Hoelang volg jij de F1 en welke race blijft jou het beste bij?

Gestart door Supermariobros, 14 mei 2005 - 15:31:28

« vorige - volgende »

Doefie

Races die me bijgebleven zijn ... even denken (pijnlijk dat denken). Ze blijven mij allemaal bij eigelijk. Intussen al van San Marino 1999 geleden dat ik mijn eerste race heb gezien. Races die er uit springen zijn
- Frankrijk 1999
- Engeland 1999
- Europa 1999
- Duitsland 2000
- België 2000
- Italië 2000 (dood van de marshall)
- Australië 2001 (geweldig zware klap van Villeneuve en de dood van de brandweerman)
- België 2001 (crash van Burti, zat toch 5 minuten zonder adem)
- Australië 2003
- Brazilië 2003
- Monaco 2003
- Engeland 2003
- Hongarije 2003
- Monaco 2004
- België 2004

Van voor mijn actieve volg-periode is er San Marino 1994 (heb ik ook live gezien maar was toen amper 7 jaar).

Van op video's:
- Italië 1978
- België en Canada 1982
- Japan 1988
- Australië 1989
- Donington 1993
- San Marino 1994
- Europa 1997
- België 1998

Schiet mij niet af als ik er vergeten ben ... zijn zoveel memorabele races geweest (zowel goed als slecht).

jandr

Ik sinds Brazilië 1994. De mooiste races voor mij waren Canada 95, spanje 96 en Spa 97.

Rara voor welk team supporter ik...

Martin

Hier opa weer even. ;D

Vanaf 1965 op de TV (Sport in beeld)
Sinds 1973 Live op Zandvoort en dat jaar blijft me altijd bij.
Ik stond in de duinen schuin tegenover waar Roger Williamson verongelukte. Iemand zien verbranden is niet leuk.

Toch ben ik de F1 blijven volgen.

Alan Blues

Hier de andere opa... ;)

Mijn eerste race was in 1981. Mijn bijnaam op school was toen 'Jones'.

Ik herinner me een race waar Mansell zonder brandstof viel en zijn wagen nog over de streep poogde te duwen maar uiteindelijk flauw viel van uitputting.

Zeer pakkende beelden...

Bjorn

Citaat van: Alan Blues op 17 mei 2005 - 14:27:13
Hier de andere opa... ;)

Mijn eerste race was in 1981. Mijn bijnaam op school was toen 'Jones'.

Ik herinner me een race waar Mansell zonder brandstof viel en zijn wagen nog over de streep poogde te duwen maar uiteindelijk flauw viel van uitputting.

Zeer pakkende beelden...

Schitterend. Zoiets kunnen we ons (helaas) de dag van vandaag niet meer voorstellen. Al vond ik Ralf Schumacher op zijn blokjes in Spa ook niet misstaan.  ;D ;D
De Mens: In Het Gras![/color]

Alan Blues

Citaat van: Bjorn op 17 mei 2005 - 15:40:18
Citaat van: Alan Blues op 17 mei 2005 - 14:27:13
Hier de andere opa... ;)

Mijn eerste race was in 1981. Mijn bijnaam op school was toen 'Jones'.

Ik herinner me een race waar Mansell zonder brandstof viel en zijn wagen nog over de streep poogde te duwen maar uiteindelijk flauw viel van uitputting.

Zeer pakkende beelden...

Jahaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!  ;D ;D ;D ;D
Toen kwam ik niet meer bij!!!! Dat is toch de grootste blunder die ik ooit gezien heb in de F1.

;D ;D ;D ;D

Schitterend. Zoiets kunnen we ons (helaas) de dag van vandaag niet meer voorstellen. Al vond ik Ralf Schumacher op zijn blokjes in Spa ook niet misstaan.  ;D ;D

Doefie

Citaat van: Alan Blues op 17 mei 2005 - 14:27:13
Hier de andere opa... ;)

Mijn eerste race was in 1981. Mijn bijnaam op school was toen 'Jones'.

Ik herinner me een race waar Mansell zonder brandstof viel en zijn wagen nog over de streep poogde te duwen maar uiteindelijk flauw viel van uitputting.

Zeer pakkende beelden...

Detroit 1984 ;) Was wel een memorabel beeld, dat wel.

SDG

Eerste race ooit gezien op TV: Oostenrijk 1978, gewonnen door Ronnie Peterson. Geen goed begin, want 2 races later was hij al dood... :-\ In die tijd had je wel nog niet veel GP's op TV. Pas toen Thierry Boutsen in de F1 terechtkwam is RTBF op de kar gesprongen en alle GP's beginnen uitzenden. Sedert 1987 heb ik maar één GP op TV gemist, en jammer genoeg net één van de beste: Frankrijk 1999.

FerrariMan

Citaat van: Alan Blues op 17 mei 2005 - 15:49:36
Citaat van: Bjorn op 17 mei 2005 - 15:40:18
Citaat van: Alan Blues op 17 mei 2005 - 14:27:13
Hier de andere opa... ;)

Mijn eerste race was in 1981. Mijn bijnaam op school was toen 'Jones'.

Ik herinner me een race waar Mansell zonder brandstof viel en zijn wagen nog over de streep poogde te duwen maar uiteindelijk flauw viel van uitputting.

Zeer pakkende beelden...

Jahaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!  ;D ;D ;D ;D
Toen kwam ik niet meer bij!!!! Dat is toch de grootste blunder die ik ooit gezien heb in de F1.

;D ;D ;D ;D

Schitterend. Zoiets kunnen we ons (helaas) de dag van vandaag niet meer voorstellen. Al vond ik Ralf Schumacher op zijn blokjes in Spa ook niet misstaan.  ;D ;D
Toffe sig :) Als dat hier zo verder gaat dan worder er binnenkort heel wat schoenen opgegeten.

Jasper

Ik volg F1 sinds ergens in het begin van het seizoen 2000. De meest memorabele race is die van Spa dat jaar, met het geweldige manoeuvre van Häkkinen, en de spanning om de zege. Eentje die ik ook nooit zal vergeten is Barcelona 2001 (of 2000?) waar Mika in de allerlaatste ronde kampte met een kapotte motor en Schumi zo de zege in z'n zak stak, waar Häkkinen die eigenlijk had verdiend.

Melbourne 2002; Houston, we have a problem!

Doefie

Citaat van: Jasper op 17 mei 2005 - 20:00:53
Ik volg F1 sinds ergens in het begin van het seizoen 2000. De meest memorabele race is die van Spa dat jaar, met het geweldige manoeuvre van Häkkinen, en de spanning om de zege. Eentje die ik ook nooit zal vergeten is Barcelona 2001 (of 2000?) waar Mika in de allerlaatste ronde kampte met een kapotte motor en Schumi zo de zege in z'n zak stak, waar Häkkinen die eigenlijk had verdiend.

Melbourne 2002; Houston, we have a problem!

Häkkinen's pech in de laatste ronde was in Spanje 2001. Hij kwam 3kilometers te kort :( ... dat zette Villeneuve wel weer op het podium toen :)

Massacrash van 2002 was ook niet mis, maar verder is er die race niet veel gebeurt.

Roel

vanaf 94 sporadisch, vanaf 97 fanatiek.

Mooiste races:
Nürnbergring '97 :eerste pole Mika en daarna op enkele ronden tijd de twee Mercedes motoren :poef poef, en toch was het schitterend :-)

Nürnbergring '98,

Suzuka '99,

Spa 2000,

Silverstone 2001,

Van 2002 tot 2004 kan ik met niets speciaals herinneren, waren kakseizoenen.

2005: San Marino en DTM-spa francorchamps  ;D



God save Mclaren

Doefie

Citaat van: Roel op 17 mei 2005 - 21:43:25
Van 2002 tot 2004 kan ik met niets speciaals herinneren, waren kakseizoenen.

Seizoen 2003 gemist? Monaco en Spa-Francorchamps vorig seizoen niet gezien?  ;)

Eric

sinds 1998

1998 Spa
Spa 2000, het inhaalmanoeuvre van Hakkinen...schitterend 8)
Spa 2004, overwinning van Kimi...voor mijn neus 8)

RadioActiveMan

Ik volg de F1 sinds 1989.
Meest memorabele races
Hongarije 1997: Saai, maar Damon Hill die in zijn inferieure Arrows het hele weekend iedereen verbaasde. Die laatste ronde van de race waar plots de wagen weigerd sneller te gaan dan een slak en hoe hij probeert Villeneuve nog achter zich te houden. Drama en spanning ondanks dat het voor de rest een saaie race.

Australië 1994: Weer Damon Hill die Schumacher rondenlang op de hielen zit. Het gaat om de wereldtitel dus beide zijn extra gemotiveerd. Schumacher maakt een foutje en Hill doet een poging er voorbij te gaan. Daar wint Schumacher zijn eerste wereldtitel want als een volleerd Kamikaze-piloot kegelt hij zichzelf en Hill uit de race.

Oostenrijk 2002: De aan de leiding rijdende Barrichello laat Schumacher een paar meter voor de finish zomaar voorbij. Teamorders. Een triestige dag voor F1 en de fans.