GP van Europa

Gestart door Tim C, 22 mei 2005 - 17:29:52

« vorige - volgende »

phil69

#240
ik blijf er bij, het is een verdienste van Kimi en zijn team om voor de aanval te kiezen vergeet niet, al 4 races lang.
Ze doen hetgene wat men van hen verwacht,zij moeten in de achtervolging gaan ze nemen daarbij risico's,Kimi maakt een fout
maar is op het uiterste gegaan en die keuze hebben ze al heel lang gemaakt bij McLaren. En hopelijk is het nog niet gedaan.

Zei ik vorige GP ook bij die inhaalactie tss MS & RB,toen MS ook nog RS ging halen.
Je kan ook zeggen wow,die Heidfeld met zn Williams, puike prestatie akkoord, maar hij haalt geen punten op op Alonso.

Ook van Renault en Alonso, Hadden ze nu niet gepucht op Kimi
of gewoon gezegd van ...kijk,geen risico,niet puchen, motortje sparen voor Canada en om 5uur naar huis

sledge

CitaatZei ik vorige GP ook bij die inhaalactie tss MS & RB,toen MS ook nog RS ging halen.
Je kan ook zeggen wow,die Heidfeld met zn Williams, puike prestatie akkoord, maar hij haalt geen punten op op Alonso.

Toch wel hoor, even een standje na de gp van monaco en Europa:

1. Heidfeld 8+8=16 punten
2. Alonso 5+10=15 punten
3. Raikonnen= 10+0= 10 punten


Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

phil69

Citaat van: sledge op 31 mei 2005 - 15:10:43
CitaatZei ik vorige GP ook bij die inhaalactie tss MS & RB,toen MS ook nog RS ging halen.
Je kan ook zeggen wow,die Heidfeld met zn Williams, puike prestatie akkoord, maar hij haalt geen punten op op Alonso.

Toch wel hoor, even een standje na de gp van monaco en Europa:

1. Heidfeld 8+8=16 punten
2. Alonso 5+10=15 punten
3. Raikonnen= 10+0= 10 punten



kbedoelde de laatste  GP
maar goed gezien op de laatste 2 races wint ie
en Kimi ging voor de 20, zelfs voor de 40 in de laatste 4 races
maar helaas...

Jasper

Citaat van: jandr op 31 mei 2005 - 12:42:09
Het is duidelijk; Kimi bezwijkt onder de druk en is geen kampioen-kandidaat waardig. Als je zo de fouten opstapelt in zo'n cruciale race en je dan de realiteit niet wil zien door tegen beter weten te blijven rondrijden met die band, dan wordt je geen wereldkampioen.

Alonso is een veel completere coureur. Hij wordt dan ook kampioen en binnen dit en 3 jaar kan Briatore gaan cashen bij Ferrari en definitief gaan rentenieren.
Eerst misschien eens lezen wat er al allemaal gezegd is in dit topic en dan pas je foute conclusies trekken. ::)

Voor de zoveelste keer: Kimi maakte maar één fout, waarbij z'n bargeboard afbrak, en dit veroorzaakte de andere fouten. Kimi maakte dus één fout en stapelde niet de fouten op. En de band vervangen was hoogstwaarschijnlijk onreglementair dus binnenkomen was geen oplossing.

::) ::)
Nu was de discussie net afgerond.

Alan Blues

Eigenlijk is het toch de schuld van Schumacher en Ferrari.

Indien zij beter zouden hebben gepresteerd, had MS op kop gereden en niet KR. Zodoende zou laatstgenoemde zijn eerste plaats niet hebben kunnen verliezen in de laatste ronde! Want iets wat je niet hebt, kan je ook niet kwijtspelen...


:) :) :) :) :)

Ferrari 2010

Citaat van: jandr op 31 mei 2005 - 12:42:09
Het is duidelijk; Kimi bezwijkt onder de druk en is geen kampioen-kandidaat waardig. Als je zo de fouten opstapelt in zo'n cruciale race en je dan de realiteit niet wil zien door tegen beter weten te blijven rondrijden met die band, dan wordt je geen wereldkampioen.

Alonso is een veel completere coureur. Hij wordt dan ook kampioen en binnen dit en 3 jaar kan Briatore gaan cashen bij Ferrari en definitief gaan rentenieren.
Hij is zeker kampioen-kandidaat waardig. Hij heeft een foutje gemaakt en hij is een mens. En fouten zijn menselijk hé  ;). En ik denk dat iedereen die ooit wereldkampioen is geworden wel eens foutjes gemaakt onder druk. MS heeft toch ook al eens bezweken onder druk?!? Hij maakt eens 1 keertje en foutje onder druk, dat kan iedereen overkomen. Als nu elke race die hij aan de leiding reed vol fouten zat ok, dan was ik het met je eens, maar die regel van jouw is gepost zonder bij na te denken hoor.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Luc

Ik weet niet waar jullie de druk op Kimi zagen?
:D
mijn gedacht op www.eze.be

Roel

Citaat van: Luc op 31 mei 2005 - 18:20:19
Ik weet niet waar jullie de druk op Kimi zagen?
:D

Idd dat was het probleem deze race, het ging allemaal te makkelijk voor Kimi, geen druk, alles onder controle,... en het is bekend dat in de f1 dan het meeste concentratie verlies voorkomt. Zeker op een vrij 'gewoon' parcours als Nürnbergring. Zet rond de Nürnbergring barriëres op een halve meter van het circuit en hij maakt die éne fout nooit. Kijk maar naar Monaco.
God save Mclaren

bogief1

Citaat van: jandr op 31 mei 2005 - 12:42:09
Het is duidelijk; Kimi bezwijkt onder de druk en is geen kampioen-kandidaat waardig. Als je zo de fouten opstapelt in zo'n cruciale race en je dan de realiteit niet wil zien door tegen beter weten te blijven rondrijden met die band, dan wordt je geen wereldkampioen.

Alonso is een veel completere coureur. Hij wordt dan ook kampioen en binnen dit en 3 jaar kan Briatore gaan cashen bij Ferrari en definitief gaan rentenieren.

Alonso ging ook van de baan  :-\, dus hij is  ook geen kampioenstitel waard? Schumacher bezweek ook al eens onder de druk, dus hij is die 7 titels ook niet waard? Van een stomme redenering gesproken
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

lieven


en toch was het wel een mooi beeld :)

FerrariMan

Citaat van: Alan Blues op 31 mei 2005 - 17:26:30
Eigenlijk is het toch de schuld van Schumacher en Ferrari.

Indien zij beter zouden hebben gepresteerd, had MS op kop gereden en niet KR. Zodoende zou laatstgenoemde zijn eerste plaats niet hebben kunnen verliezen in de laatste ronde! Want iets wat je niet hebt, kan je ook niet kwijtspelen...


:) :) :) :) :)
100% correct maar in mijn wereld staat Schumi nog steeds eerst in de stand. Ik heb gelukkig het hele 2004 seizoen op VHS, elke zondag een nieuwe band erin!

Luc

Weet je, het grote probleem is die oerdomme bandenregel waardoor elke vorm van respectabel racen dusdanig moeilijk wordt dat het maken van 'fouten' inherent wordt.

Het is gewoonweg onmogelijk om met banden de kwalificatie en de race te rijden. Omdat je, om posities te winnen, moet uitremmen! Bijvoorbeeld. En bij het uitremmen loop je al eens het risico om je band af te vlakken, gewoon een beetje zand is al genoeg om je slipfactor te vergroten en je wiel blokkeert.
Vroeger moest je dan nog een tien, twintig misschien, ronden verder en kreeg je een nieuw setje waarmee je weer kon racen.
Nu ben je de pineut voor de rest van de race.

En de verhalen dat ze nu maar voorzichtiger moeten rijden...bullshit.
Dit is F1 en daar moet niet voorzichtig gereden worden, daar moet geracet worden, pur sang.

En dat wordt nu verhinderd door dat bandenverhaal. Of ze proberen iets en lopen het risico op een flat spot. Of ze proberen niets (zoals in Bahrein of Kuala Lumpur) en er is niks te zien.

mijn gedacht op www.eze.be

Luc

En dat dit goed is voor F1, wel, het is zeer zeker interessant voor de vrouw van de bakker. Zij vindt het fantastisch om die mannen door het gras te zien racen, door wielen te zien afbreken, door crashes te zien...de leek is gecharmeerd door F1.

Echter voor ons, racefans, is dit een drama. Want ik wil geen mannen door het gras zien rossen, dan was ik wel naar rallycross gaan kijken; ik wil geen wielen zien afbreken, dan was ik wel naar stockcars gaan kijken; ik wil geen crashes zien, dan was ik wel op een brug over de ring gaan zitten...
Ik wil races zien, mensen die op de limiet kunnen blijven gaan, tot het eind. En dat de beste wint.
En dat is nu niet het geval, door deze domme banden regel.

mijn gedacht op www.eze.be

phil69

Citaat van: Alan Blues op 31 mei 2005 - 17:26:30
Eigenlijk is het toch de schuld van Schumacher en Ferrari.

Indien zij beter zouden hebben gepresteerd, had MS op kop gereden en niet KR. Zodoende zou laatstgenoemde zijn eerste plaats niet hebben kunnen verliezen in de laatste ronde! Want iets wat je niet hebt, kan je ook niet kwijtspelen...



da's idd de énige echte waarheid
Gelukkig zijn er nog mensen die iets van F1 kennen
:) :) :) :) :)

FerrariMan

Citaat van: Luc op 31 mei 2005 - 19:01:50
Weet je, het grote probleem is die oerdomme bandenregel waardoor elke vorm van respectabel racen dusdanig moeilijk wordt dat het maken van 'fouten' inherent wordt.

Het is gewoonweg onmogelijk om met banden de kwalificatie en de race te rijden. Omdat je, om posities te winnen, moet uitremmen! Bijvoorbeeld. En bij het uitremmen loop je al eens het risico om je band af te vlakken, gewoon een beetje zand is al genoeg om je slipfactor te vergroten en je wiel blokkeert.
Vroeger moest je dan nog een tien, twintig misschien, ronden verder en kreeg je een nieuw setje waarmee je weer kon racen.
Nu ben je de pineut voor de rest van de race.

En de verhalen dat ze nu maar voorzichtiger moeten rijden...bullshit.
Dit is F1 en daar moet niet voorzichtig gereden worden, daar moet geracet worden, pur sang.

En dat wordt nu verhinderd door dat bandenverhaal. Of ze proberen iets en lopen het risico op een flat spot. Of ze proberen niets (zoals in Bahrein of Kuala Lumpur) en er is niks te zien.


Na twee rondes lijkt het al alsof 75% van de piloten zich volop begint te concentreren hoe ze heelhuids aan de finish zullen komen. Inhalen is gevaarlijk met die banden, de motor sparen want die moet langer mee, aanvallen voor de winst heeft weinig zin met 2 punten verschil op een tweede plaats, oppassen want de FIA straft bij de minste scheet met 10 plaatsen, geen risico's nemen in de kwali want dan starten we achteraan....

Said it before and I'll say it again; een circus, niet meer en niet minder.