Schakel pech

Gestart door rear_end, 14 juli 2005 - 15:59:45

« vorige - volgende »

Luc

Ik dacht dat er maar één team was, en dus was ik fout.
En ik dacht ook niet dat het Minardi was, dus was ik nog eens fout.

Sorry
mijn gedacht op www.eze.be

IVY440

Daar is een goede verklaring voor.
Ik herinner me plots een artikel in Formule1 over de raketstarts van Renault. Daar stond idd in dat ze vanwege hun extra sterke aandrijving een versnelling moesten opofferen.
mike, you're completely right. ;)

SDG

Citaat van: Mikacouli op 14 juli 2005 - 16:05:53
Tuurlijk is er een achteruit op een F1 wageb. Dat is hun 7de versnelling. Nog nooit een F1 wagen zien achteruit rijden? Je ziet het veel tijdens testsessies wnr iemand spint of in Monaco als ze tever gingen.

Mag die achteruit tijdens de race nu wel gebruikt worden? Ik herinner me dat Nigel Mansell in 1989 in Portugal de zwarte vlag kreeg nadat hij terug achteruit reeds in de pits, omdat bij een bandenwissel een wiel slecht was vastgezet.

lieven

ik denk dat achteruit de pits weer inrijden en eens achteruit rijden omdat je gevaarlijk staat door een spin ofzo omzo weer weg te komen, een heel ander verschil is!

Doefie

Ja daar zit een heel verschil tussen he. Ik herinner mij nog Mika Häkkinen die in Monaco 1999 iets te ver rechtdoor schoof en terug wat achteruit reed om door te kunnen rijden, waardoor Irvine hem passeerde.
Maar dat geval bij Mansell was helemaal anders he. In die tijd mocht men nog op volle snelheid de pits doorrijden (geen snelheidslimiet) en Mansell schakelde in achteruit, maakte het extra gevaarlijk.