GP van Europa

Gestart door Tim C, 22 mei 2005 - 17:29:52

« vorige - volgende »

Doefie

Citaat van: Ramses op 23 mei 2005 - 21:48:30
Ik herinner me nog Nurburgring 2003 toen Raikkonen er ook als een speer vandoorging, maar zijn Mercedes bleek wederom van niet zo betrouwbare makelijk.
Is er dit seizoen trouwens al een Ferrari motor in rook opgegaan?

Motor niet ... versnellingsbakken en hydraulische systemen daarentegen.

phil69

Citaat van: Doefie op 23 mei 2005 - 21:55:26
Citaat van: Ramses op 23 mei 2005 - 21:48:30
Ik herinner me nog Nurburgring 2003 toen Raikkonen er ook als een speer vandoorging, maar zijn Mercedes bleek wederom van niet zo betrouwbare makelijk.
Is er dit seizoen trouwens al een Ferrari motor in rook opgegaan?

Motor niet ... versnellingsbakken en hydraulische systemen daarentegen.

en euh...banden ook

FerrariMan

Banden? Ik heb Ferrari geen enkele band zien verspillen dit seizoen  :)

dj Peter

Wat een gezeik weer tussen de eeuwige rivalen  ::)
Nu is Ferrari eens niet dominant en dan is het NOG niet goed, wat willen jullie eigenlijk ?
Ik vind het verloop van het seizoen dat hiertoe van een amusement-gehalte wat we al jaren niet meer gezien hebben, ik weet niet of jullie dat al door hadden.
McLaren speelt weer mee aan de top en toch blijven de fans kakken op Ferrari. Bij de minste gelegenheid. Dat je fanatiek supporter bent, tot daar aan toe maar het wordt soms toch echt wel kinderachtig. Sommigen geloven zelfs dat de kwali's werden aangepast in het voordeel van Ferrari.. ;D,laat me niet lachen: werden de regels voor 2005 niet ingevoerd om de Scuderia-dominantie te stoppen ? .
Dit moest ik even kwijt.

En on-topic:

De GP van Europa herpakt Ferrari zich denk ik. De banden zijn verbeterd,de snelheid is er en de betrouwbaarheid ook. Alleen de one-lap-kwalificatie is moeilijk.
Als er geen hollanders de weg blokkeren zie ik minstens één manneke met een rood race-pak op het podium.


The Lion

Ik keur het hakken op MS en Ferrari niet goed maar ik kan er wel een beetje begrip voor opbrengen. Misschien is de mate van Ferrari-bashing recht evenredig met de mate van Scuderia-dominantie. Jarenlang heeft Ferrari de concurrentie niet verslagen maar vermorzeld, vernederd zelfs. Het was dermate buiten proportie dat zelfs Ferrari-fans er ongemakkelijk van werden, kan ik mij voorstellen. Niet-Ferrari-fans zagen met lede ogen toe. Ja, en nu komt die seizoenenlang opgekropte frustratie eruit, bij sommigen althans.

Maar dat is nu allemaal verleden tijd! That was then and this is now!

On topic: Dat de beste (banden) moge(n) winnen!
Look at me: I worked my way up from nothing to a state of extreme poverty. (Marx Groucho)

Vulture

Kimi wint als zijn wagen (motor) het volhoudt.
Alonso 2e.
3e plaats....moeilijk....
Montoya misschien? Hij heeft toch een goede race gereden in Monaco.
Trulli rijdt dit jaar elke race erg sterk.
De beide Schumachers rijden een thuisrace.
Heidfeld rijdt ook een thuisrace.
Fisichella als hij van pech gespaard blijft.
Mark Webber met wat geluk.
Barrichello met nog meer geluk.
We'll see :)

Het is dit jaar in ieder geval spannender dan vorig jaar.
Alleen spijtig dat Ferrari te ver achterop hinkt, dit was NIET de bedoeling van de nieuwe regels. Maar ik ben ervan overtuigd dat Ferrari een sprong (klein of groot) naar voor maakt voor het einde van het seizoen.
Close The World, Open The Next..

Jasper

Citaat van: Schumi 2005 op 23 mei 2005 - 21:43:12
Citaat van: Ramses op 23 mei 2005 - 21:31:50
Je bent volwassen als je:

in staat bent autonoom eigen levenstaken te kiezen en te vervullen met het oog op een maximum aan geluk/evenwicht voor jezelf en de anderen.


Dit terzijde, hopelijk wordt dit geen saaie GP, maar een zinderende strijd tussen Schumacher, Alonso, Raikkonen, en waarom eens geen BAR?
eeeuh, omdat die 2GP's out hebben gelegen en vanaf nu extra balast zullen bijhebben? :D Ik hoop echt uit de grond van men hard dat die BAR's o zo traag gaan
Ik hoop eerlijk gezegd dat die BAR's opnieuw de verrassing van het seizoen worden en dat Button zijn limiet van driekwart van het aantal punten van de WK-leider haalt tegen de zomer. Ik wil graag dat Heidfeld blijft bij Williams als racepiloot, die jongen heeft nu eindelijk zijn oververdiende plek bij een topteam, dan dreigt hij ze alweer kwijt te raken. :(

Jasper

Citaat van: SaffierFM op 23 mei 2005 - 22:12:57
Wat een gezeik weer tussen de eeuwige rivalen  ::)
Nu is Ferrari eens niet dominant en dan is het NOG niet goed, wat willen jullie eigenlijk ?
Ik vind het verloop van het seizoen dat hiertoe van een amusement-gehalte wat we al jaren niet meer gezien hebben, ik weet niet of jullie dat al door hadden.
McLaren speelt weer mee aan de top en toch blijven de fans kakken op Ferrari. Bij de minste gelegenheid. Dat je fanatiek supporter bent, tot daar aan toe maar het wordt soms toch echt wel kinderachtig. Sommigen geloven zelfs dat de kwali's werden aangepast in het voordeel van Ferrari.. ;D,laat me niet lachen: werden de regels voor 2005 niet ingevoerd om de Scuderia-dominantie te stoppen ? .
Dit moest ik even kwijt.

En on-topic:

De GP van Europa herpakt Ferrari zich denk ik. De banden zijn verbeterd,de snelheid is er en de betrouwbaarheid ook. Alleen de one-lap-kwalificatie is moeilijk.
Als er geen hollanders de weg blokkeren zie ik minstens één manneke met een rood race-pak op het podium.

*kuch* veralgemening *kuch*

CitaatIk vind het verloop van het seizoen dat hiertoe van een amusement-gehalte wat we al jaren niet meer gezien hebben, ik weet niet of jullie dat al door hadden.

*kuch* 2003 *kuch*

The Iceman

Citaat van: Schumi 2005 op 23 mei 2005 - 20:08:56
STOOOOOOOOP

Ja, Ferrari heeft er voordeel mee, zijn alle anti-ferrari's nu blij? Danku

Nadelen voor Ferrari: Ze zijn sneller als het koeler is, hier kunnen ze in de namiddag dus niet van profiteren
Voordelen: Het verschil in snelheid tussen een volle en een lege tank is bij Ferrari niet even groot als bij de andere teams, waardoor ze in die 1ne kwali dus ietsje sneller zullen zij dan in een kwali met lege tanks.

MAAR:
Dat is niet de reden waarom het veranderd is. De teams vonden het een stomme regel, want:
1) Voor 10u wordt er normaal nog niet geredenop het circuit (zo was het althans in Monaco) dus het circuit is echt nog héél vuil.

ten 2de) De teams vonden het uiteindelijk niet zo prettig dat iedereen op een ZONDAG (wat bij de meeste werkmensen de vrije dag en de dag van lang uitslapen is) zo vroeg al een kwali moet gaan rijden. Ik dnek dat je een half uur tevoren uit je bed komt je geen knaller kan neerzetten. Je bent op zo een moment niet wakker genoeg, of je moet om 8u opstaan. Ik durf er voor te wedden dat minder dan 20% van dit forum voor 8u opstaat op een zondag.

3) Het werd naar het schijnt allemaal wat onduidelijk, 2 sessies, die dan optellen. Te veel rekenen voor de F-topleeghoofden precies. Dit laatste argument vindt ik dan ook totaal uit de lucht gegrepen, maar het word wel aangehaald...

DUS: Het is NIET voor ferrari dat ze het veranderen, maar dat wilt niet zeggen dat het NIET in hun voordeel is. Wie echt denkt dat Ferrari de andere teams omkoopt om ja te stemmen, die mag even naar de psychiatrie!

Nog nooit zo'n onzin gelezen !  ;D ;D ;D ;D ;D

Ferrari 2010

Citaat van: Snekuem op 24 mei 2005 - 18:59:24
Citaat van: Schumi 2005 op 23 mei 2005 - 20:08:56
STOOOOOOOOP

Ja, Ferrari heeft er voordeel mee, zijn alle anti-ferrari's nu blij? Danku

Nadelen voor Ferrari: Ze zijn sneller als het koeler is, hier kunnen ze in de namiddag dus niet van profiteren
Voordelen: Het verschil in snelheid tussen een volle en een lege tank is bij Ferrari niet even groot als bij de andere teams, waardoor ze in die 1ne kwali dus ietsje sneller zullen zij dan in een kwali met lege tanks.

MAAR:
Dat is niet de reden waarom het veranderd is. De teams vonden het een stomme regel, want:
1) Voor 10u wordt er normaal nog niet geredenop het circuit (zo was het althans in Monaco) dus het circuit is echt nog héél vuil.

ten 2de) De teams vonden het uiteindelijk niet zo prettig dat iedereen op een ZONDAG (wat bij de meeste werkmensen de vrije dag en de dag van lang uitslapen is) zo vroeg al een kwali moet gaan rijden. Ik dnek dat je een half uur tevoren uit je bed komt je geen knaller kan neerzetten. Je bent op zo een moment niet wakker genoeg, of je moet om 8u opstaan. Ik durf er voor te wedden dat minder dan 20% van dit forum voor 8u opstaat op een zondag.

3) Het werd naar het schijnt allemaal wat onduidelijk, 2 sessies, die dan optellen. Te veel rekenen voor de F-topleeghoofden precies. Dit laatste argument vindt ik dan ook totaal uit de lucht gegrepen, maar het word wel aangehaald...

DUS: Het is NIET voor ferrari dat ze het veranderen, maar dat wilt niet zeggen dat het NIET in hun voordeel is. Wie echt denkt dat Ferrari de andere teams omkoopt om ja te stemmen, die mag even naar de psychiatrie!

Nog nooit zo'n onzin gelezen !  ;D ;D ;D ;D ;D
kan, maar onder andere de 3de reden is zelfs nog genoemd op de VRT (ja kweet het, het is weer de VRT  ;))
Dat de teams het niet zo prettig vonden om op zondagmorgen te kwalificeren heb ik gelzen in diverse nieuwsberichten. Zeker en vast op F1racing.nl en waarschijnlijk ook wel op de pits. Het is echt waar dat ze het niet zo graag hadden.
En reden 1 was ook juist. In monaco was er, volgens de vrt ja, nog niet gereden door racewagens waardoor het nog extra vuil was
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

mike

Citaat van: Schumi 2005 op 24 mei 2005 - 19:03:53
kan, maar onder andere de 3de reden is zelfs nog genoemd op de VRT (ja kweet het, het is weer de VRT  ;))
Dat de teams het niet zo prettig vonden om op zondagmorgen te kwalificeren heb ik gelzen in diverse nieuwsberichten. Zeker en vast op F1racing.nl en waarschijnlijk ook wel op de pits. Het is echt waar dat ze het niet zo graag hadden.
En reden 1 was ook juist. In monaco was er, volgens de vrt ja, nog niet gereden door racewagens waardoor het nog extra vuil was

Nog een die genoemd is op de RTBf: het huidige systeem legt voor een aantal kijkers/fans teveel beslag op de hele zondag, wat niet populair is bij hun omgeving die op zondag andere dingen wil doen.

Kan allemaal zever lijken, maar het is wel degelijk gezegd. En als ik naar mijn eigen omgeving kijk, klopt het nog ook.  :(




Ferrari 2010

vrijdag en zaterdag droog, voor zondag is er een relatieve kans op onweer.  :P :P :P :P :P
Laat ons hopen dat het gaat regenen  :D :D
Bron: F1Racing
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Citaat van: Schumi 2005 op 25 mei 2005 - 11:51:30
vrijdag en zaterdag droog, voor zondag is er een relatieve kans op onweer.  :P :P :P :P :P
Laat ons hopen dat het gaat regenen  :D :D
Bron: F1Racing
Hopelijk niet want ik wil graag weten hoe Ferrari er in normale condities voor zal staan.

Ferrari 2010

Citaat van: BenedictusXVII op 25 mei 2005 - 13:08:49
Citaat van: Schumi 2005 op 25 mei 2005 - 11:51:30
vrijdag en zaterdag droog, voor zondag is er een relatieve kans op onweer.  :P :P :P :P :P
Laat ons hopen dat het gaat regenen  :D :D
Bron: F1Racing
Hopelijk niet want ik wil graag weten hoe Ferrari er in normale condities voor zal staan.
ja, maar dat kan je toch al deels opmaken uit de kwali. Een regenrace is in het voordeel voor hun achterstand. De kans dat ze winnen wordt dan héél groot, liever dat dan weten waar ze staan vindt ik  :D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

We weten ook helemáál niet hoe de regenbanden van zowel Bridgestone als Michelin presteren. Het is niet omdat de wets van Michelin het vorig seizoen niet zo goed deden, dat dat nu nog steeds het geval is. De kans op winst voor Ferrari wordt dus niet per se groter dan voor de rest, tot we weten hoe de regenbanden van beide merken er voor staan.