GP van Monaco

Gestart door Ferrari 2010, 14 mei 2005 - 14:52:59

« vorige - volgende »

Wie wint deze race?

Kimi Raikonnen
17 (45.9%)
Juan Pablo Montoya
3 (8.1%)
Fernando Alonso
5 (13.5%)
Michael Schumacher
8 (21.6%)
Giancarlo Fischichella
1 (2.7%)
Jarno Trully
2 (5.4%)
Ralf Schumacher
0 (0%)
Geen van bovenstaanden
1 (2.7%)

Totaal aantal stemmen: 29

Poll gesloten: 21 mei 2005 - 14:56:46

Ramses

Kimi op weg naar het kampioenschap? Dan zal hij moeten rekenen op de nodige pech bij Alonso.
Als Raikkonen alle resterende races wint, en Alonso eindigt telkens tweede, wint Raikkonen met 1 puntje het kampioenschap.

Niettegenstaande dat de McLaren in Monaco glijdt over het circuit. Smooth! zouden de Engelsen zeggen.
En Ferrari, mij lijkt het duidelijk dat het niet enkel de banden zijn, maar dat de wagen een tekort aan grip vóóraan heeft.

Eric

#61
"mooie" kwalificatie...Ralf laat nog eens zien dat hij niet graag in Monaco racet...
Trulli, Alonso en kimi moeten "kalm" blijven wachten tot het puin is geruimd...Trulli zonder veel vertrouwen en verliest redelijk wat tijd.

Alonso blijft koel en perst er een fenomenaal rondje uit, de Spanjaard was al overtuigd van een voorlopige pole...tot Kimi er ook een fenomenaal rondje wist te rijden.

Mooi, gewoon mooi.

Bij Ferrari hebben ze nog veel werk voor de boeg...zoals onze paus al zei...zoveel tijd gehad en nog met een "slechte" wagen op de proppen komen.

Roel

Citaat van: Eric op 21 mei 2005 - 14:31:46
"mooie" kwalificatie...Ralf laat nog eens zien dat hij niet graag in Monaco racet...
Trulli, Alonso en kimi moeten "kalm" blijven wachten tot het puin is geruimd...Trulli zonder veel vertrouwen en verliest redelijk wat tijd.

Alonso blijft koel en perst er een fenomenaal rondje uit, de Spanjaard was al overtuigd van een voorlopige pole...tot Kimi er ook een fenomenaal rondje wist te rijden.

Mooi, gewoon mooi.

Bij Ferrari hebben ze nog veel werk voor de boeg...zoals onze paus al zei...zoveel tijd gehad en nog met een "slechte" wagen op de proppen komen.


De Ferrarifans maken dit seizoen mee wat wij vorig seizoen hadden met die mislukte mp4-20, zo veel tijd en nog verknoeien.
Ben benieuwd of Alonso nu nog altijd zal lopen verkondigen dat Barcelona een verkeerd beeld gaf. Ik hoop dat Kimi rusitg uitrijdt vanop p1 en dat Alonso eruit gaat morgen.
God save Mclaren

Mikacouli

Citaat van: Roel op 21 mei 2005 - 14:45:08
Citaat van: Eric op 21 mei 2005 - 14:31:46
"mooie" kwalificatie...Ralf laat nog eens zien dat hij niet graag in Monaco racet...
Trulli, Alonso en kimi moeten "kalm" blijven wachten tot het puin is geruimd...Trulli zonder veel vertrouwen en verliest redelijk wat tijd.

Alonso blijft koel en perst er een fenomenaal rondje uit, de Spanjaard was al overtuigd van een voorlopige pole...tot Kimi er ook een fenomenaal rondje wist te rijden.

Mooi, gewoon mooi.

Bij Ferrari hebben ze nog veel werk voor de boeg...zoals onze paus al zei...zoveel tijd gehad en nog met een "slechte" wagen op de proppen komen.


De Ferrarifans maken dit seizoen mee wat wij vorig seizoen hadden met die mislukte mp4-20, zo veel tijd en nog verknoeien.
Ben benieuwd of Alonso nu nog altijd zal lopen verkondigen dat Barcelona een verkeerd beeld gaf. Ik hoop dat Kimi rusitg uitrijdt vanop p1 en dat Alonso eruit gaat morgen.

De MP4/18 bedoel je zeker?? ;)
Die MP4/20 doet het anders heel goed hoor  ;D ;D
Dit wordt een mooie race. Kimi kan nu meer benzine meenemen en dan staat hij nog op de pole als hij geen fout maakt tenminste.

Sept

#64
Pijnlijk om te zien dat op een omloop waar het chassis meer belangrijk is dan de kracht van de motor, Ferrari het slechtst presteert op Minardi en Jordan na.. Hoe is het zo ver kunnen komen..
1991 - 2004 = 7

Supermariobros

Briljant rondje van 'The Iceman', hij vertrekt morgen vanop pole, tenzij hij morgen tijdens de 2e kwalificatie in de fout gaat.

Mooie crash van Ralf, maar gelukkig bleef hij ongedeerd.

Wat we eigenlijk al wisten, is vandaag nog maar eens duidelijk geworden: Michael Schumacher zal dit jaar geen wereldkampioen worden!

Roel

@ Mikacouli, idd :) die verdoemde mp4-18 was het  ;)

Ik dacht dat Monaco meer het circuit van de piloten was dan van de chassis' of motors?  ;)
Nee, het is idd duidelijk dat Ferrari op de dool is.

God save Mclaren

razzle_dazzle

Knappe tijden van Kimi en Alonso, ik had niet verwacht dat de Fin nog sneller ging zijn  :). Maar zoals verwacht gaat het tussen Mclaren en Renault, althans tussen de twee jongere rijders van deze teams. Fisichella zijn tijd was niet slecht maar hij kan de verwachtingen voorlopig nog niet waarmaken en Montoya vond ik gewoon zwak. Schumacher reed echt een klotetijd (vergeef me mijn woordgebruik), zelfs trager dan Villeneuve in de Sauber  :-\. Waar eindigt dit?

Enfin, de tweede kwalificatie lijkt slechts een formaliteit, ik verwacht niet al teveel wijzigingen. Naart schijnt zou het wel zwaar gaan regenen  :P :P ;) ;).

Mikacouli

Montoya zijn tijd is afgenomen wegens het hinderen van Ralf waaruit een incident is gebeurd. Gewoonweg schandalig. Nog maar eens een bewijs dat die steward hoge noten op hun zang hebben. Wrm zoeken ze niks om Kimi achteraan te plaatsen. Ik weet het. Hij was te snel en dat mag niet. Beide McLaren achteraan ::) ::)
Wat een belachelijke beslissing :'(

Roel

#69
Citaat van: Mikacouli op 21 mei 2005 - 16:15:39
Montoya zijn tijd is afgenomen wegens het hinderen van Ralf waaruit een incident is gebeurd. Gewoonweg schandalig. Nog maar eens een bewijs dat die steward hoge noten op hun zang hebben. Wrm zoeken ze niks om Kimi achteraan te plaatsen. Ik weet het. Hij was te snel en dat mag niet. Beide McLaren achteraan ::) ::)
Wat een belachelijke beslissing :'(

Dit kan toch echt niet?? Over wat iets in de vrije oefenritten gebeurde??
GOE BEZIG!!  >:(
God save Mclaren

Mikacouli

Citaat van: Roel op 21 mei 2005 - 16:27:21
Citaat van: Mikacouli op 21 mei 2005 - 16:15:39
Montoya zijn tijd is afgenomen wegens het hinderen van Ralf waaruit een incident is gebeurd. Gewoonweg schandalig. Nog maar eens een bewijs dat die steward hoge noten op hun zang hebben. Wrm zoeken ze niks om Kimi achteraan te plaatsen. Ik weet het. Hij was te snel en dat mag niet. Beide McLaren achteraan ::) ::)
Wat een belachelijke beslissing :'(

Dit kan toch echt niet?? gaat het over die crash die RS maakte?

Neen, die van tijdens de oefensessies. Men beweert dat hij tevroeg remde. Teneerste, dat is niet zo, hij vertraagde gewoon en ten tweede, het zijn oefensessies he, geen race. Als je al in oefensessies niet mag vertragen is het al erg. Maar het schijnt dat er een klote marchal bij de stewards zit die ook ralf een belachelijke sanctie gaf voor die band. Montoya is hier voor enkele races gestraft want in Monaco geraak je niet zomaar vooraan. Echt belachelijk gewoon. Van mij mag Monaco nu defenitief van de kalender tenzij er eindelijk eens deftige stewards komen want het is elk jaar wel wat ::)

FerrariMan

Pas op, op de manier zoals DC het uitlegt is het toch ook een vrij domme actie van JPM:
http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?PO_ID=32888

Jasper

Dan is het nog steeds een actie in de vrije oefenritten die je niet oplost door een rijder helemaal achteraan de grid te laten starten.

Mikacouli

Citaat van: BenedictusXVII op 21 mei 2005 - 16:40:06
Pas op, op de manier zoals DC het uitlegt is het toch ook een vrij domme actie van JPM:
http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?PO_ID=32888

Oh, ik heb het live gezien en het was iets te belachelijk voor woorden. DC is gewoon jaloers en nog steeds kwaad dat hij zijn stoeltje verloor aan Montoya. Het ging allemaal heel traag. Ze reden alledrie traag over het parcours tot Villeneuve aanstormde en dc ramde. Hiervoor kan je hooguit een waarschuwing voor krijgen, wat ik ook verwachtte. Maar zo'n straf, nee dat hoort niet. Je kan niet iemand straffen voor een race als hij iets 'mis deed' tijdens de oefenritten.

Roel

kan er niet in beroep gegaan worden tegen deze "beslissing"?
God save Mclaren