Formula 1 Grand Prix Du Canada 2011

Gestart door Gerard, 04 juni 2011 - 20:51:14

« vorige - volgende »

McLaren_über_alles

Citaat van: Jeroen op 19 juni 2011 - 10:32:34
Inderdaad. Eén keer wisselen mag, en ik tel er ook maar eentje.

Ik zie er eigenlijk 2, of minstens anderhalf.

1. Innemen van een verdedigende positie door langs de binnenkant van de baan te rijden.
2. Net voor de hairpin Hamilton naar buiten drukken (dus van het midden/binnenkant naar de buitenkant sturen).

Op zich lijkt dit geen superzware overtreding, maar vaak is het een zeer dunne lijn:

- Schumacher probeert Hamilton in te halen in de hairpin in Monaco, Hamilton ziet MS en stuurt niet in. Geslaagd manoeuvre, Geen sanctie.
- Hamilton probeert hetzelfde bij Massa. Massa ziet Hamilton komen en stuurt bruusk in: Fout manoeuvre, wél sanctie.
- Idem bij inhaalmanoeuvres in de eerste bocht van Hamilton (geslaagd bij MS die het gevaar zag komen, niet geslaagd bij de Williams die het gat dicht smijt). Geen straf bij de eerste poging, wél bij de tweede.

Als we de lijn doortrekken in Canada, ben ik vrij zeker dat het volgende gebeurd zou zijn:
- Huidig verloop: Geen straf want Hamilton ziet het manoeuvre aankomen en rijdt daardoor half in het gras waardoor hij de bocht mist en posities verliest.
- Hypothetisch verloop: Hamilton weigert plaats te maken, waardoor Schumacher Hamilton uit de race rijdt. Gevolg: Straf voor Schumacher wegens het veranderen van lijn nadat hij reeds de binnenkant gekozen had...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

McLaren_über_alles

Is er eigenlijk iemand die die drive-through voor Button en Hamilton (die toen reeds z'n wagen geparkeerd had) kan verklaren tijdens de GP van Canada voor speeding achter de Safety Car?

Beide volgend gewoon het pak, heb niks abnormaals opgemerkt, maar toch krijgen beide rijders om een of andere obscure reden een straf. Aangezien de SC vanaf de start op de baan was, moet het toch echt wel gaan om enkele km/u te snel, of een bepaalde sectie in enkele honderdsten/tienden te snel te hebben afgelegd:o

Kan in de regel wel komen voor de achterliggers midden een GP, die anders onder de SC gewone snelheid kunnen blijven rijden, en zo terug kunnen aansluiten. Echter zie ik niet in om dit te doen op een moment dat het volledige pak op een paar meter van elkaar rijdt (=muggenziften & een ace kapot helpen).

Tenzij ik iets over het hoofd zie natuurlijk...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Wizard

Citaat van: Enzo op 19 juni 2011 - 13:37:24
Citaat van: Wizard op 19 juni 2011 - 13:33:30
Postings boven Mekke weer leeg?? Ligt dit aan mijn internet? Of?

Vreemd verhaal Wizard, gisteren had je ook al zoiet toch?
Bij ons is alles normaal en staat elke post erop.... ???
Welke browser gebruik je? Druk eens op F5? Log uit en log in?

Erg vreemd! Alleen op dit forum heb ik er last van en alleen als ik inlog. Zodra ik uitlog kan ik de postings lezen (ook via Firefox)....Ik weet, erg offtopic, maar waarkan dat aanliggen?

Kootje

Citaat van: McLaren_über_alles op 19 juni 2011 - 13:53:39
Citaat van: Jeroen op 19 juni 2011 - 10:32:34
Inderdaad. Eén keer wisselen mag, en ik tel er ook maar eentje.
Ik zie er eigenlijk 2, of minstens anderhalf.

1. Innemen van een verdedigende positie door langs de binnenkant van de baan te rijden.
2. Net voor de hairpin Hamilton naar buiten drukken (dus van het midden/binnenkant naar de buitenkant sturen).
Dat zou je inderdaad als 2 kunnen zien ,maar die 2e zie ik meer als de racelijn opzoeken om de hairpin te kunnen nemen.
Vandaar m'n eerdere reactie dat Schumi hooguit wat ver naar buiten gaat.

Citaat van: McLaren_über_alles op 19 juni 2011 - 13:53:39
Op zich lijkt dit geen superzware overtreding, maar vaak is het een zeer dunne lijn:

- Schumacher probeert Hamilton in te halen in de hairpin in Monaco, Hamilton ziet MS en stuurt niet in. Geslaagd manoeuvre, Geen sanctie.
- Hamilton probeert hetzelfde bij Massa. Massa ziet Hamilton komen en stuurt bruusk in: Fout manoeuvre, wél sanctie.
- Idem bij inhaalmanoeuvres in de eerste bocht van Hamilton (geslaagd bij MS die het gevaar zag komen, niet geslaagd bij de Williams die het gat dicht smijt). Geen straf bij de eerste poging, wél bij de tweede.

Als we de lijn doortrekken in Canada, ben ik vrij zeker dat het volgende gebeurd zou zijn:
- Huidig verloop: Geen straf want Hamilton ziet het manoeuvre aankomen en rijdt daardoor half in het gras waardoor hij de bocht mist en posities verliest.
- Hypothetisch verloop: Hamilton weigert plaats te maken, waardoor Schumacher Hamilton uit de race rijdt. Gevolg: Straf voor Schumacher wegens het veranderen van lijn nadat hij reeds de binnenkant gekozen had...
Inderdaad 'n zéér dunne lijn.
Had Hamilton geen krimp gegeven ,dan was er op zeker wel 'n straf uitgedeeld.
Maar gezien bovenstaande voorbeelden zal die wel weer voor Hamilton geweest zijn.  ;)

Citaat van: McLaren_über_alles op 19 juni 2011 - 14:04:25
Is er eigenlijk iemand die die drive-through voor Button en Hamilton (die toen reeds z'n wagen geparkeerd had) kan verklaren tijdens de GP van Canada voor speeding achter de Safety Car?
Ik dacht dat Button hem kreeg omdat hij na z'n pitsstop nav de aanvaring met Hamilton te hard had gereden om de aansluiting met het veld te maken ??  ???
Een drive-through voor Hamilton heb ik persoonlijk niets van gezien ,maar je bent niet de eeste die ik daarover hoor ,dus die zal ik wel gemist hebben.  :-[
Is het inderdaad achter de safetycar bij de start gebeurt ,dan vind ik dat ook erg vaag.

0634

Citaat van: Wizard op 19 juni 2011 - 14:23:15
Citaat van: Enzo op 19 juni 2011 - 13:37:24
Citaat van: Wizard op 19 juni 2011 - 13:33:30
Postings boven Mekke weer leeg?? Ligt dit aan mijn internet? Of?

Vreemd verhaal Wizard, gisteren had je ook al zoiet toch?
Bij ons is alles normaal en staat elke post erop.... ???
Welke browser gebruik je? Druk eens op F5? Log uit en log in?

Erg vreemd! Alleen op dit forum heb ik er last van en alleen als ik inlog. Zodra ik uitlog kan ik de postings lezen (ook via Firefox)....Ik weet, erg offtopic, maar waarkan dat aanliggen?
Ik zou het echt niet weten maar heb de vraag gesteld bij Gloudiesaurus achter de schermen. :)

Wizard

Ik ben benieuwd + bedankt!

Ontopic maar weer. ;)

monaco2011

Citaat van: McLaren_über_alles op 19 juni 2011 - 13:53:39
Citaat van: Jeroen op 19 juni 2011 - 10:32:34
Inderdaad. Eén keer wisselen mag, en ik tel er ook maar eentje.

Ik zie er eigenlijk 2, of minstens anderhalf.

1. Innemen van een verdedigende positie door langs de binnenkant van de baan te rijden.
2. Net voor de hairpin Hamilton naar buiten drukken (dus van het midden/binnenkant naar de buitenkant sturen).

Op zich lijkt dit geen superzware overtreding, maar vaak is het een zeer dunne lijn:

- Schumacher probeert Hamilton in te halen in de hairpin in Monaco, Hamilton ziet MS en stuurt niet in. Geslaagd manoeuvre, Geen sanctie.
- Hamilton probeert hetzelfde bij Massa. Massa ziet Hamilton komen en stuurt bruusk in: Fout manoeuvre, wél sanctie.
- Idem bij inhaalmanoeuvres in de eerste bocht van Hamilton (geslaagd bij MS die het gevaar zag komen, niet geslaagd bij de Williams die het gat dicht smijt). Geen straf bij de eerste poging, wél bij de tweede.

Als we de lijn doortrekken in Canada, ben ik vrij zeker dat het volgende gebeurd zou zijn:
- Huidig verloop: Geen straf want Hamilton ziet het manoeuvre aankomen en rijdt daardoor half in het gras waardoor hij de bocht mist en posities verliest.
- Hypothetisch verloop: Hamilton weigert plaats te maken, waardoor Schumacher Hamilton uit de race rijdt. Gevolg: Straf voor Schumacher wegens het veranderen van lijn nadat hij reeds de binnenkant gekozen had...
Wat betreft Monaco; ik denk dat Hamilton Schumacher nooit gezien heeft, of anders iig te laat. En dat geld ook voor Maldonado denk ik, zoiets moet je als inhalend coureur ook in kunnen schatten en idd als je dat risico neemt en de ander werkt om wat voor reden dan ook niet mee, dan krijg je een straf. Bovendien hebben we het nu over 2 verschilldende regels/straffen; het veroorzaken van een vermijdbaar ongeluk en het meer dan één keer veranderen van rijlijn.
t is idd wel aparte/geniepige actie van Schumacher, maar dr is toch ook nog genoeg ruimte voor Lewis, hij had zeker het gras niet opgehoeven. Ik herinner me trouwens ook nog een GP van Monza waar Hamilton dit zelf meerdere malen deed in iets heftiger vorm ook nog en daar werd ie volgens mij ook niet voor bestraft.

Kootje

CitaatBovendien hebben we het nu over 2 verschilldende regels/straffen; het veroorzaken van een vermijdbaar ongeluk en het meer dan één keer veranderen van rijlijn
Dat zijn inderdaad 2 verschillende zaken.
Maar als Lewis niet het gras op was gegaan ,dan had het wel "causin' an avoidable accident" geweest.  ::)

Maar goed ,dan vervallen we weer in WAT ALS ,en daar deed je niet aan.  ;)
En daar ga ik me in dit geval ook niet verder instorten ,want wat mij betreft deed Schumi niets fout. 

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 19 juni 2011 - 17:25:29
Citaat van: McLaren_über_alles op 19 juni 2011 - 13:53:39
Citaat van: Jeroen op 19 juni 2011 - 10:32:34
Inderdaad. Eén keer wisselen mag, en ik tel er ook maar eentje.

Ik zie er eigenlijk 2, of minstens anderhalf.

1. Innemen van een verdedigende positie door langs de binnenkant van de baan te rijden.
2. Net voor de hairpin Hamilton naar buiten drukken (dus van het midden/binnenkant naar de buitenkant sturen).

Op zich lijkt dit geen superzware overtreding, maar vaak is het een zeer dunne lijn:

- Schumacher probeert Hamilton in te halen in de hairpin in Monaco, Hamilton ziet MS en stuurt niet in. Geslaagd manoeuvre, Geen sanctie.
- Hamilton probeert hetzelfde bij Massa. Massa ziet Hamilton komen en stuurt bruusk in: Fout manoeuvre, wél sanctie.
- Idem bij inhaalmanoeuvres in de eerste bocht van Hamilton (geslaagd bij MS die het gevaar zag komen, niet geslaagd bij de Williams die het gat dicht smijt). Geen straf bij de eerste poging, wél bij de tweede.

Als we de lijn doortrekken in Canada, ben ik vrij zeker dat het volgende gebeurd zou zijn:
- Huidig verloop: Geen straf want Hamilton ziet het manoeuvre aankomen en rijdt daardoor half in het gras waardoor hij de bocht mist en posities verliest.
- Hypothetisch verloop: Hamilton weigert plaats te maken, waardoor Schumacher Hamilton uit de race rijdt. Gevolg: Straf voor Schumacher wegens het veranderen van lijn nadat hij reeds de binnenkant gekozen had...
Wat betreft Monaco; ik denk dat Hamilton Schumacher nooit gezien heeft, of anders iig te laat. En dat geld ook voor Maldonado denk ik, zoiets moet je als inhalend coureur ook in kunnen schatten en idd als je dat risico neemt en de ander werkt om wat voor reden dan ook niet mee, dan krijg je een straf. Bovendien hebben we het nu over 2 verschilldende regels/straffen; het veroorzaken van een vermijdbaar ongeluk en het meer dan één keer veranderen van rijlijn.
t is idd wel aparte/geniepige actie van Schumacher, maar dr is toch ook nog genoeg ruimte voor Lewis, hij had zeker het gras niet opgehoeven. Ik herinner me trouwens ook nog een GP van Monza waar Hamilton dit zelf meerdere malen deed in iets heftiger vorm ook nog en daar werd ie volgens mij ook niet voor bestraft.
Als je als voorste coureur een inhalende coureur niet ziet ben je echt een zak hooi die niet in de F1 thuis hoort. Bij Button kon ik het door de spray nog wel begrijpen, maar in geval van Maldonado? beetje raar.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: monaco2011 op 19 juni 2011 - 17:25:29

t is idd wel aparte/geniepige actie van Schumacher, maar dr is toch ook nog genoeg ruimte voor Lewis, hij had zeker het gras niet opgehoeven. Ik herinner me trouwens ook nog een GP van Monza waar Hamilton dit zelf meerdere malen deed in iets heftiger vorm ook nog en daar werd ie volgens mij ook niet voor bestraft.
Bij Timo Glock was dat inderdaad.

monaco2011

Citaat van: Burorri op 19 juni 2011 - 19:46:51
Citaat van: monaco2011 op 19 juni 2011 - 17:25:29
Citaat van: McLaren_über_alles op 19 juni 2011 - 13:53:39
Citaat van: Jeroen op 19 juni 2011 - 10:32:34
Inderdaad. Eén keer wisselen mag, en ik tel er ook maar eentje.

Ik zie er eigenlijk 2, of minstens anderhalf.

1. Innemen van een verdedigende positie door langs de binnenkant van de baan te rijden.
2. Net voor de hairpin Hamilton naar buiten drukken (dus van het midden/binnenkant naar de buitenkant sturen).

Op zich lijkt dit geen superzware overtreding, maar vaak is het een zeer dunne lijn:

- Schumacher probeert Hamilton in te halen in de hairpin in Monaco, Hamilton ziet MS en stuurt niet in. Geslaagd manoeuvre, Geen sanctie.
- Hamilton probeert hetzelfde bij Massa. Massa ziet Hamilton komen en stuurt bruusk in: Fout manoeuvre, wél sanctie.
- Idem bij inhaalmanoeuvres in de eerste bocht van Hamilton (geslaagd bij MS die het gevaar zag komen, niet geslaagd bij de Williams die het gat dicht smijt). Geen straf bij de eerste poging, wél bij de tweede.

Als we de lijn doortrekken in Canada, ben ik vrij zeker dat het volgende gebeurd zou zijn:
- Huidig verloop: Geen straf want Hamilton ziet het manoeuvre aankomen en rijdt daardoor half in het gras waardoor hij de bocht mist en posities verliest.
- Hypothetisch verloop: Hamilton weigert plaats te maken, waardoor Schumacher Hamilton uit de race rijdt. Gevolg: Straf voor Schumacher wegens het veranderen van lijn nadat hij reeds de binnenkant gekozen had...
Wat betreft Monaco; ik denk dat Hamilton Schumacher nooit gezien heeft, of anders iig te laat. En dat geld ook voor Maldonado denk ik, zoiets moet je als inhalend coureur ook in kunnen schatten en idd als je dat risico neemt en de ander werkt om wat voor reden dan ook niet mee, dan krijg je een straf. Bovendien hebben we het nu over 2 verschilldende regels/straffen; het veroorzaken van een vermijdbaar ongeluk en het meer dan één keer veranderen van rijlijn.
t is idd wel aparte/geniepige actie van Schumacher, maar dr is toch ook nog genoeg ruimte voor Lewis, hij had zeker het gras niet opgehoeven. Ik herinner me trouwens ook nog een GP van Monza waar Hamilton dit zelf meerdere malen deed in iets heftiger vorm ook nog en daar werd ie volgens mij ook niet voor bestraft.
Als je als voorste coureur een inhalende coureur niet ziet ben je echt een zak hooi die niet in de F1 thuis hoort. Bij Button kon ik het door de spray nog wel begrijpen, maar in geval van Maldonado? beetje raar.
Dan was de ervaren Schumacher op een haar na ook een zak hooi. Je kunt bij zo'n bocht niet ff lekker uitgebreid in je spiegels gaan kijken. Maar goed, deze discussie is al gevoerd in het Monaco topic en die is daar zelfs om dicht gegaan, dus laten we er maar over ophouden.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 19 juni 2011 - 20:06:24
Citaat van: monaco2011 op 19 juni 2011 - 17:25:29

t is idd wel aparte/geniepige actie van Schumacher, maar dr is toch ook nog genoeg ruimte voor Lewis, hij had zeker het gras niet opgehoeven. Ik herinner me trouwens ook nog een GP van Monza waar Hamilton dit zelf meerdere malen deed in iets heftiger vorm ook nog en daar werd ie volgens mij ook niet voor bestraft.
Bij Timo Glock was dat inderdaad.
En Mark Webber

0634

Oh die ook ja. Ik bedoelde deze: http://www.wat.tv/video/gp-italie-2008-monza-bagarre-xx1m_2fh4r_.html

Tja, net zoals met Schumacher in Canada, heb ik er allemaal niet veel problemen mee.