GP van Europa

Gestart door Tim C, 22 mei 2005 - 17:29:52

« vorige - volgende »

Mikacouli

ongelofelijk hoe de ferrarifans hier weer reageren ::)
Blijkbaar gefrustreerd dat MS enkel punten kan pakken door het uitvallen van anderen
Maar wacht, morgen horen we weer dat ferrari wint in canada  ::)
Kimi blokkeerde zijn wielen niet meer dan een ander. ze tonen dat al meer van een raceleider.
Ik heb gelezen dat Kimi zijn flatspot kreeg enkel en alleen bij het dubbelen van villeneuve. Als je de beelden bekijkt zie je idd dat hij zijn banden daar zeer lang blokkeren.
Ik ha nu echt niet gedacht dat jullie zover zouden gaan om kimi zijn prestatie in de grond te boren. kijk eerst even naar jullie eigen prestaties en heb dan recht van spreken! Meer heb ik er ook niet aan toe te voegen en ik weet dat er hier reacties zullen op komen. Daarom zal ik ook de moeite niet doen om te reageren want dan vallen jullie lekker aam met 10 tegen 1.

FerrariMan

Citaat van: lieven op 29 mei 2005 - 23:38:16
wie zegt dan andere ook niet zoveel hun banden geblokeerd hebben?
kimi was nu gewoon veel meer in beeld zodat we elk foutje van he mzagen...
Ik zeg dat helemaal niet, maar de gevolgen waren wel voor zijn rekening.

FerrariMan

Citaat van: Roel op 30 mei 2005 - 09:15:03
@ benedictus:

Ik ben er absoluut zeker van dat dat was omdat zn wagen niet maar  100% functioneerde vanwege die kapotte barge-board.
En waarom was die kapot?

bogief1

Citaat van: BenedictusXVII op 29 mei 2005 - 23:02:24
Ik snap niet dat mensen dit pech durven noemen. Kimi gaat eerst volledig het decor in, een vrij lange passage en tijdens de race blokkeert hij zijn banden veel te veel, vooral bij het inhalen van Villeneuve. Ik denk al bij al een 4-tal keer een deftige 'blokkage'. Samen met die uitstap zijn dat meer dan waarschijnlijk menselijke fouten en daar betaalde hij de prijs voor. Is dat dan pech?

Het blokkeren van de banden was bij Kimi de grote reden van de problemen.

De anderen maakten slechts kleine schuivers en lieten hun banden niet zo afzien, iets wat men hier al vergeten is zo te zien.

CitaatAls iedereen die een fout maakt er goed vanaf komt en bij één iemand gaat het fout. Hoe noem je dat dan? PECH
En als je hiervoor een woordenboek nodig hebt,kan je beter je jaar dubbelen hoor...

De fouten van de anderen waren aanzienlijk lichter, kijk de race maar eens opnieuw en tel de blokkerende banden eens op bij Kimi en vergelijk de schade met de anderen die dat slechts één keer licht deden.

Pech had er vrij weinig mee te maken. Geluk zelfs misschien wel, geluk dat hij verder kon na die spin, geluk dat hij zijn band niet helemaal in de vernieling had geremd,...

Maar pech? Neen. Wel stom ja, stom dat het net in de laatste rond mis gaat.

Kimi begon z'n bande maar te blokeren nadat hij in het gras gereden is, waardoor hij iets stuk reed, mss daardoor dat die band ook blokkeerde, want een f1-auto is zeer gevoelig. Dat uitstapje kan je geen pech noemen, wel dat hij schade opliep. Ging hij dan niets kapot rijden, dan was er mss wel niets gebeurd. Hoe je het ook draait of keert het blijft jammer dat het in de laatste ronde gebeurde. Je kan wel zeggen moest hij pitten, dan was hij nog 3e, mss 2e. Maar een racer wil nu 1-maal vechten tot op het einde. Ik denk niet dat Schumy ook zou "opgeven" op zo'n moment. Dat zit gewoon in hun bloed en opgeven staat niet in hun woordenboek
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

FerrariMan

Ik minimaliseer helemaal niks, maar hetgeen velen van ons jaren lang verweten werd (blind geloven in de perfectie van een piloot) is hier nu ook wel aan de orde.

Kimi reed een dijk van een race, net zoals de vorige races, maar hij maakte nu éénmaal teveel foutjes. De uitstap in het gras was een fout van zijn hand, spijtig dat daar net die BB af gaat maar niemand verplicht hem van het gras in te gaan. Die flatspot kwam ook door eigen toedoen, ook een feit.

Zoals ik zei, het is wel lullig dat het net in die laatste ronde mis moet gaan, dat begrijp ik zeker wel, maar je kan heel concreet stellen dat indien Kimi wat zuiverder had gereden hij de winst had genomen. Niet?

@Mikacouli, Schumacher wint in Canada.

bogief1

De fia wil de veiligheid verhogen en kostenbesparen, met die bandenregel zijn de kosten idd verlaagd, maar de veiligheid is er wel niet op verhoogt, integendeel, door die belachlijke regel kan de eerste dode wel eens vallen in 10 jaar, ze veranderen de kwalificatie steeds weer, hopelijk nu die bandenregel ook? Heeft er iemand een adres van de FIA, dan kunnen we een petitie opstarten  :).
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

FerrariMan

Citaat van: bogief1 op 30 mei 2005 - 19:08:30
De fia wil de veiligheid verhogen en kostenbesparen, met die bandenregel zijn de kosten idd verlaagd, maar de veiligheid is er wel niet op verhoogt, integendeel, door die belachlijke regel kan de eerste dode wel eens vallen in 10 jaar, ze veranderen de kwalificatie steeds weer, hopelijk nu die bandenregel ook? Heeft er iemand een adres van de FIA, dan kunnen we een petitie opstarten  :).
Die bandenregel is er al heel het seizoen en die is al heel het seizoen gevaarlijk, remember Maleisië.

Ferrari 2010

Citaat van: bogief1 op 30 mei 2005 - 19:08:30
De fia wil de veiligheid verhogen en kostenbesparen, met die bandenregel zijn de kosten idd verlaagd, maar de veiligheid is er wel niet op verhoogt, integendeel, door die belachlijke regel kan de eerste dode wel eens vallen in 10 jaar, ze veranderen de kwalificatie steeds weer, hopelijk nu die bandenregel ook? Heeft er iemand een adres van de FIA, dan kunnen we een petitie opstarten  :).
Kdenk niet dat er zozeer een dode racer gaat vallen, die zijn goed beveiligd en de kans dat de band op hen vliegt is kleiner dan de kans dat hij op een toeschouwer vliegt. En petities starten, kdenk niet dat ooit eender welke petitie voor eender wat een groot succes is geweest. Niemand laat zich zo onder druk zetten en zal zeker zo niet buigen, integendeel  ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Roel

@ benedictus
Lees wat bogie F1 typte, en wat ik ier al pagina's eerder zei.
maar nog een keer dus:

KIMI MAAKTE EEN FOUT - net zoals anderen-  MAAR HAD IN TEGENSTELLING TOT DE ANDEREN - en nu komt het - PECH  DAT ER DOOR DIE FOUT IETS AFBRAK.
Hierdoor was de wagens 90% wsch uit balans en verremde hij zich nog een paar keer.
Dus zonder die pech, verliest hij net zoals Alonso(en talrijke anderen) een paar seconden en blijft het daar bij. Maar het lot, toeval, ongeluk, pech besliste eranders over. Nu is het toch vrij duidelijk en begrijpelijk uitgelegd lijkt me.

Over de overdreven reactie van Alonso heb ik ook dezelfde mening, vooral die 4 opgestoken vingertjes: hij kreeg deze echt in de schoot geworpen en reed zelf geen foutloze rcae (hij had GELUK). Ik heb het nog al gezegd, Alonso vindt van zich zelf (zo leid ik af uit zijn gebaren) dat hij de nieuwe Schumacher is. Als hij zich al de betere van Raikkonen op het einde van het seizoen kan noemen zal hij blij mogen zijn, het arrogant ventje. Hij toonde niet eens medeleven met Kimi - i.t.t. tot bijv een DC, een MS na de race- als Alonso kampioen wordt is hij maar een kleintje . Maar ja dat is 100% subjectief natuurlijk.
God save Mclaren

Roel

Citaat van: BenedictusXVII op 30 mei 2005 - 19:08:05
@Mikacouli, Schumacher wint in Canada.

;D ;D get real  ::) beter zou zijn: Als Schumacher iets wint dit seizoen is, hebben ze flink wat goedgemaakt.
God save Mclaren

FerrariMan

Citaat van: Luc op 30 mei 2005 - 08:11:40
Gewoon mijn thoughts op eze.be?

Want hier durf ik ze niet te posten....
Hier ga ik volledig mee akkoord.

Alonso heeft kwa tv-presence mij nooit kunnen bekoren, het ziet er allemaal te geforceerd uit.
En op dergelijke manier een overwinning vieren, terwijl Kimi voor hetzelfde geld comateus kon hebben gelegen, was ongepast. Misschien was hij erover gegaan zonder die crash maar dan nog bestaat er iets als sportiviteit.
Schumacher toonde dit in Spanje 2001 en ook nu toont hij het in de pers tov Kimi.

Ten tweede, ik ben het er al helemaal mee eens dat Flavio de laatste en beste kans van Giancarlo nu helemaal naar de zak aan het helpen is. Vooral na het interview op de RTBF. Mentaal moet het niet gemakkelijk zijn.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat Alonso volgende race hetzelfde aan de hand heeft en dat de winnaar het dan niet doet.

FerrariMan

Citaat van: Roel op 30 mei 2005 - 19:15:27
@ benedictus
Lees wat bogie F1 typte, en wat ik ier al pagina's eerder zei.
maar nog een keer dus:

KIMI MAAKTE EEN FOUT - net zoals anderen-  MAAR HAD IN TEGENSTELLING TOT DE ANDEREN - en nu komt het - PECH  DAT ER DOOR DIE FOUT IETS AFBRAK.
Het heeft geen zin om in discussie te gaan over een woord hé Roel, in grote lijnen hebben we toch dezelfde mening en dat is dat Kimi had moeten winnen.

Citaat van: Roel op 30 mei 2005 - 19:17:43
Citaat van: BenedictusXVII op 30 mei 2005 - 19:08:05
@Mikacouli, Schumacher wint in Canada.

;D ;D get real  ::) beter zou zijn: Als Schumacher iets wint dit seizoen is, hebben ze flink wat goedgemaakt.
Schumacher wint én in Canada én de titel. (dat zal je leren, serieus willen antwoorden op mijn onzin).
Je mag me trouwens Benny noemen, Benedictus is te formeel.

Roel

Citaat van: BenedictusXVII op 30 mei 2005 - 19:20:52Het heeft geen zin om in discussie te gaan over een woord hé Roel, in grote lijnen hebben we toch dezelfde mening en dat is dat Kimi had moeten winnen.

[Schumacher wint én in Canada én de titel. (dat zal je leren, serieus willen antwoorden op mijn onzin).
Je mag me trouwens Benny noemen, Benedictus is te formeel.

Jij zegt letterlijk dat het alleen Kimi's schuld is, ik niet. Mij lijkt deze discussie daar dus wel om te gaan, niet over dat hij had moeten winnen of niet.
God save Mclaren

FerrariMan

Citaat van: Roel op 30 mei 2005 - 19:27:14
Citaat van: BenedictusXVII op 30 mei 2005 - 19:20:52Het heeft geen zin om in discussie te gaan over een woord hé Roel, in grote lijnen hebben we toch dezelfde mening en dat is dat Kimi had moeten winnen.

[Schumacher wint én in Canada én de titel. (dat zal je leren, serieus willen antwoorden op mijn onzin).
Je mag me trouwens Benny noemen, Benedictus is te formeel.

Jij zegt letterlijk dat het alleen Kimi's schuld is, ik niet. Mij lijkt deze discussie daar dus wel om te gaan, niet over dat hij had moeten winnen of niet.

Op die manier klinkt het wat te zwaar.
Ik zal het zo zeggen, Kimi had het zelf kunnen vermijden.
En dat hoort nu éénmaal bij racen, risico's nemen.

Jasper

#224
Citaat van: BenedictusXVII op 29 mei 2005 - 23:02:24Pech had er vrij weinig mee te maken. Geluk zelfs misschien wel, geluk dat hij verder kon na die spin, geluk dat hij zijn band niet helemaal in de vernieling had geremd,...

Maar pech? Neen. Wel stom ja, stom dat het net in de laatste rond mis gaat.
Op de eerste alinea: LOL!

Op de tweede alinea: nu moet jij mij het verschil eens uitleggen tussen "pech dat het in de laatste 4km gebeurde" en "stom dat het in de laatste 4 km gebeurde". :-\

En zoals Roel al zei, brak bij de eerste fout de bargeboard af waardoor hij daarna meermaals in de fout ging. Dus heeft Kimi de éne fout bekocht met een verschil van 12 punten in het WK ten opzichte van Alonso, dus is het WK voor Alonso 75% binnen (maar nog niet helemaal!!).