GP van Monaco

Gestart door Ferrari 2010, 14 mei 2005 - 14:52:59

« vorige - volgende »

Wie wint deze race?

Kimi Raikonnen
17 (45.9%)
Juan Pablo Montoya
3 (8.1%)
Fernando Alonso
5 (13.5%)
Michael Schumacher
8 (21.6%)
Giancarlo Fischichella
1 (2.7%)
Jarno Trully
2 (5.4%)
Ralf Schumacher
0 (0%)
Geen van bovenstaanden
1 (2.7%)

Totaal aantal stemmen: 29

Poll gesloten: 21 mei 2005 - 14:56:46

Supermariobros

Een race in het Prinsendom, altijd iets speciaals en er wordt van de race gezegd dat alleen de hele groten er winnen.

Ik hoop in ieder geval dat het droog blijft, als er regen valt zijn de Bridgestones en Schumacher in het voordeel en een overwinning van hem zou ervoor zorgen dat hij naast Senna komt qua overwinningen in Monaco (elk 6). Ik wil dat het record van Senna overeind blijft, het record van poles zal hij ook niet kunnen behouden, dus blijft hij maar alleenheerser in Monaco  :)

De wedstrijd zelf dan: Ik verwacht Kimi op pole voor Raikkonen na een superspannende kwalificatie. Kimi zal Monaco winnen voor Alonso, Schumacher die een slechte startpositie had, weet met een goede strategie de derde plaats te halen.

En droog moet het blijven, dedju  :D

Scuderia Ferrari

Feit is dat Bridgestone beter presteert in de regen.

FerrariMan

Ferrari zal enkel en alleen kans maken op de overwinning als

a) Ze zich in de middenmoot kunnen kwalificeren zonder fout.
b) Ze veel geluk hebben en er enkele koplopers uitvallen.
c) Ze een heel goede strategie hanteren (incl. geluk) en daar veel plaatsen en tijd mee winnen.

In alle andere gevallen, en dat zal ook wel het geval zijn, zullen ze zich op het einde in de hogere middenmoot gaan bevinden. Dat moet dan een beter uitgangspunt worden voor de Nürburg race. Dan kunnen ze er beter vanaf geraken in de kwali en hopen dat de banden erop vooruit zijn gegaan.

Soit, in alle andere gevallen wint Trulli voor Raïkkonen en Alonso.

Maar geluk kan er zijn, dus ik stem toch voor Michael Schumacher!

Ferrari 2010

Citaat van: BenedictusXVII op 15 mei 2005 - 18:24:22
Ferrari zal enkel en alleen kans maken op de overwinning als

a) Ze zich in de middenmoot kunnen kwalificeren zonder fout.
b) Ze veel geluk hebben en er enkele koplopers uitvallen.
c) Ze een heel goede strategie hanteren (incl. geluk) en daar veel plaatsen en tijd mee winnen.

In alle andere gevallen, en dat zal ook wel het geval zijn, zullen ze zich op het einde in de hogere middenmoot gaan bevinden. Dat moet dan een beter uitgangspunt worden voor de Nürburg race. Dan kunnen ze er beter vanaf geraken in de kwali en hopen dat de banden erop vooruit zijn gegaan.

Soit, in alle andere gevallen wint Trulli voor Raïkkonen en Alonso.

Maar geluk kan er zijn, dus ik stem toch voor Michael Schumacher!
Ik hoop dat ze alsnog bij de eerste 5 kunnen finishen of een podiumplaats. Zou goed zijn, want ze mogen niet te veel punten meer verliezen.
Maar die banden van Brigestone, en eigenlijk ook Michelin: Zouden de teams nu niet veel minder op hun banden moeten letten? De race is immers korter. Of gaan ze dan weer een compound pakken dat exact zo lang meegaat?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

#19
Het is te hopen dat Coulthard wint, dan weten we eindelijk of pauselijke schoentjes lekker zijn. De andere mogelijkheid om onze forumpaus zen schoentjes te laten opeten was dat Schumi een fout maakte in de kwali, maar laat dat maar uit. Ik hoop uit de grond van men hart dat Coulthard wint  :P :P :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

razzle_dazzle

is da hard,zo een hard hebben  :P?

Ferrari 2010

Citaat van: Razzle_dazzle op 15 mei 2005 - 19:10:02
is da hard,zo een hard hebben  :P?
kzout ni weten, khem het nog nie vast gehad. Inmiddels heb ik terug een hart ipv een hard. ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Raikkonen MASTER


mike

Citaat van: BenedictusXVII op 15 mei 2005 - 18:24:22
Ferrari zal enkel en alleen kans maken op de overwinning als

a) Ze zich in de middenmoot kunnen kwalificeren zonder fout.
b) Ze veel geluk hebben en er enkele koplopers uitvallen.
c) Ze een heel goede strategie hanteren (incl. geluk) en daar veel plaatsen en tijd mee winnen.


De feiten zullen me wel ongelijk geven (Murphy, nietwaar), maar ik verwacht dat de rooien deze keer niet voor de extra zware start gaan kiezen. Omdat hun banden niet goed zijn tijdens de kwaliefs, maar wel later een tijdlang goed draaien (vergeet even MS' problemen in Spanje), hebben ze nu al meerdere keren de kwalificaties opgeofferd voor een lange eerste stint. Maar in Monaco is de plaats op de grid veel en veel te belangrijk en stijgt het risico op brokken bij de start bijna exponentieel naarmate je meer naar achter staat. Dus liever licht (extra licht?) starten op de 2e (of 1e?) rij, dan op de "normale" 3e of 4e rij met hun "normale" startgewicht.


jandr

Als ik even terug denk aan de race van vorig jaar en ik kijk dan naar de krachtverhoudingen aan het begin van dit seizoen, dan kan ik niet anders dan voorspellen dat Alonso met heel veel gemak zal winnen.

The Iceman

Citaat van: jandr op 16 mei 2005 - 20:18:43
Als ik even terug denk aan de race van vorig jaar en ik kijk dan naar de krachtverhoudingen aan het begin van dit seizoen, dan kan ik niet anders dan voorspellen dat Alonso met heel veel gemak zal winnen.
Denk dat we niet te vroeg mogen oordelen dat Renault met veel machtsoverwicht gaat lopen met de zege. Ze maken wel een grote kans natuurlijk, al zie ik hier Fisi beter doen dan Alonso. En vergeet natuurlijk Mclaren Mercedes niet hé ! Kimi is on the winning mood en zie hem dan ook schitteren zondag as. Maar ja, Monaco is Monaco hé, er kan van alles gebeuren. Onderschat ook DC niet die hier al twee maal won en een grote kans op punten maakt. Hopelijk zien we zondag een spannende race !

Luc

De 'race' op zondag is nooit zo spannend, de qualifying des te meer; En zelfs het moderne qualifying gedrocht moet interessant zijn in Monaco.
Het worden lange dagen! Het worden lange dagen! Vier lange dagen!
Kijk maar eens naar het programma.
www.acm.mc
mijn gedacht op www.eze.be

eppie

Citaat van: Supermariobros op 15 mei 2005 - 10:18:15
Een race in het Prinsendom, altijd iets speciaals en er wordt van de race gezegd dat alleen de hele groten er winnen.

Ik hoop in ieder geval dat het droog blijft, als er regen valt zijn de Bridgestones en Schumacher in het voordeel en een overwinning van hem zou ervoor zorgen dat hij naast Senna komt qua overwinningen in Monaco (elk 6). Ik wil dat het record van Senna overeind blijft, het record van poles zal hij ook niet kunnen behouden, dus blijft hij maar alleenheerser in Monaco  :)

De wedstrijd zelf dan: Ik verwacht Kimi op pole voor Raikkonen na een superspannende kwalificatie. Kimi zal Monaco winnen voor Alonso, Schumacher die een slechte startpositie had, weet met een goede strategie de derde plaats te halen.

En droog moet het blijven, dedju  :D

Ik denk dat enkele mensen ermee akkoord zullen gaan als hij met 2 wagens op de grid start.Maar het zal wel interressant worden. ;)

Supermariobros

Citaat van: eppie op 16 mei 2005 - 23:48:39
Citaat van: Supermariobros op 15 mei 2005 - 10:18:15
Een race in het Prinsendom, altijd iets speciaals en er wordt van de race gezegd dat alleen de hele groten er winnen.

Ik hoop in ieder geval dat het droog blijft, als er regen valt zijn de Bridgestones en Schumacher in het voordeel en een overwinning van hem zou ervoor zorgen dat hij naast Senna komt qua overwinningen in Monaco (elk 6). Ik wil dat het record van Senna overeind blijft, het record van poles zal hij ook niet kunnen behouden, dus blijft hij maar alleenheerser in Monaco  :)

De wedstrijd zelf dan: Ik verwacht Kimi op pole voor Raikkonen na een superspannende kwalificatie. Kimi zal Monaco winnen voor Alonso, Schumacher die een slechte startpositie had, weet met een goede strategie de derde plaats te halen.

En droog moet het blijven, dedju  :D

Ik denk dat enkele mensen ermee akkoord zullen gaan als hij met 2 wagens op de grid start.Maar het zal wel interressant worden. ;)

Oeps  :-[ , ik bedoelde natuurlijk Kimi op pole voor Alonso

Bjorn

Volgens mij kan Ferrari héél eventueel op het podium komen ALS er veel dommerikken zijn die het decor invliegen... Neem nu dat Ferrari gokt om zwaar te vertrekken én er zijn tal van safety-car procedures... Alles kan maar ik zet mijn geld toch in op Kimi.  ;)
De Mens: In Het Gras![/color]