Hoelang volg jij de F1 en welke race blijft jou het beste bij?

Gestart door Supermariobros, 14 mei 2005 - 15:31:28

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: Jeroen op 13 juni 2011 - 07:23:41
Citaat van: Wizard op 13 juni 2011 - 01:49:04
Suzuka 1990! ;D Ik zal morgen een langer en uitgebreider lijstje plaatsen.
Inderdaad! Zie mijn avatar :D

;D

Was me nog niet opgevallen, maar wist dat je een Senna-fan bent/was (gelezen op een ander forum).

Enzo

Citaat van: TiTaN® op 13 juni 2011 - 11:51:48
Ik volg de F1 al vanaf 1978 en heb sinds die tijd geen een race gemist en heb alles gevolgd tot nu toe .
De race die mij het meest bij me blijft is inderdaad de crash van Senna in 1994,het was voor mij toen een raar gevoel dat de rechter voet van god zomaar uit het niets was verdwenen En dan kwam er nog eens bij dat de Schumacher tijdperk was begonnen in deze En alle regeltjes waar wij eigenlijk niet op zaten te wachten waardoor de F1 ineens heel saai kon zijn op momenten die daarna volgde .  De inhaal actie van Hakkinen bij Schumacher mag er ook zijn op Spa in 2000 op het rechter lang stuk na het in gaan van de orouge . een achterblijver in het midden , Hakkinen over links vanuit een slipstream en Schumacher over rechts .

Leuk, welkom op 'de Pits' TiTaN!  8)

meatball

Ik volg de f1 vanaf 1986 eerst als Nelson piquet suporter en nadien vanaf zijn eerste race de grootste Schumacher suporter ooit.
Mijn toprace is Spa 95 waar ik live bij was mooier wordt het nooit meer.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

T.Nuvolari

Citaat van: meatball op 14 juni 2011 - 21:53:33
Ik volg de f1 vanaf 1986 eerst als Nelson piquet suporter en nadien vanaf zijn eerste race de grootste Schumacher suporter ooit.
Mijn toprace is Spa 95 waar ik live bij was mooier wordt het nooit meer.

Daar was ik ook, mijn allereerste F1 race in het echt en wel in de hoedanigheid van Berger- en Ferrarifan. Schumacher startte toen op een 16de plek als ik me niet vergis en won de race nog. Kon de man toen echt niet uitstaan en mijn Ferrariliefde bekoelde dan ook snel toen ik wist dat Schumacher daar naartoe trok. Mijn Schumacherhaat is met de jaren en de leeftijd overgegaan, mijn Ferrariliefde is echter nooit meer teruggekomen.

Volg de F1 zelf sinds 1989. De race die mij het meeste bijblijft. Spa 1998, gezien op een Terras in Rhodos. Monaco 1996 is ook zoéén die ik mij nog goed voor de geest kan halen en Hongarije 1997.

Chevy

Ik volg de F1 sinds 1979. Heb jaren gehad dat ik geen race miste. Nu kan ik niet altijd kijken. Maar ben blij dat ik afgelopen zondag niet heb gemist.
Kan me nog wel een Studio Sport uitzending herinneren waarbij op het TV scherm achter de presentator de GP van Brazilië te zien was. En Mart Smeets maar onzinnig ouwehoeren. Maar de beelden echt laten zien, ho maar...  >:(

Heb ook niet echt een race die mij in het bijzonder is bijgebleven. Meer momenten. Bijvoorbeeld Jacques Villeneuve die buitenom voor start/finish (ik meen) Schumacher voorbij gaat in Portugal, Verder natuurlijk Zolder in 82, Canada in 82 (met Ricardo Paletti), De megacrash na de start in Monaco (geloof ook 82), de misselijke streek van de sportcommissarissen in 84 (??) in Monaco waarbij de race wordt afgevlagd, Prost wint en Senna als de brandweer gaat maar net te laat komt. Alle smeirige truuks van Schumi bij Hill in 94 in Australië, bij Villeneuve in 97, bij Frentzen in Canada. Nigel Mansell die al in Hongarije 92 wereldkampioen was. Het klappen uitdelen van Piquet in Hockenheim. Keke Rosberg die in 82 wereldkampioen werd zonder 1 overwinning. Het gevecht van Jean Alesi met Senna in Aidelaide. De overwinning van Alboreto in Detroit met die spuuglelijke groene Benetton Tyrell. De klapband van Mansell in 86 in Aidelaide waardoor hij uiteindelijke nog 6 jaar moest wachten. En Imola 1994. Wat mij met name bij die laatste stoort is dat er totaal geen enkele aandacht (meer) is voor Ratzenberger. Natuurlijk, Roland was van een minder nivo dan Senna. Maar zijn dood was niet minder erg. En wat mij ook nog bijgebleven is uit 94 de crash van Wendlinger in Monaco op precies het punt van Perez van dit jaar in Monaco.

Moet ook eerlijk zeggen dat de lol er nu voor mij een beetje vanaf is. 'Mijn team' Williams presteert niet echt optimaal. Al jaren niet en zicht op verbetering is er niet.

0634

Citaat van: Chevy op 14 juni 2011 - 23:41:24
Keke Rosberg die in 82 wereldkampioen werd zonder 1 overwinning.


Mét één overwinning. Hij won in Zwitserland ;-)

Senergy

Ik volg het sinds 1994, mijn eerste koers die ik zag was diegene die de zwartste GP in de historie van F1 zou zijn. idd die met de dood van Senna.
ik was toen 9 jaar en kon dat nog niet helemaal plaatsen, snapte het verdriet van mijn vader ook helemaal niet. Nu natuurlijk wel.
Maar de race die mij voor de moment nog het meest bij blijft is toch SPA 98
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

SDG

Citaat van: SDG op 17 mei 2005 - 19:17:32
Eerste race ooit gezien op TV: Oostenrijk 1978, gewonnen door Ronnie Peterson. Geen goed begin, want 2 races later was hij al dood... :-\ In die tijd had je wel nog niet veel GP's op TV. Pas toen Thierry Boutsen in de F1 terechtkwam is RTBF op de kar gesprongen en alle GP's beginnen uitzenden. Sedert 1987 heb ik maar één GP op TV gemist, en jammer genoeg net één van de beste: Frankrijk 1999.

--------------------------------------------------------------

Hehe, leuk om zo eens een zes jaar oude post van mijzelf weer boven te halen.

Memorabele momenten te over, maar als we er toch enkele moeten uitpikken, dan deze:

Brazilië 2008
Monaco 1984
Spanje 1996
Donington 1993
Frankrijk 1979

Forza F1

Ik volg F1 sinds 1998.

Mooiste race: Interlagos 2006, dichtbij gevolgd door Monaco 2006. Beiden omwille van de bovenmenselijke prestaties van Schumacher.

Folkert

Het grappige is dat mijn aller eerste race ergens in 88 was. Ik was fan van Senna, maar nooit een race gezien. (ik was 8 toen) en hoorde alleen dingen. Waarom ik nooit ben gaan kijken weet ik niet, maar baal er achter af wel van.

De eerste race die ik echt zag was Adalaide 1994. En toen had ik zo'n 3-4 jaar een hekel aan Schumacher omdat hij Hill de race uit ramde. Maar toen werd ik volwassen (officieel :P) en toen moest ik alleen niet zo veel meer van hem hebben, maar had geen hekel aan hem ;).

Maar Brazilie 2008, Spa 1998, Suzuka 1997, Canada 2011, Hockenheim 2003, USA 2003. En zo zijn er nog veel meer eigenlijk.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: SDG op 15 juni 2011 - 15:48:30
Brazilië 2008
Monaco 1984
Spanje 1996
Donington 1993
Frankrijk 1979

Monaco 1984, altijd de discussie, wie had hem gewonnen, Bellof of Senna? Bellof"werd zelfs hoger weggezet als Senna, zonder dat er rekening mee werd gehouden dat hij onderweg was met een atmosferische motor. In de regen een absoluut voordeel, zeker met 'het turbogat' van vroeger. Niks, niks, niks, BAM POWERRRRR, niks. In de regen niet wenselijk. Donington 1993, alleen de persco vond ik al één om in te lijsten. De reactie van Senna op de klagende Prost..... Frankrijk 1979, ook erg fraai, het gevecht tussen Arnoux en Villeneuve. Stel je voor dat dit anno 2011 geschiedde...fora's stonden bol met verwijten dat coureurs te wild zijn en wensen deze schorsingen toe. Spanje 1996: Ik vraag me af of het missen van 3 cilinders geen voordeel opleverde? De meeste interpreteren het als een heldendaad.

0634

Oh ja, de turbo-lag.... was ik al bijna vergeten zeg dat gepruttel voor de power erop kwam.

Over Dijon heb je zeker gelijk. Al dat gebeuk tegen elkaar aan zal ongetwijfeld voor ellende en ellenlange discussie hebben gezorgd. Terwijl het natuurlijk fenomenaal was.

Wizard

Racen op het heetst van de strijd. Zalig! Daarom kijk ik graag naar een racende Hamilton, ondanks dat hij nog wel eens een toefje wilt doorslaan. Die man is zo gedreven, een mentaliteit welke o.a een Senna bezat. Geweldig! Desondanks, dus begrijp me niet verkeerd, ben en zal ik geen Hamilton-fan worden. Zijn houding staat mij niet aan, maar dat ter zijde.

Folkert

Citaat van: Wizard op 17 juni 2011 - 12:43:31
Racen op het heetst van de strijd. Zalig! Daarom kijk ik graag naar een racende Hamilton, ondanks dat hij nog wel eens een toefje wilt doorslaan. Die man is zo gedreven, een mentaliteit welke o.a een Senna bezat. Geweldig! Desondanks, dus begrijp me niet verkeerd, ben en zal ik geen Hamilton-fan worden. Zijn houding staat mij niet aan, maar dat ter zijde.
Welke houding heeft hij dan volgens jou?

Ik ben juist fan van hem vanwege zijn race mentaliteit en zijn houding. Mooi verschil met Vettel vind ik(zoals Kootje in ander topic melde): Hamilton riep in Zuid Korea dat ze moesten gaan racen, terwijl Vettel riep dat het te gevaarlijk was om te racen. Niks tegen Vettel, maar als het op racen aan komt moet hij echt heel veel onderdoen voor Hamilton. Vettel kan snel zijn, bloed snel en is misschien de snelste, maar als het niet mee zit of hij moet van achteren naar voren vechten zie ik hem ook meer fouten maken dan als hij vooraan rijd.

Maar goed, ging over races :P

Zijn eerste overwinning in 2008 Monza. Wat een race en wat gaaf gereden van Vettel. Toen liet hij mij echt zien wat er in die jongen zat.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Arrogant en zichzelf altijd een slachtofferrol aanmeten. Wees dan een vent en zeg dat je knokt voor het maximale en waar gehakt wordt vallen nu eenmaal spaanders. So be it.