Club - Anderlecht

Gestart door Raikkonen MASTER, 10 mei 2005 - 19:29:21

« vorige - volgende »

Raikkonen MASTER

Citaat van: Ramses op 15 mei 2005 - 17:47:04
Op basis van de eerste helft verdiende Club de overwinning. Anderlecht kwam overigens onverdiend langszij.
Een draw is dus het goede resultaat.

Onverdiend langszij? Dan heb je het dus over de eerste goal.
Brugge heeft niets kunnen doen na de 1-0. Anderlecht knoeide en Brugge had halve kansen maar meer was er ook niet. Anderlecht kwam meer opzetten en scoort dan. Hoe kan je dat onverdiend noemen? Onverwacht ja, onverdiend niet.

Racegirl

Het was bibberen tot de laatste minuut!
Gelukkig heeft Anderlecht geen Butina in de goal staan  ;)

Maakt allemaal niet meer uit!

Het belangrijkste is dat WE KAMPIOEN ZIJN!!!!!!!!

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Supermariobros

Statistieken van de kampioen:

Club Brugge zowel de beste aanval als de beste verdediging heeft

Het gemiddeld 2,45 keer per match scoorde en gemiddeld 0,67 doelpunten te slikken kreeg

Dat overeenkomt met 81 gemaakte goals en 22 tegendoelpunten

Butina in 16 matchen de 0 wist te houden

Enkel Standard beter doet met 17 matchen

Butina geen enkele minuut van de Jupiler League miste

De doelman de enige speler van het team is die dat kan zeggen

Gert Verheyen met 2689 minuten als veldspeler de meeste minuten op het veld stond

De 6-0 van Club tegen G. Beerschot de grootste zege van het seizoen was

Moeskroen ook 1 keer met 6-0 won, en dit tegen Cercle Brugge

Nasta Ceh en Gert Verheyen met vijf gele kaarten de vuilste spelers zijn bij Club

Enkel Balaban en Maertens met een rode kaart werden uitgesloten

Brugge zes strafschoppen kreeg

Geen enkele penalty miste

Club een reeks neerzette van 15 matchen op rij zonder nederlaag

Ook Standard dat voor mekaar kreeg

Brugge een reeks neerzette van 7 winnende matchen op rij

Geen enkele ploeg beter doet

Trond Sollied in totaal op 30 kernspelers beroep deed

Daarvan Stijnen, Verbauwhede en Provoost geen minuut speelden

Mikacouli

Wat een feestje gisteren  :P :P :P
Feest tot in de vroege uurtjes ???
De tweede goal van anderlecht mocht er geen zijn. Er lag iemand op de grond van Brugge en toch had anderlecht de 'fair play' in huis om verder te spelen ::) ::)
De ref moest al gefloten hebben voor die duidelijke fout en niet die van anderlecht dat trouwens geen fout was.
Maar enfin, we zijn kampioen. Had anderlecht het feest verbrod dan was dit zeer onverdiend en onterecht geweest.

Raikkonen MASTER

Onverdiend en onterecht?
De 2 brugse goals kwamen er na gestuntel in onze verdediging.
1ste goal: Misverstand tussen Tihinen en Vanden Borre die elkaar hinderen en Lange dus kan koppen naar Ceh die 1-0 maakt.
Nadien komt Anderlecht beter in de match en scoort het onverwacht de 1-1.

2de goal van club, een complete misser van Zitka.

Na de rust had Brugge gerust 3 gele kaarten mogen krijgen en ZEKER 1 rode kaart voor Maertens.
Ik snap niet op dit niveau dat de ref een fout fluit op die plek na die actie zonder zelfs geel te trekken.
Had Brugge daar Maertens verloren zou Anderlecht gewonnen hebben.

Onverdiend en onterecht had onze overwinning ZEKER niet geweest.
Maar Club is kampioen, beste over heel seizoen. Anderlecht beste over beide confrontaties. Punt ;)

Mikacouli

Citaat van: Raikkonen MASTER op 16 mei 2005 - 17:25:07
Onverdiend en onterecht?
De 2 brugse goals kwamen er na gestuntel in onze verdediging.
1ste goal: Misverstand tussen Tihinen en Vanden Borre die elkaar hinderen en Lange dus kan koppen naar Ceh die 1-0 maakt.
Nadien komt Anderlecht beter in de match en scoort het onverwacht de 1-1.

2de goal van club, een complete misser van Zitka.

Na de rust had Brugge gerust 3 gele kaarten mogen krijgen en ZEKER 1 rode kaart voor Maertens.
Ik snap niet op dit niveau dat de ref een fout fluit op die plek na die actie zonder zelfs geel te trekken.
Had Brugge daar Maertens verloren zou Anderlecht gewonnen hebben.

Onverdiend en onterecht had onze overwinning ZEKER niet geweest.
Maar Club is kampioen, beste over heel seizoen. Anderlecht beste over beide confrontaties. Punt ;)

Wij hebben ze zelf gemaakt. Veldgoals.
Anderlecht had nooit die vrije trap mogen krijgen. Ze mochten gewoon niet doorgespeeld hebben nadat er iemand van brugge neergehaald was. En het was de eerste keer niet. In de eerste helft was het ook gebeurd ::)
Maertens rood?? ;D ;D vraag me echt af waarom
Nuja, wij zijn kampioen, wij hebben de rsca supporters een lange en saaie terugreis bezorgd. Iets wat ze dachten met ons te doen.
tjah zitka. Hij blijft zitka he ...

Raikkonen MASTER

Zelfs Maertens geeft toe dat hij rood verdiende...

Aruna kan zonder de interventie van Maertens los de 16 meter in gaan met de bal aan de voet.
Maertens is laatste man en een fout van hem MOET rood opleveren.
Als de scheidsrechter op dat moment een overtreding fluit moet er rood getrokken worden.
Zo staat het in het scheidsrechtersreglement.

Ik snap niet dat je met oogkleppen op kan zeggen dat je objectief kijkt naar deze situatie.
Nog subjectiever kan echt niet.

Alan Blues

Proficiat aan alle Brugge-fans.

Racegirl

You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Racegirl

Citaat van: Raikkonen MASTER op 17 mei 2005 - 00:11:11
Zelfs Maertens geeft toe dat hij rood verdiende...

Aruna kan zonder de interventie van Maertens los de 16 meter in gaan met de bal aan de voet.
Maertens is laatste man en een fout van hem MOET rood opleveren.
Als de scheidsrechter op dat moment een overtreding fluit moet er rood getrokken worden.
Zo staat het in het scheidsrechtersreglement.

Dat is voor al de keren dat Aruna zich liet vallen in de 16 meter en onterecht een penalty kreeg!
Je hebt misschien gelijk, maar besef je niet dat het geen zin heeft om daarover te disucussiëren. Scheidsrechters zijn ook maar mensen en mensen maken nu eenmaal fouten. Het is nu niet zo dat er altijd tegen Anderlecht gefloten wordt, ze hebben ook al wel vaker de ref 'mee' gehad!

Dit is voetbal! Get used to it!

FCB olé olé  ;)
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Raikkonen MASTER

Grrmbll
Snap mijn punt nu toch.
Als je fluit voor zo'n fout MOET je toch een kaart trekken?
Als je niet fluit is er rede tot discussie of er al dan niet gefloten had moeten worden maar die discussie is er hier niet.
Het was een overduidelijke fout van Maertens op een doorgebroken Aruna. Maertens was laatste man naar de goal en Aruna had vrijgeleide in strafschopgebied.

Op dat moment MOET je als ref, als je gefloten hebt --> wat nu het geval was, toch een kaart geven?!?!

Daar gaat het me om ;)

Racegirl

Ja inderdaad, als ref moet je dan 'normaal' een rode kaart geven

Maar alles is nu eenmaal niet 'normaal' in het voetbal  ;)

Het is zeker niet de 1ste keer dat dit gebeurt he!
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

razzle_dazzle

Ik heb de fase Maertens niet gezien dus ik ga daar niet over oordelen maar ik vind wel dat de Belgische scheidsrechters al veel te snel fluiten en kaarten trekken. Ze zouden hier wat vaker naar de geest van het reglement moeten fluiten, zeker in matchen op het scherp van de snee. Onze Belgische ploegen tonen in de Europese duels bv. veel te weinig agressiviteit in vgl. met Engelse, Duitse of Italiaanse tegenstanders.

Raikkonen MASTER

Ik heb er niets tegen dat Club kampioen is, dat even gezegd zijnde wil ik over die actie van Aruna spreken.

In om het even welke competitie, is het Spanje, Engeland of Italië. De fout die Maertens maakt wordt overal gefloten. Je moet alleen zo consequent zijn om dan rood te DURVEN trekken.
Guymienny durfde dit niet. De Bleeckere, Ver Eecke, Collina, Markus Merk hadden allemaal rood gegeven. Hebben ze al duizenden keren gedaan in hun loopbaan.

Guymienny stond gewoon onder zoveel druk. Aruna had hem al 2x belachelijk gemaakt met zijn shwalbes. Maar Guymienny heeft de fout gemaakt toch te fluiten.

De hele match heeft Anderlecht de ref tegen gehad. In de 1ste helft heeft Guymienny 6 keer de beslissing van zijn lijnrechter over-ruled. De zichtbare keren dan. Als de fout aan de zijlijn gebeurde enzo.

Het is net zoals bij ons op school. Veel docenten vs veel scheidsrechters.
Velen gebruiken eenzelfde strengheid om te verbeteren maar altijd zitten er irritantjes tussen die de wet iets strenger toepassen. Ze moeten leren om allemaal op 1 lijn te verbeteren / te fluiten.

Ze zijn inderdaad ook maar mensen maar op dit niveau van voetbal wordt verwacht dat je je fouten zo min mogelijk laat zien. Als je dan zo'n grove fout maakt ben je voor de rest van je loopbaan zwart.