Onderzoek FIA

Gestart door Tim C, 21 mei 2005 - 15:50:28

« vorige - volgende »

lieven

ja 2.5 keer voor de helft van de race en 2.5 keer in de twede helft...
en ahja, minardi mag een extra brommer motorke gebruiken

Raikkonen MASTER

En als je gedubbeld wordt moet je 2x zoveel inhalen, 10x dus :P

Minardi op het einde van het seizoen failliet ;)

Ferrari 2010

Citaat van: lieven op 26 mei 2005 - 22:19:12
nieuwe regel: in de race moet iedereen minstens 5 keer iemand inhalen of ge krijgt boete!! mwhoahaha
;D ;D ;D
Weer ene regel die de kleinere terams benadeeld  ;) ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

lieven

Citaat van: Schumi 2005 op 27 mei 2005 - 17:39:40
Citaat van: lieven op 26 mei 2005 - 22:19:12
nieuwe regel: in de race moet iedereen minstens 5 keer iemand inhalen of ge krijgt boete!! mwhoahaha
;D ;D ;D
Weer ene regel die de kleinere terams benadeeld  ;) ;D
bwa nee he, die kunne elkander telkens inhalen ;)
kdnek da het veel moeilijker is als ge eerste zijt om 5 mensen in te halen ;)

Jasper

De resultaten zijn bekend en hier te lezen.

Ferrari 2010

Indrukwekkend, ik dacht dat er meer dan 40% van de bevolking rookte  :o

Voor de rest draait het wel wat uit zoals ik verwachte, alleen staan er niet veel stil bij de hoeveelheid tijd er in een GP wordt gestoken. 28% wil meer dan 21 races, hallow  :o Voor de gemiddelde sociale mens en ik denk wel voor elke werknemer bij een team die een beetje bij zen familie wil zijn is dit echt wel té veel hoor...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

En nu een bevraging op Formula1.com
Ik weet echt niet wat het beste is, dat optellen van die tijden zie ik echt niet zitten. maar als er dan weer iemand voor de kwali is gecrasht en die kan het eerste kwartier absoluut niet buiten is hij er weer de dupe van. Ik snap dat ze willen zorgen dat het hele uur gebruikt wordt, maar dit zijn niet de perfecte oplossingen. Hoewel die denk ik niet bestaat.  :(
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

IVY440

De FIA weet zelf niet hoe ze het moeten oplossen en dus laten ze het volk weer maar eens beslissen. Ik stemde op mogelijkheid 2: per kwartier, maar dan moet wel de bandenregel, de motorenregel en de fuelregel afgeschaft worden, anders is het niet meer eerlijk.

Met wat voor voorstellen komen de FIA af? Zijn dit de 2 enige mogelijkheden die ze kunnen verzinnen bij de FIA?

Ik weet zo al enkele maatregelen die gebruikt kunnen worden
1. 12 ronden op een uur (zoals vroeger)
2. 2 keer 6 verplichte ronden (dus 2 snelle) per half uur en de snelste telt
3. DTM formaat: qualify + superpole (maar naar DTM kijkt de FIA niet en dus willen ze dat niet overnemen)
4. 1 snel rondje met benzinelading voor race
5. 1 snel rondje met vrije benzinelading
6. 2 snelle rondjes na elkaar en totaal telt
enz

Ideeën genoeg, MM eat this 8)

Ferrari 2010

Citaat van: IVY440 op 15 juli 2005 - 11:14:25
De FIA weet zelf niet hoe ze het moeten oplossen en dus laten ze het volk weer maar eens beslissen. Ik stemde op mogelijkheid 2: per kwartier, maar dan moet wel de bandenregel, de motorenregel en de fuelregel afgeschaft worden, anders is het niet meer eerlijk.

Met wat voor voorstellen komen de FIA af? Zijn dit de 2 enige mogelijkheden die ze kunnen verzinnen bij de FIA?

Ik weet zo al enkele maatregelen die gebruikt kunnen worden
1. 12 ronden op een uur (zoals vroeger)
2. 2 keer 6 verplichte ronden (dus 2 snelle) per half uur en de snelste telt
3. DTM formaat: qualify + superpole (maar naar DTM kijkt de FIA niet en dus willen ze dat niet overnemen)
4. 1 snel rondje met benzinelading voor race
5. 1 snel rondje met vrije benzinelading
6. 2 snelle rondjes na elkaar en totaal telt
enz

Ideeën genoeg, MM eat this 8)
Ik denk niet dat dit echt van uit de FIA komt hoor, ik denk dat het eerder gewoon een soort poll moet voorstellen.
Je voorstellen zijn leuk, maar ik vind dat een rijder de kans moet hebben om een eventueel foutje in een rondje te recupereren en alsnog een polekans te hebben. Mogelijkheid 4, 5 en 6 vallen dus al af.
Nummertje 3: ik weet niet hoe een kwali+superple tewerk gaat. kan iemand me dat even uitleggen?

Optie 1 is net zoals vroeger. Dus geen ctie in het eerste kwartier/half uur
en optie 2 is ook niet toppie, maar wel de beste. Ze kunnen nog steeds buiten rijden en rustig 6 rondjes rijden en weer binnenkomen. Uiteraard zou het zeer stom zijn en zal dat dus niet gedaan worden. Dus jouw 2de optie is de beste, als je de DTM formule er buiten laat.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

IVY440

Superpole: is gewoon een snel rondje voor de top 10.
In de DTM wordt al enkele jaren dit principe toegepast: eerst 57 min gewone qualify (max 9 ronden dacht ik) en dan mogen de 10 snelsten (in volgorde 10-1) 1 snel rondje rijden wat dan de startplaatsen voor de top10 bepaalt

Ferrari 2010

Citaat van: IVY440 op 15 juli 2005 - 11:24:49
Superpole: is gewoon een snel rondje voor de top 10.
In de DTM wordt al enkele jaren dit principe toegepast: eerst 57 min gewone qualify (max 9 ronden dacht ik) en dan mogen de 10 snelsten (in volgorde 10-1) 1 snel rondje rijden wat dan de startplaatsen voor de top10 bepaalt
hhmmmz, zou ook niet slecht zijn, maar dan zit je uiteraard weer met dat 1-rondje principe, en als je dan een foutje maakt start je plots weer 10de...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

IVY440

Eigenlijk is het DTM format een combinatie van beiden, je moet zien dat je snel genoeg bent voor de superpole (wat niet altijd evident is) en toch is er het 1 lap principe, wat ook risico's inhoudt. Voor mij is het een ideale mix tussen vroeger (de snelste) en nu (de snelste binnen de limiet)

Mikacouli

Citaat van: IVY440 op 15 juli 2005 - 11:48:13
Eigenlijk is het DTM format een combinatie van beiden, je moet zien dat je snel genoeg bent voor de superpole (wat niet altijd evident is) en toch is er het 1 lap principe, wat ook risico's inhoudt. Voor mij is het een ideale mix tussen vroeger (de snelste) en nu (de snelste binnen de limiet)

Yep, en de fans zien meer Formule1 en dat vind ik ook al een belangrijke factor.
Ik heb op het eerste voorstel gestemd.

The Iceman

Niks 12 ronden in één uur, niks one lap qualifying. Gewoon zoals vroeger met een lege tank een uur knallen met onbeperkt aantal rondjes.  :D :D :D

RadioActiveMan

Citaat van: Snekuem op 15 juli 2005 - 13:07:45
Niks 12 ronden in één uur, niks one lap qualifying. Gewoon zoals vroeger met een lege tank een uur knallen met onbeperkt aantal rondjes.  :D :D :D

Groot gelijk dan pas zullen we zien wie de huidige quali-king is.
Hoewel "King"? Laten we er prins van maken want Senna is nog steeds the King in dit onderdeel en dan spreek ik niet over het aantal.