De opmars van McLaren

Gestart door Raikkonen MASTER, 23 mei 2005 - 20:40:55

« vorige - volgende »

Raikkonen MASTER

Welke vorige jaren? ;)  ??? ;)

Ik hoop dat het nog een paar races zo blijft. Of toch dat Kimi in de top 3 kan meerijden.
Ik verwacht dat Renault nog wel een dipje zal krijgen en ik verwacht ook een heel sterk Williams team de volgende 2 gp's.
Nadien valt Renault terug en gaan Ferrari en McLaren de prijzen onze hun 2 verdelen met Renault en Williams als outsiders.
Toyota pikt ook z'n puntjes mee zoals elke race.
Maar Kimi wordt wereldkampioen, voor Alonso, MS en Webber.

FerrariMan

Citaat van: Raikkonen MASTER op 24 mei 2005 - 00:18:17
Om de Ferrari-fans nu een hart onder de riem te steken, ik vind het niet leuk dit seizoen.
Ook al wint Kimi nu 2 races, leuk was het niet.

Ik wil een rechtstreeks duel tussen Alonso, Kimi en Michael.
Als zij op plek 1, 2 en 3 staan binnen de 10 seconden moet het vuurwerk geven.

Zoiets hebben we al gehad toen Alonso won voor Michael maar met Kimi erbij moet het nog meer nagelbijten zijn. Ik vond de race toen best spannend, vooral toen MS vervaarlijk terug kwam maar ik wil meer van dat.
Dat Kimi wint is goed, maar meer spanning kan alleen maar leuker zijn om te kijken.
Zowel voor de McLaren-fan als voor de andere team-fans.
Ik denk dat McLaren en Renault fans liever MS vooraan erbij willen zien omdat men dan op het einde van het seizoen kan zeggen dat ze effectief de wereldkampioen op eigen kunnen hebben verslaan :)

Als het doorgaat als nu zal er altijd een groep mensen zijn die gaan zeggen dat ze het geluk hadden dat Schumacher vooraan niks kon komen zoeken :)

De spijtige realiteit maar dit zal als punt gebruikt worden door veel roden.

Jasper

Dan zeggen wij toch gewoon dat de voorbije jaren Kimi geen degelijke wagen had, wat is dat nu... (niet aan jou gericht maar aan diegenen die dat zouden zeggen).

Ik hoop dat het elke race Kimi-MS-[iemand anders] wordt als resultaat. Wordt Kimi toch kampioen. :)

dj Peter

Het bericht dat ik hier post hoort misschien thuis in het onderwerp "GP van Europa",maar het gaat over Mclaren, dus ik zet het hier:

Ik vind het eerlijk gezegd maar een rare beslissing van Dennis om Kimi op de baan de houden met zo'n afgevlakte band, dat de hele auto ervan gaat trillen. De onboard camera liet al duidelijk zien hoe erg het was, het leek wel of de band er elk moment af kon rollen. Dat de ophanging afbrak als gevolg van die trillingen is dan natuurlijk niet verwonderlijk, gevolg: schuiver-->crash-->nul punten!
Kimi is een racer pur sang en wilde ondanks alles de zege,maar het ware misschien beter geweest om even de pitten voor een nieuwe band en toch nog punten te scoren.
Ik vind het een blunder van formaat om zomaar 10 punten weg te gooien.

razzle_dazzle

Gegokt en verloren. Spijtig maar het had kunnen lukken. Michael was binnengekomen volgens mij.

Doefie

Citaat van: Raikkonen MASTER op 24 mei 2005 - 02:25:30
Welke vorige jaren? ;)  ??? ;)

2000 --> doen serieus mee voor de titel dankzij Häkkinen
2001 --> problemen met de elektronica verhinderd een serieuze titelstrijd
2002 --> een heel onbetrouwbare motor bezorgt veel last
2003 --> enorme vooruitgang met de MP4/17d, verliezen de titel met 2 puntjes
2004 --> een heel onbetrouwbare motor bezorgt veel last
2005 --> McLaren-Mercedes-dieselversie: traag op gang maar snel in snelheidontwikkeling

Sept

Citaat van: Razzle_dazzle op 29 mei 2005 - 22:26:12
Gegokt en verloren. Spijtig maar het had kunnen lukken. Michael was binnengekomen volgens mij.

En terecht, stel je eens voor dat die band was losgekomen (wat niet zou mogen, maar het gebeurd wel regelmatig).. Hij ging recht op Kimi's hoofd af.. En trouwens, om wereldkampioen te worden zijn 6 punten belangrijker dan 0..

En nu weer on topiv :p
1991 - 2004 = 7

mike

Citaat van: SaffierFM op 29 mei 2005 - 21:53:55
Ik vind het een blunder van formaat om zomaar 10 punten weg te gooien.

Even vitten: het waren er geen 10. Als hij was binnengekomen was hij in het beste geval nog 3e geworden, misschien eerder 4e. Maximaal 6 punten dus. Maar inderdaad, dan nog is het pure verkwisting!

Tim C

Hij was derde geworden, hij had meer dan 25 seconden op Barrichello...

Jasper

Als hij binnengekomen was was er nog helemaal geen garantie dat de ophanging het niet alsnog zou begeven, het blijft een hobbelig circuit.

En als hij was binnengekomen, had ik hem een loser gevonden: het behoort tot een racecoureur om tot het uiterste te gaan voor de overwinning. Geen enkele F1-coureur met ambitie zal op 4 kilometer voor het einde kiezen om 20 seconden weg te geven wanneer hij aan de leiding ligt met kans om nog uit te rijden.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 30 mei 2005 - 19:54:13
Als hij binnengekomen was was er nog helemaal geen garantie dat de ophanging het niet alsnog zou begeven, het blijft een hobbelig circuit.

En als hij was binnengekomen, had ik hem een loser gevonden: het behoort tot een racecoureur om tot het uiterste te gaan voor de overwinning. Geen enkele F1-coureur met ambitie zal op 4 kilometer voor het einde kiezen om 20 seconden weg te geven wanneer hij aan de leiding ligt met kans om nog uit te rijden.
Ik dnek toch dat hij het dan had gehouden hoor, want ondanks dat het sowieso een hobbelig circuit was zou het grootste deel van de vibratie dan toch weg zijn gevallen.
Het 2de: daar heb je gelijk in. Het was zelfs nog maar de vraag geweest of de FIA de bandenwissel zelfs had goedgekeurd, want hoe ga je aantonen dat een stang het ander 200m later had begeven?  :-\ :-\ :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

razzle_dazzle

Citaat van: Jasper op 30 mei 2005 - 19:54:13
Als hij binnengekomen was was er nog helemaal geen garantie dat de ophanging het niet alsnog zou begeven, het blijft een hobbelig circuit.

En als hij was binnengekomen, had ik hem een loser gevonden: het behoort tot een racecoureur om tot het uiterste te gaan voor de overwinning. Geen enkele F1-coureur met ambitie zal op 4 kilometer voor het einde kiezen om 20 seconden weg te geven wanneer hij aan de leiding ligt met kans om nog uit te rijden.

Tja maar als je op het einde van de strijd 6 punten tekort komt, is het ook behoorlijk lullig...Een racer moet niet alleen ballen hebben, verstand telt ook mee.

Jasper

Citaat van: Schumi 2005 op 30 mei 2005 - 19:58:44
Citaat van: Jasper op 30 mei 2005 - 19:54:13
Als hij binnengekomen was was er nog helemaal geen garantie dat de ophanging het niet alsnog zou begeven, het blijft een hobbelig circuit.

En als hij was binnengekomen, had ik hem een loser gevonden: het behoort tot een racecoureur om tot het uiterste te gaan voor de overwinning. Geen enkele F1-coureur met ambitie zal op 4 kilometer voor het einde kiezen om 20 seconden weg te geven wanneer hij aan de leiding ligt met kans om nog uit te rijden.
Ik dnek toch dat hij het dan had gehouden hoor, want ondanks dat het sowieso een hobbelig circuit was zou het grootste deel van de vibratie dan toch weg zijn gevallen.
Het 2de: daar heb je gelijk in. Het was zelfs nog maar de vraag geweest of de FIA de bandenwissel zelfs had goedgekeurd, want hoe ga je aantonen dat een stang het ander 200m later had begeven? :-\ :-\ :-\
Inderdaad. De band was niet 'onherstelbaar beschadigd' want hij reed nog.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 30 mei 2005 - 20:09:14
Citaat van: Schumi 2005 op 30 mei 2005 - 19:58:44
Citaat van: Jasper op 30 mei 2005 - 19:54:13
Als hij binnengekomen was was er nog helemaal geen garantie dat de ophanging het niet alsnog zou begeven, het blijft een hobbelig circuit.

En als hij was binnengekomen, had ik hem een loser gevonden: het behoort tot een racecoureur om tot het uiterste te gaan voor de overwinning. Geen enkele F1-coureur met ambitie zal op 4 kilometer voor het einde kiezen om 20 seconden weg te geven wanneer hij aan de leiding ligt met kans om nog uit te rijden.
Ik dnek toch dat hij het dan had gehouden hoor, want ondanks dat het sowieso een hobbelig circuit was zou het grootste deel van de vibratie dan toch weg zijn gevallen.
Het 2de: daar heb je gelijk in. Het was zelfs nog maar de vraag geweest of de FIA de bandenwissel zelfs had goedgekeurd, want hoe ga je aantonen dat een stang het ander 200m later had begeven? :-\ :-\ :-\
Inderdaad. De band was niet 'onherstelbaar beschadigd' want hij reed nog.
Dus had hij eveneens geen punten gekregen.
hij heeft dus eigenlijk de beste keuze gemaakt, want enkel als DE BAND het niet had uitgehouden hadden ze het goedgekeeurd, en ik denk dat de band na de crash zelfs nog heel was...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.