, dat geef ik toe. Jammer, maar waar.

Maar wat je schrijft over Montoya is me toch wat te optimistisch. Hij wordt al lang overklast door zijn team buddy.


Ferrari 2010

Citaat van: Roel op 29 mei 2005 - 16:31:18
Citaat van: SaffierFM op 29 mei 2005 - 16:26:12
Citaat van: Kimi_über_alles op 29 mei 2005 - 16:22:33
Manmanman, mogen we Kimi nu de "ongelukkigste" man van de laatste jaren noemen?

Wat een pech heeft die toch de laatste jaren. Nu een zekere overwinning kwijt gespeeld door zo iets doms, net zoals in San Marino  :'(.

Manmanman, kben er niet goed van... Hij verdient veel hoger te staan in de WK stand...
Pech? Ik noem dit geen pech, als de crash een gevolg is van zijn uitstapjes naast de baan eerder in de race , dan is is dit geen pech.
De punten worden pas verdeeld als de race afgevlagd is en al wat daarvoor gebeurd,hoort nu eenmaal bij het racen.

Excuseer, nu trap je op mijn ondertussen 100 cm lange tenen. Schumacher maakt een even domme fout, Alonso maakt een even domme fout, Barrichello is er even afgegaan,wie niet vandaag?
Al die mensen kunnen verder rijden zonder dat er iets afbreekt aan hun auto, met verdere gevolgen.

Maar nee Bij Kimi is dit ALLEEN zijn fout, en heeft het niets met pech te maken, BULLSHIT!
Het was ALLEEN Kimi's fout! Net zoals het bij Rubens, Michael en al de rest die deraf is gegaan ALLEEN hun fout was. ALLEEN had het bij kimmi gevolgen die veel verder gingen da bij de rest. Maar dat houdt niet in dat het zijn fout niet meer is.


Citaat van: Jasper op 29 mei 2005 - 17:02:04
Montoya ging niet door het ijs. Webber wijkte duidelijk uit naar links terwijl hij genoeg plaats had om de eerste bocht aan te snijden nààst Montoya, waardoor Montoya terugverwezen werd naar achteren. Anders had hij op het podium geestaan, ben ik zeker van. Misschien zelfs gewonnen na het uitvallen van Kimi.

hmm, ik denk toch niet dat montoya op het podium had kunnen staan hoor.
Er waren voor hem: Trulli, 2 supersterke Williamsen, en Kimi.
Dan moet hij al 2 van die 4 voorbij gaan of ze moeten uitvallen. Niet te vergeten dat je niet weet hoe het bij de rest in elkaar zat. Waar had JPM terecht gekomen als er niets was gebeurd? Misschien had hij dan na de 1ste bocht pas 7de gestaan ofzo, want Alonso enzo zouden de kleinste kans om hem voorbij te gaan niet hebben laten liggen hoor. Maar ja, er is altijd een kans dat iemand op het podium geraakt, maar de racers kunnen vaak niet zelf over hun lot in een crash beschikken. Ik denk dat als die crash er niet had geweest we een zeer spannende race tussen de Mac's, de Williamsen, de Red-Bull Racers, een of allebei de Ferrari's en Alonso en Trullie haden gekregen. Had Schumi geen pech gehad in de eerste ronde zat hij zeer dicht bij Rubens, want hij heeft 1) moeten pitten 2)veel tijd verloren tijdens die crash en 3) tijd verloren doordat hij een crusiale ronde zonder vleugel heeft gereden
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

Citaat van: Schumi 2005 op 29 mei 2005 - 18:45:57
Had Schumi geen pech gehad in de eerste ronde zat hij zeer dicht bij Rubens, want hij heeft 1) moeten pitten 2)veel tijd verloren tijdens die crash en 3) tijd verloren doordat hij een crusiale ronde zonder vleugel heeft gereden

Heb je het nu over Ralf? Want Michael heeft niet gepit in de eerste rond, en nooit zonder vleugel gereden.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

dj Peter

Citaat van: WebMachine op 29 mei 2005 - 17:11:51
Citaat van: SaffierFM op 29 mei 2005 - 16:12:12
Citaat van: WebMachine op 29 mei 2005 - 16:04:04
Ai ai, de McLarenfans. Zeer spijtig van Kimi.
Mooi van Heidfeld, toch ook een klein lichtpuntje voor de Ferrarifans. Maar we zitten toch nog ver van McLaren en Renault.
hmmm.... zo ver nu ook weer niet hoor! Zonder het tumult na de start was Ferrari nog dichter bij de top geweest en bij de pitstops van de rooien zagen de banden er mijn inziens toch beter uit dan de de Michelins.

..... Als (ja, ALS!) Coulthard geen drive through had gekregen, was de kans zeer groot dat hij voor Rubens was geëindigd...
Coulthard is gestart van op P12, hij heeft een weliswaar prima start gehad maar na het opstootje van Webber met Montoya zat ie ineens op P4... dus ALS dat voorval er niet was geweest had DC geen 200 000 € premie kunnen opstrijken hoor. Maar desondanks heb ik toch de indruk dat hij zich beter voelt in een oude Jaguar dan in een nieuwe McLaren/Mercedes. Of zou het zijn door die 50 000 € per gescoord punt dat hij het zo goed doet ?

Roel

#190
Citaat van: Schumi 2005 op 29 mei 2005 - 18:45:57Het was ALLEEN Kimi's fout! Net zoals het bij Rubens, Michael en al de rest die deraf is gegaan ALLEEN hun fout was. ALLEEN had het bij kimmi gevolgen die veel verder gingen da bij de rest. Maar dat houdt niet in dat het zijn fout niet meer is.

Leer een redenering opbouwen: Als iedereen die een fout maakt er goed vanaf komt en bij één iemand gaat het fout. Hoe noem je dat dan???? PECH
En als je hiervoor een woordenboek nodig hebt,kan je beter je jaar dubbelen hoor...

Bij mijn post zei ik duidelijk dat het NIET ALLEEN Kimi's fout was, hij had na z'n fout gewoon pech dat er spullen afbraken, waardoor hij zich makkelijker verremde en dus die ophanging het begaf. Het begon bij die ene fout waardoor er iets afbrak (die rechter bargeboard, toevallig dat de rechterband -niet linker zoals ike erder zei- dan vaak 'verremd' wordt) Kimi maakte een fout, maar had in tegenstelling tot de anderen pech dat dit ergere gevolgen had.


God save Mclaren

razzle_dazzle

Citaat van: Roel op 29 mei 2005 - 21:29:36
Citaat van: Schumi 2005 op 29 mei 2005 - 18:45:57Het was ALLEEN Kimi's fout! Net zoals het bij Rubens, Michael en al de rest die deraf is gegaan ALLEEN hun fout was. ALLEEN had het bij kimmi gevolgen die veel verder gingen da bij de rest. Maar dat houdt niet in dat het zijn fout niet meer is.

Leer een redenering opbouwen: Als iedereen die een fout maakt er goed vanaf komt en bij één iemand gaat het fout. Hoe noem je dat dan???? PECH
En als je hiervoor een woordenboek nodig hebt,kan je beter je jaar dubbelen hoor...

Bij mijn post zei ik duidelijk dat het NIET ALLEEN Kimi's fout was, hij had na z'n fout gewoon pech dat er spullen afbraken, waardoor hij zich makkelijker verremde en dus die ophanging het begaf. Het begon bij die ene fout waardoor er iets afbrak (die rechter bargeboard, toevallig dat de rechterband -niet linker zoals ike erder zei- dan vaak 'verremd' wordt) Kimi maakte een fout, maar had in tegenstelling tot de anderen pech dat dit ergere gevolgen had.

Deze zin is de essentie, hij had idd pech maar hij maakte ook een fout. En die fout was de oorzaak tot die pech, dus kan je hem bezwaarlijk de pechvogel bij uitstek gaan noemen, zoals enkelen hier al doen.

Ps Het is niet nodig om op de man te spelen...je kan beter dan dat  ;).

Doefie

Ik heb alleen de laatste 20 ronden kunnen zien, ergens op een of ander televisietoestel... Over de vorige ronden spreek ik me niet uit, maar in die laatst e20 ronden heb ik toch heel wat coureurs van de baan zien gaan. Räikkönen toen hij op kop reed, Alonso toen hij op kop reed, Massa, Michaël Schumacher, Karthikeyan, Monteiro, noem maar op. Bij Räikkönen was het gewoon de pech dat de ophanging brak, maar ikzelf zou ook zijn doorgereden voor de overwinning. Voor hetzelfde geld had die ophanging het 5 kilometer langer uitgehouden en reed hij mooi naar de zege met Alonso op 0.2 of 0.3 seconden.

Deed me wel beelden oproepen van begin mei 2001, Grand Prix van Spanje. Weer met een McLaren. Weer een Fin.

FerrariMan

#193
Ik snap niet dat mensen dit pech durven noemen. Kimi gaat eerst volledig het decor in, een vrij lange passage en tijdens de race blokkeert hij zijn banden veel te veel, vooral bij het inhalen van Villeneuve. Ik denk al bij al een 4-tal keer een deftige 'blokkage'. Samen met die uitstap zijn dat meer dan waarschijnlijk menselijke fouten en daar betaalde hij de prijs voor. Is dat dan pech?

Het blokkeren van de banden was bij Kimi de grote reden van de problemen.

De anderen maakten slechts kleine schuivers en lieten hun banden niet zo afzien, iets wat men hier al vergeten is zo te zien.

CitaatAls iedereen die een fout maakt er goed vanaf komt en bij één iemand gaat het fout. Hoe noem je dat dan? PECH
En als je hiervoor een woordenboek nodig hebt,kan je beter je jaar dubbelen hoor...

De fouten van de anderen waren aanzienlijk lichter, kijk de race maar eens opnieuw en tel de blokkerende banden eens op bij Kimi en vergelijk de schade met de anderen die dat slechts één keer licht deden.

Pech had er vrij weinig mee te maken. Geluk zelfs misschien wel, geluk dat hij verder kon na die spin, geluk dat hij zijn band niet helemaal in de vernieling had geremd,...

Maar pech? Neen. Wel stom ja, stom dat het net in de laatste rond mis gaat.

lieven

wie zegt dan andere ook niet zoveel hun banden geblokeerd hebben?
kimi was nu gewoon veel meer in beeld zodat we elk foutje van he mzagen...