GP van Europa

Gestart door Tim C, 22 mei 2005 - 17:29:52

« vorige - volgende »

dj Peter

Citaat van: WebMachine op 29 mei 2005 - 16:04:04
Ai ai, de McLarenfans. Zeer spijtig van Kimi.
Mooi van Heidfeld, toch ook een klein lichtpuntje voor de Ferrarifans. Maar we zitten toch nog ver van McLaren en Renault.
hmmm.... zo ver nu ook weer niet hoor! Zonder het tumult na de start was Ferrari nog dichter bij de top geweest en bij de pitstops van de rooien zagen de banden er mijn inziens toch beter uit dan de de Michelins.

dj Peter

Citaat van: mike op 29 mei 2005 - 16:11:28
Citaat van: bogief1 op 29 mei 2005 - 16:00:14
Het is al een wonder dat die band zolang mee ging  :o. Het seizoen is nog lang, maar nu ziet het er opeens heel goed uit voor Fernando.

't was niet de band, 't was de ophanging die de geest gaf.
Inderdaad,maar was  dat niet het gevolg van het feit dat dat wiel al lang aan 't schudden was?

Raikkonen MASTER

Doet me terugdenken aan Mika waar ook zijn auto de geest gaf in de laatste ronde.

Desalniettemin heeft McLaren nogmaals de vorm laten zien.
Jammer voor Kimi maar iedereen weet nu dat zijn vorige 2 GP-zeges zeker geen toeval waren.

Thumbs up en naar de volgende race.

Ik zou er niets tegenhebben dat Alonso WK werd. Hij moet toch ooit z'n 1ste halen ;)

Raikkonen MASTER

Citaat van: SaffierFM op 29 mei 2005 - 16:13:34
Citaat van: mike op 29 mei 2005 - 16:11:28
Citaat van: bogief1 op 29 mei 2005 - 16:00:14
Het is al een wonder dat die band zolang mee ging  :o. Het seizoen is nog lang, maar nu ziet het er opeens heel goed uit voor Fernando.

't was niet de band, 't was de ophanging die de geest gaf.
Inderdaad,maar was  dat niet het gevolg van het feit dat dat wiel al lang aan 't schudden was?

Zal wel blijken uit de rapporten die McLaren zal uitmaken over deze race. Wagen zal wel grondig geïnspecteerd worden na de race. Op die manier zo'n kostbare punten verliezen is een ramp.

Roel

Oorzaak is Kimi (spijtig genoeg);:
Foutje, gaat van de baan, verliest linker barge board, wagen wordt minder stabiel aan die kant, bijgevolg verremde hij zich een paar keer, telkens op die linker voorband. sterke vibraties waren daarvan het gevolg. dan gedurene x-aantal ronden sterke vibraties en op het einde toch nog moeten pushen wordt te zwaar voor d eophanging en ploef daar gaat het wiel.

ik was woest van ontgoocheling, WK is nu wel duidelijk en voorgoed weg. laten we nog maar hopen op leuke races. Dit moet een klap zijn voor Kimi.
God save Mclaren

mike

#170
Citaat van: SaffierFM op 29 mei 2005 - 16:13:34
Citaat van: mike op 29 mei 2005 - 16:11:28
Citaat van: bogief1 op 29 mei 2005 - 16:00:14
Het is al een wonder dat die band zolang mee ging  :o. Het seizoen is nog lang, maar nu ziet het er opeens heel goed uit voor Fernando.

't was niet de band, 't was de ophanging die de geest gaf.
Inderdaad,maar was  dat niet het gevolg van het feit dat dat wiel al lang aan 't schudden was?

Mja, zo gezien kan je de schuld ook op de band schuiven. Maar een flat spot veroorzaakt in eerste instantie trillingen en nog niet direct een gevaar voor de band zelf. Of het moet al een hele erge flat spot zijn. Die zijn gewoonlijk echter met het blote oog te zien. Bijgevolg denk ik dat dat hier niet het geval was.

Maar eigenlijk maakt het niet uit. Of Kimi nu band of ophanging (of beide) beschadigd heeft bij zijn uitstap in het groen, de echte aanleiding is dezelfde.

McLaren_über_alles

Manmanman, mogen we Kimi nu de "ongelukkigste" man van de laatste jaren noemen?

Wat een pech heeft die toch de laatste jaren. Nu een zekere overwinning kwijt gespeeld door zo iets doms, net zoals in San Marino  :'(.

Manmanman, kben er niet goed van... Hij verdient veel hoger te staan in de WK stand...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

dj Peter

#172
Citaat van: Kimi_über_alles op 29 mei 2005 - 16:22:33
Manmanman, mogen we Kimi nu de "ongelukkigste" man van de laatste jaren noemen?

Wat een pech heeft die toch de laatste jaren. Nu een zekere overwinning kwijt gespeeld door zo iets doms, net zoals in San Marino  :'(.

Manmanman, kben er niet goed van... Hij verdient veel hoger te staan in de WK stand...
Pech? Ik noem dit geen pech, als de crash een gevolg is van zijn uitstapjes naast de baan eerder in de race , dan is is dit geen pech.
De punten worden pas verdeeld als de race afgevlagd is en al wat daarvoor gebeurd,hoort nu eenmaal bij het racen.

FerrariMan

McLaren nam een risico door hem niet in te halen (of Kimi zelf, geen idee wie de beslissing nam) en daar betaalden ze de prijs voor.

Verdiende overwinning ook van Alonso, die bleef vechten en zo dicht kwam dat Kimi zijn materiaal moest pushen en vernielen. Het is moeilijk zo dicht op de finish maar ik had hem ingehaald en gezorgd voor zekerheid van punten.

Rubens had een goede strategie, knap gereden. MS blijkt alle pech op één seizoen te krijgen, dit maal tijdens de start. Dan van P15 naar P5, al bij al een sterke prestatie.

Veel fouten gezien, vooral van de twee koplopers. De bandenregel is zoals ik in het begin van het seizoen zei, een debiele regel die gaat eindigen met gewonden.

McLaren fans kunnen zich nu aansluiten bij mijn anti-wanhoop club/campagne.

Volgende race kan Kimi ook nog als eerst buiten komen in de kwali en dat zal nog wel een race opoffering zijn om terug helemaal voorin te komen. Zeker nu het maar één kwali is.

Ferrari is haar enige voordeel precies ook kwijt, Imola was een ééndagsvlieg.

FerrariMan

Citaat van: Kimi_über_alles op 29 mei 2005 - 16:22:33Hij verdient veel hoger te staan in de WK stand...
Dat verdienen er zoveel...maar wat koop je daarmee?  :)

Tommik

Maar volgens de eindranking is Kimi toch 11de "gefinisht". Dus dan moet hij toch maar als 9de buiten ipv laatste?

Roel

Citaat van: SaffierFM op 29 mei 2005 - 16:26:12
Citaat van: Kimi_über_alles op 29 mei 2005 - 16:22:33
Manmanman, mogen we Kimi nu de "ongelukkigste" man van de laatste jaren noemen?

Wat een pech heeft die toch de laatste jaren. Nu een zekere overwinning kwijt gespeeld door zo iets doms, net zoals in San Marino  :'(.

Manmanman, kben er niet goed van... Hij verdient veel hoger te staan in de WK stand...
Pech? Ik noem dit geen pech, als de crash een gevolg is van zijn uitstapjes naast de baan eerder in de race , dan is is dit geen pech.
De punten worden pas verdeeld als de race afgevlagd is en al wat daarvoor gebeurd,hoort nu eenmaal bij het racen.

Excuseer, nu trap je op mijn ondertussen 100 cm lange tenen. Schumacher maakt een even domme fout, Alonso maakt een even domme fout, Barrichello is er even afgegaan,wie niet vandaag?
Al die mensen kunnen verder rijden zonder dat er iets afbreekt aan hun auto, met verdere gevolgen.

Maar nee Bij Kimi is dit ALLEEN zijn fout, en heeft het niets met pech te maken, BULLSHIT!
God save Mclaren

dj Peter

#177
Citaat van: Roel op 29 mei 2005 - 16:31:18
Citaat van: SaffierFM op 29 mei 2005 - 16:26:12
Citaat van: Kimi_über_alles op 29 mei 2005 - 16:22:33
Manmanman, mogen we Kimi nu de "ongelukkigste" man van de laatste jaren noemen?

Wat een pech heeft die toch de laatste jaren. Nu een zekere overwinning kwijt gespeeld door zo iets doms, net zoals in San Marino  :'(.

Manmanman, kben er niet goed van... Hij verdient veel hoger te staan in de WK stand...
Pech? Ik noem dit geen pech, als de crash een gevolg is van zijn uitstapjes naast de baan eerder in de race , dan is is dit geen pech.
De punten worden pas verdeeld als de race afgevlagd is en al wat daarvoor gebeurd,hoort nu eenmaal bij het racen.

Excuseer, nu trap je op mijn ondertussen 100 cm lange tenen. Schumacher maakt een even domme fout, Alonso maakt een even domme fout, Barrichello is er even afgegaan,wie niet vandaag?
Al die mensen kunnen verder rijden zonder dat er iets afbreekt aan hun auto, met verdere gevolgen.

Maar nee Bij Kimi is dit ALLEEN zijn fout, en heeft het niets met pech te maken, BULLSHIT!
Ik kan uw woede en frustratie best begrijpen, maar het is niet alleen Kimi's fout. De teamleiding had hem binnen moeten roepen,hoe erg het ook is in het slot van de wedstrijd. Als je als tv-kijker al ziet dat er iets mis is met dat rechtervoorwiel (of ophanging), en men beslist om toch door te gaan dan moet je niet zeuren als er zoiets gebeurd. Het scheelde trouwens geen haar of Button had ook in de klappen gedeeld.
Ik vind dat het team grote risico's heeft genomen, want stel dat er een stuk ophanging in de cockpit terecht komt.......(1994.....)

FerrariMan

Citaat van: Roel op 29 mei 2005 - 16:31:18
Citaat van: SaffierFM op 29 mei 2005 - 16:26:12
Citaat van: Kimi_über_alles op 29 mei 2005 - 16:22:33
Manmanman, mogen we Kimi nu de "ongelukkigste" man van de laatste jaren noemen?

Wat een pech heeft die toch de laatste jaren. Nu een zekere overwinning kwijt gespeeld door zo iets doms, net zoals in San Marino  :'(.

Manmanman, kben er niet goed van... Hij verdient veel hoger te staan in de WK stand...
Pech? Ik noem dit geen pech, als de crash een gevolg is van zijn uitstapjes naast de baan eerder in de race , dan is is dit geen pech.
De punten worden pas verdeeld als de race afgevlagd is en al wat daarvoor gebeurd,hoort nu eenmaal bij het racen.

Excuseer, nu trap je op mijn ondertussen 100 cm lange tenen. Schumacher maakt een even domme fout, Alonso maakt een even domme fout, Barrichello is er even afgegaan,wie niet vandaag?
Al die mensen kunnen verder rijden zonder dat er iets afbreekt aan hun auto, met verdere gevolgen.

Maar nee Bij Kimi is dit ALLEEN zijn fout, en heeft het niets met pech te maken, BULLSHIT!
Ik heb Kimi meer dan eens de banden zien blokkeren, plus die uitstap, de anderen niet. Alles samen kan je zelfs niet terugvallen op het woord 'pech'. Een opstapeling van foutjes en een verkeerde gok van McLaren.

mike

Citaat van: Roel op 29 mei 2005 - 16:31:18
Citaat van: SaffierFM op 29 mei 2005 - 16:26:12
Citaat van: Kimi_über_alles op 29 mei 2005 - 16:22:33
Manmanman, mogen we Kimi nu de "ongelukkigste" man van de laatste jaren noemen?

Wat een pech heeft die toch de laatste jaren. Nu een zekere overwinning kwijt gespeeld door zo iets doms, net zoals in San Marino  :'(.

Manmanman, kben er niet goed van... Hij verdient veel hoger te staan in de WK stand...
Pech? Ik noem dit geen pech, als de crash een gevolg is van zijn uitstapjes naast de baan eerder in de race , dan is is dit geen pech.
De punten worden pas verdeeld als de race afgevlagd is en al wat daarvoor gebeurd,hoort nu eenmaal bij het racen.

Excuseer, nu trap je op mijn ondertussen 100 cm lange tenen. Schumacher maakt een even domme fout, Alonso maakt een even domme fout, Barrichello is er even afgegaan,wie niet vandaag?
Al die mensen kunnen verder rijden zonder dat er iets afbreekt aan hun auto, met verdere gevolgen.

Maar nee Bij Kimi is dit ALLEEN zijn fout, en heeft het niets met pech te maken, BULLSHIT!

Mij heb je alvast niet horen zeggen dat de anderen die van de baan gesukkeld zijn geen fouten gemaakt hebben. Maar dat neemt niet weg dat Kimi  er ook een gemaakt heeft (meer dan een als je de kleinere bandenblokkages meetelt, maar dat doe ik niet). En eigenljk twee, denk ik intussen, want hoe meer ik er over nadenk wat er precies gebeurd is, hoe meer ik denk dat hij beter op safe had kunnen spelen, ofwel door iets minder te pushen en desnoods Alonso voorbij te laten, ofwel door die band op tijd te laten vervangen.

Onder de streep kan ik verwijzen naar een bericht dat ik hier schreef na Schumacher's pech in Barcelona:

Citaat van: mike op 16 mei 2005 - 02:55:48
Citaat van: Luc op 14 mei 2005 - 13:58:05

Je kon al na een dertigtal ronden zien dat er op twee derde van de band, over de hele lengte een enorme blister aan het vormen was.
Ik heb toen met wat mensen gebeld en ze waren van dezelfde mening.

Vraag: Waarom heeft men een band in zo'n toestand niet samen met de achterband vervangen? Het reglement zegt dat niet dat een band stuk moet zijn vooraleer hij vervangen mag worden: het mag als er duidelijk gevaar voor ongevallen is. Als een band er zo erg aan toe is, is er dan "voldoende gevaar"? Of moet de betrokken piloot eerst met zijn wagen bijna in een muur hangen vooraleer men aanvaardt dat er duidelijk gevaar was?


Zoals ik impliciet toen al zei: die bandenregel 2005 is SLECHT.