Spaanse hond in opvang!

Gestart door Racegirl, 10 mei 2005 - 22:10:19

« vorige - volgende »

Racegirl

Nog 2 keer slapen en dan mag ik hem gaan afhalen op de luchthaven in Zaventem.

Hij = Bambino, een pup uit Malaga, kruising tussen een Labrador en een Podenco.

Hij zit momenteel nog in het asiel en komt bij mij in opvang zodat ik hem wat kan trainen en zodat hij het huiselijk leven wat gewoon wordt. Hierdoor vergroten zijn kansen op adoptie!

Hopelijk vindt hij snel een vaste thuis!



You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Racegirl

Iemand trouwens een idee voor een nieuwe naam?
Ik vind Bambino niet echt mooi en niet echt een geschikte naam voor een hond.

Ik had graag een spaanse naam, of toch een naam dat spaans klinkt!

Mijn ideetjes tot nu toe zijn: Raikko en Aido
Het is trouwens een reu ;)
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Mikacouli

Citaat van: Racegirl op 10 mei 2005 - 22:12:53
Iemand trouwens een idee voor een nieuwe naam?
Ik vind Bambino niet echt mooi en niet echt een geschikte naam voor een hond.

Ik had graag een spaanse naam, of toch een naam dat spaans klinkt!

Mijn ideetjes tot nu toe zijn: Raikko en Aido
Het is trouwens een reu ;)

Mijn hond heet 'boomer'
Mooie hond trouwens die bambino ;)

Racegirl

Ben hem vandaag gaan ophalen in Zaventem, het is echt een schatje!

Ook al kon hij tot deze middag enkel spaans, hij gaat nu zelfs al op commando zitten en geeft al wel eens een pootje als je het hem vraagt (in het nederlands!)

Ik heb hem Aido genoemd!
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Racegirl

#4
Aido is nu al anderhalve week bij ons thuis en heeft al heel wat meegemaakt.
We hebben 2 spaanse teken tussen de tenen van zijn achterpoot gevonden en deze hebben een ontsteking veroorzaakt, waardoor hij een hele week niet op zijn poot kon staan. Sinds gisteren begint hij er al terug op te steunen, gelukkig maar, wat we vreesden al voor de ziekte van Lyme.
En als dat allemaal nog niet erg genoeg was heeft de kleine ook nog eens kennelhoest.

Na een goede kuur van antibiotica en pijnstillers zit zijn leed er bijna op. Nu hopen dat hij een goede thuis vindt, al zal het erg moeilijk worden om hem af te geven!



http://hondeninnood.spanjeweb.nl/
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Jasper


Alan Blues

Waarom hou je dat beestje niet gewoon?
Ziet er toch een heel lief hondje uit.

Ferrari 2010

Citaat van: Alan Blues op 25 mei 2005 - 12:26:51
Waarom hou je dat beestje niet gewoon?
Ziet er toch een heel lief hondje uit.
Kdenk ook dat het een loief hondje is. Maar het is zo dat mensen niet zo snel een hond apporteren die rechtstreeks van een land als Spanje(daar kwam ie toch van hé?) komt. De meeste mensen weten dat edaar veel straathonden zijn. Ze kunnen dus ziek zijn, en vaak helemaal niet 'braaf'.
Als ze dan eerst een tijdje bij mensen hebben gewoond enal wat afgericht zijn zullen de mensen dus meer geiteresseerd geraken. Racegirl helpt zo dus die honden gemakkelijker een nieuw thuis te vinden, want nu word er hier vaak aan broodfok van niet raszuivere honden gedaan, en geraakt het overschot ginder niet weg. Als er dan ooit bijvoorbeeld de olympische spelen naar daar komen worden ze tenminste niet afgeknald.

allé, dat is wat ik denk waarom ze het doen hé. De reden kan ook helemaal anders zijn.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Bruno

Mooi hondje!

Hopelijk komt hij na jouw goede zorgen in een goede omgeving terecht.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Racegirl

Ik zou hem dolgraag zelf willen houden, maar dat gaat niet.
Ik ga volgend jaar gaan samenwonen en aangezien ik nog studeer, is mijn vriend de enige met een inkomen. En ja de prijzen van de huisjes, appartementen en gronden zullen bij jullie ook wel zo schandalig duur zijn!
Ik kan hem dus geen huisje geven met een tuin, gewoon al iets vinden waar huisdieren mogen is al uitzonderlijk!

Maar ik heb normaal al een nieuw baasje voor hem gevonden! De zus van een goede vriendin van mij, dus dan kan ik hem nog lekker veel zien!  ;)
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.