GP van Monaco

Gestart door Ferrari 2010, 14 mei 2005 - 14:52:59

« vorige - volgende »

Wie wint deze race?

Kimi Raikonnen
17 (45.9%)
Juan Pablo Montoya
3 (8.1%)
Fernando Alonso
5 (13.5%)
Michael Schumacher
8 (21.6%)
Giancarlo Fischichella
1 (2.7%)
Jarno Trully
2 (5.4%)
Ralf Schumacher
0 (0%)
Geen van bovenstaanden
1 (2.7%)

Totaal aantal stemmen: 29

Poll gesloten: 21 mei 2005 - 14:56:46

Roel

Citaat van: mike op 22 mei 2005 - 18:50:37
Ja, Alonso heeft gevochten. Het punt is net dat je dan ook kan ingehaald worden.

Ik kan ook verwijzen naar het mooiste inhaalmaneuver allertijden, waarvan MS ook ruiterlijk toegeeft dat hij zich heeft laten verrassen (als hij toen echt goed defensief gereden had, was hij zelf binnendoor gegaan, in plaats van buitenom).


Alonso heeft gevochten, RB niet. = verschil 1

ALS je verwijst naar Spa met Hakkinen en Schumacher toen: Schumacher was dan al meer dan een ronde aan het 'vechten' en dat hij zich liet verrassen doet afbreuk aan het manouver. Hakkinen deed iets wat nog nooit eerder was vertoond(bij mijn weten), dat had Schumi in geen 1000 jaar zien aankomen. RB had dat manoeuver van in de eerste bocht van die ronde moeten zien aankomen dus die vergelijken is niet juist. = verschil 2

Maar goed, ik laat het zo. ik had het moeten houden bij het feit dat ik RB te mak reageerde.
God save Mclaren

bogief1

A new chapter will begin soon: Bruno Senna

mike

Citaat van: Roel op 22 mei 2005 - 19:01:44
ALS je verwijst naar Spa met Hakkinen en Schumacher toen: Schumacher was dan al meer dan een ronde aan het 'vechten' en dat hij zich liet verrassen doet afbreuk aan het manouver. Hakkinen deed iets wat nog nooit eerder was vertoond(bij mijn weten), dat had Schumi in geen 1000 jaar zien aankomen.

Dit gaat even niet over Monaco 2005, maar dat MS zich destijds liet  verrassen doet GEEN afbreuk aan het maneuver! Het maakt het juist nog mooier! Mika deed echt iets magisch.

Maar dat neemt niet weg dat indien MS toen beter vooruit gedacht had (lees als: zelf een even goed magier geweest was als Mika), dat hij dan binnendoor gegaan was en dat Mika dan die kans niet had gekregen. (Hij zou er natuurlijk later wel voorbij gegaan zijn, want hij was die dag gewoon intrinsiek sneller.)

DJK

Heeft er iemand een link naar een video van dit inhaalmanouver (mika - ms) ?

mike

Citaat van: bogief1 op 22 mei 2005 - 19:05:27
Barrichello zelf kan er niet mee lachen  :) zie http://www.sbsonline.nl/modules.php?name=f1_news&site=f1nieuws

Hij moet nu wel niet gaan zagen he... In een race moet men racen, dus als MS een mogelijkheid ziet die niet neerkomt op een regelrechte moordaanslag, dan moet hij die (mogen) gebruiken.

IVY440

Wat een race. Slechte qualify voor MS op zaterdag, toch iets goed gemaakt op zondag. KR zoals verwacht na Spanje gemakkelijk met de zege gaan lopen. Eindelijk krijgt Renault eens serieus op haar dak.
FA moet een DQ krijgen voor wat hij met MW uitstak. De eerste keer had hij MW er al voorbij moeten laten, maar doet het niet en de 2e keer draait hij halfweg de chicane al terug om toch MW nog voor te blijven en dat kan zo maar ongestraft. Heel simpel: DQ voor FA.
Voor de rest: CA, ga maar rap terug naar de DTM en doe niet zo kl*te door op zijn stomme plaats te spinnen. Waarom trok de race director daar niet direct rood? Als er nog mensen achter hadden gehangen, had die daar volgas opgeknalt. Schandalig, want MS was volgens mij toch goed op weg om nog eens serieus wat punten te pakken.
Na Monaco is het voor mij zeker: KR wordt WDC 2005 want FA komt er gewoon niet meer aan te pas.

FerrariMan

Citaat van: mike op 22 mei 2005 - 19:26:02
Citaat van: bogief1 op 22 mei 2005 - 19:05:27
Barrichello zelf kan er niet mee lachen  :) zie http://www.sbsonline.nl/modules.php?name=f1_news&site=f1nieuws

Hij moet nu wel niet gaan zagen he... In een race moet men racen, dus als MS een mogelijkheid ziet die niet neerkomt op een regelrechte moordaanslag, dan moet hij die (mogen) gebruiken.
Dag 1: Schumacher durft/kan niet inhalen.
Dag 2: Schumacher is gek wanneer hij durft inhalen.
Dag 3: Schumacher werd voorbij gelaten.

Mensen, het feit alleen al dat Rubens hier pissig van is en dat Ralf zijn broer 'niet goed wijs' noemde wijst er toch op dat dit geen teamorder of een makke reactie was van Rubens.

Rubens liet zich vangen op de manier die hem vorig jaar ook zoveel lof bezorgde.
Trulli had toen ook nooit verwacht dat RB ineens naast hem ging duiken.
Nu deed MS hetgeen niemand verwachte gezien het mogelijke risico van een dubbele DNF.

Lijkt hier soms wel een vrouwentent met dat geroddel.

Het is misschien niet je favoriete piloot maar sommige fans hier moeten dringend leren ere geven wie ere toekomt en een beetje een rem zetten op het afbreken van piloten en teams.

Maar goed dat Ferrari-fans nu niet zo kinderachtig uithalen naar de race-winnaars zoals hier vorige seizoen andersom werd gedaan.

Samengevat, Kimi doet wat hij moet doen, Renault gaat een dip tegemoet en Schumacher wint in Duitsland  :)

FerrariMan

Citaat van: IVY440 op 22 mei 2005 - 21:25:01
Wat een race. Slechte qualify voor MS op zaterdag, toch iets goed gemaakt op zondag. KR zoals verwacht na Spanje gemakkelijk met de zege gaan lopen. Eindelijk krijgt Renault eens serieus op haar dak.
FA moet een DQ krijgen voor wat hij met MW uitstak. De eerste keer had hij MW er al voorbij moeten laten, maar doet het niet en de 2e keer draait hij halfweg de chicane al terug om toch MW nog voor te blijven en dat kan zo maar ongestraft. Heel simpel: DQ voor FA.
Voor de rest: CA, ga maar rap terug naar de DTM en doe niet zo kl*te door op zijn stomme plaats te spinnen. Waarom trok de race director daar niet direct rood? Als er nog mensen achter hadden gehangen, had die daar volgas opgeknalt. Schandalig, want MS was volgens mij toch goed op weg om nog eens serieus wat punten te pakken.
Na Monaco is het voor mij zeker: KR wordt WDC 2005 want FA komt er gewoon niet meer aan te pas.
Alonso een DQ geven? Op een gewoon circuit heeeeeeel misschien, en dan nog, maar in Monaco kan je nu niet bepaald in een moment van enkele honderdsten kiezen waar je naartoe gaat.

Het is racen, iedereen loopt weer te zagen over fout van Alonso dit en dat, in godsnaam, ze geven toch een show, zolang ze niks serieus mis doen moet men toch niet elke fout gaan afstraffen hé.

Je kan niet verwachten dat men je een race zal geven die én vol zit met inhaalacties én iedereen 100% correct volgens de regels racet.

IVY440

Dit was toch overdreven. Hij had na de 1e misser in de chicane direct MW er voorbij laten gaan en hem niet nog nodeloos een ronde ophouden. Er hebben ooit nog mensen voor zo'n acties straffen gekregen. De 2e keer vond ik helemaal niet kunnen. Gelukkig kwam MW er hier wel voorbij.

Doefie

Citaat van: BenedictusXVII op 22 mei 2005 - 18:32:30
100% juist Mike, de vooroordelen storen enorm, zeker in de berichtgeving die objectief hoort te zijn. Volgende keer het raceverslag laten schrijven door iemand die weet hoe neutraal te blijven en geen onzin te insinueren.

Gaan we die toer weer op ja ::)

Weet ge, zijt tenminste nog content dat der hier mensen zijn die de moeite doen om de race zo goed mogelijk live proberen te verslagen --> welke ander site hier in België doet dat nog? Dat het verslag én de uitslag nog op diezelfde seconde online staat in plaats van al dat gezeik van "niet-objectiviteit in een nieuwsbericht" wat niet eens waar is. Beetje amusant maken in plaats van altijd hetzelfde "dan gebeurt dat, dan gebeurt dat, dan gebeurt dan, en dan dat" in de gekende VRT-stijl.

Doefie

Over het Alonso-Webber geval: de eerste maal sneden beide coureurs de chicane af, de ene al wat meer dan de andere. Maar ook Webber ging er met 4 wielen naastrijden en dan moet Alonso hem niet voorbij laten. Wel terug de opgelopen achterstand door het afsnijden terug laten inhalen. De tweede maal heeft hij hem wel voorbijgelaten.

Alonso straffen? Waarom dan wel?

FerrariMan

Citaat van: Doefie op 22 mei 2005 - 21:39:43
Citaat van: BenedictusXVII op 22 mei 2005 - 18:32:30
100% juist Mike, de vooroordelen storen enorm, zeker in de berichtgeving die objectief hoort te zijn. Volgende keer het raceverslag laten schrijven door iemand die weet hoe neutraal te blijven en geen onzin te insinueren.

Gaan we die toer weer op ja ::)

Weet ge, zijt tenminste nog content dat der hier mensen zijn die de moeite doen om de race zo goed mogelijk live proberen te verslagen --> welke ander site hier in België doet dat nog? Dat het verslag én de uitslag nog op diezelfde seconde online staat in plaats van al dat gezeik van "niet-objectiviteit in een nieuwsbericht" wat niet eens waar is. Beetje amusant maken in plaats van altijd hetzelfde "dan gebeurt dat, dan gebeurt dat, dan gebeurt dan, en dan dat" in de gekende VRT-stijl.
Volledig naast de kwestie. Ik heb geen klagen over de inzet, zeker niet. Ik zeg gewoon dat men in dat bericht duidelijk wijst naar teamorders. Daar heb ik wel een probleem mee.

DerMika

Gelukkig zijn er nog zekerheden in de wereld: Coulthard wordt wereldkampioen, en het is allemaal de schuld van Schumacher en ferrari!  :D

Alonso verdient geen straf, want zoals al gezegd, Webber kon zich ook niet op de baan houden! Enneh, Barrichello, in het vervolg opletten hé. Als je een ... wat is het tegenwoordig? ...7 voudige wereldkampioen achter je hebt, mag je toch wel wat beter opletten!

Sterke race van de McLarens, en de Williamsen! Ik heb gejuicht, het deed deugd McLaren zo sterk te zien na al die rode jaren ;)

En euh... Villeneuve staat duidelijk onder druk van Massa! What the hell was he thinking?
The Dude abides

mike

Citaat van: BenedictusXVII op 22 mei 2005 - 21:47:02
Volledig naast de kwestie. Ik heb geen klagen over de inzet, zeker niet. Ik zeg gewoon dat men in dat bericht duidelijk wijst naar teamorders. Daar heb ik wel een probleem mee.

Helemaal mee eens.

mike

Citaat van: Doefie op 22 mei 2005 - 21:46:04
Over het Alonso-Webber geval: de eerste maal sneden beide coureurs de chicane af, de ene al wat meer dan de andere. Maar ook Webber ging er met 4 wielen naastrijden en dan moet Alonso hem niet voorbij laten. Wel terug de opgelopen achterstand door het afsnijden terug laten inhalen. De tweede maal heeft hij hem wel voorbijgelaten.

Alonso straffen? Waarom dan wel?

Inderdaad, dat zou in dit geval totaal niet gerechtvaardigd geweest zijn.