GP van Monaco

Gestart door Ferrari 2010, 14 mei 2005 - 14:52:59

« vorige - volgende »

Wie wint deze race?

Kimi Raikonnen
17 (45.9%)
Juan Pablo Montoya
3 (8.1%)
Fernando Alonso
5 (13.5%)
Michael Schumacher
8 (21.6%)
Giancarlo Fischichella
1 (2.7%)
Jarno Trully
2 (5.4%)
Ralf Schumacher
0 (0%)
Geen van bovenstaanden
1 (2.7%)

Totaal aantal stemmen: 29

Poll gesloten: 21 mei 2005 - 14:56:46

Roel

Citaat van: David op 22 mei 2005 - 16:16:20
Wordt Alonso niet gestraft? Weet me nog te herinneren dat wanneer iemand de chicane afsnijdt hij gestraft wordt.
Terechte opmerking, maar omdat webber de lap erna hetzelfde deed, denk ik dat ze de straf hebben zo gelaten, SPIJTIG. anders had hij miss nog zelfs buiten de punten gevallen?
En de lijn die ms overschreed, was kantje boordje, en ik geef hem het voordeel van de twijfel  ;)
God save Mclaren

Ferrari 2010

Citaat van: Roel op 22 mei 2005 - 16:14:37
Citaat van: Schumi 2005 op 22 mei 2005 - 16:09:28
Citaat van: Roel op 22 mei 2005 - 16:03:58
Wat een prachtige finale van de race. Dit was er eentje die ik van mijn leven niet meer vergeet!!!
Montoya ontgoochelt me wel door FA niet in te halen, terwijl de beide Williamsen het wel konden. Schitterend van Nick Heidfeld, en Rubens blijft een platte jat, gelijk ze bij ons zeggen. Schumacher moet zn neus maar even laten zien en open gaat de deur. Het moest Montoya of Webber eens zijn die hun neus lieten zien, die hadden er nooit gepasseerd.

Schitterende actie van Trulli ook, waarom gaf hij op? Renault gaat er zo hard nog aan dit jaar, jeeeeeeeeeeeuj. Spijtig dat ik morgen examen heb, want het zal er aan te zien zijn... Maar wat een race!!!
Ik denk dat Barrichello gewoon rustig zen laatste rondje aan het uitrijden was en geen manoevre van MS had verwacht. Eens het er was was het te laat om te reageren, of ze hadden beide out gelegen, en dat is ook niet de bedoeling hé

JA natuurlijk...KOMAAN, zo naïef kun je echt toch niet zijn? Met een minder dan een seconde voorsprong op nota bene MICHAEL SCHUMACHER (7-voudig wereldkampioen) en dan niets zien aankomen of het onverwacht vinden, neeeeeiii Dit was een heel zwak optreden van RB-ferraripiloot onwaardig, of teamorders... (wat idd minder logisch lijkt)
En Ferrari erboven op, dat vind ik net iets te vroeg victorie gecraaid. Ook vorige race reed schumi op een moment de snelste ronde, maar ze komen idd weer onder de mensen. Renault krijgt voor volgende week absoluut nooit het lek boven ,laat ze dus maar lekker 'dippen' :-)
Eeeuh, als je me 1 gegronde reden kan geven waardoor het in het voordeel van MS is dan geloof ik je direct, maar ik zie het nut van een teamorder daar niet. En trouwens, dan komt het niet van Ferrari, want de radio wordt toch afgeluisterd. En Rubens dat uit ziczelf doen? dan vraag ik me af welk voordeel Rubens hierbij zag voor Schumi...

Citaat van: David op 22 mei 2005 - 16:16:20
Wordt Alonso niet gestraft? Weet me nog te herinneren dat wanneer iemand de chicane afsnijdt hij gestraft wordt.
Ik vondt het ook raar, misschien dacht hij dat de BMW de muur in zou gaan en anders niet weg kon, hoewel dat dan goed genoeg had gegaan. En hij sneed 2, keer zeer bewust af, waarvan minstens 1 zeer ongegrond. Hij verdiende een drive-trogh vond ik. Misschien een straf naar volgende race toe, de stewards wilden Alonso 2 keer achtereen niet 2de dus wachtten ze maar even met de penalty  :P :P :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Citaat van: lieven op 22 mei 2005 - 16:17:51
ik weet me ook te herrineren wanneer iemand over de volle lijn gaat bij het buitenkomen van de pits dat die persoon ook gestraft wordt maarja hier weer ook niet he ;)
Was MS maar ik betwijfel het of hij erover ging. Het kon uiteraard, het was in alle geval zééér close.

Citaat van: Roel op 22 mei 2005 - 16:20:25
Citaat van: David op 22 mei 2005 - 16:16:20
Wordt Alonso niet gestraft? Weet me nog te herinneren dat wanneer iemand de chicane afsnijdt hij gestraft wordt.
Terechte opmerking, maar omdat webber de lap erna hetzelfde deed, denk ik dat ze de straf hebben zo gelaten, SPIJTIG. anders had hij miss nog zelfs buiten de punten gevallen?
En de lijn die ms overschreed, was kantje boordje, en ik geef hem het voordeel van de twijfel ;)
Inderdaad, webber deed hetzelfde, maar ook daar deed Alonso het weer, als ik me goed herinner
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Eric

Citaat van: lieven op 22 mei 2005 - 16:17:51
ik weet me ook te herrineren wanneer iemand over de volle lijn gaat bij het buitenkomen van de pits dat die persoon ook gestraft wordt maarja hier weer ook niet he ;)

maar dan moet hij ook daadwerkelijk over de lijn zijn en niet erop... ;) ;D

FerrariMan

Citaat van: Roel op 22 mei 2005 - 16:14:37En Ferrari erboven op, dat vind ik net iets te vroeg victorie gecraaid. Ook vorige race reed schumi op een moment de snelste ronde, maar ze komen idd weer onder de mensen.
Er kraait hier niemand victorie, dat is iets wat je je moet hebben ingebeeld Roel.
Ik zeg enkel en alleen dat het een veel betere uitgangspositie is voor de volgende race.
Ik heb geen zware bandenproblemen gezien op een veeleisende baan, achteraf zagen ze er ook nog vrij goed uit. Ook die snelste ronde is een goede indicatie over de snelheid van de wagen.
Nu hopen op een betere kwalificatie voor Nurburg en dan zouden ze in staat moeten zijn om mee te spelen voor de overwinning. (als er tenminste weer geen pech komt moeien)

Roel

Citaat van: BenedictusXVII op 22 mei 2005 - 16:30:38
Citaat van: Roel op 22 mei 2005 - 16:14:37. Ook die snelste ronde is een goede indicatie over de snelheid van de wagen.
Nu hopen op een betere kwalificatie voor Nurburg en dan zouden ze in staat moeten zijn om mee te spelen voor de overwinning. (als er tenminste weer geen pech komt moeien)

Die snelheid zit idd echt wel goed, maar het duurt te lang vooraleer ze die snelheid behalen, en dat ligt aan de... banden. En niet een of twee rondjes te lang, maar 10 à 20.

Ik zou als jean Todt was een plan bedenken met volgende elementen:
- banden stelen van een niet nadergenoemd Frans merk
- tippex zoeken
- de naam 'bridgestone' afprinten
- een schaar zoeken, vervolgens heel erg je best doen om op de lijntjes uit te knippen
- natuurlijk ook prit (of velpon)
- een beetje plakwerk
- en heel hard hopen dat niemand het snode plan doorheeft  ;)
God save Mclaren

lieven

Citaat van: Roel op 22 mei 2005 - 16:37:37
Citaat van: BenedictusXVII op 22 mei 2005 - 16:30:38
Citaat van: Roel op 22 mei 2005 - 16:14:37. Ook die snelste ronde is een goede indicatie over de snelheid van de wagen.
Nu hopen op een betere kwalificatie voor Nurburg en dan zouden ze in staat moeten zijn om mee te spelen voor de overwinning. (als er tenminste weer geen pech komt moeien)

Die snelheid zit idd echt wel goed, maar het duurt te lang vooraleer ze die snelheid behalen, en dat ligt aan de... banden. En niet een of twee rondjes te lang, maar 10 à 20.

Ik zou als jean Todt was een plan bedenken met volgende elementen:
- banden stelen van een niet nadergenoemd Frans merk
- tippex zoeken
- de naam 'bridgestone' afprinten
- een schaar zoeken, vervolgens heel erg je best doen om op de lijntjes uit te knippen
- natuurlijk ook prit (of velpon)
- een beetje plakwerk
- en heel hard hopen dat niemand het snode plan doorheeft  ;)
ja mee lijm altijd leuk :D
sommige lijmen tasten rubber aan waardoor ze dus eigenlijk 4 kapotte banden gaan hebben en dus uitvallen....

mmhh herrinerd me opeens aan die klapband dat een lijn bus had vandeweek toen ik dero p zat, da makt nogal een lawijt :)

Ferrari 2010

Citaat van: lieven op 22 mei 2005 - 16:43:26
Citaat van: Roel op 22 mei 2005 - 16:37:37
Citaat van: BenedictusXVII op 22 mei 2005 - 16:30:38
Citaat van: Roel op 22 mei 2005 - 16:14:37. Ook die snelste ronde is een goede indicatie over de snelheid van de wagen.
Nu hopen op een betere kwalificatie voor Nurburg en dan zouden ze in staat moeten zijn om mee te spelen voor de overwinning. (als er tenminste weer geen pech komt moeien)

Die snelheid zit idd echt wel goed, maar het duurt te lang vooraleer ze die snelheid behalen, en dat ligt aan de... banden. En niet een of twee rondjes te lang, maar 10 à 20.

Ik zou als jean Todt was een plan bedenken met volgende elementen:
- banden stelen van een niet nadergenoemd Frans merk
- tippex zoeken
- de naam 'bridgestone' afprinten
- een schaar zoeken, vervolgens heel erg je best doen om op de lijntjes uit te knippen
- natuurlijk ook prit (of velpon)
- een beetje plakwerk
- en heel hard hopen dat niemand het snode plan doorheeft  ;)
ja mee lijm altijd leuk :D
sommige lijmen tasten rubber aan waardoor ze dus eigenlijk 4 kapotte banden gaan hebben en dus uitvallen....

mmhh herrinerd me opeens aan die klapband dat een lijn bus had vandeweek toen ik dero p zat, da makt nogal een lawijt :)
ja, je moet ook niet op de band gaan zitten hé  ;) ;D ;D

En met Tipex iets wegdoen, valt zeker niet op, als je dan nog eens de naam Brigestone afdrukt (in hetzwart uiteraard) zal je inderdaad niet meer zien dat het een Michelin is, je gaat alleen een groot wit vlak met daarin in het zwart de naam Brigestone zien. Nadat Ferrari hun nummers al uit de cirkel knipte zodat je heb in het rood ziet zal ik zo maar zeggen gaat Brigestone dat ook maar doen...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Juan Pablo

pfoeee 2 ferrari's in de punten, hulde, is ook volgens mij 1ste x van het jaar

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

razzle_dazzle

Prachtig einde van de race  :o, wat een toestanden allemaal  :D. Raikkonen wint met met twee vingers in de neus, Alonso komt na een sterk weekend toch nog in de problemen, zou Renault echt een dipje hebben? Ferrari mag idd gematigd tevreden zijn, de snelheid was er (tijdens de race) en de banden leken goed bestand op dit moeilijke circuit. Ze moeten werken aan de kwalificaties, dan hebben ze mss nog een kans.

mike

#145
Citaat van: Roel op 22 mei 2005 - 16:14:37
Citaat van: Schumi 2005 op 22 mei 2005 - 16:09:28
Citaat van: Roel op 22 mei 2005 - 16:03:58
Wat een prachtige finale van de race. Dit was er eentje die ik van mijn leven niet meer vergeet!!!
Montoya ontgoochelt me wel door FA niet in te halen, terwijl de beide Williamsen het wel konden. Schitterend van Nick Heidfeld, en Rubens blijft een platte jat, gelijk ze bij ons zeggen. Schumacher moet zn neus maar even laten zien en open gaat de deur. Het moest Montoya of Webber eens zijn die hun neus lieten zien, die hadden er nooit gepasseerd.

Schitterende actie van Trulli ook, waarom gaf hij op? Renault gaat er zo hard nog aan dit jaar, jeeeeeeeeeeeuj. Spijtig dat ik morgen examen heb, want het zal er aan te zien zijn... Maar wat een race!!!
Ik denk dat Barrichello gewoon rustig zen laatste rondje aan het uitrijden was en geen manoevre van MS had verwacht. Eens het er was was het te laat om te reageren, of ze hadden beide out gelegen, en dat is ook niet de bedoeling hé

JA natuurlijk...KOMAAN, zo naïef kun je echt toch niet zijn? Met een minder dan een seconde voorsprong op nota bene MICHAEL SCHUMACHER (7-voudig wereldkampioen) en dan niets zien aankomen of het onverwacht vinden, neeeeeiii Dit was een heel zwak optreden van RB-ferraripiloot onwaardig, of teamorders... (wat idd minder logisch lijkt)
En Ferrari erboven op, dat vind ik net iets te vroeg victorie gecraaid. Ook vorige race reed schumi op een moment de snelste ronde, maar ze komen idd weer onder de mensen. Renault krijgt voor volgende week absoluut nooit het lek boven ,laat ze dus maar lekker 'dippen' :-)

Zijn we weer goed op dreef, ja? Alonso is toch ook ingehaald? Die zal anders zeker iets verwacht hebben. Verder: die race vorig jaar waar Rubinho in de allerlaatste bocht Trulli te kakken zette omdat die geen maneuver meer verwachtte, dat zal ook wel fake geweest zijn zeker? Trulli zal blij zijn dat te horen: eerst verkopen ze zijn plaats en dan gooien ze hem uit het team omdat hij zijn plaats...  euh... nee... wacht effe.... er kan hier iets niet kloppen!

Wat moeten ze bij Ferrari doen om je te overtuigen dat ze geen team orders gebruiken? Aan RB vragen om MS met opzet in de vangrails te duwen? ? ? ? ? ? ? ? ? Zoals iemand al schreef: via de radio kan het alvast niet.

Trouwens, degene die het raceverslag geschreven heeft kan er ook wat van zeg (afgezien van de diverse dt fouten). Citaat:  "Michaël Schumacher die net op de lijn nog Barrichello voorbij mocht, ..." Grove desinformatie noem ik dat! Het was Ralf die er een paar centimeter voorbij de streep aan moest geloven. Oh wacht, dat kan niet, want hij zal toch wel geweten hebben dat er volk vlak achter hem zat en dan wordt je toch niet zomaar ingehaald.... Maar ... is Ralf niet de broer van... Inderdaad! Dus dat zal ook wel uitgekocht zijn door die aartsschurken van de Ferrari mafia, alleen is het net niet gelukt.

In hemelsnaam!!!!!!!!!!!!!!!!!


(Reden van de edit: ik had eerst Fisico ipv Trulli getokkeld. Stom van mij.)

FerrariMan

100% juist Mike, de vooroordelen storen enorm, zeker in de berichtgeving die objectief hoort te zijn. Volgende keer het raceverslag laten schrijven door iemand die weet hoe neutraal te blijven en geen onzin te insinueren.

Roel

Citaat van: mike op 22 mei 2005 - 18:19:13
Zijn we weer goed op dreef, ja? Alonso is toch ook ingehaald? Die zal anders zeker iets verwacht hebben. Verder: die race vorig jaar waar Rubinho in de allerlaatste bocht Trulli te kakken zette omdat die geen maneuver meer verwachtte, dat zal ook wel fake geweest zijn zeker? Trulli zal blij zijn dat te horen: eerst verkopen ze zijn plaats en dan gooien ze hem uit het team omdat hij zijn plaats...  euh... nee... wacht effe.... er kan hier iets niet kloppen!

Wat moeten ze bij Ferrari doen om je te overtuigen dat ze geen team orders gebruiken? Aan RB vragen om MS met opzet in de vangrails te duwen? ? ? ? ? ? ? ? ? Zoals iemand al schreef: via de radio kan het alvast niet.

(Reden van de edit: ik had eerst Fisico ipv Trulli getokkeld. Stom van mij.)
Heb je Alonso zien vechten voor zijn plaats? Alonso hield toch maar Montoya af in die laatste ronde. Wat deed RB toen hij 'bedreigd' werd door MS: niet eens een beschermende lijn nemen. En ik zeg niet dat het teamorders WAREN, ik vond het bijzonder vreemd dat RB die toch ook bijzonder hard vr zijn positie had moeten vechten naar mijn inziens zijn 7e plek zo maar weggaf... Dat is mijn mening, en die mag ik toch lanceren. Ik vond het gewoon te makkelijk.
God save Mclaren

mike

Citaat van: Roel op 22 mei 2005 - 18:38:23
Citaat van: mike op 22 mei 2005 - 18:19:13
Zijn we weer goed op dreef, ja? Alonso is toch ook ingehaald? Die zal anders zeker iets verwacht hebben. Verder: die race vorig jaar waar Rubinho in de allerlaatste bocht Trulli te kakken zette omdat die geen maneuver meer verwachtte, dat zal ook wel fake geweest zijn zeker? Trulli zal blij zijn dat te horen: eerst verkopen ze zijn plaats en dan gooien ze hem uit het team omdat hij zijn plaats...  euh... nee... wacht effe.... er kan hier iets niet kloppen!

Wat moeten ze bij Ferrari doen om je te overtuigen dat ze geen team orders gebruiken? Aan RB vragen om MS met opzet in de vangrails te duwen? ? ? ? ? ? ? ? ? Zoals iemand al schreef: via de radio kan het alvast niet.

(Reden van de edit: ik had eerst Fisico ipv Trulli getokkeld. Stom van mij.)
Heb je Alonso zien vechten voor zijn plaats? Alonso hield toch maar Montoya af in die laatste ronde. Wat deed RB toen hij 'bedreigd' werd door MS: niet eens een beschermende lijn nemen. En ik zeg niet dat het teamorders WAREN, ik vond het bijzonder vreemd dat RB die toch ook bijzonder hard vr zijn positie had moeten vechten naar mijn inziens zijn 7e plek zo maar weggaf... Dat is mijn mening, en die mag ik toch lanceren. Ik vond het gewoon te makkelijk.

Ja, Alonso heeft gevochten. Het punt is net dat je dan ook kan ingehaald worden.

Met dat Magny-Cours 2004 geval haal ik verder aan dat er wel eens meer rijders zijn die verrast worden door iets wat ze zouden moeten verwachten. Ik kan ook verwijzen naar het mooiste inhaalmaneuver allertijden, waarvan MS ook ruiterlijk toegeeft dat hij zich heeft laten verrassen (als hij toen echt goed defensief gereden had, was hij zelf binnendoor gegaan, in plaats van buitenom). Ralf zal trouwens vandaag op de laatste rechte lijn ook wel niet meer gedacht hebben dat broerlief nog zo dicht zou komen.

Moeten we daarom gelijk weer dat gezeik over teamorders bovenhalen en alle ongelovigen als naief bestempelen?

razzle_dazzle

Had Barrichello geen problemen met zijn wagen? Want ik zag dat hij Ralf ff voorbij was in die laatste ronde maar enkele seconden later was Ralf hem alweer voorbij, of had hij de chicane afgesneden?